Raaka pekoni??

-H-

En tiedä kuuluuko tälläiset tälle palstalle mutta onko vaarallista syödä raakaa pekonia? Vai onko pekoni jo jollain tavalla kypsennetty. Söin tänään savustettua pekonia(en paljoa) ja myöhemmin huomasin että siinä on kypsennysohje eli söin raakana. Ainakaan vielä ei maha ole ilmotellut mitään epämääräisestä ruuasta. Olis kiva tietää et miten vaarallista tuo raa'an sianlihan syönti on???

7

21176

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syöppö

Itse tapaan myös syödä pekonia raakanakin. Useasti olen syönyt eikä minkäänlaista vaikutusta ole näkynyt.

• Savu

Vai onko se jotenkin "puolikypsää", siis tämä pekoni? Luulisi sen huomaavan jos liha on raakaa? Epäilenpä siis ettei se ole raakaa ainakaan siinä mielessä, että siitä mitään eläintautia voisi saada?

• -H-

Niin minäkin ajattelin että se kypsää on mut en tiedä, paketissa kuitenkin lukee kypsennysohje. No eipä ainakaa mitää tauteja näyttäny viäl tulevan. Eikä se mun mielest ees raa'alle maistunu, hyvää oli. =)

• jone
        -H- kirjoitti:

Niin minäkin ajattelin että se kypsää on mut en tiedä, paketissa kuitenkin lukee kypsennysohje. No eipä ainakaa mitää tauteja näyttäny viäl tulevan. Eikä se mun mielest ees raa'alle maistunu, hyvää oli. =)

raakaa se on. Tavallinen tapa saada yersinia-infektio ( raju bakteeriperäinen vatsatauti ) on syödä kypsentämätöntä lihaa, kesäisin aina ilmenee näin grillikautena. Voipi aiheuttaa jälkeenpäin ikävää niveltulehdusta.

• -H-
        jone kirjoitti:

raakaa se on. Tavallinen tapa saada yersinia-infektio ( raju bakteeriperäinen vatsatauti ) on syödä kypsentämätöntä lihaa, kesäisin aina ilmenee näin grillikautena. Voipi aiheuttaa jälkeenpäin ikävää niveltulehdusta.

No eipä tässä vielä mitään ole ilmennyt että tuskinpa se enää näin pitkän ajan jälkeen tulee. Itse kyllä ajattelin että savustettu ja vieläpä suolainen pekoni olisi jo melkeinpä kypsää.

• Anj
        -H- kirjoitti:

No eipä tässä vielä mitään ole ilmennyt että tuskinpa se enää näin pitkän ajan jälkeen tulee. Itse kyllä ajattelin että savustettu ja vieläpä suolainen pekoni olisi jo melkeinpä kypsää.

Itsekin olen miettinyt, että voisiko filebekonia syödä parmankinkun sijasta, jos vaikka suolaisi sitä vähän lisää, tulisi halvemmaksi. Trikiinistä en vain tiedä, senhän voi saada sianlihasta, jos on huonosti kypsennettyä. Suomessa kaikki liha tarkastetaan trikiinin varalta, mutten tiedä, kuinka varmaa se on. Trikiini on jonkinlainen mato tms, jonka saaminen on erittäin vakavaa, koska se menee sisäelimiin.

• Anonyymi

Mie syön raakana. On raakakypsää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      164
      4202
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2484
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2141
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1302
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1261
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1152
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1112
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      102
      928
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      840
    Aihe