Bouldering

boulder1

Terve tykkäks joku muu kun minä että bouldering on hyvä ja kiva laij??
Mikä on teiän aste, mun on nyt 7 a
Pitäis ostaa uudet kengat, haluuks joku suositella???

7

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wirklich

Joo.... Onhan boullderointi hyvä ja kiva laji. Mun "aste" (greidi varmaan) on boulderoinnissa 7A ja sportissa 7c. Kenkien tärkein ominaisuus on hyvä istuvuus jalkaan. Vaikka useimmat kovat jätkät (andy,nalle,woods jne.) kiipeävätkin solutioneilla, ei se tarkoita että ne kaikille sopisivat. Hyviä kenkiä tiukempaan vääntöön on esim:
      Solutionit, hyvät boulderointiin ja ihan helvetin tiukkaan sporttiin. Hyvät huukit. Kenkä säilyttää hyvin muotonsa, mutta pohja on liian paksu ja tunnoton.

Miura vs, mun suosikki. Hyvä heel hook paska toe hook. Toimii hyvin kaikessa kiipeilyssä. Pystyy pitää jalassa ainakii 3h.
      Alin tarranauha hajoo helposti.

Dragon, toimii kaikessa kiipeilyssä, myös ilman nauhoja. Keskinkertane toe hook, unelma heelhook. Toe down-muoto ei sovi kaikille.

Team, hyvät hookit. Toimii vaan ihan julmetulla hänkillä.

Matador, hyvä heelhook toe hookissa alin tarra nauha kuluu paskaks. Hyvät kaikessa kiipeilyssä. Tarranauhallinen & nauhallinen versio.

Python, parhaat treenikengät! Jotenkii tosi luonnollinen jalan asento.

Scarpa instinct, en tykänny. liian ohut pohja ja pehmeä kenkä. Kyllähän noilla keivin kattoa vääntää.

Nämä olivat vain minun mielipiteitä kys. kengistä. Varmasti löytyy muitakin, mutta nämä ovat ainoat joita olen käyttänyt enemmälti.

• jenkki2

okei hyvä, ootsä ollu paljon ulkona kiipemässä, ja ootsä ollu sillä leppävaarassa ja pasilassa on hyvä boulderkeskus, meen nyt jenkkeihin ja siell on kyll iha vitu jees paikka floridassa

• Wirklich

Joo, floridassa on kyllä hyviä bouldereita. Ite oon kerran käyny. Ehdottomasti paras paikka on jupiter island. Se on noin 100 km pohjoseen miamista meren rannalla. Sieltä löytyy ainakin 200 kiivettyä reittiä ja projekteja ainakin kymmen kertane määrä. Alastulot on hiekkaa ja matalimmilla linjoilla pärjää jopa ilman pädiä. Tuolta löytyy ihan maailmanluokan reittejä. Pasilassa tai leppävaarassa ei oo tullu käytyä kun norjassa asustelen....

• intopiukeena

Hei kertokaa missä kaikkialla suomessa on Boulderpaikkoja? siis tarkoitan nyt näitä sisätiloja. Ite käyn tääl jyväskylässä, Tampereel oon käyny myös ja tiedän et pasilassa ja konalassa on paikat. Mutta onko muualla? ENtäs sitten seinäkiipeilymahdollisuutta? Nyt kun into on iskenyt ja tekis mieli kokeilla paikkoja. Kesällä jos sitten kallioille uskaltaa...

• kiipijäläinen

Hämeenlinnaan avattiin juuri 12.1.2013 uusi sisäboulderointipaikka, käy tsekkaamassa.

http://www.hankki.fi/

ite tykkään kovasti!

• tummppih

terve, eli helsingisää on yks paikka pasilassa, ja leppävaarassa on yksi paikka.

• Leppävaaralainen

Missä päin leppävaaraa ja minkä niminen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6314
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5783
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3254
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2650
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2574
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2238
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1906
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1779
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1737
    Aihe