Uudehkon auton huolto amiksella?

kiitos etukäteen

Kyselisin sellasta, että uskallanko huollattaa uudehkoa autoa (vm -10) ammattikoululla? 40 000 määräaikaishuollosta olis kysymys. Onko niillä siellä mitää takuuta huolloille ja korjauksille? Kannattaisko kuitenkin huollattaa merkkikorjaamolla? Mitä mieltä olette?

nainen kuskina...

9

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takuulappu taskussa

vainko uskalluksesta se on kiinni? eiköhän ne osaa huollon tehdä mutta miksi viet autosi sinne jos sinulla on noin uusi auto kyseessä? siinähän pitäisi kuitenkin olla kaikki takuutkin voimassa jos kerran olet sen ihan uutena ostanut... vai kuinka?

• voi näitä miehiä

Kuules sinä aloittaja herra, ei kannata säästää auton tärkeisä huolloissa viemällä jonnekkin kouluttamattomien finniposkien käsiin. Kyllä kaikki takuut ja tuotevastuut loppuu siihen paikkaan.
      Mistä tuollainen typeryys tulee edes mieleesi??
      Vaihda autosi halvempaan, niin voit toteuttaa säästö tarpeesi.

• voi minuakin!

En minäkään veisi. En mielelläni vanhaakaan autoa ,mutta tiedättekö onko tosiaan niin, että jarrupaineensäädintä ei kyetä korjaamaan korjaamolla ja se vaihdetaan automaattisesti uuteen,mikä maksaa lähes 300 euroa. Oma autoni ei läpäise katsastusta, koska takajarrujen jarruvoimien ero on aavistuksen liian suuri toisiinsa nähden, vaikka muuten jarrut ovat todella tehokkaat. Jarrupalojen uusimisen jälkeen autolla on ajettu alle 10 000 km.jarruvoimat olivat 1,1 knm ja 1,4 knm. Seisontajarru ja etujarrut olivat erinomaiset. Tuntuu hullulta laittaa nyt jarrujen korjaukseen monta sataa euroa, kun ajossa ei ainakaan mitään vikaa huomaa.
        Onko kokemuksia vastaavanlaisesta viasta?

• pieni korjaus
        voi minuakin! kirjoitti:

En minäkään veisi. En mielelläni vanhaakaan autoa ,mutta tiedättekö onko tosiaan niin, että jarrupaineensäädintä ei kyetä korjaamaan korjaamolla ja se vaihdetaan automaattisesti uuteen,mikä maksaa lähes 300 euroa. Oma autoni ei läpäise katsastusta, koska takajarrujen jarruvoimien ero on aavistuksen liian suuri toisiinsa nähden, vaikka muuten jarrut ovat todella tehokkaat. Jarrupalojen uusimisen jälkeen autolla on ajettu alle 10 000 km.jarruvoimat olivat 1,1 knm ja 1,4 knm. Seisontajarru ja etujarrut olivat erinomaiset. Tuntuu hullulta laittaa nyt jarrujen korjaukseen monta sataa euroa, kun ajossa ei ainakaan mitään vikaa huomaa.
        Onko kokemuksia vastaavanlaisesta viasta?

Anteeksi jarruvoimat olivat 1,1 ja 1,5.

• pieni korjaus kirjoitti:

Anteeksi jarruvoimat olivat 1,1 ja 1,5.

Kertomuksestasi päätellen toisella puolella takajarrusylinterissä on ruostetta ja se jumittaa jarrumäntää/-mäntiä.
        Kannattaa putsata molemmat puolet.
        Tätä ilmenee vanhemmissa autoissa säännöllisesti.
        En veisi ammattikouluun minäkään autoani, vaikka sellaisen kolmivuotisen kauan sitten kävinkin.

• amiksetovammasii

ei amikseen siellä muuta teeku särkee

ittekki autopuolella 2vuosi menos

• kiitos etukäteen

Alottaja vastaa
      Kiitos vastauksista. Itse olen ollut viemässä merkkihuoltoon, mutta kun kaverit ihmettelee miksen vie amikselle, ku on niin halpaa (ite huollattavat siellä romujansa). Siksi laitoin näin julkisesti kysymyksen. Ymmärrän itekin, että ei vanhalla romulla niin väliä ja sen huolloista ja korjauksista viitti liikaa maksaa, mutta halusinkin kysyä, että huollattaako joku amiksella uudehkoja autoja.

• alan ammattilaismies

Itse huollan autoni itse niin tiedän että on ainakin hyvin tehty. Ei se huoltaminen mitään rakettitiedettä ole. Uudehkoissa autoissa taas ei kannata huoltaa itse kun takuu loppuu siihen jos leimoja ei löydy huoltokirjasta, mutta vanhat autot kannattaa itse huoltaa.

Ammattikoulussa monet romujansa huoltaa, itse muistan noilta vuosilta että yleensä meille autopuolelle tuli vaan persaukisia autoilijoita, joilla olis ollut varaa enintään bussikorttiin. Ei ainakaan 90-luvulla meidän amiksessa mitään uusia autoja tullut huoltoon, vaan mätiä matolaatikoita.

Toki ne siellä amiksessakin osaa perushuollot tehdä uusiinkin autoihin, kuten sanoin ei se rakettitiedettä ole. Itse kuitenkin ajattelen että jos on varaa ajaa uudella autolla, niin kai sitä pitäs olla varaa sit huoltaa sitä ihan jossain oiekassa huollossakin.

Kysymykseesi siis ei ole yhtä oikeaa vastausta, sillä amiksiakin ja luokkia on eri tasoisia, paljon kiinni kuka on opettajana ja kuinka paljon hän ottaa vastuuta poikien tekemisistä. Sama homma monissa korjaamoissakin, jopa merkkikorjaamoissa kaikkia huoltokohteita ei olekaan tehty, vaikka ne onkin laskutettu. Siksi itse huollan itse autoni, niin tiedän mitä on oikeasti tehty ja ennen kaikkea tiedän että se on tehty hyvin.

• Korjaa ite

Semmoinen juttu vain, että ei takajarrujen korjauksesta mitään leimaa mihinkään huoltokirjaan synny eikä kaivata, joten sen voi laittaa kuntoon ihan itse tai teettää kellä hyvänsä, joka on sen verran osaava, ettei tärvele niitä jarruja. Eipä tosin risoja jarruja pysty tärvelemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      4093
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2403
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2121
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1282
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1240
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1139
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1092
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      100
      908
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      830
    Aihe