Korhosen äänite maksaa 5 euroa

35

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole hyvä
    • Siinä mielessä Korhonen on kyllä oikeassa, että ihminen on 100% ihminen, eikä esim 50% ihminen ja 50% pöytä.

• tode*

iltaa, pakis! How are you?

Olisihan se mukavaa olla välillä pöytänäKIN. Minä olisi erittäin mielelläni Wirkkalan suunnittelema pöytä.

• Oikeassa olet sinäkin pakis__.

Raamatun mukaan myös Jeesus oli 100% ihminen.
        Raamatussahan kerrotaan Jeesuksen syntyneen täysin ihmisen kaltaiseksi.

Syntinenkin Jeesus oli "ihmiselämänsä päivinä ja joutuikin pyytelemään syntisyyttään anteeksi.

Jeesus rukoilee syntisyyttään anteeksi:
        Hepr. 5:7 IHMISELÄMÄNSÄ PÄIVINÄ Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.

• tode* kirjoitti:

iltaa, pakis! How are you?

Olisihan se mukavaa olla välillä pöytänäKIN. Minä olisi erittäin mielelläni Wirkkalan suunnittelema pöytä.

Hi, thanks ai äm oolrait juu too?

Niin että mieluusti Wirkkalan pöytänä, eihän niissä ole kuin vanerilevy ja jalat. Miltä kuullostaisi Kukkapuron pöydät? näyttävät aika retrohenkisiltä?

Tässä on hieno pöytä, siinä on jo valmiina matkalaukutkin jos lähtö tullee yllättäin.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNYzLrjGAOdEt04uEqTCsJwEw4WrwCYUPTCJGAQl8OM6nZ2yBt

• Pe.ku kirjoitti:

Oikeassa olet sinäkin pakis__.

Syntinenkin Jeesus oli "ihmiselämänsä päivinä ja joutuikin pyytelemään syntisyyttään anteeksi.

Hepr. 5:7 IHMISELÄMÄNSÄ PÄIVINÄ Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.

"Raamatun mukaan myös Jeesus oli 100% ihminen."

Sepä se, ei 100% Jumala pyytele 100%:lta Jumalalta anteeksi mitään.

Jeesus-ihmiseltä se käykin, koska Jeesus oli vain 100% ihminen.

Mutta mitäs mieltä olet siitä, että todè ja minä halutaan olla välillä pöytyä eikä ihmisiä.

• pakis__ kirjoitti:

"Raamatun mukaan myös Jeesus oli 100% ihminen."

Sepä se, ei 100% Jumala pyytele 100%:lta Jumalalta anteeksi mitään.

Jeesus-ihmiseltä se käykin, koska Jeesus oli vain 100% ihminen.

Mutta mitäs mieltä olet siitä, että todè ja minä halutaan olla välillä pöytyä eikä ihmisiä.

Se sopisi mulle vallan mainiosti.

Minä olisin se Wirkkalan "Hopla-tuoppi" päälläsi.

Ja toden päällä olisin karahvina.

http://www.designlasi.com/content/karahvi-2900-wirkkala-tapio

• Pe.ku kirjoitti:

Se sopisi mulle vallan mainiosti.

Minä olisin se Wirkkalan "Hopla-tuoppi" päälläsi.

Ja toden päällä olisin karahvina.

http://www.designlasi.com/content/karahvi-2900-wirkkala-tapio

Onpa tämä helluntailaisuuspalsta yleissivistystä lisäävä foorumi. Nyt tuli Hoplatkin tutuiksi :=)

Tuossa todén pöydän päällä olevassa hienossa karahvissa on ollut suomuurain likööriä, njam varmasti hyvää.

• Pe.ku kirjoitti:

Oikeassa olet sinäkin pakis__.

Kun luemme kirjettä Hebrealaisille huomaamme, että juuri tässä kirjeessä tuodaan esille Jeesuksen synnittömyys. Jeesus oli kiusattu kuten me ihmiset, mutta "kuitenkin ilman syntiä" (Hebr.4:15).
        Kyseinen kohta (Hebr.5:7) viittaa mitä ilmeisimmin Jeesuksen käymään taisteluun Getsemanen puutarhassa. Jeesus oppi mitä merkitsee kärsiä synnittömänä synnin tähden. Jeesus oppi kuuliaisuuden.

• juhani1965 kirjoitti:

Kun luemme kirjettä Hebrealaisille huomaamme, että juuri tässä kirjeessä tuodaan esille Jeesuksen synnittömyys. Jeesus oli kiusattu kuten me ihmiset, mutta "kuitenkin ilman syntiä" (Hebr.4:15).
        Kyseinen kohta (Hebr.5:7) viittaa mitä ilmeisimmin Jeesuksen käymään taisteluun Getsemanen puutarhassa. Jeesus oppi mitä merkitsee kärsiä synnittömänä synnin tähden. Jeesus oppi kuuliaisuuden.

Pitkästä aikaa ollaan samaa mieltä.

"Jeesus oppi mitä merkitsee kärsiä synnittömänä synnin tähden."

Jeesus tosiaan Raamatun mukaan kärsi synnittömänä perisyntinsä takia ja rukoilikin Jumalalta anteeksi syntisyyttään.

• tode*
        Pe.ku kirjoitti:

Jeesus tosiaan Raamatun mukaan kärsi synnittömänä perisyntinsä takia ja rukoilikin Jumalalta anteeksi syntisyyttään.

mitähän sinä mahdat loppujen lopuksi tarkoittaa tuolla Jeesuksen syntisyydellä? Jeesus oli viaton, kuin lapsi.

• Pakis.(ei kirjoilla)
        tode* kirjoitti:

mitähän sinä mahdat loppujen lopuksi tarkoittaa tuolla Jeesuksen syntisyydellä? Jeesus oli viaton, kuin lapsi.

"Jeesus oli viaton, kuin lapsi" ? Kuinka ihmisenä voi olla viaton? Jeesuhan kulki ihmisenä ihmisten joukossa. Ei ole myöskään ihan viatonta kaataa myyjien hyllyjä niin kuin Jeesus teki. Toisesta osapuolesta se on elinkeinon häiritsemistä.

• Pe.ku kirjoitti:

Jeesus todellakin kärsi täysin synnittömänä, siis vapaana myös perisynnistä ja kaikesta synnistä. Eihän syntinen olisikaan kelvannut "uhriksi".

• Sanovat että Jeesus on 100% ihminen ja 100% Jumala.

Tarkoittaa se sitä, että Jeesus on 100% "ihmis-Jumala" tai 100% "Jumala-ihminen"?

Kannanottoja, please!

Voisipa joku trinitaristi kertoa meille, mikä on kirkon virallinen kanta; eli onko Jeesus ihmis-Jumala vai Jumala-ihminen? Ja lisäksi; kirjoitetaanko "ihmis-..." isolla i:llä vaiko pienellä. Meillä on monta vaihtoehtoa. Kukin valitsee minkä näkee parhaimmaksi:

ihmis-jumala
        ihmis-Jumala
        Ihmis-jumala
        Ihmis-Jumala
        jumala-ihminen
        jumala-Ihminen
        Jumala-ihminen
        Jumala-Ihminen... jne.

JOS "ihmis-jumala" olisi esiintynyt kreikkalaisissa alkuteksteissä (ei esiintynyt) niin se olisi kirjoitettu muotoon "IHMIS-JUMALA" koska kaikki kirjaimet oli kirjoitettu isoilla kirjaimilla. Mutta entäs nykysuomen kieliopin mukaisesti? Miten se tänään menisi, jos Jeesus olisi oikeasti 100% ihminen ja 100% Jumala?

Ehkä Klaus Korhonen voisi opettaa meille asiasta kun on tutkinut aihepiiriä niin laaja-alaisesti että pääsi siitä puhumaan konfassa? Ja jos hyvin käy, siitä ei veloiteta tällä kertaa 5 euroa, vaan annetaan se ilmaiseksi internetissä digitaalisessa muodossa.

• Niin jos ei uskova tulee uskoon kun on ostanut tuon niin uskontulo on maxanut 5 euroa.

• Tuo 5 euroa on vasta alku.
        Uskoon tulo maksaa maltaita ja kymmenykset päälle.

• Pe.ku kirjoitti:

Tuo 5 euroa on vasta alku.

Mistä sinä tiedät? Ei pitäisi puhua, mistä ei tiedä omakohtaisesti.

Kun usko tulee Jeesuksessa Kristuksessa ihmiselle elämäksi ja pelastukseksi, se todellakin maksaa - KAIKEN.

Kuitenkin Jeesuken sovitustyön vastaanottaminen on Jumalan armon osoitus syntistä kohtaan ja sen jokainen syntinsä tunnustava saa - ILMAISEKSI.

Tätä et sinä, eikä kukaan mukaan sellainen käsitä, joka on sovitustyön hylännyt. Sen sinä käsität vasta sitten, viimeistään, kun täältä lähdet ja joudut kohtaamaan Herran kasvoista kasvoihin.

Älä siis herjaa Jumalaa. Vielä tänään on sinulla on aikaa tehdä parannus. Huomisesta et tiedä.

• Pe.ku kirjoitti:

Tuo 5 euroa on vasta alku.

Minulle uskoontulo ei maksanu penniäkään. Ja uskossa olo on päinvastoin rikastuttanu minua monintavoin.

Tarina kertoo, että siltojen alla asunut juoppo tuli uskoon, raitistui ja sai työpaikan. Kaverit vinoili, että "ihme Herra sulla kun vie kymmenykset tuloistasi". Tähän mies tuumasi, että: "armollinenhan tuo on entinen herrani vei kaiken 100%:sesti".

• Elteke

(JKR ) Room."...Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia hänen Pojastaan, jonka Jumala oli ennalta luvannut profeettojensa kautta pyhissä kirjoituksissa. Ihmisyyden puolesta hän syntyi Daavidin jälkeläisestä.
      Pyhyyden Hengen kannalta hän on kuolleista nousemisen kautta osoitettu Jumalan Pojaksi voimassa. Hänen, Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että hänen nimeään kohtaan syntyisi uskon kuuliaisuutta kaikissa kansoissa. Näihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte. Teille kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille armo ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta! ..."

Hepr."..Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.

Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit." Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka...."

• <<>>

Varjelkoon mitä eksytystä kertakaikkiaan,hui! Oliko Maria sijais-synnyttäjä vai
        ihka oikea Jahve? Isät ei valitettavasti synnytä,mutta ehkä saduissa sekin
        onnistuu mikäli oikein kovasti pinnistää.

• 100 vuotta kesti

Nytkö vasta 100 vuoden päästä helluntalaiset tunnustavat Jeesuksen 100% Jumalaksi?

• Raamatun mukaan Jeesus ei ole Jumala ja osa helluntailaisista onkin sitä mieltä.

• Puhu totuutta Peku

Kyllä sen voi ilmaiseksi kuulla netissä. Miksi sanot väärin? Kuuntelin sen ihan ilmaiseksi.

• hetero 107

Kyllähän joku voi julistaa heteron homoksi, ja sinä uskot kaiken ilman mitään omaa sisäistä johdantoa.Jeesus on jumalan poika, sillä isä Jumala ei hyväksy rinnalleen muita Jumalia.

• Älä nyt Pe.ku

ihan kaikesta valita ja varsinkaan pilkkaa.
      Joskin on joitakin epäkohtia, niin ei se
      Jumalasta ole, vaan meistä ihmisistä.

• Maksaahan se tyhjä CD:kin jotakin.
      En pidä hintaa mitenkään ylivoimaisen isona.
      Kaikilla ei ole tietokonetta, ja nää CD:t on heitä varten................
      Jos on köyhä ettei voi sitä vitosta laittaa, voi aina lainata joltain sitä
      CD:tä..............................................

• Maksaahan se tyhjä CD, mutta miksi siitä maksaa kun sillä ei tee mitään.

CD:n historia oli lyhyt ja nykyisin se tiedetään menneeksi surkeaksi tallennustavaksi, ongelmanaan surkea levyjen kestävyys ja laatu.
        Monet musiikkituottajat pitävät yllä CD-levyä, koska ne ei kauaa kestä ja saadaan myytyä samaa yhä uudelleen.

• tode*
        Pe.ku kirjoitti:

Maksaahan se tyhjä CD, mutta miksi siitä maksaa kun sillä ei tee mitään.

CD:n historia oli lyhyt ja nykyisin se tiedetään menneeksi surkeaksi tallennustavaksi, ongelmanaan surkea levyjen kestävyys ja laatu.
        Monet musiikkituottajat pitävät yllä CD-levyä, koska ne ei kauaa kestä ja saadaan myytyä samaa yhä uudelleen.

on olemassa monia ihmisryhmiä, joille entisajan C-kasetit ja nämä CD-levyt ovat hyvinkin tärkeitä.
        Sinä et tee mitään esim. äänikirjoilla, mutta monelle ne ovat kuin tuulahdus muusta maailmasta. Sama juttu on hengellisillä nauhoitteilla. Ei pidä väheksyä vammaisia ja vanhuksia, joilla ei ole viimeisintä tekniikkaa ollakseen menossa mukana.

• tode* kirjoitti:

on olemassa monia ihmisryhmiä, joille entisajan C-kasetit ja nämä CD-levyt ovat hyvinkin tärkeitä.
        Sinä et tee mitään esim. äänikirjoilla, mutta monelle ne ovat kuin tuulahdus muusta maailmasta. Sama juttu on hengellisillä nauhoitteilla. Ei pidä väheksyä vammaisia ja vanhuksia, joilla ei ole viimeisintä tekniikkaa ollakseen menossa mukana.

Tuo pitää paikkansa että kaikilla ei ole viimeistä tekniikkaa.

Monet ihmiset ei halua luopua siitä mitä ovat hankkineet kalliilla ja oppineet käyttämään 10-40 vuotta sitten.
        Eikä sitten haluta oppia uutta vaikka todellisuudessa uudet tekniikat voi olla helpompia oppia kuin ne vanhat joskus.

Mulla itselläkin tuntui karmaisevalta joskusaheittää roskiin isot pinot VHS-kasetteja ym. vastaavaa kun siellä oli paljon vaivalla tallennettua materiaaliakin, mutta heitin kuitenkin menemään ja nauhurit myös.
        Vielä lojuu TV:n alla kaapissa DVD-soitin, jota en ole juuri koskaan käyttänyt enkä käytä.

En alkanut muuttamaan vanhoja kasetteja muuhun tallennusmuotoon kun ne lähes kaikki löytyy nykyisin netistä hakemalla ihan ilmatteeksi ja helposti kun omia henkilökohtaisia tiedostoja niillä ei ollut.

• Pakis. (ei kirjoilla
        Pe.ku kirjoitti:

Monet ihmiset ei halua luopua siitä mitä ovat hankkineet kalliilla ja oppineet käyttämään 10-40 vuotta sitten.
        Eikä sitten haluta oppia uutta vaikka todellisuudessa uudet tekniikat voi olla helpompia oppia kuin ne vanhat joskus.

Mulla itselläkin tuntui karmaisevalta joskusaheittää roskiin isot pinot VHS-kasetteja ym. vastaavaa kun siellä oli paljon vaivalla tallennettua materiaaliakin, mutta heitin kuitenkin menemään ja nauhurit myös.
        Vielä lojuu TV:n alla kaapissa DVD-soitin, jota en ole juuri koskaan käyttänyt enkä käytä.

En alkanut muuttamaan vanhoja kasetteja muuhun tallennusmuotoon kun ne lähes kaikki löytyy nykyisin netistä hakemalla ihan ilmatteeksi ja helposti kun omia henkilökohtaisia tiedostoja niillä ei ollut.

"DVD-soitin" onkohan se sama asia kuin DVD -levy. Se kapine ei ole ollenkaan turhake, katsoin juuri sillä elokuvan "Paholainen pukeutuu Pradaan"--suosittelen.

• cd-dvd 100 v
        Pe.ku kirjoitti:

Mihin teet W:n käynnistys-levyn tai varmuuskopiot...?

Pilveen vai...;)
        Voipi olla hankala noutaa, jos koneesi tiltaa...

Montako teraa on kovalevyillä...

kaikista kodeista löytyy väh. cd:n toistoon tarvittava väline...Eikä se kuole ainakaan 10 vuoteen...

• l-h

peku---Maksaahan se tyhjä CD, mutta miksi siitä maksaa kun sillä ei tee mitään.

kuinka noin sanot--- minulla on esim levy armon meri cd..lla soinut ainakin 1000 kertaa joskus soi aamullakin,kun jai illalla paalle..
      koitahan tehda sama entisella kasetti-teipilla..
      eika ole laulun laatukaan huonontunut mielestani..
      eli ihmettelen juttuasi,,ja menen muata ja kuuntelemaan levya ARMON MERI jorma hynnisen laulamana...kuuntele sinakin..

uups ei ollutkaan tubessa,mutta tarjolla on on tapani suonnon siipeni murtuneet...olla hyva

http://www.youtube.com/watch?v=SPOPK_MvaaY&feature=related

• Mutta kun se nyt vaan niin on että se on nyky-anekauppa..

• l-h

vain jos olet vilkkaalla mielikuvituksella varustettu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe