Tietokone näyttö, apua?

Näytönostaja

Terve,

Ostin juuri aika hintavan pelikoneen Intel Xeon E3-1230 V2 prosessorilla ja GTX 670 näytönohjaamella. Eli ajatus oli ostaa pelikone joka pyörittää pelit vielä parhailla grafikoilla monien vuosien ajan. Itselläni on tällä hetkellä 21" näyttö.
Eli ajatuksena olisi ostaa uusi 27" näyttö, jolle käyttöikää sen 4-5 vuotta, budgeetilla joka saisi mieluiten olla 250e luokkaa. Yritin lukea eri sivustoilta mutta en oikein itse ymmärrä eri näyttöjen ominaisuuksien eroja. Näytön käyttö olisi ainoastaan pelitarkoitukseen, aika pimeässä huoneessa joten glossy-näytöt eivät haittaa. En ole robootti joten en huomaa 2ms, 4ms taipa 6ms näyttöjen eroa.Eli kysynpä teiltä nyt:
- Kannattaako ostaa näyttö tällä hetkellä vai odottaa että WQHD (2560x1440) näytöt tulevat halvemmiksi? Onko jo ennustuksia milloin tämä tapahtuu? (monet pelit esim. planetside2 tukee jo näin korkeaa resoluutiota)
- Jos ostan halvan näytön esim: AOCE2795VH* (227euroa) niin miten tämä eroaa enemmän hintavasta 300 euron näytöstä?
- Minkä näytön suosittelisitte ostamaan, ja mistä?

Kiitos! :)

1

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dadasddasda dad a

Ihan turhaan hommasit jonkun Xeonin. Joku Intelin i5/i7 prossu sopivilla ylikelloilla ajaisi asian ihan yhtä hyvin, jos ei paremminkin, ja halvempaan hintaan. Säästyneet rahat olisit voinut laittaa näyttistehoon. Tuolla kokoonpanolla muutaman vuoden päästä tulevat pelit eivät toimi täysillä asetuksilla mitenkään, varsinkaan mainitsemasi kokoisilla resoluutioilla. 2x 680gtx kortteja voisi siihen pystyäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7084
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6514
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3564
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3110
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2764
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2522
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1967
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1820
    Aihe