Kommuunia Joensuuhun?

KommuuniJoensuu

Löytyisiköhän Joensuusta kommuuniasumisesta kiinnostuneita?

Olen 21-vuotias opiskelijatyttö ja palailen Joensuuhun loppukesästä vaihto-opiskeluvuoden jälkeen. Opiskelijasolussa eläminen ei erittäin sosiaalisen kommuunielämän jälkeen enää huvita, joten toiveenani olisi palatessani perustaa Joensuuhun oma kommuuni, jossa elellä hyvällä mielellä kivojen ihmisten kanssa. Kommuuniksi sopiva omakotitalo minulla olisi jo tiedossa, sijaitsee Noljakassa. Tilaa olisi 4-5 ihanalle asukkaalle. Kiinnostuneille lisää tietoa asunnosta sähköpostilla.

Ehdottomana edellytyksenä on, että annat panoksesi kommuunielämään. Haluat tuntea asuntosi kodiksi etkä vain kämpäksi, haluat että kämppiksesi ovat ystäviä tai perhettä. Minulla olisi toiveena rakastava kotikommuuni, jossa voidaan keskustella kaikesta, jokainen saa olla oma itsensä, mennä ja tulla niin kuin haluaa. Siis rento meininki, mutta niin, että siivoamisesta, kotitöistä, pihan hoidosta ja muusta huolehditaan yhdessä. Yhteiset leffaillat, yhdessä kokkaaminen ja maailmanparantaminen keittiössä ovat minulle osa kommuunielämää, mutta se ei tarkoita sitä, että meidän pitäisi tehdä kaikki yhdessä ja kulkea samoja polkuja. Minulle on myös tärkeää, että jokaisella asukkaalla on rauha ja yksityinen tila omassa huoneessaan.

En siis halua opiskelijasolua enkä myöskään bileluukkua, vaan rennon, lämminhenkisen, asiallisesti toimivan kommuunin, jota voi pitää kotinaan.

Itse en ole juppi, hippi enkä punkkari, vaan päällisin puolin suhteellisen tavallinen tallaaja, mutta sinun ei toki tarvitse olla. Sovit kämppiksekseni ja ystäväkseni, jos katselet maailmaan avarin mielin, olet rento mutta et hunningolla ja kykenet elämään yhteisöllisesti ja kommunikoimaan aiheesta kuin aiheesta. Sukupuolella, suuntautumisella, rodulla tai muillakaan turhilla määritelmillä ei ole väliä, ei oikeastaan iälläkään, mutta toivoisin kuitenkin, että olet suunnilleen samassa elämäntilanteessa kuin minä.