Päätin sitten vihdoin hankkia kännykkän jolla pääsee nettiin. Ostin soneralta ihan näin aluksi tuon pienimmän kiinteähintaisen nettipaketin.
Mietityttää vain yksi asia. Nokiassa on asetuksissa kohta "Verkkokohteet" ja sieltä löytyy mm. kohdat "Internet" ja "Wap-palvelut". Soneralta tulikin joku tekstiviesti joka muutti näiden asetuksia (tosin "Internet" kohdassa on kaksi yhteyttä enkä tiedä mistä toinen sinne alunperin ilmestyi.)
Kysymys on lähinnä, että kun menen nettiin voin käyttää joko Wap-yhteyttä tai internet-yhteyttä. Mikä ero näillä on ja kuuluvatko molemmat kiinteähintaiseen nettipakettiin, siis vaikuttaako laskutukseen mitenkään kumpaa yhteyttä käytän?
Wap vai Internet?
4
636
Vastaukset
- DATAAAA
Se on varmaan GPRS data, joka ei toimi ollenkaan WAP-tekniikalla.
Riippuu tietnkin puhelimestakin. Jos on joku järkyttävän vanha puhelin, nii tekniikka on WAP-takniikkaa joka kuluttaa minuuttihintaa, mutta niitä ei ole ollut enää piittkkää aikaan........ Olisko joku 6150 ollut tuollainen, mutta jo mustavalkonäytöllä ollut 3510 oli GPRS tekniikkaaa..... niinkuin eka värinäyttöinen 6610.
Ja kun uusi laite ilmaantuu operaattorin verkkoon, nii se kyllä saa asterukset. Älä mene peukaloimaan yksiksesi astuksia, sillä sen jälkee se ei toimi hyvin. - ???
Mulla nyt kävi semmonen juttu et, mul on nyt käytössä aika vanha nokian puhelin, ja liittyma on sonera, ni siin on se sonera wap. sit niinku pääsen nettii sil kokoaika, vaik mul on saldoraja... sit laskuun ei tuu mtn erikoista et tulee vaa se 20 e mikä me maksetaan joka kuukausi.. Ni mut sitte ku jos mul on saldoo esim ja meen nettii tol puhelimel ni laskuun tulee näkyviin se hinta mikä lähti mun saldosta. Mut sitku ei oo saldoo ni pääsen kans nettii..
sit välil se kirjottaa et pakettidata ei ole käytettävissä...- ???
jatkan viel tähän..
JA sit on tullu et yhistetäänkö toiseen palvelimeen, ok? ja kaikkee tommost tulee välil näkyvii.. ni en tajuu sitä et miten toi netti oikee toimii yms..? - ah ihanaa
??? kirjoitti:
jatkan viel tähän..
JA sit on tullu et yhistetäänkö toiseen palvelimeen, ok? ja kaikkee tommost tulee välil näkyvii.. ni en tajuu sitä et miten toi netti oikee toimii yms..?Kukaan normaali ihminen ei tajua noita. Kun tarpeeksi ärsyttää, niin heitä kännykkä seinään ja jatka elämää paljon onnellisempana :)
Ilman kännykkää olet vapaa ! ja olet ihminen ilman jatkuvia latauksia , katkoksia tai jonkun vekottimen kantamisia.
Mä paukautan kohta omani ja leikkaan sim kortin silpuksi ( ettei kukaan vinksahtanut ota sitä käyttöön).
Vasarallakin saa kännykän aika hyvään kierrätyskuntoon. Sitten vaan ongelmajätteeseen.
Ongelmallisia nuo vehkeet ovatkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738