K-kaupasta .
Minä siirryn, jos saan siirrettyä asuntolainani Sampo-Pankista Nordeaan , edellyttäen ettää laina on yhtä edullinen.
Siirrytkö Nordean asiakkaaksi , saadaksesi käteistä ?
13
160
Vastaukset
- taantumaako?
Olen jo. Ei ole kuitenkaan aikomuksenani ottaa rahaa kaupan kassalta. Siksi on pankkikortti. Sillä maksan. Joskus nostan automaatista sen 20 euroa sellaisiin ostoksiin, joita ei viitsi kortillas maksaa. Viimeksi ostin kahviannoksen 1,60 euroa. Ehkäpä olisi korttikin käynyt, mutta sen verran voi pitää rahaa lompakossa. Nyt siellä on noin 5 euroa. Mitä ihmettä käteisellä rahalla tekee, kun voi korttia käyttää!
- Tase pappa
Tuskinpa tuo Nordea antaa sitä rahaa K-Kaupan kassaltakaan, kun ei ole omalta tiskiltäänkään antanut. En tosin ole tuota sinne laittanutkaan.
Norderan Käyttöluottokorttikin on ollut sellainen vuosia, millä saa rahaa, jos ihan älytön pakottava käteisen tarve yllättää.
OP-Visassa on ollut jo vuosia Plussa-ominaisuus.
Pankkikortilla maksan nykyään kahvikupillisesta lähtien. En juurikaan kanna käteistä rahaa mukanani.
Sen olen oppinut, että kaikki vähänkin isommat ostokset maksan Visa-Ominaisuudella.
Siinä on ostoksella kolmen kuukauden täysvakuutus, "vahingon sattuessa".
Jos jonkun pikkusumman "seinästä repäisen" ehdin kyllä sen hakemaan kaupan seinustalla olevasta Pankki-Automaatista.
Täällä päin onLidl kaksi K-markettia ja S- Kauppa. Valinnan varaa on.
Karkeasti , näppituntumalta verraten, hinnoissa on eroja. K-Marketista saan satasella kassini puolilleen, S-Marketista 2/3 osaa kassista täyteen ja Lidlistä joutuu ostamaan vieläpä muovikassin lisäksi, jotta saa ostoksensa kotiin. Sama pankkikortti kelpaa mainiosti joka puljuun. - rei ska
Tuo käteisen nosto mahdollisuus on ollut S-ryhmällä jo pitkään.
Ja ilman että täytyisi ostaa samalla jotain. - L - L
Käteisellä vain satunnaiset toriostokset.
"Seinällä" käymme vain joillekin matkoille lähdettäessä. On alueita joilla rajoitamme kortin käytön vain valittuihin paikkoihin.
Matkoilta palatessamme jäljelle jäänyt käteinen riittää seuraavaan reisuun sakka.
Käteisellä maksan vain satunnaiset toriostokset.
Kaiken muun, päivittäisestä maitotölkistä alkaen, maksan luottokortin maksuaikaominaisuudella.
Olemme Nordean asiakkaita ja K-kortillisia mutta miltään kassalta, myöskään S:n tai pankin, emme nosta rahaa. - en tyytyväinen
Ja näin saadaan taas yksi syy sulkea pankkien konttorit taajamista, eihän niitä enää tarvita kun ihmiset asioivat kauppojen kassoilla.
Kas kun ei Nalle siirtänyt nostotoimintaakin halpatyömaihin niin kuin muita toimintoja. Väkihän voisi vaikka Viron matkoillaan nostella halvemmalla eurojaan.
Vaikka loppujen lopuksi, mitäs väliä sillä enää kohta on onko pankkeja vai ei, kun ei ole rahaakaan. - ...
Not.
Itellä asiaan pitempi historia, mitä lie kolkyt vuotta. Aikanaan kuitenkin jotenkin ajauduin K- ryhmän asiakkaaksi, lähinnä sen takia, että piti ostaa velaksi pensaa töissäkäymistä varten paikalliselta Kesoililta velaksi. Alussa lapulla, sitten kai maan ensimmäisten pensakorttien omistajan ominaisuudessa. Siinä vaiheessahan se veetuuntuminen ketjuihin kai alkoikin.
Pitemmässä juoksussa kävi. K-ryhmä ulkoisti laskutuksensa Nordealle. Mun henkilököhtaiset tilivelat meni täysin sekaisin samalla hetkellä. Aloin soittelemaan, missä laskut, mua uhkailtiin luottotietojen menetyksellä Nordeasta käsin. Pitkän riitelyn jälkeen sain viimein laskun, jonka maksoin pois ja samalla lopetin K- luottokortin. Enkä perkuleessa ole alkanut mitään plussa-korttia sen jälkeen ottamaan, vaikka kuinka keuhkoavat ja tyrkyttävät aina.
Mä siis tottunut käytteleen kortteja, mutta K-korttiin en koske tikullakaan. Ja pankkiyhteydet on ihan muualla, kuin Nordeassa.
Jottei nyt mene pelkän Keskon mustamaalaamiseksi, mainitaan nyt sekin, että erosin osuuspankista ja osuuskaupan jäsenyydestä taannoin, kun paikallinen osula väkipakolla liitettiin Arinaan. Käyn mä osulassa ja paikallisessa K-kaupassa edelleenkin, mutta vain maksavana asiakkaana. Maksan Visalla :D
Pankki ja kauppa, kaks eri asiaa, mun mielestä. K-konserni nyt buustaa omia kytköjäään, mä katon K-kaupan mainoksesta tarjousjauhelihan hinnan ja Pankin mainoksesta lainan koron, kakseri asiaa ,mitä en ala sotkemaan keskenään.
=DW=- puskapirkko
DDDD........siinä on sitten oikein perussuomalainen junttura,tuo DW,"pensoineen"-en voi muuta kuin hymyillä hänen jutuilleen,persoonalleen.
Joskus puen "hahmon"kirjoittajien ympärille,siinä asiassa nikki on hyvä ;)))
- en siirry
Kierrän kaukaa, sekä Nordean, että K-kaupat.
Käteisellä maksan lähes kaiken. Jonkun satunnaisen suuremman maksun kortilla.
Ei tarvitse jäädä mihinkään dokumenttia siitä, että olenko ostanut kaljaa vai leipää. Eikä tule asiakkaan profilointia ja sen seurauksena minulle suunnattua roskapostimainosta.
Se kortilla maksamisen suosiminen johtaa ennen pitkää pakolliseen ihmisten sirutukseen, mistä on päätös jo viime syyskuussa tehty Suomessakin. Sitten poistetaan käteinen raha käytöstä (tehty jo esitys ainakin Ruotsissa ja osittan jo käytössä siellä) ja silloin toteutuu Johanneksen Ilmestyskirjan ennustus: "Jolla ei ole tätä Pedon merkkiä, se ei voi ostaa eikä myydä mitään". Tekniikka on täysin valmis tähän siruun, etäluettavaan RFID-siruun, jossa on sinun henkilökohtainen Ihmisen lukusi, 18 merkkiä pitkä (Raamatun 666 tarkoittaa 6 6 6; "se jolla ymmärrys on, se laskekoon") merkkijono. Kaikki muu sinua koskeva onkin Ison Veljen tietokoneella. Tämä tullaan myymään meille suurena edistysaskeleena, kun erilaiset kortit, passit yms jäävät pois. Muutakin siinä tulee ja onkin sen päätarkoitus, mutta siitä joskus toiste.
Se muuten toimii se Ihmisen Luku. Tilasin uuden työeläkekortin Varmasta vajaa vuosi sitten ja tunnisteenani oli tuo Ihmisen luku. Kortti tuli viivytyksettä.Ei houkuttele. Viimeisen parin, kohta kolmen vuosikymmenen aikana olen käyttänyt aina vain harvemmin käteistä. ei sitä enää tarvitse kuin kirppiksillä tai muilla epävirallisilla kauppapaikoilla jos niillä nyt joskus sattuisi asioimaan...
1960-luvulla olin silloisen Säästöpankin asiakas, ja sain sieltä shekki-vihonkin.
Käteistä sai niin paljon että minut kutsuttiin puhutteluun ja uhattiin oikeus-toimilla.
Mutta sai sovittua asian niin että olen nälkäkuurilla 4 kuukautta.
Sitten alkoikin Kansallis-Osake-Pankin aika, uuden työnantajani vaatimuksesta, ja siinä pankki-maailmassa olen yhä.
Aikojen kuluessa se muuttui Nordeaksi.
Iki-vanhana asiakkaana saan Nordealta muutamia erikois-etuja.
Ja se sopii minulle ihan hyvin.
Olen S-kaupan asiakas, johtuen sen läheisyydestä.
Mutta, tunnen sisimmässäni, että jossain, Sateenkaaren tuolla puolen jossain on maa ja K-kauppa,
josta uskon saavani parikymppiä, kunhan jaksan ostaa paljon ja lirkutella hyvin.
Yleensä minulla on lompsassa 200 Euroa, kiitos Veikkaus OY:n ja pankkiautomaatin.
Stadi on siitä kiva paikka, että jos osaa mennä kivoihin paikkoihin, saa sieltä ostaa mitä tahansa, mutta vain käteisellä.
Ja aina halvalla.
Minuun nähden, aloitus on aikasti hassu.
Tuskin 60 .
Nuorempien palstoilla taitaa elämä olla aikasti vaikeaa....
H.- SAS*
Olen kolmen pankin asiakas. Tapiola, Nordea ja S-pankki. Vaimon palkka menee Nordeaan, S-pankkiin tulee bonukset ja Tapiolaan tulee minun tuloni. Tapiola on edullisin, sitä eniten käytän.
En ole koskaan asioinut Tapiolan konttorissa, enkä edes tiedä missä lähin sellainen on.- korttipeli
Minä olen neljän pankin asiakas ja kanta-asiakaskortti on jokaiseen kaupparyhmään ja moneen muuhun liikkeeseen. Siinä pysyy aivot vetreänä, kun miettii, mikä kortti milloinkin lykätään ja millaiseen laitteeseen. Vielä en ole näiden kanssa seonnut, mutta läheltä piti -tilanteita on sattunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356674Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne653890Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1303133- 1562312
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171853Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701577- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291441Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371369Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061