bensan haihtuminen

katseetvtänne!!!

minne se bensa katoaa kun se haihtuu?

esim. jos läikytän pari desiä pensaa muovin päälle niin se haihtuu,minne?

haihtuuko se nestemäinen juttu jonnee ja jääkös ne myrkyt/aineet siihen osaan jonne sitä on läikkynyt?

esim. tankkasin moottori kelkan ja bensaa meni huti kelkan penkille ja muovi osille,minne se pensa vähän ajan päästä haihtui? pensa kun haijtui penkiltä ja lähdin ajamaan,niin tuliko ne kuivuneet bensan aineet minun housuihini?

jos kaadan bensaa muovilautaselle ja annan haihtua vaikka koko päivän ja huomenna se on kuiva,niin käykö mitään jos nuolen lautasta?

kuinka myrkyllistä bensa on? esim. pari tippaa suuhun?

2

6523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bensalaborantti

Se bensa haihtuu ilmaan. Bensa sisältää useita komponentteja, joista se on sekoitettu ja keveimmät ovat sellaisia, jotka haihtuvat jo lähellä nolla-astetta. Raskaimmat menevät sinne lähemmäs kahta sataa astetta, mutta kyllä nekin haihtuvat lopuksi. Jäljelle jää hyvin vähän, mutta jää kuitenkin. Kaikki komponentit ovat elimistölle haitallisia, myös ne jämät. Ns. myrkkyä bensa ei enää sisällä, kun lyijytetraetyylistä luovuttiin aikoja sitten.

• Anonyymi

Vähän ohi aiheesta mutta suurempi vaara Kuin myrkytys bensan vahingossa juonnista (hörppi tai enemmän) on juuri tuo haihtuminen joka alkaa korvata ilmaa keuhkoista=tukehtuminen. Jos taas bensaa menee suoraan väärään kurkkuun/keuhkoihin niin se on menoa sit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      5999
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5483
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3094
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2474
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2347
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2128
    7. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2108
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1697
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1696
    Aihe