Hei! Aloitin uudessa paikassa ja laskin että käteen jää 2460 € / kk. Onko palkka kohdallaan, olen käynyt ammattikorkeakoulua ja työni on päivätyö liukuvalla työajalla? Lisäksi tulee kuulemma puhelinetu. Riittääkö tämä raha normaaliin elämiseen pääkaupunkiseudulla? Pelkkiin asumiskuluihin menee jo yli 500 euroa / kk.
2460 € /kk käteen, pärjääkö tällä?
11
766
Vastaukset
- Nimim.
Minä saan suunnilleen tuon bruttona, maksan vuokraa vähän vähemmän kuin sinä, matkoihin kotiin perheen luokse joka viikonloppu menee 500 euroa/kk ja maksan kaikki oman asuntoni laskut ja osan perheen laskuista. Matkat vaikuttavat hiukan veroprosenttiin, mutta ei paljoa. Elän ihan hyvin ja saan kaiken mitä tarvitsen, mutta en ole koskaan ollut tuhlaileva.Taustalla on kaksi koulutusta, myös amk ja työkokemusta. Sanoin että mitä tahansa ennemmin kuin työttömyyttä, olin tulla hulluksi.
- 1ntiaan1
Aloittajalla ei taida olla kaikki intiaanit kanootissa kun tuollaisia kyselee.
- Dosentti#
Itse olen päivystävä dosentti täällä Hesburgerissa saan palkkaa 450 000/kk ilmanveroja koska verot ovat köyhiä varten
- Nettomaksa
Trolli se on. Pääkaupunkiseudulla asuminen "yli 500 euroa /kk".
Tai sitten ei ole osannut laskea brutosta pois muuta kuin ennakonpidätyksen. About 6 % sivukuluylläriä pukkaa...
- elän vieläkin
Olen työtön ja asun pääkaupunkiseudulla.Rahaa jää käteen 950 euroon. Pärjäänkö tällä? OLEN PÄRJÄNNYT ja PÄRJÄÄN YHÄ!!
- Opsikelijaduunari
Elät kyllä aika leveästi, jos ei tuo edes pääkaupunseudulla tuolla vuokralla riitä!
- phtyi.
En tiedä. Mulla jää jäteen 2327e, en asu pääkaupunkiseudulla ja olen yhden lapsen yksinhuoltajaäiti. Asumiskulut hiluja vaille 800e/ kk.
Me pärjätään, mut ei tosta mitään sukan varteen jää.
Ainiin, en tiedä mitä tekemistä asian kanssa tällä on, mut mulla ei ole mitään koulutusta ja teen päivätyötä likuvalla ja itselle sopivalla työajalla. Harvassa työssä ja harvalla alalla siihen pystyy, millä alalla sä olet? Niin joo ja varmaan aika moni pääkaupunkiseudulla asuva haluaisi tietää, missä siellä voi asua noin edullisesti. Kerrotko? :D Jos asumiskulut ovat yli 500e, mutta eivät esimerkiksi yli 600e? - pöläri
Minulla nettona n.2800euroa kuukaudessa, tosin tässä on mukana päivärahat. En asu pääkaupunkiseudulla, jotenka ihan mukavasti pärjätään. Vaimo ja kaksi lasta pystyy olemaan kotona, eikä tarvitse viedä hoitoon. Hoitomaksut kahdelta muksulta on täälläpäin 530 euroa, jotenka koska vaimo haluaa olla kotona lapsien kanssa ja hoito noin kallista niin ei kannata vaimon töihin lähteä.
mä saan alle tuhat euroa kuukaudessa.jolla on pärjättävä.
- ei pärjää
3.500 eur kk netto. ei lainaa, ei vuokraa. pärjääkö tällä?
- ölkj
Bbbbuuuhhaaaaa, et tietenkään pärjää!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496315Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422611Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821123
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.791087Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3011074Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601068- 78983
- 66951
- 228854