Mikä mekko häihin?

....aaapuaaa

Olen siis 20-vuotias nainen ja poikaystäväni veli on menossa naimisiin syksyllä enkä yhtään tiedä mitä voisin laittaa päälleni. Kun ei voi laittaa valkoista, eikä liian tummaa, eikä kovin räikeääkään niin millainen mekko sopii häihin? Ilman että varastaa kaiken huomion morsiamelta..kuinka pitkä mekon tulisi olla, minkä värinen, minkä tyylinen?

Poikaystäväni veli on itse kovin vanhoillinen, hänen morsiamensa sitten taas on ihan eri maata, joten en osaa oikein päättää mitä kehtaan laittaa päälleni näyttämättä siltä että olisin muiden vieraiden rinnalla olevan eri juhlissa vallan, tai sitten toisinpäin, että muilla on hienot asusteet ja itselläni joku yksinkertainen..

Onko kellään mitään hyviä nettisivuehdotuksia josta löytää sopiva mekko?

2

493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monet häät kokenut

Vain täysvalkoinen ja -musta eivät sovi häävieraalle - mustavalkoinen kyllä käy. Kyllä kirkkaat vaatteet voi häihin laittaa.Paljaat olkapäät on hyvä peittää kirkossa esim. huivilla.

Maksimekot on melko varma valinta.

• Tyylitiedoton

Millasessa paikassa juhlat on? Sekin kertoo jo jotain. Onko esim joku hieno/arvokas juhlapaikka, vai vanha nuorisoseurantalo, maalla maalaistalon pihalla "latotansseina".

Itse olen ollut noista yllämainituista kaikentyyppisissä ja kyllä pukeutuminen eroaa!! Esim toi vanha, arvokas paikka, niin naisten vaatteet meni iltapuvun suuntaan, siis ei varsinaisia iltapukuja, mutta sen tyylistä. "Latotansseissa" taas enemmänkin kesä/kukkamekkoa, siis ihan juhlavaatteet kyllä, mutta ei olleenkaan samaa sarjaa kuin noi toiset.

Tämän esim voisi mun mielestä laittaa. http://www.ts.fi/teemat/tyyli/171459/Pikkujoulumekon paivitetty juhla

Tai tämäntapanen, kunhan peittää olkapäät kirkossa (ja varaa muutenkin lämmikkeeksi jonkun huivin/boleron tms) http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Juhlavaatteita_osa_2__koko_34_36__3951888.htm

Tai tästä vähän kevyempi http://tyylitaivas.fi/asu/juhlamekko-haihin

Tästä linkistä suurin osa olis ihan ok http://www.xeniasday.com/2012/05/juhlien-vieraan-pukeutumista.html

Eli mä laittaisin häihin juhlapaikasta, hääparista ja omasta tyylistä riippuen jotain noiden linkkien tapasta. Ja toki kun on syksy ja viileämmät ilmat, niin joku huivi/bolero/neuletakki lämmikkeeksi (juhlapaikalla sisällä tuskin tarvii, mutta kirkko, matkat "happihyppelyt"). Ja kengiksi jotkut hieman umpinaisemmat, enemmän avokkaan tapaiset, ei ihan naru sandaletteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6204
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5693
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3214
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2534
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2467
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2208
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1749
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    Aihe