kuinka se on kun haettiin eläkkeensaajan asumistukea lapselleni, ja itse olen tietenkin lapseni omaishoitaja, niin vaikuttaako tämä minun saama omaishoidon tuki lapseni eläkkeensaajan asumistuen määrään.
Eläkkeensaajan asumistuki/omaishoidon palkkio ????
5
322
Vastaukset
- ,-.-.,-
En ole ikinä kuullut tällaisesta.
Mutta maalaisjärjellä ajatellen ei sinun saamasi omaishoidontuen pitäisi vaikuttaa, mikäli jatkat hoitamista entiseen tapaan. - kuinka lie
Niin Asun lapseni kanssa saman katon alla, että sikäli kyselen.
- Kysyvä ei eksy
Asia on helppo selvittää kysymällä Kelasta :-)
- kuinka lie
Niinpä on tullut tutuksi Kela :) Kuinka muuten olisimme tässä. Anteeksi että vaivasin, kun ennen Kelaan menoa kysyin foorumilta, jos joku kenties tietäs. No kela sen ainakin tietää :)
- oma.hoitaja
Jos lapsi hoitaa vanhempaansa omistamassaan asunnossa, niin Kela myöntää asumistuen asunnon sille osuudelle, joka on hoidettavan käytössä. Asunnon omistajan täytyy toki ilmoittaa vuokratulo verotuksessa ja maksaa siitä vero (30%) . Eli useinkin on kyseenalaista, kannattaako tukea hakea, koska veron määrä voi olla suurempi kuin asumistuki.. Eri asia sitten jos omaishoitaja ja hoidettava asuvat vuokra-asunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1725558Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442633- 1562222
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621327Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne241262Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321233Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.108988