Pietari kirjoittaa viimeisistä päivistä,
jolloin tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia,
jotka aivan tieten tahtoen jättävät huomaamatta tosiasiat:
"Ja ennen kaikkea tietäkää se,
että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia,
jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat:
'Missä on lupaus hänen tulemuksestansa?
Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois,
kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta.'” (2 Piet 3:3-4)
Puhumalla evoluutiosta iankaikkisen taivaan Jumalan sijaan,
ei tarvitse uskoa myöskään siihen, että samainen Jumala,
jonka Sanan voimasta maa rakentui,
voi myös samalla Sanansa voimalla tuhota sen:
"Sillä on salassa, heidän sitä tahtoessa,
että taivaat olivat vanhastaan
ja maa vedestä ja veden kautta rakentuen Jumalan Sanalla,
joiden kautta silloinen maailma vettä tulvien tuhoutui.
Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat
Hänen Sanallaan talletetut tulelle, säilytettäviksi
jumalattomien ihmisten tuomion ja tuhon päivään." (5-7)
Kysymys on siitä samasta Jumalan Sanasta,
jonka voimasta maa rakentui.
Saman Sanan voimasta se odottaa tulen tuhoa.
Mutta milloin tämä tapahtuu!
Pietari kertoo seuraavaksi Jumalan aikataulun perusperiaatteen:
"Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa,
että yksi päivä on Herran edessä kuin tuhat vuotta
ja tuhat vuotta kuin yksi päivä." (8)
Ja nyt Pietari alkaa käydä läpi tuota Jumalan aikataulua.
Päivä päivältä. Tai millenium milleniumilta.
Pietari ottaa ensimmäiseksi esille
meneillään olevan armotalouskauden.
Pilkkaajat kysyivät, missä on lupaus Hänen tulemisestaan.
Pietari vastaa, että ei Herra viivyttele,
mutta pitkämielisyytensä tähden Hän on odottanut,
ja antanut aikaa parannuksen tekoon.
Jo kaksi tuhatta vuotta eli kaksi päivää on tätä armon aikaa riittänyt:
"Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä,
niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä,
vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan,
sillä Hän ei tahdo, että kukaan hukkuu,
vaan että kaikki tulevat parannukseen." (9)
Seuraavaksi on edessä ihmiskunnan historian seitsemäs päivä.
Sapatin päivä. Herran päivä. Messiaan päivä.
Mutta Raamattu puhuu myös siihen liittyvästä kauheudesta.
Herran päivän tuleminen on kauhea.
Eli ennenkuin tuo tuhat vuotta kestävä ihanuus syntyy,
on maailmassa ankarat synnytystuskat,
jotka päättyvät siihen, että saastunut maailma puhdistetaan tulella.
Maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palaa.
Ja sitten siis koittaa Herran päivä,
tuhat vuotta kestävä rauhan millenium:
"Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas,
ja silloin taivaat katoavat pauhinalla,
ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat,
ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat." (10)
Tuon tuhat vuotta kestävän Herran päivän jälkeen
tulee Jumalan päivä.
Jumalan päivän tuleminen on vieläkin totaalisempi
kuin Herran päivän tuleminen.
Sillä Jumalan päivän tulemisen yhteydessä
materian maailma sulaa/katoaa/häviää:
"Kun siis nämä kaikki näin hajoavat,
millaisia tuleekaan teidän olla
pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
teidän, jotka odotatte ja joudutatte
Jumalan päivän tulemista,
jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat
ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!" (11-12)
Ja sitten koittaa tuo iki-ihana Jumalan päivä,
jonka alkajaisiksi Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan.
"Mutta hänen lupauksensa mukaan
me odotamme uusia taivaita ja uutta maata,
joissa vanhurskaus asuu.” (13)
Tuo Jumalan päivän tuleminen on maailmanloppu.
Mutta tuota kauheaa Jumalan päivän tulemista
seuraa itse Jumalan päivä.
Siis päivä,
jolloin Kristus antaa valtakunnan Isän ja Jumalan haltuun. (1 Kor 15)
Jumalan päivän alkajaisiksi Jumala siis
luo uudet taivaat ja uuden maan.
Ja tätä autuutta ei kestä enää vain yksi päivä eli tuhat vuotta,
vaan kysymyksessä on iankaikkisuuden päivä:
"Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen,
että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi,
rauhassa, hänen edessänsä;
ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi,
josta myös meidän rakas veljemme Paavali
hänelle annetun viisauden mukaan
teille on kirjoittanut;
niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään,
kun hän niissä puhuu näistä asioista,
vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista,
jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon
niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte,
niin olkaa varuillanne,
ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina
lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme
Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa.
Hänen olkoon kunnia
sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään." 14-18
http://kalamos.omasivu.fi/viimeiset-paivat/
Viimeisistä päivistä
46
109
Vastaukset
- Dijou
Kiitos vain, mutta eikö olisi parempi laittaa lyhyt pätkä, sekä oma kommentti, josta sitten voisi syntyä keskustelua? Ei näitä varsinkaan ei-uskovat jaksa lukea tällaisina pötkyinä kun en itsekään, kylläkin tärkeää ja tuttua tekstiä.
Dijou
Kalamos tutkii Raamattua enemmän kirjoitetun sanan mukaan, kuin selitysopillisten näkemysten perusteella.
Kun Raamattu sanoo: Kristus on lain loppu, niin se on sitten loppu, vaikka Jeesus kuinka selittäisi, ettei Hän ole tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, vaan täyttämään ne viimeistä piirtoa myöten.
Onkohan kalamokselle selvinnyt mikä ero on Jumalan kymmenenkäskyn lailla ja seremonialailla, eli kumpi näistä käskyistä kumottiin ja kumpi täytettiin, jos Jumalan kymmenenkäskyä ovat ikuiset ja muuttamattomat.
Nähdäkseni ei kalamoskaan pysty näitä moniselitteisiä asioita lyhyesti selittämään.Kiitos vain kommentista.
Tein tuon aloituksen lähinnä siksi,
että Jari on viime aikoina viitannut
tuohon Pietarin mainitsemaan
tulen tuhoon monessakin kommentissaan.
Mistä Pietari sitten oikein puhuu,
niin sen avaaminen ilman koko luvun käymistä läpi,
on hiukan hankalaa.
Lopputuleman tuon luvun sisällöstä,
joka on kuin miniatyyri Ilmestyskirjasta,
ja itse Ilmestyskirjan sisällöstä
olen tiivistänyt hyvin yksinkertaiseen muutaman taulukkoon:
http://kalamos.omasivu.fi/viimeisten-paivien-aikataulukko/kalamos kirjoitti:
Kiitos vain kommentista.
Tein tuon aloituksen lähinnä siksi,
että Jari on viime aikoina viitannut
tuohon Pietarin mainitsemaan
tulen tuhoon monessakin kommentissaan.
Mistä Pietari sitten oikein puhuu,
niin sen avaaminen ilman koko luvun käymistä läpi,
on hiukan hankalaa.
Lopputuleman tuon luvun sisällöstä,
joka on kuin miniatyyri Ilmestyskirjasta,
ja itse Ilmestyskirjan sisällöstä
olen tiivistänyt hyvin yksinkertaiseen muutaman taulukkoon:
http://kalamos.omasivu.fi/viimeisten-paivien-aikataulukko/Kalamos. . . Herran päivä ei ole sama kuin sapatinpäivä. Ilm.1:10. Minä olin hengessä Herran päivänä. 11.Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä seitsemälle seurakunnalle.
Ilmestyskirjan alussa on Jeesuksen Kristuksen ilmestys, joka kertoo Johannekselle näytetyn seitsemän seurakunnan vaiheet kohti lopullista päämäärää.
Kysymys on tulevasta tuomiopäivästä, eikä sapatinpäivästä, jonka Johannes näki Patmoksen luodolla.
Vanha Raamattu v.1903 kertoo: Ilm:1:10.Minä olin hengessä yhtenä sunnuntaina.
Tässä on kysymys virheellisestä Raamatun käännöksestä, sillä sunnuntai ei ole Herran päivä, joka on muutettu sapatin paikalle kalenterissa.
Myöhemmissä Raamatun painoksissa on palattu jälleen Herran päivään, joka tarkoittaa Jeesuksen Kristuksen ilmestystä seitsemän seurakunnan tulevista ja viimeisistä vaiheista, jossa parhaillaan elämme Laodikean aikaa luopumuksineen.
7 vuotista vaivanaikaa raamattu ei tunne, eikä sitä voi ajoittaa mihinkään seurakunnallisiin ajanjaksoihin, joista profeetta Daniel puhuu. Danielin vuosiviikot ovat mennyttä aikaa, eikä Jeesus muodosta maanpäälle 1000 vuotista rauhanvaltakuntaa, vaan pyhät ovat taivaassa 1000 vuotta.ylifariseus_1 kirjoitti:
Kalamos. . . Herran päivä ei ole sama kuin sapatinpäivä. Ilm.1:10. Minä olin hengessä Herran päivänä. 11.Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä seitsemälle seurakunnalle.
Ilmestyskirjan alussa on Jeesuksen Kristuksen ilmestys, joka kertoo Johannekselle näytetyn seitsemän seurakunnan vaiheet kohti lopullista päämäärää.
Kysymys on tulevasta tuomiopäivästä, eikä sapatinpäivästä, jonka Johannes näki Patmoksen luodolla.
Vanha Raamattu v.1903 kertoo: Ilm:1:10.Minä olin hengessä yhtenä sunnuntaina.
Tässä on kysymys virheellisestä Raamatun käännöksestä, sillä sunnuntai ei ole Herran päivä, joka on muutettu sapatin paikalle kalenterissa.
Myöhemmissä Raamatun painoksissa on palattu jälleen Herran päivään, joka tarkoittaa Jeesuksen Kristuksen ilmestystä seitsemän seurakunnan tulevista ja viimeisistä vaiheista, jossa parhaillaan elämme Laodikean aikaa luopumuksineen.
7 vuotista vaivanaikaa raamattu ei tunne, eikä sitä voi ajoittaa mihinkään seurakunnallisiin ajanjaksoihin, joista profeetta Daniel puhuu. Danielin vuosiviikot ovat mennyttä aikaa, eikä Jeesus muodosta maanpäälle 1000 vuotista rauhanvaltakuntaa, vaan pyhät ovat taivaassa 1000 vuotta.Minä en ole koskaan ajatellut, että kysymyksessä olisi sunnuntai-päivä.
Minä uskon, että kysymyksessä oli sapatinpäivä. Joka tapauksessa
ennenkuin Johannes kuuli tai näki tai millään tavalla aisti mitään ilmestystä,
hän oli Hengessä Herran päivänä.
Ja tuossa tilanteessa hän sitten yllättäin kuuli takaansa valtaisan äänen:
"Kirjoita kirjaan, mitä näet".
Ja sitten Hän kääntyi ja näki Jeesuksen.
Ja me voimme nyt Ilmestyskirjan ensimmäisestä luvusta lukea,
mitä Johannes tarkkaan ottaen näki.
Ja luvuista 2-3 voimme lukea Jeesuksen ajankohtakirjeet
seurakunnille siitä, mikä nyt on, ja todellakin me elämme nyt noiden
viimeisten eli Filadelfian ja erityisesti Laodikean seurakuntien tilanteita.
Sitten luvun 4 alussa aktivoituu se, minkä sinä luit jo alkujohdannosta (1:10).
Johannes oli Hengessä Herran päivänä:
Ääni, jonka olin aiemmin kuullut puhuvan minulle kuin pasuuna, sanoi:
"Nouse tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."
Ja kohta minä oli Hengessä. (4:1-2)
Siis Herran päivä alkaa Johannekselle ja seurakunnalle tuossa kohden.
Mutta maailmalle se kirkastuu vähän myöhemmin (Ilm 6:15-17):
"Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin
ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"
Siis seurakunnalle Herran päivä merkitsee ylösottoa.
Maailmalle ja vihan ja synkeyden päivää,
ja Jaakobille ahdistuksen aikaa.
Danielin ennustamaan viimeiseen vuosiviikkoon voisimme palata
aloituksessani koskien Danielin kansan luopumusta,
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11252061
johon olen odottanutkin sinulta kommenttia
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11252061/#comment-59906249- Herralla on päivä
kalamos kirjoitti:
Minä en ole koskaan ajatellut, että kysymyksessä olisi sunnuntai-päivä.
Minä uskon, että kysymyksessä oli sapatinpäivä. Joka tapauksessa
ennenkuin Johannes kuuli tai näki tai millään tavalla aisti mitään ilmestystä,
hän oli Hengessä Herran päivänä.
Ja tuossa tilanteessa hän sitten yllättäin kuuli takaansa valtaisan äänen:
"Kirjoita kirjaan, mitä näet".
Ja sitten Hän kääntyi ja näki Jeesuksen.
Ja me voimme nyt Ilmestyskirjan ensimmäisestä luvusta lukea,
mitä Johannes tarkkaan ottaen näki.
Ja luvuista 2-3 voimme lukea Jeesuksen ajankohtakirjeet
seurakunnille siitä, mikä nyt on, ja todellakin me elämme nyt noiden
viimeisten eli Filadelfian ja erityisesti Laodikean seurakuntien tilanteita.
Sitten luvun 4 alussa aktivoituu se, minkä sinä luit jo alkujohdannosta (1:10).
Johannes oli Hengessä Herran päivänä:
Ääni, jonka olin aiemmin kuullut puhuvan minulle kuin pasuuna, sanoi:
"Nouse tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."
Ja kohta minä oli Hengessä. (4:1-2)
Siis Herran päivä alkaa Johannekselle ja seurakunnalle tuossa kohden.
Mutta maailmalle se kirkastuu vähän myöhemmin (Ilm 6:15-17):
"Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin
ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"
Siis seurakunnalle Herran päivä merkitsee ylösottoa.
Maailmalle ja vihan ja synkeyden päivää,
ja Jaakobille ahdistuksen aikaa.
Danielin ennustamaan viimeiseen vuosiviikkoon voisimme palata
aloituksessani koskien Danielin kansan luopumusta,
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11252061
johon olen odottanutkin sinulta kommenttia
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11252061/#comment-59906249Ei ollenkaan huono oivallus Kalamokselta " Minä olin hengessä Herran päivänä"Ilm 1: 10
Kertoohan Raamattu: " Ja Herran päivä tulee kuin varas yöllä..
ja .." ennenkuin tulee se Herran päivä, se suuri ja peljättävä, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat....jne
Jakeessa 8 Ilmestyskirja kertoo: Minä olen Alfa ja Omega..ja Omeqa tarkottaisi Herran päivää!
Raamattu kertoo että Johannes oli Patmoksella, kun sai tämän näyn.
On siis täysin mahdollista että tuo päivä oli myös sapatti, eli Herran päivä....mutta sanomahan tässä on se tärkein...Mutta kumpaakaan ei kumota... benedi
- 1234567...
Kalamos. . . Jouduttamisesta puheenollen. Joudutettu on ainakin luopumusta Jumalan sanasta kaiken aikaa.
Sunnuntai viikon ensimmäinen päivä on siirretty sapatin paikalle viikon seitsemänneksi päiväksi ihmisvoimin v.1973. Sapatista taasen on tehty arkipäivä ja siirretty kuudenneksi päiväksi ja suuri osa lukeekin sapatin kuuluvaksi arkipäivien joukkoon.
Naisia alettiin vihkimään papeiksi 1986 Luterilaisessa kirkossa. Vapaat suunnat ovat seuranneet tätäkin lankeemusta ja niin heilläkin on naispastoreita Raamatun vastaisesti.
Homo ja lesboliittot on suuri osa hyväksynyt vähiten vähitellen.
2.Tess.2. Kristus ei tule, ennenkuin luopumus tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy.
Luopumus on todellisuutta tänäpäivänä.- kirjoittajalla.
Leeviläispappeus voi hyvin.
kirjoittajalla. kirjoitti:
Leeviläispappeus voi hyvin.
Ymmärtääkö kirjoittaja, että pappi on aina pappi ? Monet Leeviläisistä papeista ottivat Jeesuksen vastaan Uudenliiton perusteella tullessaan kristinuskoon.
Estikö sukuperäisyys Leeviläisiä olemasta Kristuksen pappeja jakamalla samalta alttarilta Herran Pyhää ehtoollista uudemman järjestyksen mukaan, jossa Jeesus on Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.
Ainoastaan pappeuden perusteet ovat muuttuneet, sillä kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Kristukseen kumoutuivat ristillä.
Pappeuteen liittyen sukuperäisyys on muuttunut, mutta ei sukupuolisuus, joka ei anna naisille oikeutta pappeuteen.
Kuka on kieltänyt Leeviläisiä tulemasta kristinuskoon ja sen perusteella olemaan Leevin suvusta valittuja miehiä, olemaan Kristuksen pappeja Uudenliiton mukaan.
Pelastukseen nähden ei ole eroa miehillä ja naisilla, mutta pappeuteen nähden kyllä.- pappi ja vanhin.
ylifariseus_1 kirjoitti:
Ymmärtääkö kirjoittaja, että pappi on aina pappi ? Monet Leeviläisistä papeista ottivat Jeesuksen vastaan Uudenliiton perusteella tullessaan kristinuskoon.
Estikö sukuperäisyys Leeviläisiä olemasta Kristuksen pappeja jakamalla samalta alttarilta Herran Pyhää ehtoollista uudemman järjestyksen mukaan, jossa Jeesus on Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.
Ainoastaan pappeuden perusteet ovat muuttuneet, sillä kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Kristukseen kumoutuivat ristillä.
Pappeuteen liittyen sukuperäisyys on muuttunut, mutta ei sukupuolisuus, joka ei anna naisille oikeutta pappeuteen.
Kuka on kieltänyt Leeviläisiä tulemasta kristinuskoon ja sen perusteella olemaan Leevin suvusta valittuja miehiä, olemaan Kristuksen pappeja Uudenliiton mukaan.
Pelastukseen nähden ei ole eroa miehillä ja naisilla, mutta pappeuteen nähden kyllä.ylifariseus. Sanassa on Uudenliitonpappeus, yleinen pappeus.
Seurakunnan kaitsija on sitten vanhin. pappi ja vanhin. kirjoitti:
ylifariseus. Sanassa on Uudenliitonpappeus, yleinen pappeus.
Seurakunnan kaitsija on sitten vanhin.pappi ja vanhin.
Kaikki ovat pappeja, eikä kukaan ole pappi uuden tulkinnan mukaan !
Paavali sanoo: Että pelastukseen nähden Kristuksessa, ei ole eroa miehen ja naisen, suvun, heimon tai kansojen välillä.
Paavali ei kirjoittanut naispappeudesta, vaan pelastukseen osallisuudesta vallanalaisuuden puitteissa ja siksi Paavali sanookin: Minä en salli, että nainen opettaa, eikä sellaista tapaa ole Jumalan seurakunnilla.
Eikö kenenkään päässä sytytä miksi ei aikaisemmin lähes 2000 vuoteen ole löytynyt niin viisasta miestä, että olisi ymmärtänyt, että nainenkin voisi olla pappina. Sitä eivät ymmärtäneet Jeesus eikä apostolitkaan, vaan valitsivat Juudaksenkin tilalle miehen.
Vallanalaisuus on Jumalan säätämä järjestys, jossa Jumala on Kristuksen pää ja Kristus seurakunnan pää ja mies vaimon pää.
Vallanalaisuuden perusteet eivät ole muuttuneet Uudenkaan liiton aikana, vaikkakin naisprofeetat ovat erikseen. Pappeus on miehinen virka ja jos nainen pukeutuu miehisiin pappistamineisiin on hän kauhistus Jumalalle, koska se on vastoin vallanalaisuutta.- vallallaan !
pappi ja vanhin. kirjoitti:
ylifariseus. Sanassa on Uudenliitonpappeus, yleinen pappeus.
Seurakunnan kaitsija on sitten vanhin.pappi ja vanhin . . Ei yleistä pappeutta vauvasta vaariin, VAAN YLEINEN LUOPUMUS.
- ?????.
vallallaan ! kirjoitti:
pappi ja vanhin . . Ei yleistä pappeutta vauvasta vaariin, VAAN YLEINEN LUOPUMUS.
Olisiko niin, että nämä uskosta luopujat eivät ymmärrä itse luopumustaan ???
- pyh!
ylifariseus_1 kirjoitti:
pappi ja vanhin.
Kaikki ovat pappeja, eikä kukaan ole pappi uuden tulkinnan mukaan !
Paavali sanoo: Että pelastukseen nähden Kristuksessa, ei ole eroa miehen ja naisen, suvun, heimon tai kansojen välillä.
Paavali ei kirjoittanut naispappeudesta, vaan pelastukseen osallisuudesta vallanalaisuuden puitteissa ja siksi Paavali sanookin: Minä en salli, että nainen opettaa, eikä sellaista tapaa ole Jumalan seurakunnilla.
Eikö kenenkään päässä sytytä miksi ei aikaisemmin lähes 2000 vuoteen ole löytynyt niin viisasta miestä, että olisi ymmärtänyt, että nainenkin voisi olla pappina. Sitä eivät ymmärtäneet Jeesus eikä apostolitkaan, vaan valitsivat Juudaksenkin tilalle miehen.
Vallanalaisuus on Jumalan säätämä järjestys, jossa Jumala on Kristuksen pää ja Kristus seurakunnan pää ja mies vaimon pää.
Vallanalaisuuden perusteet eivät ole muuttuneet Uudenkaan liiton aikana, vaikkakin naisprofeetat ovat erikseen. Pappeus on miehinen virka ja jos nainen pukeutuu miehisiin pappistamineisiin on hän kauhistus Jumalalle, koska se on vastoin vallanalaisuutta.Uudessa liitossa ei ole mitään leeviläistä pappeutta. Se lakkasi kokonaan, kun Jeesus kuoli ristillä. Olet roomalaiskatolinen, jos siirrät vanhan liiton pappeuden uuteen liittoon.
- 1234567...
pyh! kirjoitti:
Uudessa liitossa ei ole mitään leeviläistä pappeutta. Se lakkasi kokonaan, kun Jeesus kuoli ristillä. Olet roomalaiskatolinen, jos siirrät vanhan liiton pappeuden uuteen liittoon.
Voi pyh! sinun ymmärrystäsi. Koeta nyt jo viimeinkin käsittää, että nainen ei voi olla mies ja pappi. Itsestään selvää on se että papin virka kuuluu miehille.
- 1234567...
kalamos kirjoitti:
1234567..
Siis, mitä sinun mielestäsi Pietari
tarkoitti jouduttamisella?Kalamos. . . . Raamatut vuosilta 1642 ja 1903.
2.Piet.3:11-12. Että kaikkein näiden pitää katooman, minkäkaltaiset teidän tulee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa, niin että te ODOTATTE ja IKÄVÖITSETTE Jumalan päivän tulemista, jona taivaat tulesta raukeevat ja elementit palavuudesta sulavat.
Jumala on säätänyt ja määrännyt sen päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan. Ainoastaan Jumala voi lyhentää niitä päiviä, ei ihminen.
Evankeliumin julistusta voidaan jouduttaa, ennen tulevaa Herran päivää, että mahdollisimman moni pelastuisi.
Kaikkien näiden täytyy ensin tapahtua ja sitten tulee loppu. Raamattu ei tunne 7 vuotista vaivanaikaa. Kaikki viimeiset vitsaukset, sodat, vihat ja vainot ovat ennen Jeesuksen toista tulemista. Viimeisin vaino ennen Jeesuksen toista tulemista tulee pedon ja pedon kumartajien taholta kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi Ilm.17:12-13. 1234567... kirjoitti:
Kalamos. . . . Raamatut vuosilta 1642 ja 1903.
2.Piet.3:11-12. Että kaikkein näiden pitää katooman, minkäkaltaiset teidän tulee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa, niin että te ODOTATTE ja IKÄVÖITSETTE Jumalan päivän tulemista, jona taivaat tulesta raukeevat ja elementit palavuudesta sulavat.
Jumala on säätänyt ja määrännyt sen päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan. Ainoastaan Jumala voi lyhentää niitä päiviä, ei ihminen.
Evankeliumin julistusta voidaan jouduttaa, ennen tulevaa Herran päivää, että mahdollisimman moni pelastuisi.
Kaikkien näiden täytyy ensin tapahtua ja sitten tulee loppu. Raamattu ei tunne 7 vuotista vaivanaikaa. Kaikki viimeiset vitsaukset, sodat, vihat ja vainot ovat ennen Jeesuksen toista tulemista. Viimeisin vaino ennen Jeesuksen toista tulemista tulee pedon ja pedon kumartajien taholta kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi Ilm.17:12-13.Kirjaimellisesti kääntäen:
ODOTTAVINA JA KIIREHTIVINÄ
Kyllä kiirehtiminen on synonyymi jouduttamiselle.
IKÄVÖIMINEN ilmaistaan UT:n tekstissä
aivan toisella alkutekstin sanalla
kuin mitä Pietari tuossa kohden käyttää.
Eli Jumalan Sanan mukaan me voimme kiirehtiä/jouduttaa
Jumalan päivän tulemista. Miten, siihen vastaan ihan omalla aloituksella.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11269115- 1234567...
kalamos kirjoitti:
Kirjaimellisesti kääntäen:
ODOTTAVINA JA KIIREHTIVINÄ
Kyllä kiirehtiminen on synonyymi jouduttamiselle.
IKÄVÖIMINEN ilmaistaan UT:n tekstissä
aivan toisella alkutekstin sanalla
kuin mitä Pietari tuossa kohden käyttää.
Eli Jumalan Sanan mukaan me voimme kiirehtiä/jouduttaa
Jumalan päivän tulemista. Miten, siihen vastaan ihan omalla aloituksella.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11269115Kalamos. . .Pietari tarkoittaa, että kaikkien näiden pitää katoaman, minkä kaltaiset teidän tulee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa, niin että te ikävöitsette Jumalan päivän tulemista, eikä tulevien päivien jouduttamista. Jumala on itse omalla vallallaan säätänyt ja määrännyt sen päivän, jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan. Kysymys on päivästä, eikä päivistä, ennen Jumalan päivän tulemista, johon meidän tulisi valmistautua, ennen tuota tulevaa palavaa Herran päivää.
1234567... kirjoitti:
Kalamos. . .Pietari tarkoittaa, että kaikkien näiden pitää katoaman, minkä kaltaiset teidän tulee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa, niin että te ikävöitsette Jumalan päivän tulemista, eikä tulevien päivien jouduttamista. Jumala on itse omalla vallallaan säätänyt ja määrännyt sen päivän, jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan. Kysymys on päivästä, eikä päivistä, ennen Jumalan päivän tulemista, johon meidän tulisi valmistautua, ennen tuota tulevaa palavaa Herran päivää.
Pietari käyttää sanaa
speudontas = kiirehtiä
Pietari ei käytä sanaa
epipotheo = ikävöidä
Me siis odotamme ja jopa kiirehdimme/joudutamme tuota päivää siten,
että julistamme evankeliumia maan ääriin saakka,
jotta täysi luku tulisi mahdollisimman nopeasti sisälle.- 1234567...
kalamos kirjoitti:
Pietari käyttää sanaa
speudontas = kiirehtiä
Pietari ei käytä sanaa
epipotheo = ikävöidä
Me siis odotamme ja jopa kiirehdimme/joudutamme tuota päivää siten,
että julistamme evankeliumia maan ääriin saakka,
jotta täysi luku tulisi mahdollisimman nopeasti sisälle.Ihmisten aikataulut on jo kulutettu loppuun, ja luopumus on ainoastaan jäljellä, ja suuri osa opettaa harhaisia oppeja.
Koeta jo viimein kalamos ymmärtää, ettei ihminen voi muutella Jumalan aikatauluja, sillä Hän on säätänyt ja määrännyt sen päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan.
Väärällä tulkinnalla et voita yhtään mitään, vaan teet Raamatusta kirjan joka sotii itseänsä vastaan tulkitsemalla väärin kirjoitukset. - (toim.huom.)
?????. kirjoitti:
Olisiko niin, että nämä uskosta luopujat eivät ymmärrä itse luopumustaan ???
Adventismi ei ole sinnepäinkään mitä uskolla tarkoitetaan!
Älä sekoita asioita! 1234567... kirjoitti:
Ihmisten aikataulut on jo kulutettu loppuun, ja luopumus on ainoastaan jäljellä, ja suuri osa opettaa harhaisia oppeja.
Koeta jo viimein kalamos ymmärtää, ettei ihminen voi muutella Jumalan aikatauluja, sillä Hän on säätänyt ja määrännyt sen päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan.
Väärällä tulkinnalla et voita yhtään mitään, vaan teet Raamatusta kirjan joka sotii itseänsä vastaan tulkitsemalla väärin kirjoitukset.Mitä joutuisammin täysi luku on sisälle tullut,
sitä nopeammin laiva lähtee.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11269115- uskoa sekin
(toim.huom.) kirjoitti:
Adventismi ei ole sinnepäinkään mitä uskolla tarkoitetaan!
Älä sekoita asioita!Toimitukselle huomio. Teillä sitä uskoa riittää mitä uskolla tarkoitetaan. Ikuista piinaa tarjoatte uskottomille, tulikekäleet vaan polttelee ja hiilihangot heiluu halki ikuisuuksien.
- Aivan uudenlainen
tulkinta Kalamoksella ja en ole itse ainakaan näin ymärtänyt, kun kalamos kirjoitaa.
Tulkitsen omien sanoin tätä kalamoksen ajatusta:
Kalamos kirjoittaa, että ensin tulee Herran päivä jolloin taivaat pauhinalla katoavat... ja se kestää tuhat vuotta.
Ihmisten pitäisi olla Herran kanssa nuhteettomia pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa tämän tuhanen vuoden ajan, kun samalla odottavat ja jouduttavat
Jumalan päivän tulemista" Jolloin Kristus antaa valtakunnan Isän ja Jumalan haltuun päiväksi (eli tuhanneksi vuodeksi) ja tämän aljakaisiksi Jumala luo uudet maat ja taivaat.>> Ihmisten pitäisi olla Herran kanssa nuhteettomia pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa tämän tuhanen vuoden ajan, kun samalla odottavat ja jouduttavat
Jumalan päivän tulemista" Jolloin Kristus antaa valtakunnan Isän ja Jumalan haltuun päiväksi (eli tuhanneksi vuodeksi) ja tämän aljakaisiksi Jumala luo uudet maat ja taivaat.- aivan uudenlainen
kalamos kirjoitti:
>> Ihmisten pitäisi olla Herran kanssa nuhteettomia pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa tämän tuhanen vuoden ajan, kun samalla odottavat ja jouduttavat
Jumalan päivän tulemista" Jolloin Kristus antaa valtakunnan Isän ja Jumalan haltuun päiväksi (eli tuhanneksi vuodeksi) ja tämän aljakaisiksi Jumala luo uudet maat ja taivaat.tulkinta.
Kalamoksen sivulta suoraan poimittu:
""Eli ennenkuin tuo tuhat vuotta kestävä ihanuus syntyy,
on maailmassa ankarat synnytystuskat,
jotka päättyvät siihen, että saastunut maailma puhdistetaan tulella.
Maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palaa.
Ja sitten siis koittaa Herran päivä,
tuhat vuotta kestävä rauhan millenium.
Tuon tuhat vuotta kestävän Herran päivän jälkeen
tulee Jumalan päivä.
Jumalan päivän tuleminen on vieläkin totaalisempi
kuin Herran päivän tuleminen.
Sillä Jumalan päivän tulemisen yhteydessä
materian maailma sulaa/katoaa/häviää.
Kun siis nämä kaikki näin hajoavat,
millaisia tuleekaan teidän olla
pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
teidän, jotka odotatte ja joudutatte
Jumalan päivän tulemista,
jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat
ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
Tuo Jumalan päivän tuleminen on maailmanloppu.
Mutta tuota kauheaa Jumalan päivän tulemista
seuraa itse Jumalan päivä.
Siis päivä,
jolloin Kristus antaa valtakunnan Isän ja Jumalan haltuun. 1 Kor 15
Jumalan päivän alkajaisiksi Jumala siis
luo uudet taivaat ja uuden maan.
Ja tätä autuutta ei kestä enää vain yksi päivä eli tuhat vuotta,
vaan kysymyksessä on iankaikkisuuden päivä.""
-------------------------------------------------------------
Eli samalla lailla tulkitsen, mutta lopussa on iankaikkinen päivä:
Kalamos kirjoittaa, että ensin tulee Herran päivä jolloin taivaat pauhinalla katoavat... ja se rauhan millenium kestää tuhat vuotta.
Ihmisten pitäisi olla Herran kanssa nuhteettomia pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa tämän tuhanen vuoden ajan, kun samalla odottavat ja jouduttavat. Jumalan päivän tulemista" Jolloin Kristus antaa valtakunnan Isän ja Jumalan haltuun päiväksi ja tässä tarkoitakin iankaikkisuutta. Eli päivä ei tarkoitakkaan tuhatta vuotta. aivan uudenlainen kirjoitti:
tulkinta.
Kalamoksen sivulta suoraan poimittu:
""Eli ennenkuin tuo tuhat vuotta kestävä ihanuus syntyy,
on maailmassa ankarat synnytystuskat,
jotka päättyvät siihen, että saastunut maailma puhdistetaan tulella.
Maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palaa.
Ja sitten siis koittaa Herran päivä,
tuhat vuotta kestävä rauhan millenium.
Tuon tuhat vuotta kestävän Herran päivän jälkeen
tulee Jumalan päivä.
Jumalan päivän tuleminen on vieläkin totaalisempi
kuin Herran päivän tuleminen.
Sillä Jumalan päivän tulemisen yhteydessä
materian maailma sulaa/katoaa/häviää.
Kun siis nämä kaikki näin hajoavat,
millaisia tuleekaan teidän olla
pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
teidän, jotka odotatte ja joudutatte
Jumalan päivän tulemista,
jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat
ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
Tuo Jumalan päivän tuleminen on maailmanloppu.
Mutta tuota kauheaa Jumalan päivän tulemista
seuraa itse Jumalan päivä.
Siis päivä,
jolloin Kristus antaa valtakunnan Isän ja Jumalan haltuun. 1 Kor 15
Jumalan päivän alkajaisiksi Jumala siis
luo uudet taivaat ja uuden maan.
Ja tätä autuutta ei kestä enää vain yksi päivä eli tuhat vuotta,
vaan kysymyksessä on iankaikkisuuden päivä.""
-------------------------------------------------------------
Eli samalla lailla tulkitsen, mutta lopussa on iankaikkinen päivä:
Kalamos kirjoittaa, että ensin tulee Herran päivä jolloin taivaat pauhinalla katoavat... ja se rauhan millenium kestää tuhat vuotta.
Ihmisten pitäisi olla Herran kanssa nuhteettomia pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa tämän tuhanen vuoden ajan, kun samalla odottavat ja jouduttavat. Jumalan päivän tulemista" Jolloin Kristus antaa valtakunnan Isän ja Jumalan haltuun päiväksi ja tässä tarkoitakin iankaikkisuutta. Eli päivä ei tarkoitakkaan tuhatta vuotta.Ihan oikein muutoin paitsi,
että viimeinen kappaleesi on ihan väärin.- aivan uudenlainen
kalamos kirjoitti:
Ihan oikein muutoin paitsi,
että viimeinen kappaleesi on ihan väärin.Ei mahda mittään luin niin kuin kirjoitit. Ei tuosta muuhun käsitykseen pääse, että Herran päivän jälkeen odotetaan ja joudutetaan Jumalan päivän tulemista ne tuhat vuotta.
- 1234567...
kalamos kirjoitti:
Ihan oikein muutoin paitsi,
että viimeinen kappaleesi on ihan väärin.Kalamos. . . . Salaista ylimääräistä tempausta ei ole, ennen Jeesuksen toista tulemista !
Jeesuksen toinen tuleminen on suuri ja julkinen. Uskossa kuolleet herätetään kirkastetussa ruumiissa ja elossa olevat uskovat muutetaan ja näin heidät temmataan 1000 vuodeksi taivaaseen jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.
Kaikki viimeiset vitsaukset, sodat vihat ja vainot on ennen Jeesuksen toista tulemista. Viimeisin vaino tulee pedon ja pedon kumartajien taholta kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkesi Ilm.17:12-13.
Jeesuksen toisessa tulemisessa kaikki kaikkien kansojen jumalattomat ja peto antikristus saavat surmansa Hänen ilmestyksestään. Näin maa on autio ja tyhjä ja paholainen sidottuna sen 1000 vuotta.
1000 vuoden jälkeen on jumalattomien ylösnousemus ja paholainenkin päästetään vankeudestaan. Paholainen villitsee heitä, ja niin he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. On tullut viimeisen tuomion aika jumalattomille. Kukin saa maistaa tulta tekojensa mukaan, sillä tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät.
Tämä on toinen kuolema tulijärvessä, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa, vaan he tulevat tomuksi jalkapohjien alle.
Luodaan uusi taivas ja uusi maa jossa vanhurskaus asuu.
Muistutukseksi: Sunnuntai on pedon merkki. Miksi pedon merkki ? Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. Jumala ei ole antanut muutokseen lupaa.
Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.
Ilm.14:7. Kumartakaa Häntä joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet. aivan uudenlainen kirjoitti:
Ei mahda mittään luin niin kuin kirjoitit. Ei tuosta muuhun käsitykseen pääse, että Herran päivän jälkeen odotetaan ja joudutetaan Jumalan päivän tulemista ne tuhat vuotta.
Auttoiko ylempänä oleva kommenttini ylifariseukselle
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11258383/#comment-59972909
Eli me voimme jouduttaa asioita vain siihen hetkeen asti,
jolloin tapahtuu seurakunnan tempaus.
Sen jälkeisten tapahtumien aikataulu on jo lukkoon lyöty.1234567... kirjoitti:
Kalamos. . . . Salaista ylimääräistä tempausta ei ole, ennen Jeesuksen toista tulemista !
Jeesuksen toinen tuleminen on suuri ja julkinen. Uskossa kuolleet herätetään kirkastetussa ruumiissa ja elossa olevat uskovat muutetaan ja näin heidät temmataan 1000 vuodeksi taivaaseen jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.
Kaikki viimeiset vitsaukset, sodat vihat ja vainot on ennen Jeesuksen toista tulemista. Viimeisin vaino tulee pedon ja pedon kumartajien taholta kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkesi Ilm.17:12-13.
Jeesuksen toisessa tulemisessa kaikki kaikkien kansojen jumalattomat ja peto antikristus saavat surmansa Hänen ilmestyksestään. Näin maa on autio ja tyhjä ja paholainen sidottuna sen 1000 vuotta.
1000 vuoden jälkeen on jumalattomien ylösnousemus ja paholainenkin päästetään vankeudestaan. Paholainen villitsee heitä, ja niin he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. On tullut viimeisen tuomion aika jumalattomille. Kukin saa maistaa tulta tekojensa mukaan, sillä tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät.
Tämä on toinen kuolema tulijärvessä, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa, vaan he tulevat tomuksi jalkapohjien alle.
Luodaan uusi taivas ja uusi maa jossa vanhurskaus asuu.
Muistutukseksi: Sunnuntai on pedon merkki. Miksi pedon merkki ? Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. Jumala ei ole antanut muutokseen lupaa.
Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.
Ilm.14:7. Kumartakaa Häntä joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet.Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä:
"En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden;
sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka.
Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää,
niinkuin nyt olet tehnyt,
niin kauan kuin maa pysyy,
ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen,
ei vilu eikä helle ..." (1 Moos 8:21-22)- aivan uudenlaista
kalamos kirjoitti:
Auttoiko ylempänä oleva kommenttini ylifariseukselle
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11258383/#comment-59972909
Eli me voimme jouduttaa asioita vain siihen hetkeen asti,
jolloin tapahtuu seurakunnan tempaus.
Sen jälkeisten tapahtumien aikataulu on jo lukkoon lyöty.kalamos jouduttaa ja odottaa Jumalan päivän tulemista, mutta ei Herran Jeesuksen tulemusta."Siis päivä,jolloin Kristus antaa valtakunnan Isän ja Jumalan haltuun."
Kalamos varmaan yrittää parhaansa mukaan selvittää raamattua, mutta jostain syystä kalamokselta puuttuu ymmärrystä raamatuun nähden.
Kalamos yrittää vääntää, että jompi kumpi hallitsee milloin Jumala milloin Herra riippuen siitä kumpi antaa toiselleen valtaa halita aikaa, jos toisa. aivan uudenlaista kirjoitti:
kalamos jouduttaa ja odottaa Jumalan päivän tulemista, mutta ei Herran Jeesuksen tulemusta."Siis päivä,jolloin Kristus antaa valtakunnan Isän ja Jumalan haltuun."
Kalamos varmaan yrittää parhaansa mukaan selvittää raamattua, mutta jostain syystä kalamokselta puuttuu ymmärrystä raamatuun nähden.
Kalamos yrittää vääntää, että jompi kumpi hallitsee milloin Jumala milloin Herra riippuen siitä kumpi antaa toiselleen valtaa halita aikaa, jos toisa.Nimenomaan joudutan Jumalan päivän tulemista
jouduttamalla sitä päivää,
kun Jeesus tulee ja noutaa omansa tykönsä.
Siis jouduttamalla laivan täyttymistä
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11269115- aivan uudernlaista
kalamos kirjoitti:
Nimenomaan joudutan Jumalan päivän tulemista
jouduttamalla sitä päivää,
kun Jeesus tulee ja noutaa omansa tykönsä.
Siis jouduttamalla laivan täyttymistä
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11269115Kalmos, ota opetus vastaan, jonka ylifariseus_1, benedi, jarlau, Timo Flink, Alexkasi....
Jouduttamisesi (eksytys) on onnistunut, koska Jumala kertoo sanassaan lyhentävänsä tulemuksensa aikaa, muuten ei pelastettuja olisi. aivan uudernlaista kirjoitti:
Kalmos, ota opetus vastaan, jonka ylifariseus_1, benedi, jarlau, Timo Flink, Alexkasi....
Jouduttamisesi (eksytys) on onnistunut, koska Jumala kertoo sanassaan lyhentävänsä tulemuksensa aikaa, muuten ei pelastettuja olisi.Ei sinun minua tarvitse uskoa. Mutta uskot kai sinä Sanan.
Ja olepa nyt huolellinen Sanaa lukiessasi.
Vaikka enkeli Jumalan taivaasta tulisi ja opettaisi jotain muuta,
kuin mitä Sanassa sanotaan, niin älä vaan usko.
Pietari puhuu nimenomaan kiirehtämisestä (speudontas)
ei ikävöimisestä (epipotheo).
Kun pakanain täysi luku on sisälle tullut,
on tuo kiirehtäminen täyttynyt, ja tapahtuu seurakunnan tempaus.
Matt 24 taas puhuu kohderyhmästä Valitut,
joiden tähden ahdistuksen päiviä lyhennetään,
koska muutoin mikään LIHA ei pelastuisi.
Siis kysymyksessä on lihassa ahdistuksen läpi selviytyvistä,
eikä siitä joukosta, jonka täydestä luvusta Paavali puhui.
Ei se nyt ihan noinkaan mene.
Minä olen aina ihmietekkyt että miksi nämä lahkot joissa uskotaan ikuiseen helvetin piinaan näkevät kaiken vain tuhona ja kostona ja mustana ja .. ties minkälaisena...
Raamattu kertoo yhden ja saman sanoman - sen alusta sen loppuun - sama sanoma koko ajan jonka tarkoitus on PELASTAA ihmiset pahuuden vallasta ja TEHDÄ LOPPU pahuudesta.
Siinä se on.
Ja Jumalan Sana kertoo kuinka se tulee tapahtumaan. Kuinka pahuus, valhe ja kaikki mitä se on aikaan saanut poistetaan eikä niitä enää ole. Kruksi on vain siinä että ne jotka roikkuvat kiinni pahuudessa tuhoutuvat samaan aikaan kun pahuuskin.
Kaikki puheet ikuisesta helvetistä tai että Jumala kiduttaisi luomuksiaan tai tekisi heille pahaa on vain sokeaa selittämistä ... ja miksi? Kukapa sen tietää - mutta totta se ei ainakaan ole ja Jumala ei valehtele koskaan ..
Kun kalamoskin tässäkin kirjoituksessaan ensin olettaa kaikenlaista ja vetää sitten olettamuksistaan kummallisia johtopäätöksiä .. on sellainen analyysi taatusti metsässä.
Herran päiväkö on 1000 vuotta? ja taisi kalamos jopa samaistaa sen sapatin kanssa ?
Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
kalamosko uskoo että "se päivä" on 1000 vuotta pitkä?
Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.
Monet sanovat - lakia ei ole, laki on poistettu. Mikä on täysin väärin sillä lakia ei ole poistettu - vaan täytetty. Se on siis täytetty ... ymmärrätkö kalamos mitä se tarkoittaa?
Jos nyt uskomme että laki on täytetty, niin kuin Jumalan Poika sanoi - niin miksi Jumala tuhoaisi kaiken .. Jumala kyllä tuhoaa pahuuden ja valitettavasti siinä tuhoutuvat nekin jotka pahuudessa kiinni roikkuvat - mutta se ei ole Jumalan tahto vaan ihmisten itsensä valinta.
Profetta Jesaja sanoi mm. että jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta; oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran korkeutta.
Herra, sinun kätesi on kohotettu, mutta he eivät sitä näe.
He saakoot häpeäksensä nähdä sinun kiivautesi kansan puolesta; kuluttakoon heidät tuli, joka sinun vihollisesi kuluttaa. Herra, sinä saatat meille rauhan, sillä myös kaikki meidän tekomme olet sinä tehnyt. Herra, meidän Jumalamme, meitä ovat vallinneet muut herrat, et sinä; sinua yksin me ylistämme, sinun nimeäsi.
Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse: niin sinä olet heille kostanut, tuhonnut heidät ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa.
-----------
Pahuus ja siinä kiinni roikkujat saavat tuon kohtalon ..
kalamokselle sanoisin:
Lopeta mutkistamasta Raamatun sanomaa ... opi sen sijaan tuntemaan Jumalasi. Jos joku uskoo "helvetin ikuiseen piinaan" .. hän ei tunne Jumalaansa ... sillä sellainen ole Jumalan mieleen tullut se olisi kauhistus Jumalalle.
alexkalamos kirjoitti:
>> Ei se nyt ihan noinkaan mene.
#Antaisitko suoran lainauksen avauksestani kohdasta, mikä oli väärin.#
Se on väärin, että et pidä kuolemaa kuolemana - vaan annat kuolemalle toisen merkityksen silloin kun uskosi tarvitsee sitä.
Kun Raamattu sanoo "synnin palkka on kuolema" sinä et usko, että se on totta vaan kysyt "anna minulle lainaus Raamatusta" ??
Kokeilehan lukea Raamattuasi siten, että ihmisen kuolema ON kuolema, eli elämän loppu..
Tiedätkö mitä silloin tapahtuu ??
Juu, Raamatun kirjoitukset loksahtevat paikoilleen, kaikki sopii yhteen ja kaikesta tulee uskottavaa. Eikä siihen silloin sovi sen enempää helvetin ikuinen piina kuin kaatuilemiset tai muutkaan spiritistiset hurmostilat.
Siis usko siihen mitä Raamattu sanoo. "synnin palkka on kuolema"..
Kun Raamatussa lukee Jesus kuoli ja haudattiin ja Jumala herätti hänet kolmantena päivänä - usko siihen - älä ala selittelemään kautta rantain, että Jeesus ei kuollutkaan vaan astuio akas tuonelaan - Raamatun mukaan Jeesus kuoli ja nousi kolmantena päivänä kuolleista - SE on Raamatun opetus.
Toinen asia minkä Raamattu sanoo on, että syntisen kohtalo on tuhoutuminen. miksi et usko siihenkään vaan väität että tuhoutuminen ei olekaan tuhoutumista ?
Siis, lue Raamattua oikein, niin ei tarvitse uskoa noihin kauhutaruihin tai spiritismiin.
alexalex.kasi kirjoitti:
#Antaisitko suoran lainauksen avauksestani kohdasta, mikä oli väärin.#
Se on väärin, että et pidä kuolemaa kuolemana - vaan annat kuolemalle toisen merkityksen silloin kun uskosi tarvitsee sitä.
Kun Raamattu sanoo "synnin palkka on kuolema" sinä et usko, että se on totta vaan kysyt "anna minulle lainaus Raamatusta" ??
Kokeilehan lukea Raamattuasi siten, että ihmisen kuolema ON kuolema, eli elämän loppu..
Tiedätkö mitä silloin tapahtuu ??
Juu, Raamatun kirjoitukset loksahtevat paikoilleen, kaikki sopii yhteen ja kaikesta tulee uskottavaa. Eikä siihen silloin sovi sen enempää helvetin ikuinen piina kuin kaatuilemiset tai muutkaan spiritistiset hurmostilat.
Siis usko siihen mitä Raamattu sanoo. "synnin palkka on kuolema"..
Kun Raamatussa lukee Jesus kuoli ja haudattiin ja Jumala herätti hänet kolmantena päivänä - usko siihen - älä ala selittelemään kautta rantain, että Jeesus ei kuollutkaan vaan astuio akas tuonelaan - Raamatun mukaan Jeesus kuoli ja nousi kolmantena päivänä kuolleista - SE on Raamatun opetus.
Toinen asia minkä Raamattu sanoo on, että syntisen kohtalo on tuhoutuminen. miksi et usko siihenkään vaan väität että tuhoutuminen ei olekaan tuhoutumista ?
Siis, lue Raamattua oikein, niin ei tarvitse uskoa noihin kauhutaruihin tai spiritismiin.
alex>> Synnin palkka on kuolema
Herran päivä esiintyy Raamatussa
paitsi vihan ja synkeyden päivänä myös pelastuksen päivänä.
Herran edessä yksi päivä on kuin tuhat vuotta.
Eli seuraavaksi on siis edessä ihmiskunnan historiassa
tuhat vuotta kestävä seitsemäs päivä.
Tuo seitsemäs millenium on Sapatin päivä eli Herran päivä.
Mutta siirtyminen tuohon päivään
eli Herran päivän tuleminen on Raamatun mukaan kauhea.
Mutta itse Herran päivä = Messiaan Päivä = Kristuksen päivä
on iki-ihana tuo tuhat vuotta kestävä valtakunta,
josta Jeesus sanoi "Minun Valtakunnassani".- Sairasta
Kalamos luulee olevansa oikeassa, mutta on luonnollisesti väärässä.
Mitä voisimme sanoa hänen kirjoituksestaan ? Että se on pitkä ja selittävä siitä mihin kalamos uskoo, ei muuta. Kalamoksen uskonto on lahko-uskovaisuutta jossa korostetaan Jumalan hirvittävää rangaistusta niitä kohtaan jotka eivät jaa lahkon uskoa ikuisesta rangaistuksesta.Avaukseni sisälsi enimmäkseen Pietarin tekstiä järjestyksessään
luvusta (2 Piet) 3 ja jakeesa 3 alkaen.
Niiden välissä oli muutama minun virkkeeni näihin
Pietarin sanoihin liittyen.
Mikä kohta näistä selvennyslauseissani on mielestäsi väärin:
__________________________________
Pietari kirjoittaa viimeisistä päivistä,
jolloin tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia,
jotka aivan tieten tahtoen jättävät huomaamatta tosiasiat:
(2 Piet 3:3-4)
Puhumalla evoluutiosta iankaikkisen taivaan Jumalan sijaan,
ei tarvitse uskoa myöskään siihen, että samainen Jumala,
jonka Sanan voimasta maa rakentui,
voi myös samalla Sanansa voimalla tuhota sen:
(2 Piet 3:5-7)
Kysymys on siitä samasta Jumalan Sanasta,
jonka voimasta maa rakentui.
Saman Sanan voimasta se odottaa tulen tuhoa.
Mutta milloin tämä tapahtuu!
Pietari kertoo seuraavaksi Jumalan aikataulun perusperiaatteen:
(2 Piet 3:8)
Ja nyt Pietari alkaa käydä läpi tuota Jumalan aikataulua.
Päivä päivältä. Tai millenium milleniumilta.
Pietari ottaa ensimmäiseksi esille
meneillään olevan armotalouskauden.
Pilkkaajat kysyivät, missä on lupaus Hänen tulemisestaan.
Pietari vastaa, että ei Herra viivyttele,
mutta pitkämielisyytensä tähden Hän on odottanut,
ja antanut aikaa parannuksen tekoon.
Jo kaksi tuhatta vuotta eli kaksi päivää on tätä armon aikaa riittänyt:
(2 Piet 3:9)
Seuraavaksi on edessä ihmiskunnan historian seitsemäs päivä.
Sapatin päivä. Herran päivä. Messiaan päivä.
Mutta Raamattu puhuu myös siihen liittyvästä kauheudesta.
Herran päivän tuleminen on kauhea.
Eli ennenkuin tuo tuhat vuotta kestävä ihanuus syntyy,
on maailmassa ankarat synnytystuskat,
jotka päättyvät siihen, että saastunut maailma puhdistetaan tulella.
Maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palaa.
Ja sitten siis koittaa Herran päivä,
tuhat vuotta kestävä rauhan millenium:
(2 Piet 3:10)
Tuon tuhat vuotta kestävän Herran päivän jälkeen tulee Jumalan päivä.
Jumalan päivän tuleminen on vieläkin totaalisempi
kuin Herran päivän tuleminen.
Sillä Jumalan päivän tulemisen yhteydessä
materian maailma sulaa/katoaa/häviää:
(2 Piet 3:11-12)
Ja sitten koittaa tuo iki-ihana Jumalan päivä,
jonka alkajaisiksi Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan.
(2 Piet 3:13)
Tuo Jumalan päivän tuleminen on maailmanloppu.
Mutta tuota kauheaa Jumalan päivän tulemista
seuraa itse Jumalan päivä. Siis päivä,
jolloin Kristus antaa valtakunnan Isän ja Jumalan haltuun. (1 Kor 15)
Jumalan päivän alkajaisiksi Jumala siis
luo uudet taivaat ja uuden maan.
Ja tätä autuutta ei kestä enää vain yksi päivä eli tuhat vuotta,
vaan kysymyksessä on iankaikkisuuden päivä:
(2 Piet 3:3-14-18)
_________________________________________
http://kalamos.omasivu.fi/viimeiset-paivat/
- kalamoksen tulkintaa
Kalmos kirjoittaa, että kahden päivän jälkeen tulee seitsemäs päivä ja sitten kahdeksaspäivä;
Tarkoittaen, 1000- ja 2000- luku (ensimmäinen ja toinen päivä) on armon aikaa ja että Jeesus tulee (7.päivänä) 3000-luvulla ja Jumala tulee (8.päivänä) 4000-luvulla. Kalamos ei nyt kyllä ymmärrä,
mitä yritit todistaa minun kirjoittaneen.
Mutta miten suhtaudut Pietarin sanoihin:
"Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa,
että yksi päivä on Herran edessä kuin tuhat vuotta
ja tuhat vuotta kuin yksi päivä." (2 Piet 3:8)Kiitos Herralee siitä että NIMIM. KALAMOS ainakin hetken aikaa jaksaa meille ammentaa aarrekammiostaan! Joku toinen skrivasi näin jännästi:
## Kun Raamattu sanoo: Kristus on lain loppu, niin se on sitten loppu, vaikka Jeesus kuinka selittäisi, ettei Hän ole tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, vaan täyttämään ne viimeistä piirtoa myöten. ##
Jess! Kun Jumalan armosta pystyn noudattamaan lakia (edes vähän) niin eikö se silloin ole lain tien loppu minulle ja armon tien alku?!! Siksi Paavali jyrähtää:
Gal. 3:13
Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
Gal. 3:10 :
Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
Lainnoudattajan pitää kyetä joka pilkku täyttämään, mutta missä silloin olisi armon tarve. Mutta "Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen jotta hän kaikkia armahtaisi". Meidän täytyy siis nöyrtyä armoon, emme saa langeta lakiuskoon.
Gal.5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
Sitäpaitsi jos ei jaksa lukea Moosesta ja päntä päähänsä niin on verraton oikotie: Rakkaus opettaa kaikki mitä pitää kanssaihmisille tehdä ja mitä jättää tekemättä.
Jumala on lähimmäisessä, salatusti, sillä lähimmäinenkin on hänen tekemänsä.
antti
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po653807Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162705Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242634Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441856- 251636
- 1221397
Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2811337- 1261335
Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.901299Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?
Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin911271