http://www.superkuva.fi/tuote/gorillapod-slr-zoom-jalusta/3734590GP3011/
Olikos kenelläkään käytännön kokemusta miten toimiva tuo niveljalusta on? Kun jalustani painaa 2½kg niin houkuttaisi ottaa kaupunkilomalle jotain edes auttavasti toimivaa mutta oleellisesti kevyempää...
Gorillapod - tekeekö mitään?
7
518
Vastaukset
- J©B
Kevyelle pokkarille ihan kiva jalusta kun haluat itse kuvaan mukaan.
Järkkärin pariksi ottaisin monopodin jos on pakko olla jalusta, mutta 2,5 kg:aa kevyempi.
Kaupungista löytyy helposti pylväitä, rakennuksia, kalusteita yms. johon kameran voi helposti tukea.Siis noitahan on eri versioita. Tuo on nimenomaan järkkäreille tehty. Miten käytät monopodia niin, että itse pääset kuvaan?
- J©B
okaro kirjoitti:
Siis noitahan on eri versioita. Tuo on nimenomaan järkkäreille tehty. Miten käytät monopodia niin, että itse pääset kuvaan?
”järkkäreille tehty”
—”noitahan on eri” ja jos käytät hyvin (fyysisesti)lyhyttä objektiivia tai hankit järkkärin objektiiviin kiinnitettävän jalustapidikkeen niin se saattaa pysyä pystyssä.
Miten käytät monopodia niin, että itse pääset kuvaan?
—no siten, että pyydän jotakin lähimmäistä pitelemään ”kamerasta kiinni”
—sama temppu tepsii muuten näissäkin tapauksissa:
Kaupungista löytyy helposti pylväitä, rakennuksia, kalusteita yms. johon kameran voi helposti tukea.
”että itse pääset kuvaan”
- Napolin elämää
"—no siten, että pyydän jotakin lähimmäistä pitelemään ”kamerasta kiinni”"
Kannattaako noin tehdä esim. Napolissa jota varkaiden paratiisiksikin kutsutaan...?- näin Napolissa
Ei missään tapauksessa napolissa.
Siellä kannattaa jättää kamera Gorillapodille seisomaan ”että itse pääset kuvaan”,
silloin kukaan ei vie kamera ”varkaiden paratiisiksissa”.
Minusta on erikoisen hassua, että jos pyydän vaimoani pitelemään kameraa Napolissa niin sitä ei kannata tehdä. - Ruma mies Suomesta
Olin viikon vaimon kanssa Napolissa, mitään ei varatsettu eikä edes kusetettu. Ystävälliset ihmiset saattoivat tarjoutua kuvaamaan, päästiin yhdessä kuvaan.
Ei kaikki italialaisia rosvoja ole , moni voi näyttää kylläkin. Mutta ne nuoret naiset ;-D
- Oktopussy
Ns. mustekala, eli joustava naru joka päissä koukut, sillä saa monopodin näppärästi moneen paikkaan tuettua kun itse juoksee kuvaan tai ottaa pitkällä valotusajalla maisemakuvia. Toimii myös time-lapse vidoissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738