Melko maltillista keskustelua näyttää olevan tällä palstalla. Liekkö kaikki siirtolapuutarhurit hiihtelemässä...ja suunnittelemassa ensi kevään istutuksia.
Olen ostamassa siirtolapuutarhamökkiä pääkaupunkiseudulta ja siksi tiedustelen paria asiaa:
Saako mökeissä viettää aikaa tai yöpyä talvella ?
Ovatko mökit yleensä ns. talviasuttavia ?
Olet vasta muuttamassa kyseiselle seudulle täältä pohjoisesta, jossa minulla on ollut mökki. Talvella mökillä oleminen on tosi rentouttavaa ja täällä päin se on yleensä sallittua, joten arvostaisin samaa ominaisuutta myös tulevassa mökissä.
Hiljainen palsta
2
204
Vastaukset
- Siirtolapuutarhuri
Tervetuloa Helsinkiin.
Kyllä täällä Helsingissäkin saa yöpyä talvisin. Tosin luulen, että talviyöpyjiä ei ole paljon. Useimmat mökit ovat vanhoja ja kevyesti rakennettuja, joten aikamoiset lämmityskulut tulevat, varsinkin jos ei ole takkaa.
Tällä hetkellä monet kyllä peruskorjaavat mökkejään ja lisäävät fyllejä seiniin ja lattialle.
Itse en talvisin yövy. Koska alueella ei ole muita, niin melko yksinäistä oleskelu olisi. Lumien sulattua asia on toinen. Yleensä olen muuttanut mökille huhti-toukokuun vaihteessa, kerran jopa 22.4. - hemppa_69
Enpä yövy minäkään talvisin. Vapun nurkilla vasta. Meillä kyllä saa oleskella talvisin, jos mökistä siihen on. Talkkarille tulee vain ilmoittaa jottei hän turhia huolisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337174- 396685
- 293644
- 453150
- 342794
- 162592
- 372198
- 162126
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481997- 341910