Kellään ideaa mihin voi kadota moottoripyörästä jäähdytysnesteet? Pyörään on pari vuotta sitten tehty kansiremontti, kun pääsi keittämään. Silloinkin oli nesteet kadonneet eikä flekti toiminut. Remontin jälkeen toimi vähän aikaa, mutta nyt on taas nesteet kadonneet. Öljyn seassa sitä ei ole, ei ainakaan näkynyt vaihtaessa, eikä pyörän allekaan jää vuotojälkiä. Kun pyörä käy, tuntuu nenään sellainen imelä tuoksu, liittyneekö asiaan?
Olen lisännyt nestettä suoraan syyläriin ja kun nestettä on sisällä, pysyvät lämmötkin kohtuu kurissa. Mutta jonnekkinhan se neste menee?
Hassu aika näin talvella tätä kirjoitella, mutta kun nämä asiat tahtoo pyöriä mielessä kesät talvet...
Busasta katoaa jäähdytysnestettä
7
1454
Vastaukset
- eytr
Eiköhän sieltä kansi/kansipahvi ole korkannut. Eli neste pääsee palotilaan ja siitä johtuu tämä imelä hajukin. Pojat kertovat että jos vuoto on tarpeeksi suuri, niin tulppa on kirkas siinä sylinterissä johon vesi vuotaa.
- hb771
Kai se sylinterilohko ja kansi käytettiin edellisen remontin yhteydessä koneistamossa?
- haya busa
Kyllä oli koneistettu. En vaan oikein enää luota kyseisen korjaamon touhuihin, enkä ole ainoa jolla on ongelmia ollut heidän kanssaan. Epäilen että korjaamon virhe tässä taustalla varmaan on.
Tuota minä itsekin ajattelin että pahvi vähintäänhän siitä on mennyt. Mutta eikö silloin pitäisi mennä vedet öljyn sekaan? - eytr
haya busa kirjoitti:
Kyllä oli koneistettu. En vaan oikein enää luota kyseisen korjaamon touhuihin, enkä ole ainoa jolla on ongelmia ollut heidän kanssaan. Epäilen että korjaamon virhe tässä taustalla varmaan on.
Tuota minä itsekin ajattelin että pahvi vähintäänhän siitä on mennyt. Mutta eikö silloin pitäisi mennä vedet öljyn sekaan?" Mutta eikö silloin pitäisi mennä vedet öljyn sekaan? "
Ei silloin jos vuoto on vain vesikanavan ja palotilan välillä.
Eräs volkkarin diesel on tunnettu tästä ominaisuudesta. Paisuntasäiliössä voi myös näkyä kuplia koneen käydessä ja/tai jäähdytysneste muuttuu likaiseksi väriltään.
Mutta kertomiesi oireiden perusteella, (varsinkin hajun) olen 99% varma että neste pääsee palotilaan.
- haya busa
Kiitoksia eytr, olet varmaan oikeassa.
Eli ei kai sitten kun tarkastamaan vaurion laajuutta... Tai uuden koneen ostoon, kumpi lie parempi, kun yksi remppa ei näköjään riittänyt.
Varmaan harmittais jos olis köyhä...- Momenttiin !
Lasket hieman ahtopaineita, niin ei puhalla niin herkästi kansipahvin välistä vesitilaan. :)
Tai sitten parempi vaihtoehto, hommaat stydimmät pinnapultit koneeseesi, ja tiukempaan momenttiin.
Täältä ... http://www.dragrace.fi/product_info.php?cPath=56_420&products_id=8153
Juu tottapuhuen,
jos kannesta ei löydy pahempia syöpymiä ja se on suora, ei sille koskaan kannata tehdä muuta kuin putsata tiivistepinta rempan yhteydessä.
Koneistaminen on turhaa, ja aina pieni riski.
- Vesi-esimies
Se voi vuotaa vain sisään ja ulos.
Jos sisään vuotaa, se ilmenee harmaana höyrynä pakokaasun seassa, siis paljon runsaampana kuin mitä normaalisti kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Jos on ulkoinen vuoto, se ei välttämättä merkitse suoranaista näkyvää tippumista, sensijaan kostumista vuodon ympäristössä. Se voi tiristä letkujen liitoksista ja tiivisteiden raoista missä niitä onkaan. Selviää kun kostuttaa sormeaan siinä, nuolaisee, jos maistuu makealta, on pakkasnestettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316109- 345613
- 293154
- 342514
- 442447
- 152188
- 372138
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391726- 121721
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191707