Onko kellään kokemuksia lomailusta Montanassa? Ollut unelma jo vuosia ja kohta toteutettavissa. :)
Kokemuksia?
3
138
Vastaukset
- h h
Melkein... olen käynyt itäisessä Washingtonissa, n. 2 tunnin päässä Montanasta. Hienoa seutua ja varsinkin Montanassa luontoa ja luonnonpuistoja riittää.
Olen ajellut Montanan läpi pariinkin kertaan ja ihastunut tähän preeriavaltioon. Joku voi sanoa maisemia yksitoikkoisiksi, mutta minä olen nauttinut näistä valtavista preeria-alueista. Aina välillä ohitat pienen lammen tai järven ja ainakin syksyllä ne olivat täynnä muuttolintuja. Preerioilla on paljon karjalle aidattuja alueita ja niiden ympärilla myös runsaasti peuroja ja kauriita. Tulimme siihen lopputulokseen, että villit eläimet hyödyntävät myös karjan ruokintapaikkoja, hyppivät sen verran kevyesti aitojen yli. Montanassa on myös aitaamattomia laidunalueita ja niistä varoitetaan liikennemerkeillä ja voitkin törmätä vapaana vaeltaviin hevoslaimoihin. On upeata nähdä mustangien karauttavan tien yli edestäsi.
Yellowstonen kansallispuisto on tosin Wyomingin puolella, mutta aivan Montanan rajalla ja kuuluu "must"-paikkoihin. Biisoneita näkee kyllä muuallakin, mutta puistossa niitä on todella paljon.
Omasta puolestani voin suositella Montanaa ja automatkailua alueella. Pienten kylien ja kaupunkien ihmiset ovat ystävällisiä ja sydämellisiä ja täällä ei ole ongelmaa liikalihavuudesta, sen verran kovaa työtä tehdään päivittäin. Blogistani (www.jukksa.blogspot.com) voit katsoa tarkemmin ajatuksiani Montanasta. USA2/2004 ja USA8/2011 tarinat kulkevat myös tämän hienon osavaltion läpi.- Big Sky Country
Blogisi on tosi mahtava ja sisältää paljon hyödyllistä tietoa ja matkakuumetta kasvattavia upeita kuvia. :) Kiitos tuhannesti tästä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1834815Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402556- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161729- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451190Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887