Mitä keinoja tiedät siihen, ettei aina tekisi mieli makeaa?
Pullat jätin vuosikausia sitten, kun niistä tuli aina jälkeen päin huono olo. Luulin, että se liittyi enemmän vehnään kuin sokeriin.
Nyt olen alkanut saamaan samoja oireita jäätelöstä ja suklaasta.
Olen aina ruuan jälkeen todella väsynyt ja sen takia tulee otettua kahvin kanssa jäätelöä tai suklaata, kun jotenkin kuvittelen sen piristävän. Ja kyllä se vähän auttaakin, saatan olla niin väsynyt etten jaksa edes liikkua, mutta kun syön sokeri- tai hiilihydraattipitoista, jaksan taas.
Elimistöni reagoi sokeriin kuitenkin huonosti: lihakset särkevät, tulee kuumeinen olo, päänsärkyä, unettomuutta, ihon kutinaa. Luin jostain, että sokeri nostaa insuliinia, joka kuormittaa elimistöä niin, että tulee erilaisia tulehduksia.
Samoin kuin hiilihydraatit.
Verensokeri ei ollut mitenkään koholla verikokeissa.
Nyt toivoisin pääseväni makeanhimosta ja pelkällä tahdon voimalla voi tulla huono tulos.
Makeanhimo
54
3047
Vastaukset
- Anskux
No jätä ne hiilarit pois jos niistä tulee huono olo, ainakin ne kaikki karkit ja jäätelöt. Voit kokeilla joko jättämällä kokonaan perunat, pastat,leivät ja riisit pois ja korvata ne kasviksilla tai vain vähentää niiden määrää lautasella, esimerkiksi puolittamalla sen pasta-annoksen ja lisäämällä sen kasviksia.
Makeanhimo voi johtua mistä vaan, väsymyksestä, nälästä, janosta, stressistä, sokeririippuvuudesta... Säännöllinen ruokarytmi ja lautasen sisällön tarkistaminen yleensä auttaa.- Elämän sokeri
On olemassa vain kahdenlaista sokeria, toinen niistä on se parempi vaihtoehto.
Sokeri ykkönen on tavallista.
Sokeri kakkonen on alkoholia.
Molemmat yksinään eivät ole kovinkaan nautinnollisia, on tietysti makuasia kumpi on se parempi sokeri, mielestäni kuitenkin aloittajan kannattaisi vaihtaa tuohon parempaan alkoholisoituneeseen sokeriin. - xd
älä osta mitään makeaa tai karkkia!
- hillosipuli.,.
Itsellä ei oikeastaan tee enää edes mieli mtn makeaa/herkkuja, kun miettii kuinka pieni hetki sen syömiseen menee ja sitä huonoa omaatuntoa/oloa, mikä siitä seuraa heti herkuttelun jälkeen. :)
- ex-bodari
Lihakset tulevat ja menevät, mutta läski on ikuista!
- kutrus matsukki
Eikö tässä voisi kääntyä poliisin puoleen, heillähän on se pakkokeinolaki, jolla sakotetaan ja riistetään sellaisia, jotka ovat vahingollisia itselleen tai muille.
- no joo
Jospa oletkon allerginen suklaalle ? Tai sitten on vain niin, että se pääruoka väsyttää, eli olet vain syönyt liikaa. Pelkkä kahvi käy jälkiruosta. Jos ei verikokeissa ole mitään, niin ei sitten nosta liikaa insuliinia.
- no joo
Unohdin, entäpä jos oletkin kofeiiniyliherkkä ? Katsopas oireet....Itse en kestä ilman oireita kuin pari kuppia päivässä, ja ei kofeiinikaan aina piristä, vaan liikaa käytettynä aiheuttaa väsymystä, vaikkei unta saisikaan.
- Vaikuttaa siltä
no joo kirjoitti:
Unohdin, entäpä jos oletkin kofeiiniyliherkkä ? Katsopas oireet....Itse en kestä ilman oireita kuin pari kuppia päivässä, ja ei kofeiinikaan aina piristä, vaan liikaa käytettynä aiheuttaa väsymystä, vaikkei unta saisikaan.
että olet sekaisin, kuin seinäkello.
- 43234423
Mikset syö hedelmiä? Tee hedelmäpirtelöitä mantelimaitoa käyttäen. Esim banaani taateleita tai banaania ja mansikkaa/mustikkaa/vadelmaa tai jotain muuta.
- EX-Kutiseva
Itselläni ihotateihin vihkiytyneen erikoislääkärin vastaanotolla käytyäni kuulin, että minulla on histamiini-intoleranssi. Moisesta koskaan kuullutkaan. Histamiini-intoleranssi aiheutti minulle pahan olon, ripulin, päänsärkyä, huimausta, sydämen tykytystä ja verenpaineen laskua ja kaiken kukkuraksi hirvittävän nokkosrokon, johon ei auttanut kortisonivoiteet eikä antihistamiinit. Olo oli melkoista tuskaa puolisen vuotta. Nyt kun olen jättänyt ruokavaliostani kaiken histamiinia sisältävän ruoan pois- olo on taivaallinen ja kaikki nuo edellä mainitsemat oireet ovat poissa! Kyse ei ole allergiasta vaan siitä että keho ei enää pysty käsittelemään ruuassa olevaa histamiinia. Netistä googlaamalla löytyy hyvä lista. Esim. työterveyslääkärini ei tallaisesta ollut koskaan kuullutkaan. Kaikki lisäaineet ja väriaineet, vehnä, etikka,makkarat,kovat juustot, alkoholi (värillinen), hedelmät ym.ym kuuluvat tähän ryhmään. Ruokavalio tulee olemaan rajoittuneempi, mutta kilot karisevat ja mieli pirteämpi!
- DR Oetker
Syö kromia, se hillitsee makeannälkää.
- jilan
Sehän esto alkaa jo kaupasta. Älä osta mitään makeaa!! Hae koriin tai kärryyn vain hedelmiä!!
- Paavo L
Hedelmäthän ne vasta sokeripommeja ovatkin, fruktoosi on maksalle yhtä haitallista kuin alkoholikin.
Paavo L kirjoitti:
Hedelmäthän ne vasta sokeripommeja ovatkin, fruktoosi on maksalle yhtä haitallista kuin alkoholikin.
Luontainen fruktoosi (hedelmissä oleva) ei ole haitallista. Keinotekoinen kuten maissisiirappi on. Tai valkaistu tavallinen sokeri.
- tohtorineuvoja
jos ahmit sitä makeaa liikaa, niin voi tullakkin huono olo!
ammenna voimaa ajatuksesta, että haluat olla hoikka ja kaunis nainen (jos siis olet nainen) suomalaisille hyville miehille, niin pystyisit kyllä! - ronkeli67
Itse syön Magnesia 350 muutenkin ja siinä sivussa makean nälkä hävinny :)
- PAHA OLO
Se on niin helppoa sanoa että älä osta, äläkä syö. Itselläni ihan mieletön sokeririippuvuus. Joka päivä päätän että nyt saa loppua, mutta ei ole vielä onnistunut. Syön myös sinkkiä ja kromia, mutta ei mitään tehoa. En tiedä taustalla saattaa olla lievä masse masennus. Olo on todella tuskallinen.
- jätkäasdfasdfa
Näinhän se on. Riippuvuus vähenee kun käyttö vähenee. Yleensä sokerimättöjä vedetään vieläpä yli tarpeen, joten vähennysvaraa pitäisi löytyä useimmilta. Se mikä on ostettu syödään kerralla, vaikkei se enää puolivälissä maistuisi hyvältäkään. Onko sitten kummakaan jos tulee paska olo.
- ilmi antoisuus
Mun mielestä toi aloittaja pitää ilmiantaa Keskusrikospoliisille.
- Karkkipäiväkö?
Samanlaisia tuntemuksia, ja nyt jo hieman verenpainettakin. Muutama kilo tarttis saada pois, eli karkit ehdottomasti pois, mutta miten ? Hoikka ja kaunis - olen kyllä nähnyt naisia, jotka ei välttämättä ihan hoikkiakaan, mutta ulkoiselta olemukseltaan ihan kauniita.
- tepu50
Karkkipäiväkö? kirjoitti:
Samanlaisia tuntemuksia, ja nyt jo hieman verenpainettakin. Muutama kilo tarttis saada pois, eli karkit ehdottomasti pois, mutta miten ? Hoikka ja kaunis - olen kyllä nähnyt naisia, jotka ei välttämättä ihan hoikkiakaan, mutta ulkoiselta olemukseltaan ihan kauniita.
Suomalainen nainen on aina kaunis,vaikka olisikin muutama "liikakilo" kunhan pukeutuu siististi ja nätisti.
- vhh
Itse ajauduin sokerikoukkuun vaivihkaan pitkällisen stressin johdosta kun piti saada päivittäin ekstrapotkua että pysyy silmät auki. Sain liiallisesta hiilarimäärästä kaikki klassiset oireet pallovatsasta alkaen joten oli pakko lähteä muuttamaan ruokavaliota. Pelkästään sokerien vähentäminen tai poisto ei mulle riittänyt koska aikaisemmin olin elänyt pääsäätöisesti sokrulla ja kokonaisenergia olisi jäänyt silloin liian pieneksi joten tilalle lisäsin rasvaa joka sitten hillitsikin tehokkaasti hiilarihimoa.
- karkkifriikki
Minuakin sokeri himottaa.Haluaisin koko ajan lisää mutta ei vaan auta.No kokeilin kerran että annan karkit ja muut sokeriset herkut kaverilleni.No sitten kaverini sanoi että pidä joku päivä esim. Lauantaina karkki päivä.No se auttoi paljon minua enää en ole karkkifriikki:)
- ghkghy
Liika sokerin syöminen väsyttää.
Sokerin syömisestä saa toki energiaa, mutta 30min-1 h sokerin syömisestä voi alkaa väsyttämään koska verensokeri nousee ja laskee nousee ja laskee nopeasti ja se on epäterveellistä ja elimistöä kuormittavaa.
Sokeri on nopeasti imeytyvä hiilihydraatti eikä anna pitkää kylläisyyttä. Aterioita pitäis syödä tasapainosesti n. 5krt päivässä jotta verensokeri _pysyy_ oikeissa mitoissa. Sokeri ja muut nopeat hiilihydraatit saa verensokerin taas hypähtämään epäterveellisiin lukemiin, ja se myös laskee tämän jälkeen nopeasti mistä voi seurata väsynyt olo ja lisää makeanhimoa.
Marjojen ja hedelmien sen sijaan pitäis piristää oikeasti. Ainakin siis useasti käytettyinä. :) - kromi minun apuni
Itselläni oli vuosia sitten niin valtava sokerinhimo että kaupassa ollessani, kun vain näjinkin karkkia etenkin suklaata aloin vapisemaan oli pakko ostaa suklaata ja mennä jonnekkin ahmimaan, sitten mennä kauppaan takaisin. Sain todella hyvän neuvon luontaistuotekaupasta. Kromi200:nen se on auttanut. Todellakaan ei tee enää mieli suklaata eikä mitään makeaa. Tuo kromi ei auta heti minulla kesti noin puoli vuotta ennen kun makeanhimo kokonaan hävisi.
- lisperuokailo
Kuvittelet jäätelön ja sulaan piristävän
Diabetes vaanii, mene sokerirasitustestiin.
Taidat ola kuitenkin tällainen neurasteenikko, tai psykosomatisoija
kenellä tahansa on heikot hetkensä ruokailun jälkeen.
Eli sanoisin, että jos oikeasti kiinnostut työstäsi ja elämästi, etkä tarkkaile
kivistääkö lihasta vai niveltä!!
Eli syöt lounaaksi sellaista ettei tulisi "himoa". Karppausruoka on aika hyvä.
Juot kahtvia mutta ei nauti suklaata vaan hedelmän.
. - wr234twegsdgw4tW3
hah, se on vaa luulo ettei pysty tahdonvoimalla, ite päätin viikko sitten että nyt en syö mitään mikä sisältää sokeria, ja sen jälkeen en ole syönytkään, sulkee pois sen vaihtoehdon niin ei edes tee mieli. kesällä tuli vedettyä kokoajan kun teki mieli ja antoi mahdollisuuden siihen.
- gagasag
Anteeksi vaan, mutta koirakin oppii nopeammin. Sanot, että syöt sitä makeaa, vaikka siitä tulee huono olo? Kanojakin pystyy kouluttamaan paremmin ja tehokkaammin.
- huoh..
ihmettelen miksi ihmiset heittelee miinuksia näihin kommentteihin syyttä?
*huokaus*....... suomi - koettu asia
Noin kolme päivää menee vieroitusoireisiin.
Kun niistä pääsee.ei tee mielikään makeaa,
Nykyään on vain hankalaa kun jopa makkaraan
työnnetään sokeria(glukoosi)
Ja melkein mihin tahansa,mihin nyt ei edes luulisi
sokerin edes sopivan,kuten tuo makkara esimerkiksi.
Silloin kun "pääsee"sokerin himosta makuaisti tulee
erittäin tarkaksi ja herkästi maistaa missä sitä
sokeria on.
Mutta kyllä siitä pääsee ja kun sitten voi kokeilla
maistaa vaikka kielenpäällä puhdasta sokeria se ällöttää
todella. - Kromia?
Ap kirjoittaja: otin tosiaa itseäni niskasta kiinni ja lopetin kaiken makean syönnin sekä myös kahvin, koska kahvi ei maistunut ilman makeaa.
Nyt olen ollut kaksi viikkoa ilman makeita, riisiä, pastaa ja leipää. Alussa tuli ihan järkyttävä päänsärky, mutta se helpotti vuorokaudessa.
Paino on tippunut 2 kg ja olo on huomattavasti parempi ja tasaisempi. Nukun myös paljon paremmin. Ylipainoa minulla ei ole paljoa, mutta muutama kilo saa lähteäkin. 170 cm, nyt paino 61 kg.
On todennäköistä,jos olisin jatkanut entisellä tavalla, minulle olisi kehittynyt kakkostyypin diabetes, jota on suvussa meillä naisilla paljonkin. Ennen kärsin myös unettomuudesta ja ihon kutinasta, nivelsäryistä yms.
Siis sokerin ja hiilareiden vähentäminen auttoi minua selvästi!
Kromia en ole saanut hankituksi, pääsin irti makeasta ihan ilmankin sitä. - lilja. p
Minä teen nykysin tehosekoittimella terveellisiä soseita joita syön jälkkäriksi niihin tulee pakastemarjoja tai joitain muita hedelmiä.
Todella hyvää ja terveellistä! - Huom. kaikki
MITEN tolla ihan ekalla (alottajan viestillä) voi olla 5631 miinusta, vaikka tän on lukenu 825 tyyppii -.-
Hakkereita liikkeellä? - ruokavalio
Omasta itsestä se lähtee, mitä suuhunsa laittaa. Itse täysin ruokavalion vaihtanut vatsanohitusleikkaukseen menossa. Söin ennen ainakin litran jäätelöä suoraan lootasta vaan. Myslimuroja meni paketti päivässä. En niinkään karkkia halunnut. Kyllähän jälkiruokaa voi ottaa, mutta aisoissa pidettävä määrä ja tuore pulla ja leipä on todella huonoja vaihtoehtoja, koska ne turpoavat vielä vatsassa. Pikku hiljaa hivuttain se alkaa....
- Järkevää toimintaa.
Jos tahdonvoima ei riitä, niin kokeile järjen käyttöä. Se voi vahvistaa tahdonvoimaa.
- laiheliinipömppis
Älä kiellä itseltäsi mitään vaan koita korvata epäterveelliset syömingit terveellisillä. Käytä makeutukseen esim. hunajaa, älä sokeria. Lisää tuotteiden laatua, älä määrää. Valinta tehdään jo kaupassa, äläkä koskaan mene kauppaan nälkäisenä. Jos "ravinnostasi" puuttuu ravintoaineet niin tunnet aina tarvetta syödä lisää, koska kehosi ei saa mitä se tarvitsee. Ja näin voit lihavanakin olla aliravittu.
Käyppä ostamassa lähimmästä luontaistuotekaupasta spirulina-tabletteja, itselläni ne ovat auttaneet viemään nälkää pois ja hillinneet makeanhimoa. Niissä on valtavasti ravinteita. Kun kehosi saa tarpeeksi ravinteita niin ei enää tee mieli syödä mitään epäterveellistä. Tässä linkissä on selostettu mitä kaikkea spirulina sisältää:
http://www.superfoodit.com/spirulina.html
Luontaistuotekaupoista voit löytää myös terveellisiä herkkuja, kuten esim. raakasuklaata, joka on hyvää ja ravitsevaa eikä lihota eikä aiheuta finnejä. Sitä voi mässäillä hyvällä omallatunnolla!
Ota myös huomioon psyykkinen puoli; saatat syödä herkkuja, jos koet olevasi onneton ja yrität alitajuisesti täyttää ruualla sisäisen tyhjiösi. Kiinnitä siis huomiota siihen, että oletko surullinen syödessäsi ja yritätkö syömisellä helpottaa oloasi vai käytätkö mässäilyä itsesi palkitsemiseksi, jolloin voit keksiä toisenlaisen palkitsemiskeinon, jne. - Reedberry
Sokeririippuvuudesta on todella vaikea päästä irti. Kokemusta löytyy. Kun jätin sokerin väliin kokonaan (kesti viikon), oireet olivat nikotiiniriippuvuuden kaltaiset eli olinkin hermostunut, väsynyt ja elämän 'kyllästynyt'. Tänä johtui siltä että vältin hiilihydraatteja. Nyt 9 kuukauden takauksella vähentämisellä olen päässyt siltä eroon... Huomasin hiilidydraattien sekä sokerin aiheuttavan ahmimis kohtauksia, joita en voinut lopettaa. Nykyään syön aamulla kananmunaa ja tonnikalaa kurkun kanssa, se estää minua sortumasta. Aina ahminnnan jälkeen tuli hyvä olo mutta myöhemmin kauhea morkkis ja lupaaminen myöhemmin että en syö sokeria lainkaan. Kannattaa syödä lounaan jälkeen aina 3 tunnin välein jotain pientä eikä esim. 4 tunnin välein. Tšemii :)
- Candyx
Mikä ihmeen makeanhimo (mussuttaen sinistä )
- Arnold Vartsinikkari
Et pysty siihen mitenkään sillä kuulut länsimaiseen degeneroituvaan massaan joka syö itsensä kuoliaaksi.
Tämä kaikki oikeutetaan sillä että valitetaan ja ulistaan kuinka kovaa elämä on ja sillä verukkeella halutaan "hemmotella itseään" (on muuten äärettömän etova termi)
Ja kaikki ihmettelee ja tukkii keskustelupalstat tällaisella shitillä vaikka itsekurin palautus korjaisi koko ongelman.......... Paista banaaneja pannulla hiukan ruskeiksi. On muute hyvää ja niissä tulee makeuskin esiin kun lämpiävät.
- Paavo L
Sulla taitaa olla insuliiniresistenssi lähellä, kannattaa vähentää kaiken sokeristuvan hiilarin syöntiä, pois karkit, limsat, viljatuotteet sekä peruna ja katsella pari viikkoa miten ololle käy.
Tilalle kasviksia ja täysrasvaisia lihoja, juustoja, oliiviöljyä ja oliiveita ym.
Nykyiset ruokavalio-ohjeistukset kehottavat syömään 55-60% ravinnosta hiilareina, eli sokerina, ei ihme että makeanhimo on jatkuvaa.
Karppaus eli vähähiilihydraattinen ruokavalio on oivallinen tapa päästä makeanhimosta eroon, samalla saattaa lähteä muutama ylimääräinen kilokin, sekä vireystaso nousee tuntuvasti.
Kuudes vuosi karppina, ei paluuta pastan pariin.... - askontyttö
Kromi todellakin auttaa makeanhimoon.
Kannattaa kokeilla. - ruisleipälinjalla
Sehän on vain itsestä kiinni millaisen ruokakulttuurin itsellensä haalii..
Vaaleat jauhot ja sokeri pois, niin ollaan jo hyvällä tiellä..
Hyvää jatkoa! - herkku85
Oletko kokeillut Steviaa? Se on kaloritonta eikä sisällä valkoista sokeria. Itse makeutan sillä esimerkiksi kiisselit, joita syön jälkiruoaksi. Näin saan makeannälän katoamaan ilman sokerin haittapuolia, ja samalla saan terveellisiä ravintoaineita marjoista. :)
- herkku85
Stevia on lempinimi Laksatiiveille. Niitä kun nappaat ennen työpäivää, niin pysyt liikeessä. Kunnolla luumuja ja laksatiivejä, itse käytän tätä :D
- Puhdista ensin
Kunnollinen elimistön puhdistus paastolla ja sitten uusien, terveellisten elämäntapojen ja / tai ruokailutottumusten opettelu ja käyttöön otto.
Paastoja on olemassa monenlaisia; täyspaastot ja puhdistus'paastot', joissa voi syödä muuten normaalisti, mutta sokereita, vehnäjauhomössöjä ja rasvoja välttäen. - Diabeetikko
HIILIHYDRAATIT ja SOKERIT ovat SAMA ASIA.
Jos sinun tekee mieli makeaa niin syö aterian jälkeen yksi hedelmä.
- Pinkit norsut kutsuu
Nyt on kyllä joku trolli seonnut lopullisesti kun on moderoinut aloittajalle ja ekoille viesteille miinuspeukkuja neuroottisesti ;-(
- Alkup. herkku85
Stevian laksatiivisista vaikutuksisra en tiedä mittään. Joku tahtoi sitten välttämättä esittää mielipiteensä samalla nimimerkillä kuin minä. Ei stevia varmaan kaikille sovi, eikä ole mikään autuaaksi tekevä ratkaisu, joten saa sitä ihan vapaasti olla eri mieltä ihan omalla nimimerkilläkin?
- aaaaargh
Se taitaa olla vain tahdonvoimasta kiinni. Jos haluaa laihtua niin voi olla syömättä. Tai jos tekee jotain muuta mukavaa herkkujen syömisen sijaan. Oon myös kuullut et jos alkaa polttamaan tupakkaa niin sit ei tee mieli herkkuja mut sitä sun ei kannata kokeilla!
- Karps
Hei hei !
Hedelmät on melki yhtä pahoja kuin sokeri , syö marjoja. Ne voi hyvin makeuttaa tuolla stevialla , jota käytetään ihan tosivähän , kun se on niin makeaa , eikä todella vaikuta kuin muut makeutusaineet , koska on luonnollista kasvin lehdistä kuivattua tuotetta , itse kasvatan niitä kukkapurkissa , mutta helpommin saat sitä luontaistuotekaupasta.
Tykkään myös karkeista ja makeasta , mutta lopetin silti , jälleen kerran paskan jauhamisen , eli aamupalaksi paistelen pari munaa juustolla ja jotakin lihaa tai kalaa samaan pannuun. Eipä ole nälkä ennenkuin iltapäivällä ja sitten vetelen lihaa tai kalaa ja kasviksia ja välipalaa jos haluaa ihan välttämättä , voi napsia jotakin hyvää , esim manteleita , pähkinöitä , marjoja .
Iselläni olo parani heti , kun hikoilut ja muut insuliiniheilhteluoireet katosivat taas kerran saman tien. Ei sitä makeaa tee mieli , kun syö tarpeeksi rasvaa ja muuta hyvää ravintoa ja paino laskee silti koko ajan .
Ihmiset on vaan aivopesty syömään viljaa ja nuuta ihmiselle sopimatonta mättöä. Syö siis rasvaa , lihaa , kalaa , munia , kasviksia ja marjoja ja voit tosi hyvin - on totta.
Itse olen karpannut vuodesta 2006 , jolloin ihmiset leimasi ihan hulluksi , mutta olo on aina hyvä karppausaikana. Välillä olen lipsunut ja silloin paha olo palaa.
Jos haluat makeata , ota lusikallinen intiaanisokeria tai maapäkinävoita , se on hyvää ja tekee tosi hyvän olon , ei halua enää karkkia. Tai odota vaan se vartti , niin elimistö kyllä lakkaa vonkaamasta karkkia.
Tämä on taatusti juuri näin , koska itse söisin koko pussin karkkia , jos vaan antaisin itseni tehdä niin ja sitten vasta paha olo onkin.
Paista itsellesi lättyjä , taikinaan voit laittaa kermaa , munia ja pikkuisen psylliumjauhoa ja sitten töräytät marjoja mukaan , ihanan rasvaista ja herkullista , eikä taatusti tee muuta makeaa mieli , vaikkei tuossa edellisessä ohjeessa ole ollenkaan niitä pahoja hiilareita , vaan olet kylläinen ihan luontaisella tavalla.
Kannattaa todella kokeilla , makeanmieliteko menee ihan heti ohi , kun syö muuta , parempaa. - Kromia?
MITÄ VITTUA
Miksi avaukseeni on lisätty kuvia?
Kuka SAATANAN kusipäähakkeri sen teki
NAAMA esille ja SIIHEN kaskikrmalja RIKKI
PERKELW
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2546907Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664404Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1373239- 1562332
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181880Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701617- 821504
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311498Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https381403Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111071