Energian häviämättömyyden laki

KauneusJaHyvyys

Olen elämäni aikana tavannut hyvin monenlaisia ihmisiä ja pakko tunnustaa, että yhä voimakkaammin uskon energian häviämättömyyteen myös ihmisten välisessä kommunikoinnissa.

Selvennän mitä tarkoitan. Monet ihmiset valittavat kuinka kurjia muut ihmiset ovat ja kun kukaan ei soita. Selittävät kovaan ääneen kuinka hieno ihmisiä ovat.

Minä puolestani annoin kaikkeni 25-vuotta. Olin aina niin avulias ja rehellinen. En koskaan kieltäytynyt auttamasta muita ja tunnollisesti riensin aina apuun, kun pyydettiin. Kaikissa parisuhteissa autoin aina miehiä sekä ystävyyssuhteisssa autoin ihmisiä muun muassa hakemaan töitä, ratkomaan ihmisten välisiä riitoja jne.

Jossain vaiheessa kyllästyin siihen, että minulle kukaan ei automaattisesti tarjonnut apua. Kukaan ei koskaan kysynyt kuinka voin jne. Katkaisin ihmissuhteeni ja hyvää teki. En ole katunut päivääkään, että hyvin moniin ihmisiin lakkasin pitämästä yhteyttä. Päinvastoin ensimmäistä kertaa elämässäni olen onnellinen. Joka päivä kun herään olen onnellinen. Se tunne, että saan tehdä mitä huvittaa on upea. Ei tarvitse kuunnella muiden ruikutusta ja vaatimuksia, että sinun pitäisi olla enemmän sitä ja tätä. Minä olen ottanut tosissani kaikki vaatimukset ja kehittänyt itseäni. Nyt kun katselen muita ihmisiä tuntuu, että olen niitä harvoja, jotka ovat perusystävällisiä muille ja kantaa vastuuta teoistaan.

En ole katkera kenellekkään, koska tiedän, että se on turha tunne. Ihmettelen syvästi miksi niin monet ihmiset ovat katkeria. Esimerkiksi oma isäni ei muuta tee kuin rutisee. Hänellä on unelma ammatti, tienaa runsaasti ja omistaa paljon. Hän ei ole kuitenkaan koskaan tukenut minua taloudellisesti tai kannustanut minua. Muistan vieläkin teininä kuinka haukkui minua rumaksi ja tyhmäksi.

Nykyään seurani kelpaisia, mutta minua ei kiinnosta olla tekemisissä isän kanssa, joka ei ei tukenut minua silloin, kun olin heikko. Hädässä aidot ihmissuhteet tunnistetaan. Ihan turha tulla kertomaan, että on tosi ystävä, jos kuitenkin apua pyydettäessä kieltäytyy.

Minä nykyään kieltäydyn kaikista kutsuista ja kekkereistä. Ihmiset kaipaavat seuraani, koska ymmärrän hyvin monenlaisia asioita enkä rutise, arvostele tai valita. Minun tulisi hauskuuttaa monien elämää, koska ihmiset eivät kykene itse löytämään onneaan sisimmistään.

Jos elämä tökkii, kannattaa katsoa peiliin. Minä ainakin tajusin vasta viime vuonna, että en olekaan niin huono ihminen kuin aluksi luulin. Itse asiassa olen nainen, joka osaa kaikkea. Joka kerta kun joku arvosteli, korjasin vian. Nykyään vietän aikaani parhaan ystäväni kanssa, joka on ollut samanlainen auttaja kuin minä. Ihan mielettömän ihana tunne, kun toinen on perustyytyväinen. Viime kesänä kävimme yhdessä marjastamassa ja uimassa.

Viestini on tarkoitettu kaltaisilleni auttajille. Joku päivä aurinko paistaa teillekin ja tajuatte kuinka elämä on ihanaa.

0

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
        Pirkanmaa
        178
        4698
      2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
        Ihastuminen
        38
        2522
      3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
        Ikävä
        156
        2192
      4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
        Hyrynsalmi
        16
        1719
      5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
        Ikävä
        81
        1338
      6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
        Tunteet
        24
        1271
      7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
        Euroviisut
        32
        1183
      8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
        Maailman menoa
        145
        1170
      9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
        Maailman menoa
        103
        945
      10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
        Lieksa
        117
        877
      Aihe