Hei,
olen lopen kyllästynyt isojen organisaatioiden höpönlöpön keräyksiin joista suuri osa rahasta menee itse organisaation pyörittämiseen, eikä oikeasti tukea tarvitseville.
Miten te joilla jokapäiväinen kaupassa asiointi aiheuttaa tuskaa ja joudutte miettimään miten saatte rahat riittämään haluaisitte tämän tuen?
Itse olen nyt muutamia kertoja tehnyt niin, että kun olen huomannut kaupassa kassajonossa edellä olevan henkilön olevan vähissä varoissa (yksi vanhus ja yksi ilmeisesti nuori yh-äiti) niin olen tarjoutunut maksamaan heidän kauppalaskunsa. Molemmilla kerroilla olen saanut todella hämmentyneen mutta kylläkin myöntävän vastauksen.
Onko teidän mielestä ok toimia näin? Jotenkin vain itsellä tuli sellainen tunne että avun vastaanotto ei ollut kummallakaan kerralla helppoa.
Jotenkin tekisi mieli esim. kerran kuukaudessa helpottaa jonkun nuoren perheen elämää maksamalla kauppalasku. 100-200e kerran kuukaudessa ei olisi minulta suuri investointi, mutta tiedän että se auttaisin monia jaksamaan.....
Miten auttaa vähäosaisempia?
2
148
Vastaukset
- Tativihree
Hienoa, että olet auttanut!
Vastaavissa tilanteissani, pienissä summissa tuo kassalla auttaminen on ollut ihan ok vastaanottajan mielestä.
Itse olen alkanut hyödyntää paikallisia Lions-Liiton paikallisosastoja. Jos vaikkapa kauppiaalla pullopalautuksen yhteydessä on lahjoituslaatikko, laitan pullonpalautuskuittini sinne. Silloin tällöin (joulun aika?), olen valkoiseen paperiin käärittynä laittanut setelin. Käsittääkseni kaikki lahjoitukset menevät lyhentämättöminä paikalliseen tarpeeseen.
Lastenklinikoilta Helsingissä kysyin suoraan henkilökunnalta, minne voisin tehdä (tuloihini nähden) suuren lahjoituksen kiitollisena heidän toiminnastaan. Antoivat suoran tilinumeron. Tästä tosin on yli kaksikymmentä vuotta. - ruokaa...
Kyllä se minuakin 1lapsen äitä ilahuttaisi;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336924- 386354
- 293494
- 452960
- 342694
- 152368
- 372188
- 162066
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481927En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191797