tota noin olen ajatellut mennä opiskelemaan digitaalista taidetta ammattikouluun (3d mallinusta, tekstuurittamista, valaisua, visuaalisia tehosteita jne..), olen kotikoneella opiskellut visuaalisiaa tehosteita, 3d mallinusta, tekstuurittamista, 3 - 4 vuotta, haluasin jatkaa opiskelujani pidemällä, mutta hyviä opiskelu paikkoja on vaikea löytäää suomen alueelta, asun porin seudulla, en halua käyttää kolmee vuotta tietokoneanimaatio ja pelit kurssiin, koska siellä käydään nämä aiheet vain hipaisten läpi, siis tarvitsisi löytää hyvä opiskelu paikka jo ( vähän kokeneelle ) opiskelijalle, jos joku voisi ehdottaa jotain, olisin kiitollinen :)
digitaalisen taiteen opiskelu
4
390
Vastaukset
- Reservin graafikko
Ensiksi, mieti tarkemmin.
Koneen käyttäminen ja ohjelmien hallitseminen sivuseikka, ne oppii tekemällä. Kone ainoastaan työkalu, sama juttu kuin taidemaalarin siveltimet tai muusikon soittimet.
Itse työssä tarvitaan älyttömästi tietoa kaikesta muusta, ihan väriopeista ja typografioista alkaen. Sommittelut, kässärit, ohjaaminen, psykologiaa, markkinointia... opittavaa älyttömästi.
Suosittelen taideteollista korkeakoulua. Ja taistelu työpaikoista kova. - mxc
tiedän että itse työssä tarvitaan kaikkea tuota, olen itse opiskellut väri oppeja, typografiaa.... vaikka mitä tähän alaan liittyvää, silti rakastan koko puuhaa. en pysty itse ajattelemaan itseäni missään muussa työssä kuin tässä koska olen aina rakastanut taidetta ja mitä vain tietokoneeseen liittyvää. työpaikosta puheen ollen monet työskentelevät freelancerina ja alan parhaille varmasti löytyy töitä. kiitos vastauksesta, mutta pitäisi varmaan ensin mennä ammattikoulu että pääsen opiskelemaan korkeakouluun :)
- kartti
Itseoppineen tekemää digitaidetta:martti-rj.123kotisivu.fi . Vaatii tuollainen piiirrosohjelmien opettelua onnistuakseen.
- uusiodigitaiteilija
Hei, tiedättekö sattumoisin olisiko jossain kansanopistossa tän aihepiirin kursseja?
Jos olis vaikka viikonloppu/lyhytkursseja, niin ei olis niin väliä missä päin ne järjestetään.
Itse en siis ole ammattia tästä hankkimassa, mutta harrastukseksi kiinnostaisi opiskella niin vektorigrafiikkaa, 3d perusteita ja kuvankäsittelyä.
Kun ihan tumpelolle tuntuu kovin hankalalta alkaa ihan yksin opetella vaikka vektoreita kun ei oikeesti vain tajua miten se toimii. Mikä on ehkä just se syy kun haluaisi opetella sitä :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374955Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5051587Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77933
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.49776Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728