ulkopuolinen? Tässä kyllä on ollut Norton Internet Security iät ja ajat, mutta kun tässä on niin kummallisia juttuja nyt taas esillä ollut. Ensinnäkin täällä Suomi24:ssä minusta tuntuu, ja takuuvarmasti on ihan oikea tuntuma, että joku vainoaa minua. Eli kun kirjoitan jonnekin palstalle jotain, niin siihen tulee aina sama idiootti yhden lauseen vastauksineen. Mistä se voi minut tunnistaa? Enhän käytä edes mitään rekisteröityä nimimerkkiä! Vai onko Suomi24:ssä joku niin hullu ylläpidossa, että sillä kenties on ainoa elämän harrastus ja kiinnostus tsekkailla joittenkin kirjoitteluita - ehkä saanut IP-tiedot tai jotain muuta tunnistetietoa sitä kautta, että olen joskus poistattanut asiattomia viestejä. Joku täysi hullu ja sekopää siis vainoaa!
Ja nyt eilen lähetin yhden hakemuksen s-postillani - niin mistähän kummasta tässä naapurustossa joku sekopää ääliö äijä huutelee tuolla vitsejä siitä ja muutamista lehteen lähettämistäni valokuvista!
Että miten se selvitetään onko mun koneella joku vai ei? Asialliset vastaukset, kiitos! Poliisille nyt ei ainakaan kannata viedä - sehän on vitsi!
Mistä se tietää mitä olen kirjoittanut minnekin palstalle ja nyt sitten se hakemus. Ja niistä aikaisemmista kirjoitteluista, tuossa juhannuksen tienoilla oli tuossa pihalla idioottiporukka tsoukkaamassa niistä! Mistä ne mut tunnistaa! Olisi ihan kiva kun tuo pikkurikollinen jäisi jo viimein kiinni! Psykiatrisen hoidon tarpeessa koko äijä! Ja nyt siis sen sekopään huutelu kuului, kun olin tuossa parvekkeellani, siellä se jotain mökkäsi. Näin tuonne tielle noin parinsadan metrin päähän että jotain mopopoikia oli sellaisen talon luona, missä ei edes mopopoikaikäisiä asu. Nekö ne on? Jotain teiniääliöitä? Mutta toisaalta, tässä talossakaan ei tuon ikäisiä ole, että mitä ne juhannuksen hullut hillujat sitten oli!
Siis, tässä on jotain omituista!
Miten selvitän onko koneellani joku
16
1195
Vastaukset
- Rikollinen kiinni!
Ja siis se on jo erityisen kummallista, että viralliseen paikkaan ja oikeaan osoitteeseen mennyt hakemus olisi joutunut jonkun idiootin käsiin! Miten se on mahdollista muuten kuin rikollista tietä!
- PappaP
Taidat viettää liikaa aikaa itseksesi!
- vai että soopaa!
"KIIITOS" NYT VAAN OIKEIN PALJON EPÄASIALLISISTA VASTAUKSISTA!
Kumpikaan vastaaja ilmeisesti ei usko että mikään tuollainen on edes mahdollista!
No, kertokaas sitten miten se oli täyttä soopaa kun juuri pari viikkoa sitten uutisissa kerrottiin tyypistä joka oli juurikin harrastanut kaikenlaista vakoilua ja kiusantekoa ihmisten koneilla - käyttänyt jopa heidän webkameraa "hyödykseen".
"Taidat viettää liikaa aikaa itseksesi!"
Minusta tuntuu että se liikaa aikaa itsekseensä viettäjä on juurikin se mun kiusaaja! Hullu joka joutaisi suljetulle osastolle loppuiäkseen!
No, asiallista vastausta pyysin, vaan sitähän ei saa! - PappaP
vai että soopaa! kirjoitti:
"KIIITOS" NYT VAAN OIKEIN PALJON EPÄASIALLISISTA VASTAUKSISTA!
Kumpikaan vastaaja ilmeisesti ei usko että mikään tuollainen on edes mahdollista!
No, kertokaas sitten miten se oli täyttä soopaa kun juuri pari viikkoa sitten uutisissa kerrottiin tyypistä joka oli juurikin harrastanut kaikenlaista vakoilua ja kiusantekoa ihmisten koneilla - käyttänyt jopa heidän webkameraa "hyödykseen".
"Taidat viettää liikaa aikaa itseksesi!"
Minusta tuntuu että se liikaa aikaa itsekseensä viettäjä on juurikin se mun kiusaaja! Hullu joka joutaisi suljetulle osastolle loppuiäkseen!
No, asiallista vastausta pyysin, vaan sitähän ei saa!Kaikkihan on mahdollista. Kertomasi perusteella kylläkin epätodennäköista. Sinulla on vaan joku tendenssi siihen, että kun joku mölisee jossakin jotakin, niin otat sen itseesi. Ei siinä mitään. Tunnen parikin kaltaistasi ihmistä. Tai sitten olet trolli. Sekin on mahdollista. Itseasiassa todennäköistä. Ei siinäkään mitään. Onhan trollaaminenkin ajankulua.
- aha..
PappaP kirjoitti:
Kaikkihan on mahdollista. Kertomasi perusteella kylläkin epätodennäköista. Sinulla on vaan joku tendenssi siihen, että kun joku mölisee jossakin jotakin, niin otat sen itseesi. Ei siinä mitään. Tunnen parikin kaltaistasi ihmistä. Tai sitten olet trolli. Sekin on mahdollista. Itseasiassa todennäköistä. Ei siinäkään mitään. Onhan trollaaminenkin ajankulua.
No nyt kuule selität ihan outoja.
Joku mölisee jossakin niin otat itseesi ja ihan tendenssikö?
Tunnetko sinä minut? Miten voit sanoa että tendenssi? Mikäs tyyppi sinä olet?
Siis tässä jos olen laittanut hakemuksen niin se tyyppi joka mölisi sellaisista asioista, jotka eivät normielämässä ihan jokapäiväisiä ole, siis se hakemus oli johonkin mitä ei ihan tavalliseen elämään kuulu! Enkä usko että se jätkä itse siihen oli hakenut ja samaten ne muut jutut, ihan siis ei voi kuin sanoa, että mistä se ne tiesi.
Tendenssi? Kun jutut ovat siis ihan yks yhteen - mutta ihmettelen että mistä se tietää!
Just just!
Ihme tendenssi. Mikäs sinä olet?
Ai minä luulen että trollaaminen on sitä, että esim. tähän tulee joku ja vasta vaikka mun tähän viestiin: "Sekopää, mene hoitoon!". Niin.....
- jyrskis
Minusta ihan oikeasti tuntuu tai jopa melkein tiedän että täällä 24 ssä on joku tyyppi joka on saanut jotenkin joko seriffin tai sitten jopa laajemmat koko foorumin ylläpito avaimet ja ohjelman haltuunsa. Huomaan siitä Esim että oudot valikoivat viestien poistumiset. Ja sitten eräänlainen pilkanteko ja herjaus kun kirjotan yhelle palstalle. Ja ne pilkanteon sanamuodotkin on aika osuvia jotenkin. Miten ihmeessä tällaisista epäilyistä voisi ilmoittaa oikealla ylläpidolle.
- just just
Eli sinä olet joku suomi24:n idiootti! Juu, katsos minä kun juurikin yhdestä ääliöstä laitoin sinne ylläpitoon palautepostin kautta - eli sinäkö se siellä oletkin se kiusaaja.
Joo, sä taidat olla niitä sekopäitä! Mitenkäs se taas menikään: Skitso kyylä!
Eli jos näin on niin, sinähän se kyylä olet! Menisit kuule hoitoon, varaa aika jo kiireesti psyk. polille että saat rauhoittavia lääkkeitä, voit vetää niitä sitten kaljan kanssa. Ja jos oikein hyvin käy, saat apua tuohon nettiriippuvuuteesi!
Hullu! - ootko ylpee!
"MIten ihmeessä tällaisista epäilyistä voisi ilmoittaa oikealle ylläpidolle."
Kieliopillisesti tuohon kuuluisi kysymysmerkki, mutta sun tekstiäsihän se on.
Mutta kun ei kerran muu auta, niin kai se kohta on ilmoitettava poliisille!
Jos suomi24:n ylläpidossa on noin vakavasti häiriintynyt henkilö, niin asia on poliisin hoidettava! Rikollista touhua! - jurskih
just just kirjoitti:
Eli sinä olet joku suomi24:n idiootti! Juu, katsos minä kun juurikin yhdestä ääliöstä laitoin sinne ylläpitoon palautepostin kautta - eli sinäkö se siellä oletkin se kiusaaja.
Joo, sä taidat olla niitä sekopäitä! Mitenkäs se taas menikään: Skitso kyylä!
Eli jos näin on niin, sinähän se kyylä olet! Menisit kuule hoitoon, varaa aika jo kiireesti psyk. polille että saat rauhoittavia lääkkeitä, voit vetää niitä sitten kaljan kanssa. Ja jos oikein hyvin käy, saat apua tuohon nettiriippuvuuteesi!
Hullu!Miten voit käsittää noin väärin. No selevennetään sitten enemmän. Ja vastasin aloittajalle kylläkin eli olen eri henkilö. En ole niitä sekopäitä ollenkaan. Ja en ole kyyläkään. Vaan haluan pitää tämä sivuston asiallisena paikkana keskustella. Eli joitakin palstoja sotketaan lyhyillä viesteillä. Tässä esimerkki
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10664635
Juuri tuollaiset häiriköt pitäisi saada pois. Ja kun jäljet johti eräällä toiselle palstalle ja siellä asiasta kerroin ettei ole kivaa tuollainen sotkeminen niin eikös ko palstalla koko herhiläislauma hyökännyt kimppuuni alkaen solvata ja herjata. No sitten seurasin palstaa tässä toukokuusta asti ja havaitsin tuon ilmiön että kuin joku poistelisi viestejä valikoivasti.
Niin ja olen jo hoidossa ja lääkitys on. Mitä sitten? - Mörkö komerossa
Näen, että olet se sama kolmekymppinen akateeminen nainen, joka kirjoittaa Maailman menoon niitä vainoharhaisia juttujaan vakoilemisesta.
- outo tapaus
Ota yhteyttä poliisille, ne pystyy kyllä jäljittää, jos koneellasi on joku ulkopuolinen, mutta sitä ennen testaapa jossain muulla koneella esim. kirjastossa
- Windows = Virus
Jos sinulla on Windows käyttöjärjestelmänäsi on yli 80%:n todennäköistä että koneellasi on ainakin yksi haittaohjelma. Suurin osa ihmisistä eikä edes tietoturvaohjelmista ei nimittäin tunnista likimainkaan kaikkia haittaohjelmia. Tuoreen tutkimuksen mukaan esim. sähköpostin kautta leviävistä haittaohjelmista tietoturvaohjelmistot kykenivät tunnistamaan vain n. 25%. Kolme haittaohjelmaa neljästä meni tietoturvaohjelmien seulan läpi että hujahti.
On siis jokseenkin varmaa ettei Windows-koneesi tunnista onko koneessasi haittaohjelmia vai ei. Sinun on vain hyväksyttävä tuo tosiasia kun kerran olet erehtynyt hankkimaan umpisurkean ja turvattoman Windows-käyttöjärjestelmän. - ip-numero
Kaikki on helppoa.
Siitä näet ip-numerosi
http://www.lintukoto.net/muut/ip.php- niin mit
Mut mitä tarkoitat helppoa jos on vain ip numero. Tietenkin voi joku serata kirjoutksia mutta kun hän kysyi myös mistä tietää onko koneella joku.
- TNT202
mopopojat ovat pahimpia terroristeja maailmassa! karhukopla kehiin :(
- Jotain vois
Tuon IP-numeron voi kenties selvittää helposti eli mistä koneesta on tullut viesti. Tai sanamuodot ja lauseet voivat näyttää tietyn henkilön kirjoittamilta. Itseäni syytettiin pitkään ala-arvoisista kommenteista paikkakuntasivuilla kun itselläni ei ollut pysyvää numeroa. Niitä en ollut kirjoittanut yhtäkään ja ihmettelin ensin kunnes ymmärsin asian "hienon" ja yleisesti kiinnostavan jujun.Sen oli joku keskinyt työpaikalla jotta saisi minut huonoon valoon. Sittemmin ovat innolla seuranneet kaikkea muutakin. Onhan se hyvä että on "turvamiehiä" aina lähellä jos joku outo hyökkää kimppuun. :)
Samassa tilanteessa on paljon ihmisiä. Yksityiselämään sekautuminen on niin loukkaavaa että siitä väsyy ja ahdistuu. Kun kuulee huonosti voi käsittää että minusta puhuvat. Ihmisillä on niin vähän sanoja käytössä. Samat sanat kuulee eri yhteyksissä ja loput lauseesta voi itse mielessään täydentää.
Yksi asia on helppo jos itse sitten osaat huolehtia suojauksesta jatkossa. Myös etäkäyttö, palomuuriasetukset. Nyt pitäisi varmistaa että koneesi IP-osoite tosiaan muuttuu. Sitä voisi kysyä ja varmistaa nettipalvelun tarjoajalta. Jos vaihdat koneen mutta hoidat suojaukset heti tarkasti kuntoon että pääset ainakin uudestaan hyvään alkuun. Tai hanki toinen kone salatumpaan käyttöön. Jos se on taloudellisesti mahdollista säästyt voimia vievältä ahdistukselta jonka aiheuttaa yksityiselämään tunkeutuminen. Toisaalta juuri tästä syystä tällaiset seurailijat juuri ahdistelevat. Sanoja jotka sopivat vähän joka asiaan voi keksiä ja vihjaavia ilmeitä ja käytöstä hyödyntää. Nämä ryhmät kotisi lähettyvillä ovat kyllä sattumalta paikalle tulleita ja he ovat puhuneet ihan muusta. Mutta kun huomasivat sinun seuraavan heitä, sanoivat ehkä jotain sinusta jonka kuulit väärin.
Älä välitä näistä vakoilijoista, ajattele miten huonosti heidän elämänsä on, jos he tällaiseen ovat ryhtyneet. Keskity omaan elämääsi ja nauti kun saat aikaan jotain kivoja uusia asioita elämässäsi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336624- 356063
- 293344
- 452810
- 342624
- 152308
- 372158
- 162006
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons441863En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191767