Miehet tilasi 4 m Fanö- aitaelementtiä Bauhausista "kun halvalla sai", mutta nyt eivät ole saaneet kuin tolpat hattuineen kiiloineen maahan. Ja lomat lähenee loppuaan.
Porttiosat rasittaa painollaan ja tulevalla kiinni-auki-liikkeellään saranoita ja itse tolppia, joten jotain vippaskonstia pitäis kehitellä, kuulalaakereita, pyöriä tms itse portin alahelmaan ? Alla on sepelipohja.
Miten pystyttää portti leveälle ( 4m) tielle ?
4
1965
Vastaukset
- ei mitään vippask
portinpylväät 5x5 tai 6x6 tuumaista painekyllästettyä parrua valettuna kunnollisiin 50x50x 100 cm betonianturoihin niin pysyvät pystyssä
- Yks emäntä
Mulla on porttien alareunassa kottikärrynpyörän kokoiset pyörät. Suosittelen :)
"Haarukat" pyörien kiinnittämistä varten teetettiin metallista, mutta sellaisia saattaa saada ihan valmiinakin rautakaupasta. Saranoiden korkeus tolpassa sovitettu pyörän korkeuteen niin, että porttielementti on suorassa. Hyvin ja kevyesti portit avautuu ja liikkuu kesät talvet. - akseli6
Mites, jos pyörän alle jäävä maa on laskeutuva avaus-suuntaan, mitenkä sit laitetaan?
- Anonyymi
PORTINPYLVÄÄT, PIHA-JA PUUTARHAPYLVÄÄT
– Finngard silikonihartsipinnoite
vettä ja likaa hylkivä (rouhepinnoite).
Facade-värikartta
– pylväs 350 x 350 x 1500mm.
– hattu 500 x 500 x 200mm.
– hattu ja pylväs yht. 1700mm.
– Säänkestävä betoni, korkealaatuista.
– vahvistettu harjateräksellä
– nostokorvakkeet pylväässä sekä hatussa .
Puutarhapylväät
230 x 230 x 800mm
Valmistus ja myynti Kangasala
www.portpillar.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717