Kumpiko

crossipoju

Minulla on nyt 125cc 2-t crossi, mutta olen ruennut mielailemaan 250 4-t crossia, koska siinä on parempi ajomukavuus ja jaksaa vääntää hyvin. Olen ajanut molemmilla ja 4-t oli parempi ajomukavus, koska ei tarvitse ajaa "kierroksilla". Joten kertokaa omista kokemuksistanne tänne, kumpiko kannattaa olla. Ei sitten mitään semmosia "2-t on paska", vaan myös perustelu.

3

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vdffd3r

Hommaa mielummin nelipuokki, huoltotarve on paljon vähäisempi ja niitä saa melkee samoihi hintoihin.

• reyreyrrr

Täältä löytyy 250cc nelari ja tyytyväinen olen.
        Nelarin hyviä puolia on juuri tasaisempi tehon ulostulo ja laajempi tehoalue.
        Piikkinen hyytyy jos kierrokset pääsevät laskemaan, joten pitää polkea pienempää vaihdetta. Nelari ei hyydy niin pahasti vaikka kierrokset laskisivat. Amatöörikuskina ajan yleensä samalla vaihteella koko kierroksen. Piikkisellä tämä on hankalampaa. Tosin piikillä oppii pakolla nopean vaihteiden vaihdon.
        Itselleni suuri nelarin plussa on moottorijarru. Usein hidastan kurviin vain löysäämällä kaasua jolloin vauhti tippuu nopeasti. Kaksitahtinen ei kestä pitkää moottorijarrutusta ja moottorijarru on myös heikkotehoisempi.
        Nelarissa huolto on vähän hankalampaa ja kalliimpaa.

450cc nelarilla en ole radalla ajanut, mutta kuskit jotka niillä ajavat sanovat sen olevan paljon raskaampi ajaa kuin 250cc. Raskaus ei tässä tarkoita painoa.
        Itse olen niin heikkokuntoinen etten halua lajista enää yhtään raskaampaa.

• KuuTeeÄmm

Jaa-a, itse on tullut ajeltua 250/300cc 2T Kotareilla ja tullut kokeiltua kavereiden 250 EXC-F pärriä ja nelaria joutuu myös kierrättämään, tosin ei nin paljon kuin piikkistä 2T pyörää.

Kottaraisen saa säädettyä aika hyvin erilaiseen menoon pa-jousilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6099
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5573
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3144
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2427
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2168
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2138
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1726
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1697
    Aihe