Perustukset, salaojat yms HINTA?

Naisrakentaja

Auttakaa naista mäessä : ). Pitäisi hommata perustukset n 77 m2 valmistalolle. Kaikki mahd. työt itse tehden. Mitä arvioisitte hinnaksi? Kiitos jo etukäteen!

10

5549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • angrypede

Teettekö betoni perustuksetkin itse ? Vai pelkät maanvaihdot ? Missäpäin suomea ?

• Naisrakentaja

Itse kaikki mahdollinen. No, kuoppa pitää jonkun kaivaa (n 80 cm) ja sitten ne sorat pitää tilata. Betonia ei tehdä itse vaan se tulisi autolla. Itse laitetaan muotit (soklex/palikka?).. Tai sitten ihan laudasta. Itse ladotaan harkot ja muurataan. Salaojat voisi kaivauttaa samalla kun sen kuopankin perustuksille kunnalistekniikan putket about 10 metriä.. Että tällainen urakka. Ja paikkakunta on Hausjärvi.

• angrypede
        Naisrakentaja kirjoitti:

Itse kaikki mahdollinen. No, kuoppa pitää jonkun kaivaa (n 80 cm) ja sitten ne sorat pitää tilata. Betonia ei tehdä itse vaan se tulisi autolla. Itse laitetaan muotit (soklex/palikka?).. Tai sitten ihan laudasta. Itse ladotaan harkot ja muurataan. Salaojat voisi kaivauttaa samalla kun sen kuopankin perustuksille kunnalistekniikan putket about 10 metriä.. Että tällainen urakka. Ja paikkakunta on Hausjärvi.

Ilman paalutuksia hinta konetöille/hiekalle 6-7tE(ihan arvio oman pkunnan mukaan).
        Salaoja eristeet tarvikkeet 2t€
        Enpä tiedä mitä se pumppubetoni teilläpäin maksaa mutta jos lasket 30€/sokkeli metri niin oiskohan siinä(itse tehden).Soklexin hinnoista ei tietoa.Liittymät ja valovonnat on sitte oma lukunsa jotka sinä varmaan tiedät.

• surrauskoukku myytävänä

14000 euroa teetettynä sisältäen
      pohjatutkimukset, kaivuritunnit a 42€/h,
      lecaharkko muuri 2,4 m (maan alla 1,2m),
      oikaisulaastit,rouherappaus, perusmuurilevy,
      perusmuurilevyn suojalista, 10 mm terästangot
      ja mutterit sekä aluslevyt, salaojat, salaojasora, anturan alasorastus 20 cm.
      10 mm rengasterästys,sidelanka,työkalut, vuokrat.

Tämä oli toteutunut kulu siltti eli hiesumaalla
      tasatontilla. Budjetti oli 7000... :(

75 €/m2 materiaalit ja työt 50 €/m2

Muistathan että omatoimisena joudut vuokraamaan
      tai ostamaan työkaluja 1000 € edestä

• noviisi

Kustannukset ovat nousseet aivan hirvittävästi. Palkat eivät paljoakaan!
        1978 tuollaisen 80 neliön omakotitalon rakennutti 20.000 eurolla.

• näin täällä pohjoisessa
        noviisi kirjoitti:

Kustannukset ovat nousseet aivan hirvittävästi. Palkat eivät paljoakaan!
        1978 tuollaisen 80 neliön omakotitalon rakennutti 20.000 eurolla.

meni n. 15 000,-€, sisältäen urakkana pintamaan,kivien ja kantojen poistot ja poisajot,sorat ja hiekat,täytemaat,salaojat ja sadevesikaivot(vai mitä ne nyt onkaan joihin ränneistä vesi menee...), styroksit,suodatinkankaan sekä vielä kivijalan valamalla.Niin ja talon koko on 135 sekä autotalli n.60 neliötä.

• Janne
        näin täällä pohjoisessa kirjoitti:

meni n. 15 000,-€, sisältäen urakkana pintamaan,kivien ja kantojen poistot ja poisajot,sorat ja hiekat,täytemaat,salaojat ja sadevesikaivot(vai mitä ne nyt onkaan joihin ränneistä vesi menee...), styroksit,suodatinkankaan sekä vielä kivijalan valamalla.Niin ja talon koko on 135 sekä autotalli n.60 neliötä.

Tuolla hinnalla saa melkein valmiin
        omakotitalon. Tosin hieman
        vaatimattomamman...

• Dino
        Janne kirjoitti:

Tuolla hinnalla saa melkein valmiin
        vaatimattomamman...

"Tuolla hinnalla saa melkein valmiin
        vaatimattomamman..."

Buahahahaahaaa....
        Niin jostain kehitysmaasta voi saada...

• hintatietoinen

Niin kyllä Suomessa maksaa nämä jotain ihan muuta, mikä on oikea hinta. Ei tuollanen urakka nyt oikeasti maksa 10k

Sama kuinka jostain ihan perustalosta, missä on hinnat alkaen materiaalit, maksetaan 300 k

• K-135

Harkitse tolppien päälle takentamista. Ei ole paljon kuopan kaivua, soranajoa eikä tukkeutuvia salaojia. Alustan homevauriotkin jäävät pois. Rossipohja ja alle 70 cm ryömintätila. Hiirenpitävä jyrsijäverkko (silmäkoko max. 5 mm) pitää laittaa talon alapojhan alapintaan.
      Kustannusten suhteen pyydä teetettävistä töistä tarjoukset. Varaudu siihen, että rakennusmiehet ottavat monia töitä aikomattakaan tehdä niitä sovitussa aikataulussa. Juoksevat sitten työmaalta toiselle pitääkseen ne nimissään. Näin ovat työllistetyt pitemmälle syksyyn. Toisaalta itsekin ehdit tehdä enemmän.

Ja käytä selluvillaa. Vuorivillat eivät kuivu, mutta kostuvat kyllä ajan mittaan. Tee jyrkkä harjakatto, säästyt lumitöiltä katolla ja kattovuodoilta ja homevaurioilta.
      Tutustu talotohtori Panu Kailan kirjoihin.

Onnea matkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7174
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6685
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3644
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3150
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2794
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2592
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2126
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1997
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1910
    Aihe