Olen pannut merkille erään asian, jonka varmasti moni muukin Helsingin ry:llä käynyt on varmasti huomannut... Nimittäin yhä useammalla näkee korvakoruja.
Aina ei ole itsestään selvää, mieltääko korvakorut ottanut itseään uskonsa kieltäneeksi, vai yhä uskovaiseksi. Olen nähnyt muutaman kerran sen ihmeen, kun tyttö korvakoruissa tervehtii toista Jumalan terveellä. Miten suhtautua sellaiseen ihmiseen, joka mieltää olevansa uskovainen, mutta mennyt kuitenkin toimimaan vastoin seurakunnan ohjetta.
Vai onko niin, että nykyään korvakorujen kohdalla voi jo joustaa?
Korvakorut yleistyneet Helsingin Ry:llä
65
1587
Vastaukset
- JUMALA ON RAKKAUS
Ole armollinen ja anna kristillisyyteen kuuluvaa rakkautta sisarellesi,jolla on korvakorut.
- Omon
Ei ne ihmistä miksikään muuta, kokeile vaikka niin hämmästyt!!!!
- Niemeen
Kyllä huomiosi on ihan oikea. Yhä useammat ja useammat henkilöt jotka eivät ole ennen käyneet ry:llä nyt käyvät. Näiden palstojen ansiosta ihmisillä kiinnostaa tietää mikä on totuuden laita.
- kysy
Kannattaa kysyä, miksi on korvakorut korvassa.
- Täysin
samasta syystä kuin kaulakorukin:)
- Kristitty Poika
Täysin kirjoitti:
Kuinka Sanassa sanotaan poikien korva koruista. Minulla on lävistyskoruja myös muualla : onko se este Taivaaseen pääsylle?
- Korut ovat turhia
Täysin kirjoitti:
Onneksi en ole nähnyt kenenkään tunkeneen kaulakorua korvaansa. Klitoriskoruna käytetyn korvakorun olen tuntenut lukemattomia kertoja.
- etsivä-xx
Ovat varmasti aidosti uskomassa. Sellainen ihminen jonka usko olis niin fariseusten säännöissä kiinni ei voi samaan aikaan suunnata kasettaan kohti ristiä niin kuin virressä 301.
1.
Kirkasta, oi Kristus, meille
ristinuhri Golgatan,
josta meille langenneille
loistaa sydän Jumalan.
Uskon silmä kiinnitä
aina kohti ristiä.
Korvakoru ei ole asia, joka oikeasti varjelisi uskoa. Toisen sydämen tilan arvioiminen sen perutusteella olisi peräti outoa Raamatun valossa. Ennen kuin törmäsin täällä tähänkin asiaan en ole koskaan tavallisessa elämässä edes kiinnittänyt huomiota mihinkään korvakoruihin. Jos minulta kysyttäisiin että luettele työpaikalta ne naiset jotka kahvihuoneessa ovat olleet korvakorut korvissa en pystyisi heitä luettelemaan. Puhumisesta siitä onko väärin tehdä jokin reikä naisen korvaan voi tarkastella siltäkin pohjalta että kunnioitamme Aabrahamia uskon esikuvana. Hän haki pojalleen sopivaa vaimoa lähettämällä palvelijan jolle Jumala antoi tunnusmerkiksi sen että hän juottaisi morsiamen hakumatkalle lähetetyn palvelijan kamelit. Aabraham its oli antanut palvelijan tehtäväksi viedä lahjoja hänen omasta omaisuudestaan. Ja mitä Aabrahamin antamat lahjat olivat?
1. Moos. 24:22
Kun kamelit olivat saaneet juodakseen, mies otti esiin puoli sekeliä painavan kultaisen nenärenkaan, antoi sen tytölle ja pujotti hänen käsiinsä kaksi kultaista rannerengasta, jotka painoivat kymmenen sekeliä.
1. Moos. 24:30
kun oli nähnyt sisarellaan nenärenkaan sekä rannerenkaat ja kuullut, mitä Rebekka kertoi miehen hänelle sanoneen. Laban tavoitti miehen, joka vielä seisoi lähteellä kameleineen,
1. Moos. 24:47
Minä kysyin häneltä: 'Kenen tytär sinä olet?' Hän vastasi: 'Isäni on Betuel, Milkan ja Nahorin poika.' Silloin minä panin nenärenkaan hänen nenäänsä ja rannerenkaat hänen käsiinsä, - Hemesti
Seuroihin saa jokainen tulla kuulemaan Hyvää sanomaa, että kaikki synnit saa uskoa anteeksi Kristuksen sovintotyön tähden. Oli sitten korvakorut tai ei. jotkut pärjää ilman korvakoruja, mutta jotkut ei. Tervetuloa seuroihin!
- Saa sisälle tulla
Saahan sinne tulla kuka vaan. jos tervehtii Jumalan terveellä ei varmaan saa samaa tervehdystä takaisin...
- sormettaja seppo
Hyi hel***ti jotku korvakorut. Yäk! Ei vi**u jumalanlapsella kuulu olla korvakoruja saa**na. Korvakoruille - EI, pedofilialle - KYLLÄ.
- 55-22
"Seuroihin saa jokainen tulla kuulemaan Hyvää sanomaa, että kaikki synnit saa uskoa anteeksi Kristuksen sovintotyön tähden."
Sitä Hyvää Sanomaa olen kuullut muuallakin ja saa uskoa kaikki synnit anteeksi Kristuksen sovintotyön tähden. Se Hyvä Sanoma Kristuksesta on yhtä pätevää kaikkialla, sillä Kristus on sama kaikkia kohtaan. - korvikset miehilleki
minä miehenä olen myös pohtinut laittaa korvikset. ne näyttävät minusta ihan hyvältä.
- Päivän Pannu
Korvakorut on ehdottomasti kiellettyjä. Lapsille taas siveysvyöt ovat sallittuja.
- ootko?
Ootko homo? Sillä tavalla kertoisit muille, että oot homo?
- Korut roskiin
Kaikkea pas.kaa sitä suolletaankin palstalle
>ne näyttävät minusta ihan hyvältä.
Se näyttää minusta ihan hyvältä / Ne näyttävät minusta ihan hyviltä. Heitä korut roskikseen ennen kuin opit ymmärtämään tuonkin jutun.
- MatildaRosa
Joo, kyllä kannattaa kiinnittää kaikki huomio niinkin merkityksellisiin asioihin kuin korvakoruihin niin voi huoleti jättää huomiotta vähemmän tärkeät asiat kuten vaikkapa jotkut Maijan tarinat.
On vaan sanottava eittä voi tätä tekopyhyyden määrää....- Korut roskiin
>kannattaa kiinnittää kaikki huomio niinkin merkityksellisiin asioihin kuin korvakoruihin
Kiinnittämisen - niin korujen kuin huomionkin - voi kyllä mainiosti jättää väliin. - etsivä-xx
Korut roskiin kirjoitti:
>kannattaa kiinnittää kaikki huomio niinkin merkityksellisiin asioihin kuin korvakoruihin
Kiinnittämisen - niin korujen kuin huomionkin - voi kyllä mainiosti jättää väliin.Miksi halvenat Raamatun sanaa. MatildaRosa puhuu totuuden sanoja. Korvakoruttomuudesta on tullut sinulle uskonnollisuuden harjoittamista sen sijaan että uskoisit siihen mitä Raamattu sanoo vikaan mennestä seurakunnasta:
1. Kor. 5:1
Olen kuullut, että teidän keskuudessanne on haureutta, jopa sellaista mitä ei tavata edes pakanakansojen parissa: eräskin elää äitipuolensa kanssa. [3. Moos. 18:8; 5. Moos.
Eikö lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö ole vielä enemmän sellaista mistä on syytä todeta:
"että teidän keskuudessanne on haureutta, jopa sellaista mitä ei tavata edes pakanakansojen parissa"
Kokonaisuuten korinttilaiskirje on seurakunnalle osoitettua saarnaa
1. Korinttolaiskirje 5
Siveettömyyden tuomitseminen
1 Olen kuullut, että teidän keskuudessanne on haureutta, jopa sellaista mitä ei tavata edes pakanakansojen parissa: eräskin elää äitipuolensa kanssa. [3. Moos. 18:8; 5. Moos. 23:1; Ap. t. 15:20]
2 Ja te vielä pöyhkeilette, vaikka teillä olisi ollut syytä surra ja erottaa joukostanne mies, joka on syyllistynyt tuollaiseen.
3 Vaikka minä ruumiillisesti olen poissa luotanne, olen kuitenkin hengessä läsnä ja olen kuin paikalla olevana jo päättänyt, mitä syylliselle on tehtävä. [Kol. 2:5]
4 Kun te olette yhdessä koolla Herramme Jeesuksen nimessä ja minun henkeni ja Herramme Jeesuksen voima ovat läsnä, [Matt. 18:20; Ap. t. 15:28]
5 tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin annettava hänen ruumiinsa tuhoutua, jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä. [Sananl. 23:14; 1. Tim. 1:20; 1. Piet. 4:6]
6 Te teette väärin, kun kerskutte. Ettekö tiedä, että pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan? [Jaak. 4:16 | Matt. 13:33; Gal. 5:9]
7 Puhdistakaa siis talonne hapantaikinasta, niin että teistä tulee uusi taikina. Happamattomiahan te olettekin, sillä meidän pääsiäislampaamme, Kristus, on jo teurastettu. [2. Moos. 12:3,15; Jes. 53:7; Joh. 1:29,36; 1. Piet. 1:19]
8 Meidän on siis aika viettää juhlaa, ei vanhan pahuuden ja kelvottomuuden hapattamina, vaan happamattomina, vilpittömyydessä ja totuudessa. [2. Moos. 12:18; 5. Moos. 16:3]
9 Sanoin kirjeessäni teille, että teidän ei pidä olla tekemisissä siveettömästi elävien kanssa. [2. Kor. 6:14; Ef. 5:11]
10 En tarkoittanut tämän maailman siveettömiä enkä ahneita, riistäjiä tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän pitäisi lähteä kokonaan pois maailmasta. [Joh. 17:15; 1. Joh. 5:19]
11 Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. [Sananl. 23:20; Room. 16:17; 2. Tess. 3:6]
12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia.
13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." [5. Moos. 13:6]
- tupakkapaikalta
Nimet tänne esille, ketkä vievät vl-liikettä saatanan haltuun korvakorut korvissa helisten.
- hengitä vapaasti
Mistä näitä tynnyrissä kasvaneita oikein sikiää. Korvakorut mukamas syntiä! Jo on teidän usko haurasta.
- maailmanlopun edellä
Onhan iänkaiken korvakoru miehen oikeassa korvassa merkinnyt, että mies on homo. Jos se on molemmissa korvissa niin hän etsii seuraa, miehestä. Siitä päätellen, homot ovat tulleet kaapeistaan ulos oikein joukolla.
Kissan viikset, pölijä.
Mie tunnen monta ihanaa heteromiestä, jolla on korvakorut.
Eipä silti, tunnen homomiehiäkin joilla ei ole korvakoruja, jotka ei edes tykkää korvakoruista, mutta ihme kyllä eivät ole vl-homoja.- hengitä vapaasti
Korvakoru miehen korvassa homouden merkki? "iänkaiken merkinnyt..."
Voi taivahan taatto tätä yksinkertaista metsässä kasvanutta kansaa. Merimiehet, kasakat, tataarit rengas korvassa kuten mustilaisukkeleillakin aikoinaan.
Kertaa historiaa, äläkä paljasta tämän päivän tyhmyyttäsi. - maailmanlopun edellä
hengitä vapaasti kirjoitti:
Voi taivahan taatto tätä yksinkertaista metsässä kasvanutta kansaa. Merimiehet, kasakat, tataarit rengas korvassa kuten mustilaisukkeleillakin aikoinaan.
Kertaa historiaa, äläkä paljasta tämän päivän tyhmyyttäsi.Juuh, on mullakin lävistys vaan en kerro missä. Mutta sinä et ollut kait vielä syntynytkään kun homot laittoivat oikeaan korvaan merkkinsä.
- nuin on!!!!
hengitä vapaasti kirjoitti:
Kertaa historiaa, äläkä paljasta tämän päivän tyhmyyttäsi.Ja Sveitsissa korvakoru toisessa korvassa , kuului asiaan olla maanviljelijalla!
- tekopyhyys rules
No mutta mitä haittaa? Paljon ikävämpi on kun suviseuroissa näkee maailmallisesti pukeutuneita neitejä!
Ja TV:kin on kohta joka vl-kodissa ja sen kieltosääntö on sentään monissa kokouksissa päätetty ja kirjoitettu "kiveen", mutta korvakorukieltoa ei. - huhuju
Jos se on venäläinen niin voit joustaa.
Tämä on Saara-äidin neuvo. tää aloitus on trolli!
- korviksellinen vl
Milläs todistat? Epäiletko uskoani?
- vel-lu villakoira
Näin ihminen luopuu Jumalasta. Toiset jopa haluavat tarjota hyväksyntää, joka tietenkin on hyv'äksi havaittujen neuvojen vastaisita.
Onhan luopumus jo alkanut aikoja sitten ja aivan varmasti se jatkaa menoaan.
Luopumus etsii uhrejaan.
Onhan yhden tekevää, mitä mieltä ihminen on Jumalan edessä.
Ihan varmaan on myös se, että korvakorut yms. ei ole Jumalan mieleen.
Toiset kuitenkin haluavat vapauttaa sinut ja jopa toivovat sinun käyttävän korvakoruja. He vapauttavat sinut Jumalasta kohti luopumusta.
Joillakin ihmisillä on tehtävänään opastaa sielut hyvin kauaksi Jumalasta.
Huonosti hoitaisivat tehtäviään, jolleivat täälläkin kirjoittelisi.
Aloittaja on siis oikeassa. Haluaako Jumala todellakin korvakorujen kiiltoa ihmiseen ? Etenkin kun se ei ole oikein hyväksyttävää uskovaisessa yhteisössä.
Heidän tulee kai taistella Jumalaa vastaan.. omaksi tappiokseen?
Elämä on valintoja täynnä.
En minäkään mikään hyvä ole, mutta en halua koskaan syyllistyä luopumuksen tehtävään. Se on paholainen joka siellä ohjeita antaa siihen tehtävään.- Vain sitä
Täyttä PAS.KAA!
- Provo olet
Olet provo. "Onhan yhden tekevää, mitä mieltä ihminen on Jumalan edessä.
Ihan varmaan on myös se, että korvakorut yms. ei ole Jumalan mieleen.
Toiset kuitenkin haluavat vapauttaa sinut ja jopa toivovat sinun käyttävän korvakoruja. He vapauttavat sinut Jumalasta kohti luopumusta.
Joillakin ihmisillä on tehtävänään opastaa sielut hyvin kauaksi Jumalasta.
Huonosti hoitaisivat tehtäviään, jolleivat täälläkin kirjoittelisi."
Et olis tällä palstalla ollenkaan kirjoittamassa mitään, jos olisit todellinen näin ajatteleva. Haluat vain saattaa vanhoillislestadiolaiset huonoon valoon. Ihminen, joka uskoo että jumala on korvakoruissa on pakana ja tätä seittämällä haluat esittää että vanhoillislestadiolaiset eivät ole kristittyjä.
- Laard.
Helsingin Ry:llä kulkee kolmenlaisia korvakorullisia. Ensimmäiset ovat edelleen elävässä uskossa olevia vanhoihin rakkaisiin rakkauden neuvoihin sitoutuneita uskovaisia ihmisiä. Toiset ovat uudismielisiä vanhoillislestadiolaisia, jotka haluaisivat uudistaa koko vanhoillislestadiolaista liikettä uudenlaisiksi. Kolmannet ovat vielä uskosta osattomia uteliaita, jotka ovat halunneet tutustua Helsingin siionin toimintaan. Näistä luettelemistani vain ensimmäiset ovat Jumalalle kelpaavia. Toiset ovat ajautuneet ulos Jumalan valtakunnan yhteydestä ja kolmannet ovat ehkä etsimässä sitä oikeaa tietä.
- tosi vihainen
Voi herranjukeli tuota tekopyhyyden ja armottomuuden määrää!!!! Korvakorut vl-naisen korvissa! Johan moisesta helvetin tuleen joutuu. Eipä taida sillä sakilla sitten suurempia syntejä olla lähimuistissa. Kannattaisiko lukea lehtiä ja kuunnella uutisia; jospa sitten muistuisi mieleen yhteisössänne tapahtuneet todelliset synninteot!!
- jessen frendi
Soitin äskön jumalalle ja hän sanoi että Lessujen uudet säännöt astuvat voimaan joulukuussa 2012..
sen jälkeen korvikset ovat sallittuja ja hintti poikien pitkät hiukset(ei ponihäntä) Ponihäntä tulee voimaan 2013!! - Helsingin ry:ltä
Kyllä korvakorukilluttimien kantajat ovat syvällä eksyksissä.
Turha on sitä yrittää puolustella.- etsivä-xx
Voisihan sitä yhtä lailla sanoa: Mitenkäs olet sitten tälle palstalle eksynyt, ettet vain olisi syvällä eksyksissä. Pois palstalta mars!
Tosiasiassa kaikkein innokkaimmin näitä sääntöjä täällä puolustavat entiset vl:t, joiden mielestä mikään ei saa muuttua 70-luvusta, muutoin heidän sielunelämänsä häiriintyy. Onkohan eroprosessista jotakin jäänyt silloin käsittelemättä, jos näin pitää ajatella. Sellainen ajattelu, että kun olen kärsinyt muidenkin pitää kärsiä, on Hammurabin lakia "silmä silmäst, korva korvasta" - näin onkin
etsivä-xx kirjoitti:
Voisihan sitä yhtä lailla sanoa: Mitenkäs olet sitten tälle palstalle eksynyt, ettet vain olisi syvällä eksyksissä. Pois palstalta mars!
Tosiasiassa kaikkein innokkaimmin näitä sääntöjä täällä puolustavat entiset vl:t, joiden mielestä mikään ei saa muuttua 70-luvusta, muutoin heidän sielunelämänsä häiriintyy. Onkohan eroprosessista jotakin jäänyt silloin käsittelemättä, jos näin pitää ajatella. Sellainen ajattelu, että kun olen kärsinyt muidenkin pitää kärsiä, on Hammurabin lakia "silmä silmäst, korva korvasta"Joo, ihan totta. 70-luku vain mielessä ja muistissa !
- vl-veli
Loistavaa jos seurat kiinnostavat ulkopuolisia. ry:llä on tilaa myös korvakorullisille.
- Entinen vl under 20
Ollaanko sita vahan pinnallisia kun jumalan edessä pitaa nayttaa tietylta? ite oon kayny pari kertaa hesan ry lla korvakorut korvissa ja kynsilakat kynsissa mutta en jumalan terveella tervehdi, se on selva. kylla ma jumalaan uskon, mutta myos siihen etta ihminen saa olla millainen haluaa eika sen takia joudu helvettiin.
- Ei muutu
Eivät nämä tytöt korvakorut korvissaan ole uskomassa. Vaikka tervehtisivätkin jumalanterveellä. Nimittän naisia syydettiin saatanalle hoitokokouksissa joko omien tai samassa taloudessa asuvan tyttären korvakorujen vuoksi. Ja uskohan ei muutu!
- vai niin
Ahaa, ihannoit 70-lukua!
- Joku-jostain
Ihan asiallista keskustelua, ja tottakin monessa suhteessa (lähes) jokaisen kirjoittajan mietelmät, mutta tuo
"kylla ma jumalaan uskon, mutta myos siihen etta ihminen saa olla millainen haluaa eika sen takia joudu helvetttiin."
menee yli ymmärryksen. Tarkoittaako kirjoittaja siis sitä, että
1. hän uskoo Jumalaan
2. tekee mitä (liha) mielii
Eivätkö nuo kaksi ole vähän ristiriidassa keskenään? Eikö sanassakin sanota, että "Eivät kaikki, jotka sanovat minulle Herra, Herra, pääse taivaaseen."? Ja kuinka voisi palvella samaan aikaan Tosi Jumalaa ja lihanhimoa eli maailmaa eli epäjumalia? Selittäisikö joku? Ainakin minun korvaani kuulostaa, että syntikin on hyväksyttyä kunhan vain uskoo Jumalaan...- etsivä-xx
Siitähän on kyse, että synti Raamatun mukaan on eri asia kuin neuvo, joka vähentää riskiä joutua syntiin.
Mitä liha mielii on minulle selvä Raamatun mukaan, mutta ei se miten syntyperäinen lestadiolainen ymmärtää sanoilla "mitä liha mielii". Emme suinkaan aian puhu samaa kieltä ´vaan käsiteillä on kokonaan eri sisältö. - Entinen vl under 20
Ensinäkin en sanonut että olen vl. Ja toisekseen tarkotin lähinnä pukeutumis a ja laittautumista muuten. en tiedä mitä toi toinen kohta sinun kirjotuksessa tarkottaa, mutta sitä vaan tarkotin että jos muuten uskoo samanlailla kun vl ihmiset mutta on korvikset ja ripsiväriä, on niin eri arvoinen kuin täys vl. sitä ihmettelen. jos se niin on että joudun helvettiin korviksieni takia, ei voi mitään.
- x-files
Entinen vl under 20 kirjoitti:
Ensinäkin en sanonut että olen vl. Ja toisekseen tarkotin lähinnä pukeutumis a ja laittautumista muuten. en tiedä mitä toi toinen kohta sinun kirjotuksessa tarkottaa, mutta sitä vaan tarkotin että jos muuten uskoo samanlailla kun vl ihmiset mutta on korvikset ja ripsiväriä, on niin eri arvoinen kuin täys vl. sitä ihmettelen. jos se niin on että joudun helvettiin korviksieni takia, ei voi mitään.
Veikkaan että toi kakkoskohta tarkoittaa sellaisia raamatullisia termejä kuin "lihanhimo ja silmäin pyyntö." Eli suomeksi: sellanen tyyppi (yleensä nainen), joka ehostaa itseään meikkaamalla, korviksilla ja seksikkäällä pukeutumisella aiheuttaa miehille seksuaalista kiihottumista ja suoranaista himokkuutta. Tällaista pidetään syntinä. Toisin sanoen lessujen mielestä naisten ei pidä laittautua liian viettelevän näköisiksi, ettei kävis kylmät tai siis kuumat..
Edellämainittua taustaa vasten korvikset ovat pretty much matkalippu helevetin lieskoihin. Pois lukien venäjäläiset ja geenerit, joille ne kuulemma kuuluvat kulttuuriin (kuten wodka pöytäjuomana). Näistä heille kuulemma avautuu ymmärrys (synniksi) vasta myöhemmässä vaiheessa, jahka on talosteltu lessujen kaa jonnin aikaa. Eli varmaan sit ku ns. kuherruskuukausi on ohi ja on alettu pitämään hoitokokousta eli hodaria niille(kin). Kuherruskuukausi saattaa kestää usioita vuosia nuiden ulkomaan elävien kaa.
- Joku-jostain
Tuota, en yhtään tahdo loukata tai mitään, mutta en tainnut ymmärtää, mitä halusit sanoa? :) Saisiko tuon vähän selvemmin? Ja se auttaisi asiaa, jos kertoisi, kumpaa mieltä itse on? Vai pitäisikö tuosta jo ymmärtää? Ehkä olen hidasjärkinen....
- Entinen vl under 20
Mulla, kuten sanottu on siis korvikset. ne on siksi että tykkäänn pitää niitä, ei sen takia että näyttäisin paremmalta. meillä ei nyt oikein kohtaa tää maailma kun ei ymmärretä toisia ollenkaan :D olen sitä mieltä että korut ja lävistykset ja muutenkin ulkonäkö ei ole uskon asia. toivottavasti nyt ymmärrät mitä haluat :)
- alpertti
Entinen vl under 20 kirjoitti:
Mulla, kuten sanottu on siis korvikset. ne on siksi että tykkäänn pitää niitä, ei sen takia että näyttäisin paremmalta. meillä ei nyt oikein kohtaa tää maailma kun ei ymmärretä toisia ollenkaan :D olen sitä mieltä että korut ja lävistykset ja muutenkin ulkonäkö ei ole uskon asia. toivottavasti nyt ymmärrät mitä haluat :)
"ne on siksi että tykkäänn pitää niitä"
Korvakorujen pitämisen syy. Ei voi olla ilman, koska tykkää pitää niitä. Missä on sydämesi? Ulkonaisissa? Tuntemisissa? - Entinen vl under 20
alpertti kirjoitti:
Korvakorujen pitämisen syy. Ei voi olla ilman, koska tykkää pitää niitä. Missä on sydämesi? Ulkonaisissa? Tuntemisissa?Joo tota noin. jos tykkää pitä korviksia, tarkottaako se sitä että on sydämetön? kuka on kysyny jumalalta tykkääkö se niistä vai ei? eikö ihmiset enää olekaan tasavertaisia jumalan edessä? ei mulla raamatulliset uskomiset muuttunu mihkään kun uskoni kielsin. korvikset tuli ja meikit naamaan, on mulla napakorukin. en ymmärrä mikä siinä on ettei missään kohti saa kimaltaa.
- entinen vl under 20
alpertti kirjoitti:
Korvakorujen pitämisen syy. Ei voi olla ilman, koska tykkää pitää niitä. Missä on sydämesi? Ulkonaisissa? Tuntemisissa?Joo tota noin. jos tykkää pitä korviksia, tarkottaako se sitä että on sydämetön? kuka on kysyny jumalalta tykkääkö se niistä vai ei? eikö ihmiset enää olekaan tasavertaisia jumalan edessä? ei mulla raamatulliset uskomiset muuttunu mihkään kun uskoni kielsin. korvikset tuli ja meikit naamaan, on mulla napakorukin. en ymmärrä mikä siinä on ettei missään kohti saa kimaltaa.
- Nieme.
eikö vastaajilla oikein sarkasmitutka toimi? :D
- ei tupakkia
tänne nimet ketkä polttavat tupakkia
- 20
Onko siellä näkynyt myös partakoruja? Eli Hgin veljet on käsittäneet vappauven näissä asioissa siinä missä sisaretkin.
Vakavammin puhuen, mitä vl-liike menettäisi jos luopuisi ulkonäkösääntöjen vahtimisesta? Siis ihan oikeasti. - Yasmine**
Lestoille korvakorut ovat syntiä, kun ne kiihottaa miehiä. Niinkuin meikkaaminen jne. Hyi helvetti. Ei mikään ihme, että tollasessa lahkossa tapahtuu pedofiliaa, kun normaalia seksuaalisuutta pelätään.
Oon joskus käyny Stadin RY:llä korviksest korvassa ja voi sitä tuijotuksen määrää!! Hei, mä oon nainen, onko se niin kauheeta?? Ja muutenkin olin laittautunut ja miehet ne vasta tuijottaa.... Tuli vaan mieleen, että yök yök, miten puutteessa ne taitaa olla...- näin.
No, se ei ole synti olla seksaamatta. Mutta se on synti, jos huoraa. Huora on siis sellainen, jos harrastaa seksiä, vaikkei ole avioliitossa. Ja jos on avioliitossa, niin jonkun toisen kuin puolison kanssa. Sellainen on huora ja aviorikkoja! Sellaiselle synnille pitää sanoa ei ja hyi, hylätä Jumalan vastaisena tekona eikä lähteä sielunvihollista palvelemaan. Mutta sielunvihollisen kantaa te uskotte, kun se sanoo sen olevan kaunista ja hyvää. Ja päin vastoin osoittaa oikean ja puhtaan likaisena tekona!
- aamu
Toinen Mooseksen kirja 32:
2 Niin Aaron sanoi heille: "Irroittakaa kultarenkaat, jotka ovat vaimojenne, poikienne ja tyttärienne korvissa, ja tuokaa ne minulle".
3 Ja kaikki kansa irroitti kultarenkaat, jotka heillä oli korvissaan, ja he toivat ne Aaronille;
4 ja hän otti vastaan kullan heidän käsistään, kaavaili sitä piirtimellä ja teki siitä valetun vasikan. Ja he sanoivat: "Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta".
5 Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille: Te olette uppiniskainen kansa. Jos minä vielä hetkenkin kulkisin teidän mukananne, saattaisin hävittää teidät. Pankaa nyt korunne pois, sitten minä päätän, mitä teille teen." 6 Niin israelilaiset luopuivat koruistaan eivätkä Horebinvuoren tapahtumien jälkeen enää käyttäneet niitä.
Yllä vähän mietittävää- monta vaimoa
Entä moniavioisuus, miksi sitä ei enää noudateta vl-liikkeessä?
- påges
Noudatatko Aamu myös näitä 2. Moos. kohtia?
Sinulla on lienee orjia?
2. moos. 21:1-6
1 "Nämä ovat ne säädökset, jotka sinun tulee asettaa israelilaisille: 2 Kun ostat heprealaisen orjan, hänen on oltava orjana kuusi vuotta. Seitsemäntenä vuotena hänet on päästettävä vapaaksi maksutta. 3 Jos hän on tullut yksinään, hän saakoon myös lähteä yksinään. Mutta jos hänellä jo tullessaan oli vaimo, vaimo saakoon lähteä hänen mukanaan. 4 Jos hänen isäntänsä on antanut hänelle vaimon ja vaimo on synnyttänyt hänelle poikia tai tyttäriä, on vaimon ja lasten jäätävä isännälle, ja mies pääsköön vapaaksi yksinään. 5 Mutta jos orja vakuuttaa: 'Minä rakastan isäntääni, vaimoani ja lapsiani enkä halua vapaaksi', 6 niin isäntä vieköön hänet Jumalan eteen ja asettakoon hänet sitten ovea tai ovenpieltä vasten ja lävistäköön hänen korvalehtensä naskalilla, ja hän jääköön ainiaaksi isäntänsä orjaksi.
Saatat myydä tyttäresi orjaksi?
2. Moos. 21:7-11
7 "Jos joku myy tyttärensä orjattareksi, tyttö ei pääse vapaaksi niin kuin miesorjat. 8 Jos isäntä ei pidä orjattaresta, jonka on luvannut ottaa itselleen, hänen on sallittava, että orjatar ostetaan jälleen vapaaksi. Toisen kansan jäsenelle hänellä ei ole oikeutta myydä tyttöä, jos hän on rikkonut antamansa lupauksen. 9 Jos hän taas määrää tytön pojalleen, tyttöä on kohdeltava kuin vapaan miehen tytärtä. 10 Jos isäntä ottaa toisen vaimon, hän ei saa vähentää ensimmäisen ruokaa, vaatetusta eikä aviollisia oikeuksia. 11 Mutta ellei mies täytä velvollisuuttaan näissä kolmessa asiassa, vaimo pääsköön lähtemään ilman korvausta.
Hyväksyt kuoleman rangaistuksen?
2. Moos. 21:12-17
12 "Jos joku vahingoittaa toista, niin että tämä kuolee, häntä rangaistakoon kuolemalla. 13 Mutta ellei hän tehnyt sitä tahallaan, vaan Jumala antoi sen tapahtua hänen kätensä kautta, hän voi paeta paikkaan, jonka minä osoitan. 14 Mutta jos joku tekee niin pahasti, että salakavalasti murhaa toisen ihmisen, hänet on minun alttarinikin äärestä haettava surmattavaksi. 15 Jos joku lyö isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla. 16 Jos joku syyllistyy ihmisryöstöön, häntä rangaistakoon kuolemalla katsomatta siihen, myykö hän ryöstetyn vai löydetäänkö tämä hänen hallustaan. 17 Jos joku kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla.
Herätkää vanhoillislestadiolaiset valheellisuuden unesta!!! - Vaikka tatuointi!
Lastenraiskaus on ok?!?! Se on ihan sama onko se koru korvassa, nenässä tai syvällä perseessä! Lastenraiskaajat menee tuonne alakertaan, oli koru tai ei :)
- Kehoittaja
Eikö Oulun miehet mustissaan voisi käydä siellä ojennusmatkalla.
Alkaa siionissa olla kohta liian hurja meno.Ei mitään rotia ennää ! - korvis miehelle
mitä mieltä olette muuten miehet miesten korviksista? minusta ne on ihan siistit.
- Ei ummarra
Siis mitä häh? Onko puhujaveljillä jo korvakorut? Tunnistaako ne siitä, että on koru molemmassa korvassa vai että on molemmat korvat?
- Koudon.
Korvakorullista puhujaa ei voi pitää enää uskovaisena. Jos puhujasveli on laittanut korvakorun korvaan, silmäkulmaan, tai nenäänsä, ei hän täten voi enää jatkaa sananpalvelijan tehtävässä. Jos puhujasveljellä on tatuointeja, sarvi-implantit tai jotain muuta todella sopimatonta, niin hänelle oitis näytetään se tie, jonne hän on matkalla. Puhujaveljelle ei korvikset, eikä mitkään muutkaan kehonmuokkaukset sovi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465627Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5742092Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821154Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.56895- 59880
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768