Miten hillitä itsensä?

syyllinen

Hermostuin tänään 2-vuotiaalle pojalleni ja raivostuin niin että ihan hillittömästi karjuin ja löin häntä kaikin voimin monta kertaa sukkahousuilla (jotka sattui olemaan kädessäni).
Eihän se häneen varmaankaan fyysisesti sattunut, mutta kyllähän sen täytyy pelottavaa olla, kun äiti on niin hillittömän raivoissaan! En halua hänelle sellaista väkilvalta-kokemusta enää. Näin on kuitenkin käynyt jo kaksi kertaa aikaisemmin. Pelkään että jossain vaiheessa todella satutan häntä!
Rakastan pientä poikaani kuitenkin niiin yli kaiken! Hän on pieni ja avuton ja täysin minusta riippuvainen. Tunnen oloni niin kurjaksi ja häpeän! En olisi koskaan uskonut että minä olisin tällainen äiti.
Onko joku kokenut samaa ja osaisi antaa myötätuntoa ja ennen kaikkea osaatteko sanoa mitä tehdä kun pinna katkeaa, tai siis ennen sitä!!!

5

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhyhyh

Oletko yksin lapsesi kanssa?

Ota yhteyttä neuvolaan ja kerro tilanteesi, ehkä he voivat auttaa.
      Itseäni on helpottanut näissä turhautumistilanteissa, että olen lainannut kirjastosta lapsen ikäkauteen liittyviä oppaita, jolloin olen voinut etäyttää itseni raivosta.

Olen itse totaali yh ja monesti tuntuu, että lapsi tahallaan ärsyttää. Ei ole pakotietä mihinkään, eikä pääse nollaamaan tunteitaan. Jokainen ärsytys siirtyy suoraan lapseen.
      Rakastan myös lastani paljon ja uskon, että hän on elämäni ihanin asia.

Mielestäni ongelmasi on, että 2 v ei ymmärrä vielä mitään, joten sitten kun hänellä 4-vuotiaan uhmaikä, niin millä sitten lyöt?
      Lapsen käyttäytyminen (ainakin minun lapseni) vaatii jatkuvaa vuorovaikutusta ja mitä vanhemmaksi hän tulee, niin sitä enemmän hän alkaa kyseenalaistamaan jopa ihan yksinkertaisimpiakin asioita.

Vanhemmuuden todellinen ongelma piilee siinä (varsinkin yh: n), että ainoastaan hänen on vastuu vuorovaikutussuhteesta jonka lapsen kanssa käy joka hetki. Lapsi ei ole vastuussa, hän ei siihen kykene.

Joten raivoamisellasi on valitettavasti pahat jäljet. Kannattaa hankkia apua.
      Mielestäni olet loistava äiti, ainoa onegelma on vihankäsittely. Toivottavasti tämä yhteiskunta antaa apua sinulle.

Jaksamista. Hienoa, että huomasit ongelman, rakastat lastasi paljon!
      Toivottavasti jaksat kertoa jos sait apua tai jos et.

• syyllinen!

En saaanut apua. Eilen minä kuritin lapseni pahasti.... Piiskasin verille, sossut tulivat ja veivät hänet pois. Murruin.... :'(

• syyllinen

Onpa harmillista että täällä jaksaa olla näitä asiattomia viestejä, kuten tuo yllä.

Mutta kiitos sinulle yhyhyh!

t. alkuperäinen kirjoittaja

• hulda huoleton

Susta on tehty lastensuojeluilmoitus! Se on ennenkaikkea lapsesi, mutta myös sinun parhaaksi!

• Olet turhautunut

Mene töihin ja vie lapsi perhepäivähoitoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      164
      4292
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2494
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2151
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1318
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1261
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1162
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1132
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      935
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      860
    Aihe