Kommuunia Joensuuhun?

KommuuniJoensuu

Löytyisiköhän Joensuusta kommuuniasumisesta kiinnostuneita?

Olen 21-vuotias opiskelijatyttö ja palailen Joensuuhun loppukesästä vaihto-opiskeluvuoden jälkeen. Opiskelijasolussa eläminen ei erittäin sosiaalisen kommuunielämän jälkeen enää huvita, joten toiveenani olisi palatessani perustaa Joensuuhun oma kommuuni, jossa elellä hyvällä mielellä kivojen ihmisten kanssa. Kommuuniksi sopiva omakotitalo minulla olisi jo tiedossa, sijaitsee Noljakassa. Tilaa olisi 4-5 ihanalle asukkaalle. Kiinnostuneille lisää tietoa asunnosta sähköpostilla.

Ehdottomana edellytyksenä on, että annat panoksesi kommuunielämään. Haluat tuntea asuntosi kodiksi etkä vain kämpäksi, haluat että kämppiksesi ovat ystäviä tai perhettä. Minulla olisi toiveena rakastava kotikommuuni, jossa voidaan keskustella kaikesta, jokainen saa olla oma itsensä, mennä ja tulla niin kuin haluaa. Siis rento meininki, mutta niin, että siivoamisesta, kotitöistä, pihan hoidosta ja muusta huolehditaan yhdessä. Yhteiset leffaillat, yhdessä kokkaaminen ja maailmanparantaminen keittiössä ovat minulle osa kommuunielämää, mutta se ei tarkoita sitä, että meidän pitäisi tehdä kaikki yhdessä ja kulkea samoja polkuja. Minulle on myös tärkeää, että jokaisella asukkaalla on rauha ja yksityinen tila omassa huoneessaan.

En siis halua opiskelijasolua enkä myöskään bileluukkua, vaan rennon, lämminhenkisen, asiallisesti toimivan kommuunin, jota voi pitää kotinaan.

Itse en ole juppi, hippi enkä punkkari, vaan päällisin puolin suhteellisen tavallinen tallaaja, mutta sinun ei toki tarvitse olla. Sovit kämppiksekseni ja ystäväkseni, jos katselet maailmaan avarin mielin, olet rento mutta et hunningolla ja kykenet elämään yhteisöllisesti ja kommunikoimaan aiheesta kuin aiheesta. Sukupuolella, suuntautumisella, rodulla tai muillakaan turhilla määritelmillä ei ole väliä, ei oikeastaan iälläkään, mutta toivoisin kuitenkin, että olet suunnilleen samassa elämäntilanteessa kuin minä.

Tämä on vasta alustavaa kyselyä, mutta ehdottomasti tosimielellä. Sopivan porukan löytyessä omasta puolestani kommuunin perustaminen olisi ajankohtaista elo-syyskuussa.

Jos tunnistit itsesi, ota yhteyttä: kommuuni.joensuu@luukku.com, niin tutustutaan, katsellaan, pohditaan ja ehkä sitten jonain kauniina päivänä juodaan aamukahvit saman pöydän ääressä.

5

501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Laitan sulle viestiä, jos pääsen sinne opiskeleen! :)

• KommuuniJoensuu

Valitettavasti ilmoitus ei ole enää ajankohtainen, kommuuniksi katsastamani talo ehti mennä viime hetkellä kaupaksi.

Jos jonkun kommuunissa/kimppakämpässä sattuisi olemaan tilaa ja kuulostan ylemmän ilmoituksen perusteella sopivalta asukkaalta, samaan sähköpostiosoitteeseen saa ottaa yhteyttä.

• sonja1

Hei!

Vieläkö haluaisit muuttaa kommuuniin? Etsin porukkaa Noljakkaan omakotitaloon nyt minäkin....

t.Sonja

• skp1

Voisin vuokrata yhden huoneen tuosta noljakan omakotitalosta. Minuun voi ottaa yhteyttä osoitteeseen skp144786 at gmail.com.

• pingvinii

Hei! :D

Haluaisin muuttaa kommuuniasuntoon, ja jos voisit harkitakkaan ottavasi minut asuntoilemaan kommuuniisi, voitko ottaa yhteyttä oonaoona@hotmail.fi

Olen 19-vuotias opiskelija tyttönen, ja ihan ok tyyppi olen (ainakin toivottavasti :D) voin sitten vaikka sähköpostissa kertoa lisää itsestäni, jos kommuuniin vielä mahtuu ja voisit edes harkita minua^^

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      164
      4202
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2484
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2141
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1302
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1261
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1152
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1112
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      102
      928
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      840
    Aihe