digitaalisen taiteen opiskelu

mxc

tota noin olen ajatellut mennä opiskelemaan digitaalista taidetta ammattikouluun (3d mallinusta, tekstuurittamista, valaisua, visuaalisia tehosteita jne..), olen kotikoneella opiskellut visuaalisiaa tehosteita, 3d mallinusta, tekstuurittamista, 3 - 4 vuotta, haluasin jatkaa opiskelujani pidemällä, mutta hyviä opiskelu paikkoja on vaikea löytäää suomen alueelta, asun porin seudulla, en halua käyttää kolmee vuotta tietokoneanimaatio ja pelit kurssiin, koska siellä käydään nämä aiheet vain hipaisten läpi, siis tarvitsisi löytää hyvä opiskelu paikka jo ( vähän kokeneelle ) opiskelijalle, jos joku voisi ehdottaa jotain, olisin kiitollinen :)

4

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reservin graafikko

Ensiksi, mieti tarkemmin.

Koneen käyttäminen ja ohjelmien hallitseminen sivuseikka, ne oppii tekemällä. Kone ainoastaan työkalu, sama juttu kuin taidemaalarin siveltimet tai muusikon soittimet.

Itse työssä tarvitaan älyttömästi tietoa kaikesta muusta, ihan väriopeista ja typografioista alkaen. Sommittelut, kässärit, ohjaaminen, psykologiaa, markkinointia... opittavaa älyttömästi.

Suosittelen taideteollista korkeakoulua. Ja taistelu työpaikoista kova.

• mxc

tiedän että itse työssä tarvitaan kaikkea tuota, olen itse opiskellut väri oppeja, typografiaa.... vaikka mitä tähän alaan liittyvää, silti rakastan koko puuhaa. en pysty itse ajattelemaan itseäni missään muussa työssä kuin tässä koska olen aina rakastanut taidetta ja mitä vain tietokoneeseen liittyvää. työpaikosta puheen ollen monet työskentelevät freelancerina ja alan parhaille varmasti löytyy töitä. kiitos vastauksesta, mutta pitäisi varmaan ensin mennä ammattikoulu että pääsen opiskelemaan korkeakouluun :)

• kartti

Itseoppineen tekemää digitaidetta:martti-rj.123kotisivu.fi . Vaatii tuollainen piiirrosohjelmien opettelua onnistuakseen.

• uusiodigitaiteilija

Hei, tiedättekö sattumoisin olisiko jossain kansanopistossa tän aihepiirin kursseja?
      Jos olis vaikka viikonloppu/lyhytkursseja, niin ei olis niin väliä missä päin ne järjestetään.

Itse en siis ole ammattia tästä hankkimassa, mutta harrastukseksi kiinnostaisi opiskella niin vektorigrafiikkaa, 3d perusteita ja kuvankäsittelyä.
      Kun ihan tumpelolle tuntuu kovin hankalalta alkaa ihan yksin opetella vaikka vektoreita kun ei oikeesti vain tajua miten se toimii. Mikä on ehkä just se syy kun haluaisi opetella sitä :P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6594
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6043
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3334
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2790
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2614
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2308
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2006
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1849
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1767
    Aihe