17-vuotias omaan kämppään apua sossuilta vai?

PandA_

En todellakaan ole innoissani että saatan joutua pyytämään Sossu tädeiltä apua asunnon kanssa, mutta olen oikeasti epätoivoinen :(
Meilläpäin on muutenki huonosti muutenki asuntoja saatavilla ja sitten ku olen alaikänen ja raskaana oleva opiskelija ei mitään mahdollisuuksia yrittän tosissani saada asuntoa, edes pientä ja kälystä.

Olen niiin epätoivoinen, että en kestä ja ahdistaa ajatus tästä tilanteesta.
Voisin siiis asua vanhempien luona, mutta kun ei vanhemmat ole niin kovin innoissaan tän raskauden suhteen, ja ajatuskin siitä, että n.6 kkn päästä minulla on sellainen pieni käärönen ja asun mahdollisesti vanhempieni luona kun täälä on tilaa juuri ja juuri meidän perheelle ja minullakin on pienempiä sisaruksia.

Olisin enemmänkin kuin iloinen jos joku minua viisaampi voisi neuvoa ja auttaa, tai jos on jonkin sortin omaa kokemusta, ottaisin mieluusti vastaan :)

6

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkä tie...

Jos kerran olet alaikäinen, niin sossusta ei ihan automaattisesti saa apua asumisasioihin.

Voit kyllä mennä sinne, mutta homma etenee niin, että sinun ja perheesi tilanne ensin kartoitetaan, eli myös vanhempasi kutsutaan kuultavaksi, Sen jälkeen, mikäli asuminen kotona todetaan tataalisesti mahdottomaksi, niin sossu voi mahdollisesti järjestää sinulle jonkin majapaikan, vaikkapa ensikotiin.

• Reippaasti ota selvä

Sinne vaan juttelemaan sossuun. Sinulla on kohta oma perhe ja tarvitsette ihan oman kodin. Paikkakunnasta riippuen voitte saada vaikka kunnan/kaupungin vuokra-asunnon. Kaikki järjestyy helpommin kun on vauveli tulossa. Onnea iloiseen perhetapahtumaan.

• hehehehe

Kyllä täytyy sanoa että raskaana olevat nuoret saavat aika helposti oman asunnon sossun kautta... Että sinne vaan sossuilemaan ja mun mielestä ne antaa kalusterahaakin jos tarviit esim ikeaan ja tällästä. Onnea perheenlisäyksestä! :)

• anna pois!

Olisit tehnyt abortin! Ja jos olet jo niin pitkällä, ettei aborttia enää saa, anna ihmeessä lapsi adoptoitavaksi. Toivottavasti vanhempasi ovat niin fiksuja, että pakottavat antamaan adoptoitavaksi. Sinä
      vain huudat sossua apuun, et sinä lapsen kanssa tule toimeen. Vastuuntunnotonkin olet, kun olet hankkiutunut raskaaksi!

• pumpampum

Mitähän se '' anna pois! '' nimimerkin asia on tulla viisastelemaan näillä totuuksillaan, kun ap kysyi neuvoja ja tietoa avukseen, ei taas näitä '' anna se pois, tee abortti, syötä lapsesi leijonille '' kukkahattutätejä.

• 2 + 6

Nuori yksinhuoltajaäiti ilman asuntoa on kaikista paras tapa saada asunto ihan missä vaan ja sosiaalityöntekjät kohtelevat sinua kuin kuningatarta. Onneksi olkoon jättipotista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6984
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6404
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3494
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2980
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2714
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2408
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2066
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1937
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1797
    Aihe