Pelkään mennä kotiin

60+ ja pelkää

Naapurissa on usean vuoden ajan asunut mies joka juopottelee ja kutsuu puolet kylän juopoista remuamaan. Ilmoitin asiasta isännöitsijälle ja taloyhtiön hallituksen jäsenelle, jonka jälkeen hän mies varoituksen ja rupesi riehumaan minulle, jonka jälkeen kutsuin poliisit ja ne veivät hänet yöksi.

Nyt pelkään joka päivä mennä töistä kotiin. Minulla ei ole ns. sosiaalista verkostoa eli ei ketään kaapinkokoista, joka voisi kävellä rappuset seuranani.

Tilanne on ihan yleisesti tiedossa: taloyhtiön hallituksella, isännöitsisjällä ja vuokranantajalla, joka on julkinen taho. Mies on saanut useampia varoituksia. Silti hän siinä asuu ja se toinen puoli juopista pesii siellä ja lisäksi miehen iso koira.

Miksi maailma on tämmöinen? Haluaisin vain asua rauhassa kotonani ja hoitaa omia asioitani, en seuraa naapureiden elämää, ainoa toive on saada nukkua yöt rauhassa ja mennä turvallisesti kotiin. Menevätkö yhteiskunnan ns. syrjäytyneiden oikeudet riehua ja pelotella yli kuusikymppistä yksin asuvaa naista kaiken edelle?

Olen tehnyt sen mitä voin ja enää en tiedä mitä voin tehdä.

65

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Jos kirjalliset varoitukset ja hallituksen kokouksessa päätetyt, sitten vaan hallinto-oikeuteen. Kannattaa hokata, suullista varoitusta hankala näyttää toteen, eikä taida edes riittää perusteeksi. Se on hallituksen asia hoitaa juttu, jos ei hoida, sitten vaan hallitus oikeuteen.

En tiedä tarkemmin, mun käsittääkseni seuraus on lähinnä asunnon haltuunotto muutamaksi vuodeksi, tai sitten häätö, jos vuokralla. Taloyhtiöt käsittääkseni vähän nihkeitä toimenpiteisiin, niistä kun tulee kuva, että yhtiössä kelvottomia asukkaita. Laskee ehkä hintatasoakin.

=DW=

• ...

Unohtui.

Meitin yhtiössä menossa jonkinlainen prosedyyri yhden asunnon kohdalla. Kukaan oikein kiinnostunut asiasta, syy kaiketi se, että häirikkö on hallituksen jäsen >:/ Kyse naapurikiusaamisesta ja häiriköinnistä. Hankalampi tapaus ilmeisimmin jonkun pitäisi tehdä siviilikanne tai jotain, koko hiton hallitusta vastaan. En tiedä eteneekö homma ikinä mihinkään, sen verran vaikutusta ollut, että häiriköinti kuulemma kuitenkin ainakin vähentynyt.

=DW=

• sitroen.
        ... kirjoitti:

Unohtui.

Meitin yhtiössä menossa jonkinlainen prosedyyri yhden asunnon kohdalla. Kukaan oikein kiinnostunut asiasta, syy kaiketi se, että häirikkö on hallituksen jäsen >:/ Kyse naapurikiusaamisesta ja häiriköinnistä. Hankalampi tapaus ilmeisimmin jonkun pitäisi tehdä siviilikanne tai jotain, koko hiton hallitusta vastaan. En tiedä eteneekö homma ikinä mihinkään, sen verran vaikutusta ollut, että häiriköinti kuulemma kuitenkin ainakin vähentynyt.

=DW=

Otapa asia esille yhtiökokouksessa. Ei se siinä mitään vaikuta, mutta keskusteltavaksi ja evästykseksi seuraavalle hallitukselle.
        Hallitus tässä on toimivaltainen ja jos häirikkö ei tyydy sen päätöksiin, häirikkö voi viedä asian käräjille. Jotenkin näin se menee. Ja on siitä ihan selvä lakikin olemassa, mutta Suomessa kun on riippumaton oikeuslaitos niin se tarkoittaa, että laeista riippumaton. Eli lakikirjan teksti on käytännössä yhtä tyhjän kanssa.
        Jotakinhan asialle on tehtävä.

• 60+ ja pelkää
        sitroen. kirjoitti:

Otapa asia esille yhtiökokouksessa. Ei se siinä mitään vaikuta, mutta keskusteltavaksi ja evästykseksi seuraavalle hallitukselle.
        Hallitus tässä on toimivaltainen ja jos häirikkö ei tyydy sen päätöksiin, häirikkö voi viedä asian käräjille. Jotenkin näin se menee. Ja on siitä ihan selvä lakikin olemassa, mutta Suomessa kun on riippumaton oikeuslaitos niin se tarkoittaa, että laeista riippumaton. Eli lakikirjan teksti on käytännössä yhtä tyhjän kanssa.
        Jotakinhan asialle on tehtävä.

Asiaa on käsitelty yhtiökokouksessa jo pari vuotta sitten.

Kuten kerroin toisessa viestissä, niin kyse ei enää ole siitä, että jotain toimenpiteitä joita voin tehdä puuttuisi, vana siitä, että pelkään mennä kotiin ja ylipäätään liikkua porraskäytävässä.

• moneksi on

---Taloyhtiöt käsittääkseni vähän nihkeitä toimenpiteisiin, niistä kun tulee kuva, että yhtiössä kelvottomia asukkaita.----

Eikö asuntojen arvoa laske pikemminkin se, että on ihan yleisesti tiedossa, että jossain asunnossa tai useammassakin metelöidään? Tämä on ongelma ihan tavallisissa omistukseen pohjautuvissa taloyhtiöissä, joissa on pieniä asuntoja, joita on laitettu vuokralle. Jos asunnon omistaa kaupunki tai joku muu vuokranantaja, niin vuokralaiset on mitä sattuu. Tosin kaikki yksityiset vuokranantajatkaan eivät näy välittävän, keitä heidän asunnoissaan asuu.

• Jos tämä häirikkö on saanut kirjallisen varoituksen niin eiköhän "lähtölaskenta" ole jo alkanut.
      Toinen juttu se että tuollaisen elämän luulisi jo häiritsevän muitakin naapureita,
      ettei ihan yksinään tarvitsisi taistella.

Poliisin hälyttäminen kyllä sinäänsä tehokas keino, että siitä pitäisi mennä automaattisesti ilmoitus isännöitsijälle. Mutta mikäänhän ei estä varmistamasta tätä asiaa isännöitsijältä ja vielä hallituksen puheenjohtajalta taikka jäseneltä.

Näillä konsteilla alkaa olee jo melko vaikeeta lykkää tätä tapausta siihen mappi Ööhön.

• 60+ ja pelkää

Henkilö on saanut kaksi kirjallista varoitusta ja isännöitsijä ja taloyhtiön hallitus ovat asiasta tietoisia.

Poliisin kutsuin vain tilanteessa, kun henkilö alkoi uhkailla minua. Tein myös tutkintailmoituksen kotirauhan häirinnästä, mutta valitettavasti on niin, että jotain vakavampaa pitää tapahtua ennen kuin asialla on käytännön merkitystä.

Tiedän siis varsin hyvin, mitä pitää tehdä ja mitä ei ja kaikki tahot ovat asiasta tietoisa, mutta mitään ei toistaiseksi ole tapahtunut.

Käytännössä meteli häiritsee eniten minua, siinä toisella puolella ei taida asua ketään. Juoppoporukan hajusta on muutkin valittaneet. Haju on tosi kauhea, tunkeutuu oven läpi, mutta en minä kyllä mistään pelkästä hajusta olisi välittänyt, jos ei olisi ollut sitä meteliä.

Mutta akuutti ongelma on se, etten uskalla mennä kotiin. Ei ne toimenpiteet, joissa olen tehnyt sen mitä olen voinut.

Muutamia rohkaisun sanoja, pliis! Ei kai tässä muutakaan voi kuin skarpata. Se on minun asuntoni ja minun kotini ja minulla on oikeus liikkua pelkäämättä porraskäytävässä.

• Koita nyt vaan kestää tilannettasi tai muuta pois.

• Nittaminax kirjoitti:

Koita nyt vaan kestää tilannettasi tai muuta pois.

No jos kerta 2 kirjallista varoitusta saanut niin eiköhän se ala kohta riittää.
        Itse kyllä nähnyt pari tapausta jolloin se toinen varoitus on sama kuin häätö...
        Omistusasunnostakin.

• Korppis*
        naapurin_eki kirjoitti:

No jos kerta 2 kirjallista varoitusta saanut niin eiköhän se ala kohta riittää.
        Itse kyllä nähnyt pari tapausta jolloin se toinen varoitus on sama kuin häätö...
        Omistusasunnostakin.

Kirjoitin joulun aikaan nuoresta pojanklopista, joka särki potkimalla käytävämme ovi-ikkunan ja tunkeutui sisään. Hän halusi palata seurueeseen, joka oli heittänyt hänet ulos 16-vuotiaan neitosen asuttamasta yksiöstä.

Tässä meidän tapauksessa lastensuojelulaki kaiketi auttoi nopeaan toimintaan ja irtisanomiseen. Asunto tyhjenee tammikuun loppussa. Mikä mättää, että ette saa häirkölle lähtöä, puuttuuko yhteishenki?

• Oma puhdas tupa.
        Korppis* kirjoitti:

Kirjoitin joulun aikaan nuoresta pojanklopista, joka särki potkimalla käytävämme ovi-ikkunan ja tunkeutui sisään. Hän halusi palata seurueeseen, joka oli heittänyt hänet ulos 16-vuotiaan neitosen asuttamasta yksiöstä.

Tässä meidän tapauksessa lastensuojelulaki kaiketi auttoi nopeaan toimintaan ja irtisanomiseen. Asunto tyhjenee tammikuun loppussa. Mikä mättää, että ette saa häirkölle lähtöä, puuttuuko yhteishenki?

Toivottavasti saamme lukea kahdesta henkirikoksesta kun työnnätte nokkanne naapurien asioihin jotka ei kuulu teille pätkääkään. Hoitakaa omat pesänne. Se on isännöitsijän ja viranomaisten tehtävä hoitaa häiriköinnit ja jos isännöitsijä on pupu, saamaton, arka, eikun vaihtoon ja sassiin.

• 60+ ja pelkää
        Oma puhdas tupa. kirjoitti:

Toivottavasti saamme lukea kahdesta henkirikoksesta kun työnnätte nokkanne naapurien asioihin jotka ei kuulu teille pätkääkään. Hoitakaa omat pesänne. Se on isännöitsijän ja viranomaisten tehtävä hoitaa häiriköinnit ja jos isännöitsijä on pupu, saamaton, arka, eikun vaihtoon ja sassiin.

No meillä on nyt minun aikanani viides taikka kuudes isännöitsijä.

Kyllä voidaan sanoa, että puuttuu yhteishenki. Ihmiset ovat köyhiä ja nöyriä tai asenteella jos asun eri rapussa eikä meteli kuulu, niin eihän se asia minulle kuulu. Aika yleistä ihan muutenkin.

Ihmettelen kommentia "...kun sekaannutte naapurin asioihin, jotka eivät kuulu teille pätkääkään...". Nimenomaan se metelihän kuuluu. Siihenkö ei sitten pitäisi "sekaantua" ilmoittamalla, että se häiritsee?

Ilmeisesti asia on täällä tosi vieras. Ette siis itse ole kokeneet ikinä ihan konkreettista pelkoa vastaavasta tai mistään muustakaan?

• sitroen.
        Oma puhdas tupa. kirjoitti:

Ei ole isännöitsijän tehtävä muuten kuin siten, että hallituksen toimeksiannosta se lähtö tulee. Hallitus tässä on syyllinen jos häirikköä ei pois saada. Yksi kirjallinen varoitus riittää, toinen on sama kuin huoneiston haltuunotto tai mahdollisesti häätö. Olen pari kertaa joutunut häätämään häirikön ja tiedän, että näin se menee.
        Poliisi kyllä tulee hiljentämään häirikön jos kiireellisemmiltä tehtäviltään joutaa, mutta häätö se ei ole. Toki poliisin käynti auttaa ja vauhdittaa hallitusta päätöksen teossa. Ei muuta kuin taloyhtiön hallitukseen yhteyttä ja aina parempi, jos on kirjattuna paperille mitä häiriötä milloinkin on ollut ja vielä parempi jos naapureilta tulee asiaasi tukevia lausuntoja. Voit myös soittaa hallituksen jasenen/jäseniä itse todistamaan häiriköintiä silloin, kun tilanne on päällä. Saavat omin korvin (ja silmin?) todeta menon.
        Rohkeasti vain toimeen, kyllä häiriköstä pääset!

• en puutu
        Korppis* kirjoitti:

Ne mokomat kostaa.

• Jotain pashaa kai tähänkin pasha-provoon pitää kirjoittaa.
      Jos ei muuten, niin ainakin kohteliaisuudesta.

Ota naapurisi ovelta se nojallaan oleva harja mukaasi, kun menet kotiin.
      Hyvin käytettynä se kyllä aina yhden noidan voittaa.

H.

• 60+ ja pelkää

Oiva neuvo, mutta se punanenäinen Nasse-setä on jo iso poika eikä se ei taida enää uskoa noita-akkoinin.

• Pirre*

Minä muuttaisin pois, ja alueelle jossa ei asu häiriköitä.

• 60+ ja pelkää

Alue, jolla asun on erittäin hyvä. Eipä tullut asunnonostotilanteessa mieleeni kysyä, omistaako naapuriasunnon jokin taho, joka majoittaa myös juoppoja. Asunnon aiemmat asukkaat olivat suht kohta siivollisia nuoria, mitä nyt pientä biletystä. Mutta biletys loppuu aikanaan, juopporemmeily ei.

Eli alueesta ei voi suoranaisesti päätellä mitään, paitsi että joistain alueista voi. Mutta ns. hyvistä alueistakaan ei voi.

Juu, kyllä minä muuttaisin, mutta se vaatii rahaa. Muutenkin asuntolainaa ja nyt pitäisi ottaa vielä lisää. Muutto, jos siihen liittyy oman asunnon hankinta, on asia joka on suunniteltava huolella ja se vie aikaa. Eli se ei ole mikään pikaratkaisu.

• Pirre*
        60+ ja pelkää kirjoitti:

Alue, jolla asun on erittäin hyvä. Eipä tullut asunnonostotilanteessa mieleeni kysyä, omistaako naapuriasunnon jokin taho, joka majoittaa myös juoppoja. Asunnon aiemmat asukkaat olivat suht kohta siivollisia nuoria, mitä nyt pientä biletystä. Mutta biletys loppuu aikanaan, juopporemmeily ei.

Eli alueesta ei voi suoranaisesti päätellä mitään, paitsi että joistain alueista voi. Mutta ns. hyvistä alueistakaan ei voi.

Juu, kyllä minä muuttaisin, mutta se vaatii rahaa. Muutenkin asuntolainaa ja nyt pitäisi ottaa vielä lisää. Muutto, jos siihen liittyy oman asunnon hankinta, on asia joka on suunniteltava huolella ja se vie aikaa. Eli se ei ole mikään pikaratkaisu.

Jaha, luulin että Olet vuokra-asunnossa, se mutkistaakin asiaa, ehkä valitus rytyporukan sijoittaja taholle auttaisi..on tosiaan kurjaa jos kodissaan ei voi elää ilman kohtuutonta riesaa..:(

• ...
        60+ ja pelkää kirjoitti:

Joop.

Naapurit vaihtuu, jollain aikataululla kuitenkin. Eipä siihen kummosta muutosta tarvi, saattaa alue muuttua kokonaisuudessaan erilaiseksi. Eikä siihen mitään massiivista muuttoliikettä tarvita, yks hankala tyyppi pystyy aiheuttamaan paljon päänsärkyä muille. Kokemusta kertynyt.

Itsellä ollut jo jotain häiriötä, ihan oman yhtiön asukkaista. Osoittautunut, muuttavat yleensä aika pian muualle. Mutta tilanteet vaihtelevat. Nyt ehkä eniten huolettaa, alkaa olemaan aika paljon loispummieläkeläisiä. Eihän niistä mitään harmia ole. Mutta ne ei ikuisuuksia enää pysty täällä asumaan. Niettä tulevista naapureista etukäteishuolta. Ei se huolehtimalla parane, sen näkee sitten.Se on hyvä, ei ole paljoa suuria asuntoja, ei ainakaan mitään suuria lapsiperheitä tule ihan viereen. Nytkin aika paljon vain aikuisia, sinkkuja tai pariskuntia. Se rauhoittaa kummasti. Lisäksi hyvä koulutustaso, enenpi valkokaulusköyhällistöä, kuin duunareita.

Siis just nyt ok, saapi näkee muutaman vuoden kuluttua.

Kolhoosiasumisessa muuten sellainen puoli, siihen kuuluu elämä, että ei se niin haittaa. Monilla käynyt ohraisesti, kun hommanneet ok- talon ja saaneetkin sitten iloisia ryyppyveikkoja tai muita naapureikseen, vaikka nimenomaan hakeneet rauhaa.

Seuraile tilannetta, se voi muuttua, mutta kärsivällisyyttä tarvitaan.

=DW=

• akkake

missä sellaisia on?

• näin on...
        Pirre* kirjoitti:

Jaha, luulin että Olet vuokra-asunnossa, se mutkistaakin asiaa, ehkä valitus rytyporukan sijoittaja taholle auttaisi..on tosiaan kurjaa jos kodissaan ei voi elää ilman kohtuutonta riesaa..:(

Pirre*. ..Tietysti luulit olevan vuokra-asunnon kyseessä. Kas eihän nyt omistustalossa tuommosta porukkaa asu :)). Pah..siitäpä sait. Luulo ei aina ole tiedon väärtti. Sinä, joka kehuskelet omistusasunnoillasi ja mökeilläsi!

• Muutto edessä

Minusta aloittajan pitäisi ottaa yhteyttä naapurihuoneiston omistajaan. Siis henkilöön, joka tämän häiriköivän juopon majoittaa. Miten hän suhtautuu vuokralaisensa häiriköintiin. Jos kirjallisia varoituksia on annettu, täytyy vuokranantajankin olla niistä tietoinen
      Luulisi myös, ettei osakkeenomistaja halua minkään juopporemmin majailevan asunnossa. Vaikuttaa näet asunnon kuntoonkin, jos sitä pidetään juoppojen mellastuskenttänä.

• 60+ ja pelkää

Isännöitsijä on ottanut yhteyttä asunnonomistajaan, hän on kyllä ollut aktiivinen tässä. Hän on itse asiassa ollut useamman kerran yhteydessä, mm. silloin kun menin paikan päälle kertomaan tutkintailmoituksesta, jonka olin juuri tehnyt poliisille kotirauhan häirinnästä (= naapuri otti minun syntipukiksi ja rupesi uhkaavaksi).

Asunnonomistaja tai pikemminkin taho, joka on vuokrasopimuksen tehnyt (nämä ovat tässä tapauksessa eri tahoja) lienee passiivinen syystä, että joutuisi etsimään tälle eläkkeellä olevalle miehelle uuden asunnon jostain. Ja mistäpä sellainen löytyisi.

Asukas on nyt asunut asunnossa useita vuosia ja tilanne jatkuu. Ne nuoret, joita siinä asui aiemmin, muuttivat vuoden tai kahden päästä muualle. Mutta minnekä eläkkeellä oleva juoppo muuttaisi, ei sellaisella ole paljoakaan tulevaisuudennäkymiä.

• sitroen.
        60+ ja pelkää kirjoitti:

Isännöitsijä on ottanut yhteyttä asunnonomistajaan, hän on kyllä ollut aktiivinen tässä. Hän on itse asiassa ollut useamman kerran yhteydessä, mm. silloin kun menin paikan päälle kertomaan tutkintailmoituksesta, jonka olin juuri tehnyt poliisille kotirauhan häirinnästä (= naapuri otti minun syntipukiksi ja rupesi uhkaavaksi).

Asunnonomistaja tai pikemminkin taho, joka on vuokrasopimuksen tehnyt (nämä ovat tässä tapauksessa eri tahoja) lienee passiivinen syystä, että joutuisi etsimään tälle eläkkeellä olevalle miehelle uuden asunnon jostain. Ja mistäpä sellainen löytyisi.

Asukas on nyt asunut asunnossa useita vuosia ja tilanne jatkuu. Ne nuoret, joita siinä asui aiemmin, muuttivat vuoden tai kahden päästä muualle. Mutta minnekä eläkkeellä oleva juoppo muuttaisi, ei sellaisella ole paljoakaan tulevaisuudennäkymiä.

Se on tuon juopon oma asia minne muuttaa, ei sinun. Toimi kuten tuossa ylempänä kirjoitin, niin pääset häiriköstä.
        Jos häirikkö tai osakkeen omistaja ei hyväksy huoneiston haltuunottoa, se/hän saa haastaa taloyhtiön oikeuteen asiasta, mutta tuskinpa haastaa. Hallituksen sana tässä painaa ja hyvä olisi tosiaan saada muittenkin asukkaitten todisteita häiriköinnille, ettei olisi vain sana sanaa vastassa. Hanki todistajia, soita vaikka joku hallituksen jäsen itse toteamaan häiriköinti sen tapahtuessa.

• Muutto edessä
        60+ ja pelkää kirjoitti:

Tuopa kuulostaa erikoiselta, että vuokrasopimuksen tekijä joutuisi etsimään häirikölle uuden asunnon. En nyt ihan ymmärrä mikä tälläinen kuvio olisi.
        Jos tilanne on jatkunut jo vuosia, niin sanoisin että asiaan vaikuttamaan pystyvät tahot ovat melkoisen saamattomia. Et ole itsekään tainnut olla kovin aktiivinen asiassa. Kyllähän vuokralainen ulos saadaan jos halutaan.

• ...
        sitroen. kirjoitti:

Se on tuon juopon oma asia minne muuttaa, ei sinun. Toimi kuten tuossa ylempänä kirjoitin, niin pääset häiriköstä.
        Jos häirikkö tai osakkeen omistaja ei hyväksy huoneiston haltuunottoa, se/hän saa haastaa taloyhtiön oikeuteen asiasta, mutta tuskinpa haastaa. Hallituksen sana tässä painaa ja hyvä olisi tosiaan saada muittenkin asukkaitten todisteita häiriköinnille, ettei olisi vain sana sanaa vastassa. Hanki todistajia, soita vaikka joku hallituksen jäsen itse toteamaan häiriköinti sen tapahtuessa.

Sivusta.

Sattui sellainen hupaisa tapaus, että hallituksen jäsenet (useammasta hallituksesta) kakaroineen alkoivat riehumaan täällä. Asia selvisi vasta myöhemmin, koska kukaan ei tunnistanut aivan oudon näköisiä ihmisiä. Muutamiakin rikosilmoituksia, oikeusjuttukin, kaikenlaista. Seuraus, hallituksessa vaan julistellaan pöytäkirjoja salaisiksi ja jääväillään häiriköitä kokouksissa :D

Tilanne tosiaan kiintoisa siinä suhteessa. Ja taas huvittava yksityiskohta. Noita on ainakin kolme perhettä, jotka pahimpia häiriköitä. Net on sitten vuorollaaqn hallituksissa ja päättelemässä sukulaisiaan koskevista asioista siellä :D

Poliisi alkaa olemaan kokolailla kyllästynyt, samaten osa asukkaista. Mutta niin kauan kun kukaan osakas ei haasta hallitusta hallinto-oikeuteen kehnosta hallintatavasta johtuen, mitään ei tule tapahtumaan. Seuraillut vaan, välillä tulee seesteisempia ajanjaksoja. Sitten joku noista häiriköistä muuttaa pois ja myy kämppänsä sisarukselleen, ja taas sama meno jatkuu...

Ei hallitus mikään jumala ole, mutta se pitäisi laittaa kuriin ja järjestykseen. Ongelma, kuten meilläkin, on ihmisten haluttomuus itse mennä hallitukseen, että häiriköt saataisiin sieltä pois. Ai niin, meillä meni muuten taannoin hallitus lakkoon, kun tuli osakkailta narinaa. Lakkoon? Isännöitsijä hoiti kaikki hommat, ei tullut halvaksi. palkkahallitus, kiinteistöpuolen ammattilaisista ja muista asiantuntijoista, se ainoa tapa saada suuressa yhtiössä homma toimimaan. Jostain syystä osakkaat ei sitten ole valmiita palkkaamaan ketään ammattilaista, se ja sama, mikä jehovantodistaja siellä nuijaa heiluttaa, kunhan kokouspalkkio ei ole aivan käsittämätön. >:/

Kimppakiva toimii harvoin.

=DW=

• 60+ ja pelkää
        Muutto edessä kirjoitti:

Tuopa kuulostaa erikoiselta, että vuokrasopimuksen tekijä joutuisi etsimään häirikölle uuden asunnon. En nyt ihan ymmärrä mikä tälläinen kuvio olisi.
        Jos tilanne on jatkunut jo vuosia, niin sanoisin että asiaan vaikuttamaan pystyvät tahot ovat melkoisen saamattomia. Et ole itsekään tainnut olla kovin aktiivinen asiassa. Kyllähän vuokralainen ulos saadaan jos halutaan.

Kyllä minä olen ollut tässä erittäin aktiivinen, minkä voit todeta, jos luet koko viestiketjun. Tilanteesta ovat tietoisia taloyhtiön hallitus, isännöitsijä (myös aiempaan olen ollut toistuvasti yhteydessä) ja vuokranantaja ja poliisikin on ollut tässä, tosin pahoitteli, että jotain pahempaa täytyy tapahtua (ilmeisesti sen pitäisi vetää minua turpaan) ennen kuin kotirauhan rikkomisen edellytykset täyttyvät.

Näyttöä ja tietoa eri tahoilta ei siis puutu. Ainoastaan toimenpiteitä. Niitä en valitettavasti voi itse käynnistää.

Aloitin ketjun sanomalla, että pelottaa mennä kotiin. Täällä puhutaan toistuvasti toimenpiteistä, jotka on jo tehty. Ei niitä kannata enää toistaa.

Mutta miten saisin lakattua pelkäämästä? Minun asuntonihan se on ja minulla on täysi oikeus mennä kotiin ja liikkua porraskäytävässä. Tästä syystä minä aloitin ketjun.

• bessie*
        60+ ja pelkää kirjoitti:

Kyllä minä olen ollut tässä erittäin aktiivinen, minkä voit todeta, jos luet koko viestiketjun. Tilanteesta ovat tietoisia taloyhtiön hallitus, isännöitsijä (myös aiempaan olen ollut toistuvasti yhteydessä) ja vuokranantaja ja poliisikin on ollut tässä, tosin pahoitteli, että jotain pahempaa täytyy tapahtua (ilmeisesti sen pitäisi vetää minua turpaan) ennen kuin kotirauhan rikkomisen edellytykset täyttyvät.

Näyttöä ja tietoa eri tahoilta ei siis puutu. Ainoastaan toimenpiteitä. Niitä en valitettavasti voi itse käynnistää.

Aloitin ketjun sanomalla, että pelottaa mennä kotiin. Täällä puhutaan toistuvasti toimenpiteistä, jotka on jo tehty. Ei niitä kannata enää toistaa.

Mutta miten saisin lakattua pelkäämästä? Minun asuntonihan se on ja minulla on täysi oikeus mennä kotiin ja liikkua porraskäytävässä. Tästä syystä minä aloitin ketjun.

No mitä sitten oikein pelkäät, 60 ja pelkää?

Järjestääkö naapurisi itsensä rappukäytävään juuri silloin kun sinä siellä liikut. Kotoa lähtemisiäsi hän tuskin näkee, joten tuskin silloin ennättää samaan aikaan rappukäytävään. Onko jotain selvää suunnitelmallisuutta nähtävissä teidän kohtaamisissanne? Käyttäytyykö hän uhkaavasti?

Hänellä on tietysti sama täysi oikeus liikkua kuin sinullakin. Kun satunnaisia kohtaamisia tulee, tervehdi normaalisti. Ei tarvitse väistää, ei pelätä.

• P e r k k e l e nii
        bessie* kirjoitti:

No mitä sitten oikein pelkäät, 60 ja pelkää?

Järjestääkö naapurisi itsensä rappukäytävään juuri silloin kun sinä siellä liikut. Kotoa lähtemisiäsi hän tuskin näkee, joten tuskin silloin ennättää samaan aikaan rappukäytävään. Onko jotain selvää suunnitelmallisuutta nähtävissä teidän kohtaamisissanne? Käyttäytyykö hän uhkaavasti?

Hänellä on tietysti sama täysi oikeus liikkua kuin sinullakin. Kun satunnaisia kohtaamisia tulee, tervehdi normaalisti. Ei tarvitse väistää, ei pelätä.

Siis juoppo eläkeläisretku, luupää. Sellaisenhan työntää portaista alas koululainenkin. Onnettomuuksia sattuu. Kompastui katkokävelykinttuihinsa :)))

• Sivustahuutelija
        ... kirjoitti:

Sivusta.

Sattui sellainen hupaisa tapaus, että hallituksen jäsenet (useammasta hallituksesta) kakaroineen alkoivat riehumaan täällä. Asia selvisi vasta myöhemmin, koska kukaan ei tunnistanut aivan oudon näköisiä ihmisiä. Muutamiakin rikosilmoituksia, oikeusjuttukin, kaikenlaista. Seuraus, hallituksessa vaan julistellaan pöytäkirjoja salaisiksi ja jääväillään häiriköitä kokouksissa :D

Tilanne tosiaan kiintoisa siinä suhteessa. Ja taas huvittava yksityiskohta. Noita on ainakin kolme perhettä, jotka pahimpia häiriköitä. Net on sitten vuorollaaqn hallituksissa ja päättelemässä sukulaisiaan koskevista asioista siellä :D

Poliisi alkaa olemaan kokolailla kyllästynyt, samaten osa asukkaista. Mutta niin kauan kun kukaan osakas ei haasta hallitusta hallinto-oikeuteen kehnosta hallintatavasta johtuen, mitään ei tule tapahtumaan. Seuraillut vaan, välillä tulee seesteisempia ajanjaksoja. Sitten joku noista häiriköistä muuttaa pois ja myy kämppänsä sisarukselleen, ja taas sama meno jatkuu...

Ei hallitus mikään jumala ole, mutta se pitäisi laittaa kuriin ja järjestykseen. Ongelma, kuten meilläkin, on ihmisten haluttomuus itse mennä hallitukseen, että häiriköt saataisiin sieltä pois. Ai niin, meillä meni muuten taannoin hallitus lakkoon, kun tuli osakkailta narinaa. Lakkoon? Isännöitsijä hoiti kaikki hommat, ei tullut halvaksi. palkkahallitus, kiinteistöpuolen ammattilaisista ja muista asiantuntijoista, se ainoa tapa saada suuressa yhtiössä homma toimimaan. Jostain syystä osakkaat ei sitten ole valmiita palkkaamaan ketään ammattilaista, se ja sama, mikä jehovantodistaja siellä nuijaa heiluttaa, kunhan kokouspalkkio ei ole aivan käsittämätön. >:/

Kimppakiva toimii harvoin.

=DW=

Miksi et itse änkeytynyt hallitukseen? Yhtiökokouksessahan se hallitus valitaan.
        Pitäisi vain osata valita osaavat ja kunnolliset henkilöt sinne ja tässä se vaikeus juuri onkin. Jonkun pitäisi osata kirjanpitokin, 90 % isännöitsijöistä kusettaa taloyhtiöitä tavalla tai toisella ja tilintarkastajatkin harvoin huomaavat mitään. Ei ne joka lippua ja lappua käy läpi. Jonkun hallituksessa pitäisi osata talotekniikkaakin, ettei aivan päättömästi kusetettaisi. Eikä se muukaan osaaminen haitaksi ole...

• 60+ ja pelkää
        P e r k k e l e nii kirjoitti:

Siis juoppo eläkeläisretku, luupää. Sellaisenhan työntää portaista alas koululainenkin. Onnettomuuksia sattuu. Kompastui katkokävelykinttuihinsa :)))

Uhkailua rappukäytävässä, ovikellon soittelua, törkeitä viestejä postiluukusta. Ja se saksanpaimenkoira. . Sekä lauma kaapinkokoisia juoppokavereita. Mies on käärmeissään siitä, että olen ilmoittanut toistuvasta häiriöstä.

Jos teissä on joku yksin asuva naisihminen, joka tietää poppakonstin, miten semmoisessa elämäntilanteessa saa itsensä skarpatuksi niin, ettei pelota, niin otan mielihyvin ehdotuksia vastaan. Itse olen kyllä itseäni mielestäni parhaani mukaan yrittänyt psyykata, mutta en ole siinä kaikilta osin onnistunut.

• bessie*
        60+ ja pelkää kirjoitti:

Uhkailua rappukäytävässä, ovikellon soittelua, törkeitä viestejä postiluukusta. Ja se saksanpaimenkoira. . Sekä lauma kaapinkokoisia juoppokavereita. Mies on käärmeissään siitä, että olen ilmoittanut toistuvasta häiriöstä.

Jos teissä on joku yksin asuva naisihminen, joka tietää poppakonstin, miten semmoisessa elämäntilanteessa saa itsensä skarpatuksi niin, ettei pelota, niin otan mielihyvin ehdotuksia vastaan. Itse olen kyllä itseäni mielestäni parhaani mukaan yrittänyt psyykata, mutta en ole siinä kaikilta osin onnistunut.

"Itse olen kyllä itseäni mielestäni parhaani mukaan yrittänyt psyykata, mutta en ole siinä kaikilta osin onnistunut."

Olisikohan parasta pikimmiten lopettaa tuo "psyykkaaminen"?

Älä mieti epäoleellisia asioita, jotka eivät sinulle edes kuulu pätkän vertaa.
        Näitä ovat mm. naapurisi koiran rotu, tuo saksanpaimenkoira muuten on hyvin suosittu ja yleinen rotu.
        Hänen kavereidensa "laatu", ei myöskään kuulu sinulle, sen enempää kuin sinun kavereidesi alkoholin käyttö, harrastukset, pituus ja leveys, tai määrä ja se, millaisessa muodostelmassa (lauma, rivi, jono) he liikkuvat, kuuluu hänelle.

Pelkääminen on turhaa ja ilmeisesti aiheetontakin. Yhtä hyvin voisi muuten pelätä pienikokoista kissan tai kääpiörotuisen koiran omistajaa, jonka käytös on välttelevää ja joka ei koskaan ole vaihtanut kanssasi sanaakaan, edes töykeästi.

Naapuri, jolla on kavereita ja sosiaalista kanssakäymistä, tuskin miettii yötä päivää tai edes ajoittain sinun tekemiäsi ilmoituksia aiheuttamistaan häiriöistä, kaverinsa eivät varmasti sitäkään vähää. Ja sen kerran kun miettivät, niin silloin ilmeisesti pyrkivät olemaan mahdollisimman vähän häiriöksi sinulle ja muille naapureille.

Kohtele naapuriasi tavallisesti ja ystävällisesti. Älä kanna kaunaa vanhoista häiriöistä, äläkä oleta hänen ilman muuta kantavan kaunaa ja hautovan jonkinlaista kostoa.

Selvä uhkailu on poliisiasia, ehkä myös sinulle lähetetyt törkeät viestit. Asia erikseen, kannattaako siihen suuntaan edetä.

• kullan kallis
        bessie* kirjoitti:

"Itse olen kyllä itseäni mielestäni parhaani mukaan yrittänyt psyykata, mutta en ole siinä kaikilta osin onnistunut."

Olisikohan parasta pikimmiten lopettaa tuo "psyykkaaminen"?

Älä mieti epäoleellisia asioita, jotka eivät sinulle edes kuulu pätkän vertaa.
        Näitä ovat mm. naapurisi koiran rotu, tuo saksanpaimenkoira muuten on hyvin suosittu ja yleinen rotu.
        Hänen kavereidensa "laatu", ei myöskään kuulu sinulle, sen enempää kuin sinun kavereidesi alkoholin käyttö, harrastukset, pituus ja leveys, tai määrä ja se, millaisessa muodostelmassa (lauma, rivi, jono) he liikkuvat, kuuluu hänelle.

Pelkääminen on turhaa ja ilmeisesti aiheetontakin. Yhtä hyvin voisi muuten pelätä pienikokoista kissan tai kääpiörotuisen koiran omistajaa, jonka käytös on välttelevää ja joka ei koskaan ole vaihtanut kanssasi sanaakaan, edes töykeästi.

Naapuri, jolla on kavereita ja sosiaalista kanssakäymistä, tuskin miettii yötä päivää tai edes ajoittain sinun tekemiäsi ilmoituksia aiheuttamistaan häiriöistä, kaverinsa eivät varmasti sitäkään vähää. Ja sen kerran kun miettivät, niin silloin ilmeisesti pyrkivät olemaan mahdollisimman vähän häiriöksi sinulle ja muille naapureille.

Kohtele naapuriasi tavallisesti ja ystävällisesti. Älä kanna kaunaa vanhoista häiriöistä, äläkä oleta hänen ilman muuta kantavan kaunaa ja hautovan jonkinlaista kostoa.

Selvä uhkailu on poliisiasia, ehkä myös sinulle lähetetyt törkeät viestit. Asia erikseen, kannattaako siihen suuntaan edetä.

???

Sinä ilmeisesti asuisit kuvatunlaisessa tilanteessa. Ehkä aiheutat häiriötä itsekin.

Eikö jokaisella ole oikeus omaan kotirauhaan?

Oma koti on ihmiselle kullan kallis muutoinkin kuin rahallisessa mielessä.

• bessie*
        kullan kallis kirjoitti:

???

Sinä ilmeisesti asuisit kuvatunlaisessa tilanteessa. Ehkä aiheutat häiriötä itsekin.

Eikö jokaisella ole oikeus omaan kotirauhaan?

Oma koti on ihmiselle kullan kallis muutoinkin kuin rahallisessa mielessä.

Ja mikäs se kuvatun lainen tilanne olikaan, "kullan kallis"?

Ymmärtääkseni kotirauhan takaamiseksi on jo tehty aika paljon aloittajan taloyhtiössä.

Luulen, että ainakin läheiseni osaisivat hakea minulle apua, jos rupeaisin pelkäämään naapureitani, heidän koiriaan ja ystäviään ja jos rupeaisin kuvittelemaan, että tarvitsen kaapinkokoisen turvamiehen YHTEISESSÄ rappukäytävässä liikkuessani.
        Erittäin todennäköisesti huomaisin itsekin, että nyt ei ole minulla kaikki kunnossa.

Itseasiassa saattaisin ihan itse vähän huolestua jo silloin jos minulle tulisi tarve sepittää, ja vielä uskottavuuteen pyrkien monilla viesteillä jatkaa, epäuskottavaa tarinaa umpikujatilanteesta ja suuresta pelkotilasta johon olen tavallisten ihmisten ja tavallisen koiran takia joutunut.

Varmastikin jokaisella on oikeus omaan kotirauhaan ja varmastikin jokaiselle oma koti on kullan kallis. Ajattelen tämän koskevan myös naapureitani.

• 60+ ja pelkää
        bessie* kirjoitti:

Ja mikäs se kuvatun lainen tilanne olikaan, "kullan kallis"?

Ymmärtääkseni kotirauhan takaamiseksi on jo tehty aika paljon aloittajan taloyhtiössä.

Luulen, että ainakin läheiseni osaisivat hakea minulle apua, jos rupeaisin pelkäämään naapureitani, heidän koiriaan ja ystäviään ja jos rupeaisin kuvittelemaan, että tarvitsen kaapinkokoisen turvamiehen YHTEISESSÄ rappukäytävässä liikkuessani.
        Erittäin todennäköisesti huomaisin itsekin, että nyt ei ole minulla kaikki kunnossa.

Itseasiassa saattaisin ihan itse vähän huolestua jo silloin jos minulle tulisi tarve sepittää, ja vielä uskottavuuteen pyrkien monilla viesteillä jatkaa, epäuskottavaa tarinaa umpikujatilanteesta ja suuresta pelkotilasta johon olen tavallisten ihmisten ja tavallisen koiran takia joutunut.

Varmastikin jokaisella on oikeus omaan kotirauhaan ja varmastikin jokaiselle oma koti on kullan kallis. Ajattelen tämän koskevan myös naapureitani.

En piittaa moisista provosoinneista.

Lieneeniin, että kirjoittaapa netissä mitä tahansa, niin aina löytyy niitä, joiden mielestä aloittaja on syyllinen. Kliseitä unohtuiko aamulääke ja hanki elämä näkee nykyisin vähempi, ihmiset ovat oppineet kirjoittamaan monipuolisemmin. Mutta ilkeilyviestin sanoma on aina samanlainen.

Joka tuntee tarvetta provoilla voi miettiä, miltä tuntuu siitä, joka tekee aloituksen ihan vilpittömäsäs mielessä ja samoin muutkin viestit ja asiallisen keskustelun lisäksi saa niskaansa sitä itseään. Mutta yhtä kaikki: joutavat provoviestit voi jättää omaan arvoonsa.

• bessie*
        60+ ja pelkää kirjoitti:

En piittaa moisista provosoinneista.

Lieneeniin, että kirjoittaapa netissä mitä tahansa, niin aina löytyy niitä, joiden mielestä aloittaja on syyllinen. Kliseitä unohtuiko aamulääke ja hanki elämä näkee nykyisin vähempi, ihmiset ovat oppineet kirjoittamaan monipuolisemmin. Mutta ilkeilyviestin sanoma on aina samanlainen.

Joka tuntee tarvetta provoilla voi miettiä, miltä tuntuu siitä, joka tekee aloituksen ihan vilpittömäsäs mielessä ja samoin muutkin viestit ja asiallisen keskustelun lisäksi saa niskaansa sitä itseään. Mutta yhtä kaikki: joutavat provoviestit voi jättää omaan arvoonsa.

Kokeneena kerrostaloasukkaana (ja vähän muunakin) annoin sinulle joitakin neuvoja, koska niitä pyytämällä pyysit.

Mitä mieltä olet antamistani neuvoista, saattaisiko tilanteesi niitä noudattaen helpottua?

• Kaikille kotirauha
        60+ ja pelkää kirjoitti:

Puhu tai ole puhuvinasi kännykkään kun olet rappukäytävässä. Jos kännykässäsi on videomahdollisuus niin ota videolle kuvaa uhkailijasta. Pippuri- tai kaasusumutin voisi myös tuoda turvallisuudentunnetta. Osta koiralle makkaralenkki niin siitä ainakin saat ystävän ! Jos tunnet jonkun isomman kaapin kokoisen miehen niin pyydä joskus kylään ja aukaisemaan ovi kun soittelevat ovikelloa..Voihan olla että viina on vienyt juopoilta viimeisetkin aivosolut eivätkä ymmärrä häiriökäyttäytymistään. Toivottavasti saavat häädön.

• harmi2

Eikohän se kolmas varoitus ole se viimeinen varoitus,

• Vipinää asioihin!!!!

YKSI - kaksi varoitusta riittää nykyään. Sitten voi viedä suoraan asunto-oikeuteen käräjille ja häätö!

Jos vuokralainen on asunut asunnossa yli vuoden, hänellä on 6 kuukauden irtisanomisaika. Kyseisessä tapauksessa jos hän on uhka toisen hengelle ja terveydelle (edellyttää rikosilmoituksen tekemistä uhrilta!!!!!), hänet voidaan määrätä poistumaan kiireellisessä aikataulussa JOKA on 2 kk käräjäoikeuden päätöksestä.

Tuomio voidaan PANNA toimeen vaikka se valittaisi!

• Vipinää asioihin!!!!
        Vipinää asioihin!!!! kirjoitti:

YKSI - kaksi varoitusta riittää nykyään. Sitten voi viedä suoraan asunto-oikeuteen käräjille ja häätö!

Jos vuokralainen on asunut asunnossa yli vuoden, hänellä on 6 kuukauden irtisanomisaika. Kyseisessä tapauksessa jos hän on uhka toisen hengelle ja terveydelle (edellyttää rikosilmoituksen tekemistä uhrilta!!!!!), hänet voidaan määrätä poistumaan kiireellisessä aikataulussa JOKA on 2 kk käräjäoikeuden päätöksestä.

Uhrilla on myös oikeus tehdä rikosilmoitus asunnon omistajasta, mikäli omistaja sallii vuokralaisen asumisen jatkamisen, vaikka hän on uhka ja terveysriski eikä sano irti tuota häirikköä. Kysymyksessä on avunanto.

• Vipinää asioihin!!!! kirjoitti:

Häiriköintitapauksessa ei ole irtisanomisaikaa ainakaan jos vuokranantaja on asialla. Kyseessä on vuokrasuhteen purku, ei irtisanominen. Taloyhtiön ottaessa huoneiston haltuunsa, en muista onko irtisanomisaikaa vai ei. Helppo tarkastaa lakikirjasta.
        Käräjäoikeudessa käsittely kestää noin kuukauden tai korkeintaan kaksi mukaanluettuna kahden viikon vastineenantoaika häiriköllä. Käräjäoikeus määrää häirikön muuttamaan heti.

• omaksi turvaksesi

Osta turvaksesi semmonen taskussa mukana kulkeva hälytin mistä lähtee nappia painamalla ihan hitonmoinen ääni. Jos kyseiset juopot lähestyy sinua negatiivisessa mielessä niin painat heti nappia, ääni hälyttää hetkessä ahdistelun todistajia paikalle.

• hälytin?

Onko tuommoisia oikeasti olemassa?

Niitä voisi tarvita joku muukin kuin keskustelun aloittaja ja jossain muussa tilanteessa. Ovatko ne laillisia ja mistä niitä saa?

• ?????

Ono ääni sinulle tuntematon käsite?

• hälytin

Googlasin j löysin henkilökohtaiset turvavälineet ja sieltä todellakin löytyi hälyttimiä. Kyllä ne ovat minulle entuudestaan tuntemattomia, onko se niin ihmeellistä.

Kun tulee lisää ikää, niin on ruvenneet kiinnostamaan kaikki sellaiset asiat, jotka lisäävät turvallisuutta, kyn fyysiset voimat vähenevät.

• apu lähellä.

Mää en ole tarvinnut vielä apuvälineitä sänkyihin mut kyl niiden aika on eessä päin. Onneks on sillainen sininen nitro sit ko tulee heikkoutta.

• mummunimun

Koska aloittaja on jo käyttänyt monia keinoja, niin suosittelen puhumista omalääkärin kanssa. Hyvä lääkäri ymmärtää stressin, mikä moisesta tulee ja auttaa varmasti ottamalla yhteyttä sosiaaliviranomaisiin ja poliisiin.
      Lääkäri voi vakuuttaa pelon olevan terveydelle haitaksi ja silloin on asiaan puututtava.
      Pelko on suunnattomasti kuluttava tekijä ihmiselle, aiheuttipa sen mikä tai kuka tahansa.

Kaikkea parasta aloittajalle, toivottavasti saat apua.

• 60+ ja pelkää

Ei minulla ole mitään omalääkäriä, en asioi terveyskeskuksessa asuinpaikkakunnalla, vaan ihan muulla paikkakunnalla yksityisellä terveysasemalla, jossa työterveyshuolto on. Työterveyslääkäri kirjoitti kuukausi sitten minulle sydämentykytystä hidastavaan lääkkeeseen reseptin. Otan tarvittaessa, kun rintaa alkaa oikein voimakkaasti painaa. Tottakai olen ottanut huomioon myös tämän puolen asiasta. Lääkäri sanoi, että vaikea tilanne, mutta entä sitten.

Ei ole lääkärin asia ottaa yhteyttä jonnekin sossuun sadan kilsan päähän tai poliisiin. Mitä sossu tähän kuuluu muutenkaan? Tietämäni mukaan (taloyhtiöstä saatua tietoa) se mies on työkyvyttömyyseläkkeellä, kai se niillä eläkerahoilla ryyppää.

• lähde pois

Minä olen nuorempana pitänyt itsepintaisesti kiinni oikeuksistani ja asuin vuosia taloyhtiössä, jossa en viihtynyt. Lopulta lähdin ja nyt olen tyytyväinen, kun en näe niitä hapannaamoja. So what, jos 'annoin periksi'.

• Ihmettelevä'

Ei kai nyt omasta asunnosta tarvitse tällaisessa tapauksessa lähteä?

• lähde pois

No, mitä? Jääkööt tappelemaan keskenään kunhan itse löytää paremman asuinpaikan.

• 60+ ja pelkää
        lähde pois kirjoitti:

No, mitä? Jääkööt tappelemaan keskenään kunhan itse löytää paremman asuinpaikan.

Luetko viestejäni niin, että olisin jotenkin "tapellut"?

Onko toistuvasta metelistä ilmoittaminen tappelua? Kuinka moni näin ajattelevista haluaisi sellaisessa talossa asua?

Olisin jo muuttanut, jos siihen olisi taloudellisia mahdollisuuksia. Ainoa mahdollisuus on muuttaa jonnekin (käytännössä yksityiselle, joilla on kova vuokra) vuokralle ja myydä oma asunto. Kuinka moni teistä tekisi tässä tilanteessa niin?

• lähde pois
        60+ ja pelkää kirjoitti:

Luetko viestejäni niin, että olisin jotenkin "tapellut"?

Onko toistuvasta metelistä ilmoittaminen tappelua? Kuinka moni näin ajattelevista haluaisi sellaisessa talossa asua?

Olisin jo muuttanut, jos siihen olisi taloudellisia mahdollisuuksia. Ainoa mahdollisuus on muuttaa jonnekin (käytännössä yksityiselle, joilla on kova vuokra) vuokralle ja myydä oma asunto. Kuinka moni teistä tekisi tässä tilanteessa niin?

Tarkoitin, että tapelkoot ilman, että sinun täytyy sitä kuunnella tai pelätä.

• keskustelunaloittaja
        lähde pois kirjoitti:

Tarkoitin, että tapelkoot ilman, että sinun täytyy sitä kuunnella tai pelätä.

Ok, nyt ymmärsin. En ymmärtänyt ensin, koska eivät ne käsittääkseni keskenään tappele, vaan ryyppäävät sulassa sovussa. Äänet vain nousevat ja porukkaa lappaa lisää. Muutama päivä sitten näin jonkun sen kaverin menevän horjuen auton rattiin ja juuri ja juuri se sai auton tielle kiemurtelemaan. Joku toinen olisi ilmoittanut rattijuoposta. Minä en. Minulle riittää että se vuokralainen on siitä häiriöilmoituksesta kiukuissaan minulle,en halua enää muuta riesaa.

Muutin nimimerkin, kun se tuntui ärsyttävän jotakuta.

• oksettavaa...

Onkohan noi rytyporukat olleet
      Cayman-saarten pikavippipankkiirien ja moottoripyöräjengi-perintätoimistojen
      armoilla olleita -- on sitten vähän tosi pahaa oloa, josta sivullisetkin saa kärsiä.

Ihmisiä, joille palkka työstä on maksettu viinana tai huumeina. Raskasta työtä ilman
      rahapalkkaa, vailla mitään sos. ja työterveyshuollon palveluja. Työnantajarikoksia kokeneita, verot ja eläkemaksut maksamatta ym.
      Kolmen murhatun veljen siskona, itsekin silmä puhkottuna ja hampaat kurkkuun iskettynä, olen kuullut elämäni aikana monta kertomusta noista määrättyjen seurakuntien maailmaa kiertävistä reppufirmoista.

Täällä maaseudulla rytyää enimmäkseen noita paikallisia kettutyttöjä ja nuoria jätkiä, jotka nimittävät itseään öljysheikeiksi. Tyhjentelee välillä omakotitalojen öljysäiliöitä ja "lainailee" erinäistä irtaimistoa ilman palautusvelvollisuutta.

Puheväleihin ei heidän kanssaan koskaan pääse, työmenetelmänä heillä on vanhojen akkojen kyykyttäminen/kullia kurkkuun tai persuuksiin suit sait ja korinan kera tajunta kankaalle.
      Apinakylässä kaikki ihmisyyteen liittyvät kulttuurisuuntaukset on aika hyvin esillä,
      korkeakulttuurista alhaisimpaan ihmisten raadollisuuteen saakka. Epämukavuuttakin on vuosien varrella vain ollut pakko oppia sietämään ja kestämään. Ja maksamaan edelleen kalliisti kaikesta, mitä ei koskaan ollut.

• maarina1 ejk

Isännöitsijä teki virheen, jos ilmoitti kuka valituksen on tehnyt.
      Vai mistä hän tietää, että juuri sinä sen teit.
      On noita sattunut omallekkin kohdalle.
      Aina niitä metelöitsijöitä löytyy joka taloon.

• keskustelunaloittaja

Minäkin jäin sitä silloin miettimään, kumpi siitä ilmoitti kuka on metelistä valittanut: taloyhtiön hallituksne jäsen vaiko isännöitsijä. Mutta jos on käytetty ilmausta naapuri, ei siinä välttämättä virhettä ole tehty, koska häiritsevän miehen toisella puolen ei asu käytännössä ketään ja minä asun siinä toisella puolella. Ei ole vaikea päätellä, kuka siinä on ilmoittanut.

Ja se joka ilmoitti porraskäytävän hajusta en ollut minä, vaan toinen henkilö. Minä vain vahvistin tiedon, kun taloyhtiön jäsen otti sen puheeksi. Itse en olisi lähtenyt mitään hajusta sanomaan yhtään mitään, tulkoot vaikka koko ongelmajätetehtaan hajut sisään ovista, se ei yönukkumista häiritse.

Muutan nimimerkin neutraalimmaksi, koska se tuntuu täällä ärsyttävän.

• keskustelunaloittaja kirjoitti:

Minäkin jäin sitä silloin miettimään, kumpi siitä ilmoitti kuka on metelistä valittanut: taloyhtiön hallituksne jäsen vaiko isännöitsijä. Mutta jos on käytetty ilmausta naapuri, ei siinä välttämättä virhettä ole tehty, koska häiritsevän miehen toisella puolen ei asu käytännössä ketään ja minä asun siinä toisella puolella. Ei ole vaikea päätellä, kuka siinä on ilmoittanut.

Ja se joka ilmoitti porraskäytävän hajusta en ollut minä, vaan toinen henkilö. Minä vain vahvistin tiedon, kun taloyhtiön jäsen otti sen puheeksi. Itse en olisi lähtenyt mitään hajusta sanomaan yhtään mitään, tulkoot vaikka koko ongelmajätetehtaan hajut sisään ovista, se ei yönukkumista häiritse.

Muutan nimimerkin neutraalimmaksi, koska se tuntuu täällä ärsyttävän.

Kyllä se on vastoin sääntöjä, jos hallituksen jäsen asiasta ilmoittaa.
        Itse kuulun hallitukseen, joten tiedän, ettei niistä huudella.
        Ne asiat, joista kokouksessa keskustellaan. Pitäis olla niiden seinien sisälle jääviä.
        Ei niitä levitellä muiden tietoon.
        Eiköhän se kuulu salassapito velvollisuuksiin.
        Laki se on siinäkin...

• sitroen.

Jokohan lopetettaisiin tälle provoilijalle kirjoittelu. Toimivia ohjeita ovat takuulla jo saaneet kaikki, jotka niitä tarvitsevat.

• ihmii, ihmii

onko kaikki provoa mikä ei ole sattunut sinulle itsellesi?
        itseäni ihmetyttää nämä provon huutelijat, jos aihe ei kiinnosta niin miksi ei pysty ohittamaan ilman provo huutelua?
        onko toisten kirjoittelu sinulta pois?

• ((()))
        ihmii, ihmii kirjoitti:

onko kaikki provoa mikä ei ole sattunut sinulle itsellesi?
        itseäni ihmetyttää nämä provon huutelijat, jos aihe ei kiinnosta niin miksi ei pysty ohittamaan ilman provo huutelua?
        onko toisten kirjoittelu sinulta pois?

Tuntuu olevan, kaikki mikä ei ole omaa, on provoa.

Ällöttää luuleminen.

• kaikki hyvin nyt
        ((())) kirjoitti:

Tuntuu olevan, kaikki mikä ei ole omaa, on provoa.

Ällöttää luuleminen.

Oletan, että sitroen on mies, joten kukas häntä uhkailisi?

Minulla sattui olemaan oma mies, joka keräsi näitä juoppoja kotiinkin itsensä seuraksi.

Sattuipa sitten, että porukkaa meinasi tulla sisälle kirveiden kanssa, kun olin yksin. Soitin poliisille, mutta eivät he voineet tulla, koska sisään ei oltu tultu!!!

Menihän siihen vuosia, kunnes älysin, että ainoa mahdollisuus on itse muuttaa pois ja sen tein, kun pääsin eläkkeelle.

• )))(((
        kaikki hyvin nyt kirjoitti:

Oletan, että sitroen on mies, joten kukas häntä uhkailisi?

Minulla sattui olemaan oma mies, joka keräsi näitä juoppoja kotiinkin itsensä seuraksi.

Sattuipa sitten, että porukkaa meinasi tulla sisälle kirveiden kanssa, kun olin yksin. Soitin poliisille, mutta eivät he voineet tulla, koska sisään ei oltu tultu!!!

Menihän siihen vuosia, kunnes älysin, että ainoa mahdollisuus on itse muuttaa pois ja sen tein, kun pääsin eläkkeelle.

Misi runoilit minulle, minähän puhuin vain provoilusta, jota tuskin kaikki viestit ovat.

• kaikki hyvin nyt
        )))((( kirjoitti:

Misi runoilit minulle, minähän puhuin vain provoilusta, jota tuskin kaikki viestit ovat.

Misi runoilit...j.n.e. Anteeksi.

Misi vastailet tänne?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      4113
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2403
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2131
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1292
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1250
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1139
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1102
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      100
      908
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      830
    Aihe