Olen naimisissa oleva perheenisä, jolla 4v tytär. Vaimoni sai kuukausi sitten toisen tytön. Olen epävarma isyydestäni.
Siihen aikaan kun lapsi on tehty oli minun ja vaimoni välit enemmän kuin tulehtuneet. Myöskin seksielämä oli kyllä samalla olematonta ja vaimollani paljon menoja ja samalla mahdollisuuksia pettämiseen.
Olen ollut vaimoni tukena raskauden aikana ja synnytyksessä mukana.
Asia vaivaa minua niin paljon että kysyin laitoksella lääkäriltä mahdollisuutta tettää isyystesti. Vastaus oli että testin teettämiseen tarvitaan äidin suostumus!
On kyllä kohtuullisen vaikeata mennä vaimolle sitä ehdottamaan, jos epäilykseni on väärä ei se varmaankaan kauheasti meidän suhdetta paranna.
Mielestäni on väärin miehiä kohtaan ettei testiä voi tehdä ilman äidin suostumusta yleisessä terveydenhuollossa edes maksua vastaan.
Nyt joudun turvautumaan nettitestiin.
Isyystesti
5
318
Vastaukset
- hyrg
Väärin on minustakin. Tuollainen asia pitää saada varmistaa. Asiaan liittyen isyyslaki pitäisi päivittää myös. Avioliiton isyysolettamahan tuohon on alkusyynä.
- mek
Ei tarivta äidin suostumista vaan kiistätä isyytesi niin vaimosi on pakko suostua testiin ettet elätä muiden miesten lasta. niin hyvä tulee.
- Miten tästä?
Entäs jos avioton isä haluaisi tunnustaa lapsensa?
Äiti haluaa pysyä yksinhuoltajana. Lapsi on koululainen.
Voiko lapsi jossain vaiheessa tehdä asialle jotain? - kaikenlaisia narskuj
Miten tästä? kirjoitti:
Voiko lapsi jossain vaiheessa tehdä asialle jotain?Voi tehdä. Pysyä poissa, niin kuin tähänkin asti.
Ihan omista tarpeistasi lähtien haluaisit tunnustaa lapsen. Lapsi ei sinua kaipaa. Suksi siis kuuseen, ja pysy siellä. - xxccxx
Miten tästä? kirjoitti:
Voiko lapsi jossain vaiheessa tehdä asialle jotain?Isä voi käräjäoikeudessa vaatia isyyden selvittämistä,vaikka äiti vastustaa. Lapsi voi vaatia kun on täyttänyt 15 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2967271Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne695294Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463367Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1112726- 1622469
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181920Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831736Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311578- 821554
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311510