Ihanteellinen painoindeksi

BMI

Mikä on teidän mielestänne ihanteellinen painoindeksi?
Tiedän, että mitkään indeksit ym ei kerro koko totuutta, mutta jos nyt karkeasti ja yleisesti, niin mikä olisi paras bmi?

13

499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha Jojo

Normaalipaino, ja mieluummin vielä 20-25 kuin alle 20:n. 18-19 on liian alhainen.

• Urheilija

No, tuon ulkopuolelle taitaakin jäädä valtaosa misseistä, malleista ja miestenlehtien kansikuvatytsyistä. Makunsa kullakin.

Jokaisen keho on omanlaisensa, eikä se indeksi lopulta kerro mitenkään älyttömästi, no, mistään. Oma painoindeksini on nykyään 18,5 ja kyllä lähinnä naurattaa ajatus, että olisin liian laiha. Mikään heiveröinen kukkakeppi en todellakaan ole enkä sellaiseksi myöskään pyri.

• 67hgbn
        Urheilija kirjoitti:

No, tuon ulkopuolelle taitaakin jäädä valtaosa misseistä, malleista ja miestenlehtien kansikuvatytsyistä. Makunsa kullakin.

Jokaisen keho on omanlaisensa, eikä se indeksi lopulta kerro mitenkään älyttömästi, no, mistään. Oma painoindeksini on nykyään 18,5 ja kyllä lähinnä naurattaa ajatus, että olisin liian laiha. Mikään heiveröinen kukkakeppi en todellakaan ole enkä sellaiseksi myöskään pyri.

Meidän perheessä on vähän sama ilmiö toiseen suuntaan. Avomieheni on ruumiinrakenteeltaan raamikas ja vanttera, mutta kuitenkin ehdottomasti sopusuhtaisen näköinen ja kokoinen. Tuli kerran sattumalta puhetta painoindeksista ja ilmeni, että sen mukaan hän on hädin tuskin normaalipainon puolella, indeksi oli melkein sen 25. Näin siitä huolimatta, että häntä katsoessa kukaan ei kyllä takuulla sanoisi lihavaksi.

• bmi.on.perseestä
        67hgbn kirjoitti:

Meidän perheessä on vähän sama ilmiö toiseen suuntaan. Avomieheni on ruumiinrakenteeltaan raamikas ja vanttera, mutta kuitenkin ehdottomasti sopusuhtaisen näköinen ja kokoinen. Tuli kerran sattumalta puhetta painoindeksista ja ilmeni, että sen mukaan hän on hädin tuskin normaalipainon puolella, indeksi oli melkein sen 25. Näin siitä huolimatta, että häntä katsoessa kukaan ei kyllä takuulla sanoisi lihavaksi.

Painoindeksit on ainakin miesten kohdalla bullshittiä. Minä olen ikäni tehnyt raskasta työtä ja olin jossain vaiheessa rasvoittunut, mutta 8 kuukauden laihdutusjaksolla painoa lähti 15 kiloa pois.

Rasvat mahasta ja vyötäröltä suli kokonaan pois, näytän nykyään lähinnä anorektikolta mutta bmi on 26,2. Käytännössä mulla on lihasmassaa joka pitää painon "ylhäällä".

• NutriJonne

bmi kun on mulla semmonen 28 niin sillon on aika hemmetin hyvä. Ainakaan yhtään alemmaks ei tarvitse mennä. Nyt vaan on tätä ylimäärästä kertynyt ympärille mutta tavotteet tällä hetkellä päästä taas alle bmi30

• ...

Olen itse normaalipainon ylärajalla, bmi muistaakseni 24,5. Minulla on läskiä vaikka toisille jakaa, reisistä ja mahasta saisi leikata vaikka 10 kg pois enkä vieläkään olisi mitenkään laiha.

Kerran sattumalta näin lehdessä haastattelun naisesta, joka oli kasvissyöjä ja harrasti bodausta. Hänen pituutensa ja painonsa olivat täsmälleen samat kuin minun, mutta hän näytti upealta - hoikalta ja lihaksikkaalta.

Mielestäni rasvaprosentti olisi paljon parempi mittari terveellistä painoa arvioitaessa kuin bmi. Painoindeksiin ei pidä tuijottaa, ihmiset ovat yksilöitä.

• if9eu9i9r

Naiset, älkää olko epätoivoisia! Jokainen on hyvä sellaisena kuin on. Annattepa lapsille hyvää esimerkkiä!

• cuba libre
    • ihanteeni :)

ihanne bmi on mulle 16-17

• Alipainoinen

Mun bmi on pienempi kun se

• olisimpalaiha

17 on mulle hyvä ja siinä aion pysyä, ihan sama mitä muut siitä ajattelee.

• omaonvalintasi

Mikäs siinä, eipä ole paljon painoa arkussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      247
      6787
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4214
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      131
      3165
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2332
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1860
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1597
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1484
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      30
      1461
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      38
      1383
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe