alkolukon kierto

Rr

Mulla ei ole mitään kokemusta alkolukoista eikä tarvettakaan, mutta olen vaan ihmetellyt, että miten sitä ei muka voi kiertää. Uutisissa oli, että yksi rattijuoppo oli käynnistänyt auton moottoritilasta, mutta en vieläkään ymmärrä, miten on estetty se, ettei joku muu voi puhaltaa lukkoon, kun kuski istuu penkillään?

5

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

Juuri tämän päivän hesarissa oli juttu juoposta bussikuskista, joka oli ohittanut alkolukon käynnistämällä charter-bussin konehuoneen puolelta.

• selähtee,.,,

Joo, diesel käynnistyy kunhan moottori pyörii, sähköä ei tarvita. Elikkä voi oikosulkea startin, tai hinata tai työntää käyntiin.

• makketheman1981

Nyky diesel ei lähde käyntiin ilman sähköä.

• 87k

Esim MB Ategossa ja Sprinterissä saa käynnistettyä moottorin ns. huoltotilassa, jolloin käytetään vain ja ainostaan pakollisia varusteita moottorin toiminnan kannata pakollisia varusteita, eli esim AdBlue systeemi on pois käytöstä, samaten päästöjen seuranta, alkolukot, ja muut ylimääräiset.

Tällöin kulutus on isompi, päästöt isommat, vähemmän tehoa, mutta autoa voi kuitenkin ajaa jos joku ohjausteitokone sattuu sippamaan jossain hevon korvessa.

Tuon huoltotilan saa päälle ihan sieltä ajotietokoneen valikosta, mutta jos ei pääse valikkoonkaan, niin silloin jonkun sulakkeen poisto lamautti syteemin, ohjeista löytyy tietoa enemmän.

Mutta uskon että näin edistynyt systeemi on vain mersuissa.

Tottakai alkolukko voitaisi kytkeä fyysisesti esim polttoainepumpulle menevään johtoon tms.

• Hååpo

Alkolukossa on ideana se että se pyytää puhaltamaan myös ajon aikana aina välillä. Se selvä kaveri pitäisi siis olla mukana puhaltelemassa ja jos se kerran on selvä niin miksei sitten aja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6744
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      37
      6213
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3434
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2900
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2644
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2338
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2046
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1897
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1777
    Aihe