Itse olen puoli vuotta sitten ensimmäisen lapseni saanut nuori nainen, jolla synnytyksen jälkeen ilmeisesti jo ennen sitä alkanut ahdistus provosoitui ja minulla todettiin synnytyksen jälkeinen masennus (/ahdistus ennemminkin). Olo on huomattavasti parempi kuin silloin alkuun, kun en pystynyt tekemään mitään kun oli niin yleisahdistunut olo. Ilmeisesti epävakaa lapsuus- ja nuoruusaika syynä tähän. Lapsi oli suunniteltu ja isänsä kanssa olemme naimisissa. Olen toipumisen ja itsetutkiskelun tiellä. Millainen ja kuka oikeastaan olen, mistä en pidä, mistä pidän ja mitä ajattelen. Nyt vasta, 22vuotiaana, oikeasti mietin tätä, sillä tähän asti olen elänyt muille.
Kertokaahan, mikä on teillä auttanut oloonne? Miten olette oppineet elämään ominaisuutenne kanssa? Mikä ajatus tai lause on ollut teille rohkaiseva?
Ahdistavista ajoista selviämisiä ?
2
183
Vastaukset
- Äiti1234
Kuulostaa niin tutulle kertomasi, että oli pakko vastata viestiisi. Ite olen 25 vuotias ja 1 vuotiaan tyttölapsen äiti.
Itse aloitin lapsen oltua kuukauden ikäinen terapian kunnallisessa mielenterveystoimistossa ja puolivuotta myöhemmin yksityisellä, jossa enemmän käsittelimme tunteita ja kävimme läpi lapsuuttani, nuoruuttani jne. Koen, että minulle oli näistä hyötyä ja sain avoimesti puhua kaikesta mitä päässäni liikkui. Itseä on myös auttanut se, että on miettinyt mitä positiivista asiassa oli ja mikä olisi voinut olla huonommin?
Ahdistus menee varmasti ohi, mutta muista rentoutua ja tehdä asioita mistä sinä pidät ja saat ajatukset muualle.
Itselläni ahdistusoireet palaavat silloin tällöin, mutta menevät yleensä melko pian ohi. Olen edelleen toipumisen tiellä, mutta katse tulevsaisuuteen auttaa. Voimia sinulle! - tämäonelämää
Kiitos tsemppauksesta :) nyt voin jo sen verran itse uskaltaa sanoa, että on tämä mielenkiintoistakin aikaa, kun "joutuu" ensimmäistä kertaa elämässään tutustumaan itseensä ihan kunnolla.
Kiitos kun kerroit omasta kokemuksestasi !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2346120Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492715- 1562262
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne432238Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161779- 821424
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621407Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241321Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351291Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091007