Secure boot pois päältä

secure boot pois

Olisiko kellään yleispätevää neuvoa miten saa emolevyltä Secure bootin pois päältä että vois helposti asentaa vaihtoehtokäyttiksiä? Siis neuvoja jotka voi soveltaa emolevyyn merkistä ja mallista riippumatta, onko niin yksinkertaista että menee biosiin ja kääntää Secure boot-asetuksen disabled-asentoon vai pitääkö kikkailla ja päivittää biosia ym.? Aion tänä vuonna ostaa ainakin pari uutta emoa mutta niissä taitaa tuo Secure boot-ominaisuus jo olla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_8#Secure_boot

6

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • secure boot pois

Eikö kukaan todella osaa neuvoa?

• 15-11

Sinulle vastattiin jo toisella palstalla, mutta sinä et vastannut siellä sinulle esitettyihin kysymyksiin.

• secure boot pois

JA höpöhöpö! En ole saanut kuin yhden kunnon vastauksen, eikä mulle ole esitetty mitään kysymyksiä siellä...siis jos tarkoitat Yleistä linuxista palstaa. Joku hölmö sepustelee biosin salasanoista ja DRM:stä vaikka ne ei liity asiaan mitenkään. Ja kun en vielä tarkkaan tiedä minkä emolevyn aion ostaa niin paha sanoa malliakaan.

• 20-20

No jos oletetaan, että ostat X tai Y merkkisen emolevyn, niin miksi sinua kiinnostaa se secure boot?

• secure boot pois

Siksi se kiinnostaa että pitäisi päästä asentamaan jokin muu kuin Windows 8 ja siksi se pitää saada pois päältä! Johan se on tuossa aloituksessakin. Eli käytännössä mulla on Ubuntua ja Linux Minttia sekä Windows XP eli ne pitää saada toimimaan sillä emolla mutta jos secure boottia ei ole kytketty pois niin secure boot voi jopa estää muiden käyttisten asentamisen. Tajusitko nyt?

• 20-20

Joo tajusin.
      En ole tosiaan kokeillut Windowsin asennusta, koneelleni jossa on Ubuntu.

Joku voisi tosiaan vastata tähän...

Menisiköhän se XP virtual boxiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5830
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5333
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3014
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2088
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      36
      1992
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1691
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1653
    Aihe