Warre Itäsaksan ihme!

5

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itäautoharastaja

      Olisin antanut plussa tälle viestille, mutta koska kirjoittaja ainoastaan vaivautui linkittämään sivulle, joka ei kovin paljon kiinnosta, jäivät plussat saamatta.
      Se Itä-Saksan ihme oli oikeesti Ifa joka taas oli kopio sodanedeltäneen ajan Auto-Unioniin (samat rinkulat kuin Audissa nykyisin).
      Toki ne Warret olivat muotoilultaan todella hienoja ja tyylikkäitä autoja, Nuo sämpylän näköiset myöhemmät Wartburgit sormenmentävine peltisaumoineen eivät tietenkään vakuuta ketään.
      Tuo kaksitahtimoottorikin kaikkine puutteineen oli sen aikaisessa maailmassa todella yksinkertainen ja toimiva ratkaisu.

      • 353W Tourist

        .

        Sehän olisi periaatteessa ollut aivan asiallinen vaunu raakempaan käyttöön oikeine (ei itsekantavine) runkoineen ainoastaan tuo toisen maailmansodan aikainen kakstahtari pilasi sen

        Sitten kun nelitahtikone saatiin nokalle oli jo liian myöhäistä

        .


      • itäautoharrastaja
        353W Tourist kirjoitti:

        .

        Sehän olisi periaatteessa ollut aivan asiallinen vaunu raakempaan käyttöön oikeine (ei itsekantavine) runkoineen ainoastaan tuo toisen maailmansodan aikainen kakstahtari pilasi sen

        Sitten kun nelitahtikone saatiin nokalle oli jo liian myöhäistä

        .

        Kyllähän ne länsinaapuritkin pitkään, muistaakseni iha tuonne -60 luvulle tekivät tuota Auto-Union DKW:tä (myöhemmin Audina tunnettu). Samanlainen 2-tahti niissä räplätti kuin Ifoissa ja myöhemmin Wartburgeissa, aikaisemmat -50 luvun korimallit eivät paljonkaan poikenneet Ifasta (oli muuten tosi tyylikäs kori, kuten ensimäiset Warretkin).
        Noissa viimeisissä A-U:n kaksitahtikoneissa oli jo tuoreöljyvoitelu, Warreen kai sekoitettiin se öljy lopuun asti bensiinin sekaan?
        Ja sen ajan maailmassa niitä ei suinkaan halveksittu, tuon ajan autojen varsin yleinen moottoriremontti ei tuossa kaksitahtisessa paljon maksanut.


      • SL
        itäautoharrastaja kirjoitti:

        Kyllähän ne länsinaapuritkin pitkään, muistaakseni iha tuonne -60 luvulle tekivät tuota Auto-Union DKW:tä (myöhemmin Audina tunnettu). Samanlainen 2-tahti niissä räplätti kuin Ifoissa ja myöhemmin Wartburgeissa, aikaisemmat -50 luvun korimallit eivät paljonkaan poikenneet Ifasta (oli muuten tosi tyylikäs kori, kuten ensimäiset Warretkin).
        Noissa viimeisissä A-U:n kaksitahtikoneissa oli jo tuoreöljyvoitelu, Warreen kai sekoitettiin se öljy lopuun asti bensiinin sekaan?
        Ja sen ajan maailmassa niitä ei suinkaan halveksittu, tuon ajan autojen varsin yleinen moottoriremontti ei tuossa kaksitahtisessa paljon maksanut.

        Itäautoharrastajille tiedoksi, että kävin muutama vuosi sitten Eisenachissa jossa Wartburgeja aikanaan tehtiin.
        Siellä oli myös tosi mielenkiintoinen museo, jossa oli nähtävillä Renault-yhtymän 1,4 l mottori asennettuna Wartburg 353When sekä pitkittäin että poikittain.
        Lisäksi oli muita erikoisuuksia mm. Wartburg 311 2 2 Coupe ja prototyyppejä 4-tahtisin moottorein.
        On näköjään auki ainakin kesäisin ti-su 11-17h.


      • Viimeisissä nelitaht
        SL kirjoitti:

        Itäautoharrastajille tiedoksi, että kävin muutama vuosi sitten Eisenachissa jossa Wartburgeja aikanaan tehtiin.
        Siellä oli myös tosi mielenkiintoinen museo, jossa oli nähtävillä Renault-yhtymän 1,4 l mottori asennettuna Wartburg 353When sekä pitkittäin että poikittain.
        Lisäksi oli muita erikoisuuksia mm. Wartburg 311 2 2 Coupe ja prototyyppejä 4-tahtisin moottorein.
        On näköjään auki ainakin kesäisin ti-su 11-17h.

        .

        Viimeisissä oli jo volkkarin 1.3 nelitahtimoottori

        "Wartburg 1.3 goes Kerava eli kuinka Suomeen saatiin ensimmäinen nelitahtinen laatuauto"

        "Tässä nelitahtisessa on VW-konsernin moottori tyypiltään 2C jonka tuotantolinjat ostettiin vuonna 1984 silloiseen DDR:n."

        http://www.kolumbus.fi/ekaurane/warre/warre1.htm

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7074
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6474
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3544
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3100
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2744
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2462
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1957
    10. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1810
    Aihe