Vähän aikaa sitten iski pistävä kipu isovarpaan kärkeen.
Kuin olisi kynnen alle jollain piikillä pistetty.
Kipu ei ole jatkuvaa, mutta se vihlaisee, kun laittaa kenkää jalkaan, housuja jalkaan ja vastaavissa tilanteissa, joissa jalka menee ääriasentoon.
Kävellessäkin saattaa yllättävä ja vihlaiseva kipu iskeä.
Kipulääkettä: Ibumaxia olen syönyt.
Onkohan tämä kihti, joka nyt vaivaa ?
Aika epämukava tuo kipukohtaus, jos se yllättää.
Kipu varpaassa, kihtikö ?
13
20093
Vastaukset
- ,,,,,,
Ehkä varpaankynsi on sisäänpainunut ja tulehtunut?
Kihti tuntuisi myös polvinivelissä?
Ovatko jalkineet liian pienet? - Kihtijalka
Kipu ei tunnu, kuin varpaan kärjessä, mutta sellanen vihlaiseva pistävä kipu.
Varpaankynsi ei ole vääntynyt, mutta muuten varvas on sisäänpäin vääntynyt.
Vähän olisi niinkuin punainen tuo varpaan iho kynnen varpaan päässä.
Taitaa siinä olla myös liikavarvaskin, mutta ei se arista.
Toisessa varpaassa on kynsisieni, pitäs hommata siihen sitä voidetta.
Jalkkineet on numeroa 43, eivät purista, mutta täytys varmaan ostaa uudemmat, kun ovat jo 5 vuotta olleet käytössä, on toki kenkiä välillä pesty, mutta kyllähän kengät alkaa kulumaan aikaa myöten.
Mulla on lättäjalat, kävelemään pystyy jollakin tavoin, mutta juokseminen on jo mahdotonta, eikä hölkkääminenkään enää suju, vaikka ikää on kohta 43.
On tässä yritetty kävellä, mutta jos kilometrin kävelee, niin tietää kyllä kävelleensä, tulee jalat meinaan niin kipeiksi, sellaista vihlovaa kipua, vaikka jalkoja lepuuttaisi ilmassa.
Ei ole meikäläisestä enää kävelijäksi.- ,,,,,,
Hoidin joskus yhden henkilön sisäänpainunutta varpaankynttä, siihen laitettiin pumpulisoiro ihon ja kynnen väliin ja jotain salvaa.
Mene lääkäriin, siinä voi olla tulehdus.
Kynnen alla voi olla roska, mahdollisesti sinne on mennyt tikku, liota jalkoja lämpimässä vedessä, sitten yrität olla paljasjaloin niin että iho hengittää.
Apteekista voit kysyä jotain antiseptista salvaa.
- Silakkapihvi+muusi
Kihtikipu alkaa enemmänkin kuumottavana/polttavana tunteena, vaikka yltyykin melko kokonaisvaltaiseksi kivuksi kun kohtaus iskee. Ja kyllä se tuntuu koko nimenomaan nivelessä, ei tolla lailla varpaan kärjessä. Toisilla kihti alkaa varpaasta, osalla polvesta ja joillain kummastakin. Voi se muihinkin niveliin toki tulla. Osa tässä oli aikamoisia yleistyksiä, mutta suht päteviä sellaisia.
t: Alle 30-vuotiaana kihtiin sairastunutPitää muuten paikkansa että voi alkaa polvista ensin . Itselläni mentiin molemmat polvet ensin ja nyt viimme pyhänä iski ensi kerran oikean jalan isonvarpaan ensimmäiseen niveleen.Vielä on vähän arka mutta maanantaina alkaa työt.Tämä on kokemuksen perusteella kirjoitettu.
- Silakkapihvi+muusi
Manse1 kirjoitti:
Pitää muuten paikkansa että voi alkaa polvista ensin . Itselläni mentiin molemmat polvet ensin ja nyt viimme pyhänä iski ensi kerran oikean jalan isonvarpaan ensimmäiseen niveleen.Vielä on vähän arka mutta maanantaina alkaa työt.Tämä on kokemuksen perusteella kirjoitettu.
Minulla alkoi juurikin polvista tuo kihti. Varpaassa se on hyvin harvoin, mutta kyynärpäässä se esiintyy kyllä. Ei aivan perinteinen taudinkuva. Allopurinoli pitää arvot matalalla, mutta silti se kipu iskee toisinaan jos syö vähän liikaa esim. papuja. 18kg painonpudotus auttoi vaivaan hieman, mutta ei tää ole korjaantunut. Joillain tämä kihti voi parantua kokonaan jos esim. pääsee metabolisesta oireyhtymästä eroon.
- Kihti polvessa
Silakkapihvi+muusi kirjoitti:
Minulla alkoi juurikin polvista tuo kihti. Varpaassa se on hyvin harvoin, mutta kyynärpäässä se esiintyy kyllä. Ei aivan perinteinen taudinkuva. Allopurinoli pitää arvot matalalla, mutta silti se kipu iskee toisinaan jos syö vähän liikaa esim. papuja. 18kg painonpudotus auttoi vaivaan hieman, mutta ei tää ole korjaantunut. Joillain tämä kihti voi parantua kokonaan jos esim. pääsee metabolisesta oireyhtymästä eroon.
Kihti on todettu lääkärissä parivuotta sitten ja ensimmäinen kipukohtaus iski oikean ukkovarpaan niveleeseen.
Kipu oli jumalatttoman kova ja iho arka, jopa suihkun vesipisarakin siihen aiheutti kipua.
Sain lääkkeeksi jotain axroksiini-tabuja. ehkä ne vei pikkuhiljaa kivun pois tai sitten se vain hävis itsekseen. Pillerit aiheuttivat ihon punottumisen ja punaisia läikkiä ihoon. Kohtauksen syy oli silloin kymenittäin nautitut simpukat.
Seurasin sitten mitä suuhun pistin, mutta unohtaahan sen.
Vuosi sitten kihti iski oikean jalan keskivarpaan tyveen.
Puolivuota sitten iski kipu vasempaan polveen. Luulin kivun johtuneen rasituksesta, kun tuli vähän rymisteltyä. Lääkärissäkin kävin ja tohtori sanoi patellajänteen rasittuneen jostakin ja olevan tosi kuuma eli tulehdus siellä oli ja jänne oli yli kaksikertaaa normaalia leveempi tulehduksen vuoksi. Tohtori määräsi 600 buranaa ja viikossa kipu oli ohi. Kihdistä en hänelle hoksannut mainita.
Nyt kipu sitten tuossa polvessa uusiutui, sattuu niin perhanasti, ettei juuri kävellä pysty, ei edes kumppareita saa taivuteltua jalkaan. Olen syönyt itse keitettyä kieltä runsaanlaisesti leikkeenä, joten hoksasin, että taitaa olla kihtikohtaus menossa. Ehdin jo epäillä, että polvilumpiossa on jotain roinaa joita jo useammalta kavereilta on tähystämällä poistettu.
Mutta jalan ollessa rennosti tässä sohvalla loikoillessa, ei kipua tunnu. Otin taas 600 buranan ja odottelen sen vaikutuksen alkamista ennen nukkumaan menoa.
Täytyy lisäksi yrittää kitata vettä mahdollisimman paljon nivelen huuhtelumielessä.
Näin se on . Minulla vain alkoi ne kihtitulehdukset polvesta. Ensin tuli oikea polvi niin pirun kipeäksi kun taivutti vähänkin niin tuntui kuin joku olisi puukkoa työntänyt polvilumpion alareunaan. Oli erittäin hankala ajaa myös autoa kun joutui taivuttamaan polvea. Muutaman päivän kävelin keppien varasssa. Kävin myös lääkärissä joka kirjoitti reseptin tulehduslääkkeitä, muutaman päivän päästä alkoi helpottamaan. Loput tapletit säästin ja olen joutunut käyttämään niitä jälkeenkin päin sillä on ollut pieniä kihtikipuja.
- proteesi rolle
Eikö nuo kivut sijaintinsa perusteelle enemmän viittaa polvinivelrikkoon, sen alkuun? KLun se kipulääkkeillä tokenee niin mikäs siinä siit.
Siitä en osaa sanoa mutta polvi tuli ihan punaiseksi ja kuumaksi ja lääkäri sanoi että se on kuuraaja eukon polvi elikä ajattelin että kyseinen tauti on naisilla yleinen jotka ennenvanhaan konttasivat ja pesivät lattiaa. Välillä kyseinen tulehdus vaihtoi polvea. Nyt on ollut muutaman kerran myös isonvarpaan nivel niin pirun kipeä ja punainen joka johtuu kihdistä. Kun luin kihdin tulehduksista niin siellä mainittiin myös muut nivelet joihin mahdollisesti kihti voi tulla.
- Allopurinol
Hei ihmiset, ostin koiralle Allopurinol -lääkettä myyntinimellä Zyloric 300mg 30 tabletin laatikoissa Espanjassa käydessäni apteekista 10 laatikollista. Mutta koiralla ei olekaan leishmania nimistä sairautta, jota hoidetaan samalla Allopurinol -lääkkeelä kuin kihtiä. Siellä lääkkeen hinta on 3,10€/ laatikko, ja jos joku jolla on kihti, on kiinnostunut nyt ostamaan nämä lääkkeet, niin myyn nämä 10 laatikkoa ostamallani hinnalla eli 31€/ 10 laatikkoa. Laatikot ovat avaamattomia ja viimeinen käyttöpäivä näyttää olevan kesäkuu 2017.
- Jassokkka
Selvisikö ekan viestin lähettäjän vaivan syy? Itsellä on tänään kolme kertaa tullut äkillinen ja kivulias kipupiikki isovarpaan kärkeen. Kohdassa ei näy mitään ihmeellistä, eikä kynsikään vaikuta mitenkään epänormaalilta.
- jojo1953
Jassokalle tiedoksi, että ei selvinnyt. Koko ongelma jäi selvittämättä. Minulla
on ollut nyt parin viikon aikana juuri samanlaisia viiltäviä kipuja vasemman jalan
isovarpaan kärjessä. Lähdin googlaamaan vastausta ongelmaani ja löysin tänne
Suomi 24:een. Minunkaan varpaassani ei näy mitään muutoksia tai punoitusta ja
kynsi ei taatusti ole kääntynyt mihinkään suuntaan.
Olen kuitenkin huomannut, että kun kipu on iskenyt, olen ollut istuma-asennossa.
Autoa ajaessa ja työpaikalla pöytäni ääressä. Voisikohan kipu liittyä jalkahermoihin jotenkin. Semmoinen kävi mielessä, joku pinne ehkä hermoradassa. Kipu tuntuu myös sähköiskumaiselta ja on aika ikävä. Viestini ei asiaa tietenkään ratkaissut, mutta jos vaikka näistä tiedoista olisi se apu, että alkuperäiseen Kihtijalan ongelmaan tulisi myös selvyys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164