Warre Itäsaksan ihme!
5
232
Vastaukset
- Itäautoharastaja
Olisin antanut plussa tälle viestille, mutta koska kirjoittaja ainoastaan vaivautui linkittämään sivulle, joka ei kovin paljon kiinnosta, jäivät plussat saamatta.
Se Itä-Saksan ihme oli oikeesti Ifa joka taas oli kopio sodanedeltäneen ajan Auto-Unioniin (samat rinkulat kuin Audissa nykyisin).
Toki ne Warret olivat muotoilultaan todella hienoja ja tyylikkäitä autoja, Nuo sämpylän näköiset myöhemmät Wartburgit sormenmentävine peltisaumoineen eivät tietenkään vakuuta ketään.
Tuo kaksitahtimoottorikin kaikkine puutteineen oli sen aikaisessa maailmassa todella yksinkertainen ja toimiva ratkaisu.- 353W Tourist
.
Sehän olisi periaatteessa ollut aivan asiallinen vaunu raakempaan käyttöön oikeine (ei itsekantavine) runkoineen ainoastaan tuo toisen maailmansodan aikainen kakstahtari pilasi sen
Sitten kun nelitahtikone saatiin nokalle oli jo liian myöhäistä
. - itäautoharrastaja
353W Tourist kirjoitti:
.
Sehän olisi periaatteessa ollut aivan asiallinen vaunu raakempaan käyttöön oikeine (ei itsekantavine) runkoineen ainoastaan tuo toisen maailmansodan aikainen kakstahtari pilasi sen
Sitten kun nelitahtikone saatiin nokalle oli jo liian myöhäistä
.Kyllähän ne länsinaapuritkin pitkään, muistaakseni iha tuonne -60 luvulle tekivät tuota Auto-Union DKW:tä (myöhemmin Audina tunnettu). Samanlainen 2-tahti niissä räplätti kuin Ifoissa ja myöhemmin Wartburgeissa, aikaisemmat -50 luvun korimallit eivät paljonkaan poikenneet Ifasta (oli muuten tosi tyylikäs kori, kuten ensimäiset Warretkin).
Noissa viimeisissä A-U:n kaksitahtikoneissa oli jo tuoreöljyvoitelu, Warreen kai sekoitettiin se öljy lopuun asti bensiinin sekaan?
Ja sen ajan maailmassa niitä ei suinkaan halveksittu, tuon ajan autojen varsin yleinen moottoriremontti ei tuossa kaksitahtisessa paljon maksanut. - SL
itäautoharrastaja kirjoitti:
Kyllähän ne länsinaapuritkin pitkään, muistaakseni iha tuonne -60 luvulle tekivät tuota Auto-Union DKW:tä (myöhemmin Audina tunnettu). Samanlainen 2-tahti niissä räplätti kuin Ifoissa ja myöhemmin Wartburgeissa, aikaisemmat -50 luvun korimallit eivät paljonkaan poikenneet Ifasta (oli muuten tosi tyylikäs kori, kuten ensimäiset Warretkin).
Noissa viimeisissä A-U:n kaksitahtikoneissa oli jo tuoreöljyvoitelu, Warreen kai sekoitettiin se öljy lopuun asti bensiinin sekaan?
Ja sen ajan maailmassa niitä ei suinkaan halveksittu, tuon ajan autojen varsin yleinen moottoriremontti ei tuossa kaksitahtisessa paljon maksanut.Itäautoharrastajille tiedoksi, että kävin muutama vuosi sitten Eisenachissa jossa Wartburgeja aikanaan tehtiin.
Siellä oli myös tosi mielenkiintoinen museo, jossa oli nähtävillä Renault-yhtymän 1,4 l mottori asennettuna Wartburg 353When sekä pitkittäin että poikittain.
Lisäksi oli muita erikoisuuksia mm. Wartburg 311 2 2 Coupe ja prototyyppejä 4-tahtisin moottorein.
On näköjään auki ainakin kesäisin ti-su 11-17h. - Viimeisissä nelitaht
SL kirjoitti:
Itäautoharrastajille tiedoksi, että kävin muutama vuosi sitten Eisenachissa jossa Wartburgeja aikanaan tehtiin.
Siellä oli myös tosi mielenkiintoinen museo, jossa oli nähtävillä Renault-yhtymän 1,4 l mottori asennettuna Wartburg 353When sekä pitkittäin että poikittain.
Lisäksi oli muita erikoisuuksia mm. Wartburg 311 2 2 Coupe ja prototyyppejä 4-tahtisin moottorein.
On näköjään auki ainakin kesäisin ti-su 11-17h..
Viimeisissä oli jo volkkarin 1.3 nelitahtimoottori
"Wartburg 1.3 goes Kerava eli kuinka Suomeen saatiin ensimmäinen nelitahtinen laatuauto"
"Tässä nelitahtisessa on VW-konsernin moottori tyypiltään 2C jonka tuotantolinjat ostettiin vuonna 1984 silloiseen DDR:n."
http://www.kolumbus.fi/ekaurane/warre/warre1.htm
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337074- 386474
- 293544
- 453100
- 342744
- 162462
- 372198
- 162086
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481957- 341810