Jos epäilee entistä puolisoon murhayrityksestä, pitääkö todisteet koota tietyssä ajassa, ennenkuin mahdollisuus nostaa syyte raukeaa? Murhahan ei taida vanhentua koskaan? Kannattaako yleensä tehdä jotain, jos itse uskoo olleensa tuollaisen yrityksen kohteena, mutta on fyysisiä todisteita ei ole? Joutuuko helposti mielisairaalaan vainoharhaisuudesta syytettynä, vai mahdollisesti päätyykö itse tuomiolle "kunnian" loukkauksesta syytettynä?
Vanheneeko murhayritys?
2
1185
Vastaukset
- mieti tarkkaan
Murha ei vanhene koskaan, muttta syyteoikeus murhan yrityksestä vanhenee 20 vuodessa. Jos itse vain "uskoo" olleensa murhayrityksen kohteena eikä uskomuksen lisäksi ole muita todisteita, ei todellakaan kannata tehdä mitään. Muuten lopputuloksena voi olla syyte ja tuomio väärästä ilmiannosta.
- fhfhfgjghjgjk
Kiitos tiedosta. Uskominen on joskus samaa kuin tietäminen, mutta oikeuslaitos vaatisi myös todisteita. Avioero on nyt vireillä. Lapsilla on vaara olla joutumassa potentiaalisen murhaajan käsiin; se kun riippuu sossun työntekijöiden harkintakyvystä. Lapsia kohtaan ei ole ollut tappoyrityksiä. Tuskin se suuresta rakkaudesta johtuu, vaan siitä, että lasten ulkomaalainen äiti suunnittelee muuttavansa synnyinmaahansa ja myyvänsä lapset siellä, alle kouluikäiset suloiset lapset - heistä saisi kuulemma hyvät hinnat. Suomalaisena tämä kuulostaa uskomattomalta. Kaikesta huolimatta Suomi on kuitenkin aika hyvä maa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336204- 345693
- 293214
- 342534
- 442467
- 152208
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401749En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727- 121721