No kokeillaan nyt täältäkin saada jotain uutta näkökantaa. Nyt olis ongelma valita kahden hyvän naisen väliltä. Toinen on nykyinen "kumppanini', toinen exäni joka haluaisi nyt takaisin. meillä on exän kanssa yhteinen lapsi. Nykyisestä pidän kyllä tällä hetkellä enemmän, mutta tiedän, että jos hänet valitsen, menetän hyvät välit lapsen äitiin ja tapaamiskiistat alkaa ihan varmasti. jos helpolla haluaisin päästä valitsin exän ja isotöisen suhteen uudelleen lämmittelyn, koska olen aika varma, että nykyinen kumppanini kummittelee lähes täydellisyydellään ainakin mielessäni vaikka en häntä enää koskaan näkisikään. ei exäkään huono nainen ole millään muotoa, mutta kerran kuitenkin lähteny ja jättänyt samalla isot arvet. siispä valitsenko pikkusen haljumman parisuhteen ja enemmän aikaa lapsen kanssa(mikä on minulle tärkeää) vai sen täydellisen naisen ja paljon ongelmia lapsen näkemisen kanssa?
kahden naisen loukussa
130
8644
Vastaukset
- ....
Kuulostaa pahalta, mutta sinuna en ottaisi kumpaakaan. Sen kumppanin pitää tuntua juuri oikealta. ei niin, että joudut jo miettimään vanhan ja uuden välillä. Jos joudut jo nyt miettimään, 20 vuoden päästä sinulla on joko ok suhde tai paljon ongelmia. eli joku maata järisyttävä tunne jää puuttumaan. Sellainen rakkaus ei yleensä kestä, jota on jouduttu miettimään ja jahkailemaan niin paljon kuin sinä näköjään joudut. En usko oikeastaan, että se on rakkautta ollenkaan, jos joutuu miettimään muita ja kaikkea vihreyttä aidan toisella puolella.
- foreveralone11
Jos itse olisin aloittaja, ottaisin luultavasti uuden, koska vanhan kanssa on jo mennyt välit poikki, miksi enää jatkaa sitä. Jos ei ottaisi kumpaakaan, alkaisi jossain vaiheessa tulla uutta naista peliin ja sitten se sama tilanne, eli ei toimisi
- KALLE KELLO
"Kuullostaa pahalta, SINUNA EN OTTAISI KUMPAAKAAN". Niin, jätkä on varma, että jompikumpi tulee kuin sormia napsauttamalla? Taitaa kuule jätkällä jäädä luu käteen.. Ei ne naiset ole mitään aivottomia (toivonmukaan) esineitä. Jätkällä on kusta päässä, ja sen pitää ehdottomasti hakea apua päänuppiinsa. Ei normaali-ihminen
- tin6
Jos ihminen on jo perusluonteeltaan sellainen, että miettii aidan toiselta puolelta jotakin, tulee näin tapahtumaan aina siitä huolimatta, millainen kuppani on vierellä. Eikä siinä ole ihastumisella tai rakastumisella mitään merkitystä, koska arki se tulee siinäkin jutussa vastaan.
- 2+13
foreveralone11 kirjoitti:
Jos itse olisin aloittaja, ottaisin luultavasti uuden, koska vanhan kanssa on jo mennyt välit poikki, miksi enää jatkaa sitä. Jos ei ottaisi kumpaakaan, alkaisi jossain vaiheessa tulla uutta naista peliin ja sitten se sama tilanne, eli ei toimisi
hölmö, ota molemmat.
itse kuulun polygamiayhdistykseen ja siellä ei tarvitse moisilla asioilla nuppia vaivata. - Jeesa
KALLE KELLO kirjoitti:
"Kuullostaa pahalta, SINUNA EN OTTAISI KUMPAAKAAN". Niin, jätkä on varma, että jompikumpi tulee kuin sormia napsauttamalla? Taitaa kuule jätkällä jäädä luu käteen.. Ei ne naiset ole mitään aivottomia (toivonmukaan) esineitä. Jätkällä on kusta päässä, ja sen pitää ehdottomasti hakea apua päänuppiinsa. Ei normaali-ihminen
Aloittajalle uosittelenn TNT4:ää ahteriin.
Pääsevät naiset jatkamaan idiootti-narsisti-vapaata elämäänsä. - elämän kokemus
Jeesa kirjoitti:
Aloittajalle uosittelenn TNT4:ää ahteriin.
Pääsevät naiset jatkamaan idiootti-narsisti-vapaata elämäänsä.Onko siinä jotain ongelmaa jos nainen ei ole ottamassa miestä jos mies vaan sormia napsauttaa? Olen yhden miehen exä enkä enää menisi yhdellekään miehelle.
En ole idiootti enkä narsisti vaikka haluan elää "vapaana". Elämän onnellisuus löytyy paljon muualtakin kun toisesta ihmisestä. - Elopellon polku
Juuri niin, älä ota kumpaakaan. Itselleni on käynyt samoin. Aikani veivasin kahden naisen välissä ja siitäpä se soppa syntyi. Lopulta kumpikin "työnsi" toisen syliin ja "kehoitti" olemaan onnellinen jne. Lopulta ilmoitin kummallekkin, että nyt riitti. Sattui ihan pirusti ja tuntui, ettei elämästä tule mitään. Vaan kuinkas kävi, löytyi maailman ihanin Nainen, täysin puhtaalta pöydältä liikkeelle. Nyt loistavat välit lapsiin ja kaikki tulee keskenään toimeen. Lasten äidin kanssa asialliset välit ja yhteydessä olemme sen, mnkä nuorimmaisen (ainut alaikäinen) asiat vaativat. Ja se "toinen" nainen on jossain muistojen syövereissä ja ei enään saa mitään fiboja tuntumaan.
Eli kokemuksesta sanon, heivaa molemmat. Haavat ovat jo liian syvät molemmin puolin, niitä ei voi unohtaa ja jos jomman kumman kanssa jatkat, niin aina tulee tilenteita, joissa ne kaivetaan auki. Ole itsekäs, rakasta itseäsi, niin pystyt rakastamaan muitakin. Ja muista, lapsesi on/ovat tärkeintä ja kalleinta mitä Sinulle on. - Veit sanat suustani
elämän kokemus kirjoitti:
Onko siinä jotain ongelmaa jos nainen ei ole ottamassa miestä jos mies vaan sormia napsauttaa? Olen yhden miehen exä enkä enää menisi yhdellekään miehelle.
En ole idiootti enkä narsisti vaikka haluan elää "vapaana". Elämän onnellisuus löytyy paljon muualtakin kun toisesta ihmisestä.Täysin sama tilanne. Melkein kuin olisin itse kirjoittanut tuon tekstin:)
- jrweusepoiuesrgpisju
2+13 kirjoitti:
hölmö, ota molemmat.
itse kuulun polygamiayhdistykseen ja siellä ei tarvitse moisilla asioilla nuppia vaivata.Ryhdy hintiks!!sehän on niin muotia että kauhistuttaa!!
homot hirteen!! - jevgeni popov
Veit sanat suustani kirjoitti:
Täysin sama tilanne. Melkein kuin olisin itse kirjoittanut tuon tekstin:)
joo,ihan ite kirjotin. suomalaiset ämmät tulisi lähettää afrikkaan!!lopullisesti.
- elämän kokemus
jevgeni popov kirjoitti:
joo,ihan ite kirjotin. suomalaiset ämmät tulisi lähettää afrikkaan!!lopullisesti.
No lähetä. Voit lisääntyä jonkun naispopovin kanssa.
- hupaukko
jrweusepoiuesrgpisju kirjoitti:
Ryhdy hintiks!!sehän on niin muotia että kauhistuttaa!!
homot hirteen!!Toi ois kyllä aika rankka veto tossa tilanteessa = )
- ei vakava asia
Kun löydät sen oikean, häntä ei halua vaihtaa toiseen/ pettää MISSÄÄN MUODOSSA. Ei edes humalassa (jota ihmiset käyttävät tekosyynä), eikä varsinkaan henkisesti eksän kanssa. Mutta tässä tapauksessa en usko, että edes todella kaipaat eksääsi. En usko, että henkisesti haikailet eksäsi perään.
Kuulostaa siltä, että kun hän (ex) on avannut portin suhteellenne, käyt normaalisti läpi uusia ajatuksia nykyisen suhteen kestävyydestä.
Mutta entinen on aina entinen. Jostain syystä se suhde on päättynyt. Kun luet tekstisi, huomaat, että kutsut uutta kumppaniasi TÄYDELLISEKSI. - Oma moka
"Täydellinen nainen" ei estä yhtäkään isää näkemästä lastaan / lapsiaan. Huolehdi nyt kuule vaan, että tiedät asioita luulottelun sijasta. Eikä viisas muutenkaan joudu loukutetuksi.
- %%%%%%
Eihän tuossa sanottu että nykyinen kumppani mitään estäisi, vaan että se ex saattaisi estää. Mutta luulen, että aloitus on provo, sen verran ristiriitainen ja epäuskottava teksti. Minusta on ylipäätään huono idea lapsen takia olla yhdessä, jos muuten suhde ei toimi. Helposti käy noin kuin ap sanookin, että kaipaisi sitä toista ja onnettomana sitä ei välttämättä pysty mitään perhe-elämää edes lapsen takia teeskentelemään. Lapsi voi paremmin kun molemmat vanhemmat ovat tyytyväisiä elämäänsä, olivat siten yhdessä tai ei.
- särkee nuppia
%%%%%% kirjoitti:
Eihän tuossa sanottu että nykyinen kumppani mitään estäisi, vaan että se ex saattaisi estää. Mutta luulen, että aloitus on provo, sen verran ristiriitainen ja epäuskottava teksti. Minusta on ylipäätään huono idea lapsen takia olla yhdessä, jos muuten suhde ei toimi. Helposti käy noin kuin ap sanookin, että kaipaisi sitä toista ja onnettomana sitä ei välttämättä pysty mitään perhe-elämää edes lapsen takia teeskentelemään. Lapsi voi paremmin kun molemmat vanhemmat ovat tyytyväisiä elämäänsä, olivat siten yhdessä tai ei.
en pelkän lapsen takia yhdessä olisikaan. kyllä äidistäänkin pidän, mutta nykynen on kyllä haluttavampi. eikä kyllä estele lapsen näkemistä. vaakakupissa on siis enemmän lapsen elämään osallistumista pikkasen haastavampi parisuhde vs. vähemmän lapsen kanssa aikaa, mutta parempi parisuhde.
- aikamiespoika.
Älä seurustele lainkaan. Jos et kerran itse tiedä mitä tehdä niin älä seurustele.
- Kurkoo 123
aikamiespoika. kirjoitti:
Älä seurustele lainkaan. Jos et kerran itse tiedä mitä tehdä niin älä seurustele.
Mullakin on kaksi naista. Meinasin pitää molemmat.
- Hän, joka tietää...
särkee nuppia kirjoitti:
en pelkän lapsen takia yhdessä olisikaan. kyllä äidistäänkin pidän, mutta nykynen on kyllä haluttavampi. eikä kyllä estele lapsen näkemistä. vaakakupissa on siis enemmän lapsen elämään osallistumista pikkasen haastavampi parisuhde vs. vähemmän lapsen kanssa aikaa, mutta parempi parisuhde.
Meitä viisaammat sanovat, että rakastunut voi olla vain yhteen ihmiseen kerrallaan. Mutta useampaa voi rakastaa. Kumpaan olet rakastunut ja kumpaa haluat rakastaa niin myötä kuin vastoinkäymisissä; rakastaminen perustuu omiin ajatuksiin ja asenteisiin ja ennen kaikkea tahtoon.
Hyvä parisuhde on aina haastava ja siinä on ongelmia ja vastoinkäymisiä; ne kehittävät niin parisuhdetaitoja kuin puolisoja ihmisenä. Toimiva parisuhde mitataan sillä, miten yhdessä selvitään arjesta ja sen haasteista ei sillä, kumman kanssa on mukavampaa. - Vierestä seurannut
Kurkoo 123 kirjoitti:
Mullakin on kaksi naista. Meinasin pitää molemmat.
Naapurin muijalla on kaksi miestä ja näyttää kyllä siltä ettei ole
aikomustakaan kummastakaan luopua.
Kun toinen ukko ei jaksa toinen kehiin ja tätä on jatkunut jo jonkin aikaa. - Oho !
%%%%%% kirjoitti:
Ok, taisin lukaista nopsasti ja huonosti. Mutta kun lapsi on tärkeä, niin duuniahan kannattaa asian eteen tehdä - naisista huolimatta.
- fghjkjkjkhjk
särkee nuppia kirjoitti:
Ensin mietin että kannattaa ottaa se uusi jos kerran on täydellinen mutta koska sanoit että uusi on vaan haluttavampi niin siihen retkuun ei kannata mennä. Totta kai se on haluttavampi eihän se ole sun lapsesi äiti ja uutuuden viehätys tekee monesti miehistä pölhöjä. Parisuhde vaatii aina töitä siihen pisteeseen se uudenkin kanssa menis. sitten teillä olis yksi heittopussilapsi siinä välissä.
- tavis mies.
Saanks mä sen toisen sit ketä et valitse. Vai tykkääkö se taviksista edes?
- nykyinen vielä?
Tykkää taviksista juu :) Eikä sun tarvitse ap:ltä lupaa kysyä kun tää nykyinen ei kauaa odottele tollasta jahkailua :D
- nainen34
Pidä nykyinen täydellinen kumppani tällä kertaa. Ystävänä exän kanssa vaan, niin kauan kun olet varattuna.
- %%%%%%%
Ei exien kanssa mitään ystäviä tarvi olla. Jos yhteinen lapsi on niin sen puitteissa pakolliset asiat hoidetaan, mutta muuhun ei ole tarvetta eikä halua.
- aikuiseksi...
%%%%%%% kirjoitti:
Ei exien kanssa mitään ystäviä tarvi olla. Jos yhteinen lapsi on niin sen puitteissa pakolliset asiat hoidetaan, mutta muuhun ei ole tarvetta eikä halua.
Kyllä exän kanssa voi olla tuttu, jos ei ystävä. Se on hyvätapaista. Jos leikkii jotain teiniä, voi sitä sitten mököttää. Eri asia jos on riitaa.
- %%%%%%
aikuiseksi... kirjoitti:
Kyllä exän kanssa voi olla tuttu, jos ei ystävä. Se on hyvätapaista. Jos leikkii jotain teiniä, voi sitä sitten mököttää. Eri asia jos on riitaa.
Niin no mun kokemus on, ettei kannata kaveerata. Jos välit on koko ajan eron jälkeen täysin hyvät ja neutraalit ja kumpikin kykenee täysin hyväksymään exän uuden kumppanin niin silloin voi olla tuttava-asteella, muttei ystävä. Jos taas exän käytös on eron jälkeen huonoa ei kannata olla missään tekemisissä.
- tuli mieleen että
%%%%%% kirjoitti:
Niin no mun kokemus on, ettei kannata kaveerata. Jos välit on koko ajan eron jälkeen täysin hyvät ja neutraalit ja kumpikin kykenee täysin hyväksymään exän uuden kumppanin niin silloin voi olla tuttava-asteella, muttei ystävä. Jos taas exän käytös on eron jälkeen huonoa ei kannata olla missään tekemisissä.
Se on ihmisistä kiinni. Jos ex on joku väkivaltatatuointireiska lähiöstä, en suosittele. Jos on taas tavallisen kiva Niilo, miksi vihaamaan ketään? Perähuoneenriivaaja-Pirjo ei kuulosta myös hyvältä, mutta tavallinen-Tiina voi olla ihan ok.
- %%%%%%%
tuli mieleen että kirjoitti:
Se on ihmisistä kiinni. Jos ex on joku väkivaltatatuointireiska lähiöstä, en suosittele. Jos on taas tavallisen kiva Niilo, miksi vihaamaan ketään? Perähuoneenriivaaja-Pirjo ei kuulosta myös hyvältä, mutta tavallinen-Tiina voi olla ihan ok.
No joo, tavallaan ilmaisit saman asian mitä tarkoitin. Uudelle kumppanille kannattaa tietenkin mainita kenen kanssa on minkäkinlaisissa tekemisissä ja tutustuttaa heidät toisiinsa. Tavallinen-Tiina tavatessa kykenee käyttäytymään normaalisti ja puhtaan kaverillisesti ja ystävystyy tietenkin mielellään myös uuden kumppanin kanssa. Jos taas ei, niin silloinhan hän siirtyy tuohon riivaja-Pirjo kategoriaan, joihin ei missään yhteydesä tietenkään kannata olla.
- niin no
%%%%%%% kirjoitti:
No joo, tavallaan ilmaisit saman asian mitä tarkoitin. Uudelle kumppanille kannattaa tietenkin mainita kenen kanssa on minkäkinlaisissa tekemisissä ja tutustuttaa heidät toisiinsa. Tavallinen-Tiina tavatessa kykenee käyttäytymään normaalisti ja puhtaan kaverillisesti ja ystävystyy tietenkin mielellään myös uuden kumppanin kanssa. Jos taas ei, niin silloinhan hän siirtyy tuohon riivaja-Pirjo kategoriaan, joihin ei missään yhteydesä tietenkään kannata olla.
Mielestäni Tiinalla ei ole mitään velvollisuutta olla uuden kumppanin kanssa tekemisissä. Vain jos itse siihen haluaa ja pykii. Mies itse on yhden kanssa kerrallaan ja toisen kanssa tuttuuspohjalla sillä aikaa.
Tiina ei muutu riivaaja-Pirjoksi, jos ei halua olla uuden naisen kanssa tekemisissä. Häneen voi sattua pahasti rakastamansa miehen suhde uuteen naiseen, liian kovasti. Se on ymmärrettävää. On ikään kuin huonommassa asemassa siinä kuviossa. Se on raskasta. Aika vain auttaa sydänsuruihin ja tuskiin, ja etäisyyskin joskus. Tapauskohtaista toki. Mies itse päättää kuka on oikea. - %%%%%
niin no kirjoitti:
Mielestäni Tiinalla ei ole mitään velvollisuutta olla uuden kumppanin kanssa tekemisissä. Vain jos itse siihen haluaa ja pykii. Mies itse on yhden kanssa kerrallaan ja toisen kanssa tuttuuspohjalla sillä aikaa.
Tiina ei muutu riivaaja-Pirjoksi, jos ei halua olla uuden naisen kanssa tekemisissä. Häneen voi sattua pahasti rakastamansa miehen suhde uuteen naiseen, liian kovasti. Se on ymmärrettävää. On ikään kuin huonommassa asemassa siinä kuviossa. Se on raskasta. Aika vain auttaa sydänsuruihin ja tuskiin, ja etäisyyskin joskus. Tapauskohtaista toki. Mies itse päättää kuka on oikea.Mutta miksi mies haluaisi pitää edes tuttavanaan naista, joka ei ole hänen elämästään yhtään kiinnostunut. Uusi rakkaushan kuitenkin on suuri osa miehen elämää, joten mitä puhuttavaa hänellä silloin tuttava-Tiinan kanssa edes olisi? Ja kyllähän rakkaussuhteet aloitetaan sillä mielin että ne kestävät koko elämän, joten miksi mies roikottaisi jotain tuttava-Tiinaa, joka kuitenkaan oikeasti ei hänen elämäänsä millään tavoin kuulu?
Enkä oikein ymmärrä mitä tarkotat velvollisuudella. Minusta on luonnollista, että kaverit mielellään tutustuvat toistensa rakastettuihin, koska kaverit normaalisti ovat kiinnostuneita toisensa elämistä ja haluavat jakaa elämää toistensa kanssa ja kyllähän rakastettu aina on keskeinen osa jokaisen elämää. Oikeat ystävät ovat aidosti onnellisia ystävänsä löydettyä sen oikean ja toivottavasti koko loppulämän kestävän rakkaussuhteen. Mitä virkaa tuossa kuviossa millään tuttava-Tiinalla olisi? Mä ainakaan en missään tapauksessa aloittaisi suhdetta mieheen joka roikottaa parisuhteessa jotain tuttava-Tiinoja, jotka sivustalla toivovat miehen eroavan (eli eivät ole miehelle luotettavia ja aitoja ystäviä). Mutta onneksi ei tarvikaan, koska nykyisen kanssa nämä asiat on puhuttu selväksi ja yhteisellä päätöksellä poistimme elämästämme tuollaisen tuttava-Tiinan. Kyllä se sille tuttava-Tiinallekin oli paras ratkaisu. Nyt kun hän ei enää elämäämme millään tavoin kuulu on hänenkin helpompi päästä yksipuolisesta haikailustaan ja löytää ihan oma rakastettu, toisten suhteessa kolmantena pyöränä roikkumisen sijaan. - huh2
%%%%% kirjoitti:
Mutta miksi mies haluaisi pitää edes tuttavanaan naista, joka ei ole hänen elämästään yhtään kiinnostunut. Uusi rakkaushan kuitenkin on suuri osa miehen elämää, joten mitä puhuttavaa hänellä silloin tuttava-Tiinan kanssa edes olisi? Ja kyllähän rakkaussuhteet aloitetaan sillä mielin että ne kestävät koko elämän, joten miksi mies roikottaisi jotain tuttava-Tiinaa, joka kuitenkaan oikeasti ei hänen elämäänsä millään tavoin kuulu?
Enkä oikein ymmärrä mitä tarkotat velvollisuudella. Minusta on luonnollista, että kaverit mielellään tutustuvat toistensa rakastettuihin, koska kaverit normaalisti ovat kiinnostuneita toisensa elämistä ja haluavat jakaa elämää toistensa kanssa ja kyllähän rakastettu aina on keskeinen osa jokaisen elämää. Oikeat ystävät ovat aidosti onnellisia ystävänsä löydettyä sen oikean ja toivottavasti koko loppulämän kestävän rakkaussuhteen. Mitä virkaa tuossa kuviossa millään tuttava-Tiinalla olisi? Mä ainakaan en missään tapauksessa aloittaisi suhdetta mieheen joka roikottaa parisuhteessa jotain tuttava-Tiinoja, jotka sivustalla toivovat miehen eroavan (eli eivät ole miehelle luotettavia ja aitoja ystäviä). Mutta onneksi ei tarvikaan, koska nykyisen kanssa nämä asiat on puhuttu selväksi ja yhteisellä päätöksellä poistimme elämästämme tuollaisen tuttava-Tiinan. Kyllä se sille tuttava-Tiinallekin oli paras ratkaisu. Nyt kun hän ei enää elämäämme millään tavoin kuulu on hänenkin helpompi päästä yksipuolisesta haikailustaan ja löytää ihan oma rakastettu, toisten suhteessa kolmantena pyöränä roikkumisen sijaan.Okei eli sinä veit "Tiinalta" miehen? Tai mies jätti kylmästi. Varmasti Tiinasta tuntui todella pahalta. Mikä sinä olet mitätöimään toisten tunteita. Mies teki väärin tehdessään päätöksiä kanssasi. Mitä jos teille tulisi ero ja hän päättäisi taas uuden naisen kanssa jättää "haikailijan" taakseen. Ei hyvä... Mieti omalle kohalle. Eikö ole fiksumpaa olla vaikka facebooktuttu, kuin heittää roskikseen ihmisiä.
- niin ja
huh2 kirjoitti:
Okei eli sinä veit "Tiinalta" miehen? Tai mies jätti kylmästi. Varmasti Tiinasta tuntui todella pahalta. Mikä sinä olet mitätöimään toisten tunteita. Mies teki väärin tehdessään päätöksiä kanssasi. Mitä jos teille tulisi ero ja hän päättäisi taas uuden naisen kanssa jättää "haikailijan" taakseen. Ei hyvä... Mieti omalle kohalle. Eikö ole fiksumpaa olla vaikka facebooktuttu, kuin heittää roskikseen ihmisiä.
Ja ex ei ole ystävä eikä kaveri, jolla olisi velvollisuuksia uusien naisten suhteen.
- %%%%%%
huh2 kirjoitti:
Okei eli sinä veit "Tiinalta" miehen? Tai mies jätti kylmästi. Varmasti Tiinasta tuntui todella pahalta. Mikä sinä olet mitätöimään toisten tunteita. Mies teki väärin tehdessään päätöksiä kanssasi. Mitä jos teille tulisi ero ja hän päättäisi taas uuden naisen kanssa jättää "haikailijan" taakseen. Ei hyvä... Mieti omalle kohalle. Eikö ole fiksumpaa olla vaikka facebooktuttu, kuin heittää roskikseen ihmisiä.
Ehei, ei mennyt noin. En ole ikinä elämässäni vienyt miestä keneltäkään. On täysin vastoin arvojani mennä kenenkään väliin tai sotkeutua mitenkään toisten suhteisiin. En ole myöskään koskaan ollut mikään "haikailija"-tyyppi, ennemminkin nainen joka kulkee omia polkujaan, camel boots -tyyppi. ;) Eroni ovat aina olleet suht onnistuneita ja olen aina pyrkinyt hoitamaan ne asiallisesti ja myötätuntoisesti. Ei huonoja fiiliksiä exiä kohtaan, mutteivat he myöskään sen enempiä elämääni kuulu, eikä sellaiseen ole ylipäätään tarvetta. Heillä on omat elämänsä ja minulla omani.
En halua näin yleisellä palstalla sen enempiä mennä yksityiskohtiin omista jutuistani, mutta harmi jos sulle on käynyt jotain tuollaista. Tsemppiä jatkoon ja toivottavasti löydät vielä sen oikean itsellesi. Toivon tätä ihan vilpittömästi. - %%%%%%
huh2 kirjoitti:
Ja tuosta fb:stä sen verran, että miksi ihmeessä ihmistä, joka ei meidän elämiin millään tavoin kuulu pitäisi fb:ssä roikottaa. Varsinkin kun kyseisen ihmisen käytös minua kohtaan ollut todella huonoa. Sanoin taannoin miehelleni, että jos se tuttava-Tiina pyytää vilpittömästi minulta anteeksi törkeää käytöstään ja myöntää valehdellessaan törkyviesteissään mitä minulle on lähetellyt, voimme harkita ottavamme hänet takaisin tuttavaksemme. Anteeksipyyntöä ei kuulunut, joten mitään muuta vaihtoehtoa ei jäänyt jäljelle kuin poistaa hänet elämästämme ihan kokonaan. On sitä paitsi turvallisuusriski pitää häntä elämässämme, koska mieheni mukaan hän on taipuvainen väkivaltaan, pahoinpidellyt mm. miestäni.
- 43trefgd
Ootkos tullut ajatelleeksi, että ex haluaa sinut takaisin siksi, että sinulla on nyt uusi kumppani..? Miten voit olla varma, että ex ei tekisi uudelleen temppuaan eli jättäisi sinua kuin nallia kalliolle?
No... Et taida tosissasi nykyistä naistasi rakastaa, kun edes "yleisen sovun vuoksi" mietit tuollaista. Päästä nainen menemään, ettei satuta itseään pahemman kerran sinun draamoissasi! Kaikkien exien kanssa kun ei yksinkertaisesti voi olla ystävä.- särkee nuppia
aika varma olen, ettei exä mattoa alta vedä, mutta uus kumppani kyllä varmasti muuten vaikuttaa haluihin tulla takasin. paikkoja suunsa avata on kyllä ollu. kyllä nykyiselle jo vähän löysää annoin, mutta veikin vaan vielä enemmän jalat alta.
- lifemocker
riippuu siitä, että pystyttekö korjaamaan ne asiat mitkä eroon johtivat, sillä eiväthän ne ole mihinkään kadonneet.
lapsen takia nyt yhteen kannata palata - sade9
Kerran lähtenyt ei kannata enää ottaa takaisin. Eron jälkeen voi ex-lle perustella,että vanhemmuus säilyy aina ja isä/lapsi suhde on lapsen kehityksen kannalta tärkeää. Vahingoittaa lasta,jos ei anna tavata niin paljon ,kuin käytännössä pystyy. Uusi nainen on sinulla ..anna sen kehittyä rauhassa.niin näet,onko hän sinulle se oikea kumppani. Hyvää jatkoa
- ei vastaus
Onko ex ollut koskaan täydellinen?
Jokainen suhde muuttuu haljuksi jossain vaiheessa. Naisen haluttavuus haalistuu ja suhde arkipäiväistyy. Sille ei voi oikeasti mitään. - For sure
Olet kuvottava. Toivottavasti tielleni ei koskaan tule kaltaistasi "miestä".
- Rehellisyys??
Mitä, jos kertoisit exälle koko kuvion: sulla on uusi nainen, joka kiinnostaa tosi paljon, ja että sinällään tarjous houkuttaa, koska haluat nähdä lasta eikä nainenkaan hassumpi ole, mutta olet pettynyt häneen ja siihen, että tulit jätetyksi. Sitten pohditte yhdessä, mitä vaihtoehtoja on. Pohditte lapsen tapaamisia. Katsot, pystyykö hän tulemaan vastaan vai pelaako vaan!
Mitäs nainen siihen sanoo! Pystyttekö keskustelemaan asioista. Sinä haluat nähdä lastasi. Mikä estää huoltajuuden laittamisen puoliksi? Ja miksi "hyvä nainen" estäisi isä-lapsi suhteen, jos hän itsekin haluaisi sinut takaisin? Oletko tähän mennessä ollut välittävä isä? - ota x
Siis olet vieläkin riippuvainen exästäsi, vaikak on kerran jo jättänyt sinut. Millainen nahjus olekaan? Ellet osaa päättää, jättää tämä täydellinen nainenkin sinut. Ja miten valinta on helppo, jos exän valitset jos kerran isotöinen uudelleen lämmittely on edessä.
Täydellistä naista ei olekkaan. Hänessäkin on omat vikansa. Aloittajan ehkä kuitenkin kannattaisi ajatella lastaan ja kokonaisuutta. Yritä exäsi kanssa uudelleen puhtaalta pöydältä ja tehkää suhteenne eteen töitä. Jos suhde kuitenkin joskus päättyy eroon, olette ainakin yrittäneet ja se on iso asia. Tärkein nyt on lapsi, eikä ne omat himot ja halut. Ei se helppoa ole, mutta kannattavaa kylläkin. Tulet sen huomaamaan. - Lähisairaanhoitaja
Itse olen käynyt saman kuvion läpi. Heti, kun löyty uusi nainen vierelle, niin johan alkoi exä kujerrella ja kutsua kylään.
No sitten menin kylään ja päädyttiin exän aloitteesta sänkyyn. Mutta minäpäs tein pahan. Homman jälkeen jätin viiskymppisen pöydälle ja sanoin kaikkea hyvää ja heippa. Oli kyllä exan naama näkemisen arvoinen. Ei ole soitellu sen jälkeen.,- Aika surullista
hyvä huomataan sitten kun se on poissa. Tämä pätee kaikkeen elämässä. Ihminen haluaa sitä mitä ei saa.
Häpeällistä pettää ! Isonsiskoni miehen mun ikäinen pikkuveli (onneksi olen n. 6 kk vanhempi !!!) on ottanut jonkun akan, jola on toisen miehen kanssa n. 11-v pojannas -kali. Ja me olemme min isosiskon ja sen miehen esikoisen kummit sen kanssa. Ei-pä sitä oo pahemmin näkynytkään viime aikoina..........ja se on ihan hyvän näköinen. Mutta eniten mua ärsyttää juuri se akka ja sen tenava. Eikö se lapsi/lapset häiritse juuri toisissa parisuhteissa juuri sitä, jonka kanssa petetään ? Mua se ainakin haittaa , en halua miestä, jolla on yksikin oma lapsi toisen akan kanssa.
- vanha vaakku
Täydellistä naista ei miestäkään ole olemassakaan. Kaikissa meissä
on ongelmamme enemmän tai vähemmän. Mielestäni suuren rakkayden
ja ihastumisen itse kukin luo omassa mielessään. Usseinmiten mielikuvat
ja todellisuus ajan myötä kummasti haalenee ja toinen on jotain muuta
mitä mielemme ihastuksen huumassa on hänestä luonut. Mutta sitä
tämä elämän jatkuminen tarvitsee. Aikoinaan on vain vanhemmat päättä-
neet kai isä pääasiassa kenen kans alat talostella ja sillä sipuli. Tus-
kin nekään yhteiselämät on aina pieleen menneet. Mielestäni sinunkin
joka arvot ex;n ja uuden välillä on itse päätettävä mitä teet. Et taida
olla kypsä ja vastuuntuntoinen sitoutumaan vielä. - Yksinkertaista!!!
Käänny ensin muslimiksi ja samoin nää naiset ja
sitten
Ota molemmat voimoiksesi! - loppuuko
naisen viehätysvoima äidillisyyteen? Siis eikö seksi enää maistu saman akan kanssa. häh? Ihmiset on varsin epäeroottisia kaikin puolin.......
- Jätä se
Sika !
- 87564
Ja loistava provo, suoraan etusivulle.
Harmi vaan ettei tänne koskaan enää tule mitään mielenkiintoista keskustelua mistään.- 87564 (2)
Ja loistava provo, suoraan etusivulle.
Harmi vaan ettei tänne koskaan enää tule mitään mielenkiintoista keskustelua mistään.
- ei ongelmaa,,,
Koeta kehittyä. Oikealla kunnollisella nykymiehellä
riittää rakkautta kahdelle naiselle yhtäaikaa.
Sen voi järjestää kätevästi vaikka vuoroviikoin. - kokemusta on
Valitse se täydellinen nainen ja taistele oikeuksistasi lapseen.Huono parisuhde ei ole hyvä ratkaisu lapsellekaan.Kuunnella riitoja yms.Jos exä on jo kerran lähtenyt,tekee sen todennäköisesti uudelleen.Luulen,että tulisit kaipaamaan nykyistäsi.
- ksksksksk
no minusta tuollainen on typerää että valita eksä takaisin kumppaniksi pakolla lapsen takia. Miksette voi olla hyvissä väleissä muutenkin kuin että pitää olla yhdessä kokonaan? Luulisi silloin että pystyisitte pitämään huoltaa yhteisesti huolta lapsesta.
- sdgfdgj
Sitten vastahan se yhteishuoltajuus todella alkaa kun erotaan. Lapsesta otetaan sitten kaikki irti. Kumpikin yrittää saada luonaan mahdollisimman kivat olot luonaan ja sitten kun tulee uusia kumppaneita ja uusia vauvoja niin sääntöjä muutetaan niin että niistä ei enää saa selvää. exät pitää pitää erossa uusista lapsista mutta yhteishuoltajuuden takia isät tai äidit raijaavat lapsia pitkiäkin matkoja aina toiselle vanhemmalle. Jos hyvin käy niin ei tarvitse pelätä lapsensa puolesta kun on siellä jossain mutta ainahan ei niin käy. Pari vuotta eroperheen lapseen tsempataan kunnolla ja sitten aletaan miettiä uusia kuvioita. Muuttoja kauemmaksi, ulkomaan matkoja salaa exiltä, vaatehuoltoa, uusia vauvoja, lemmikkejä varsinkin jos puolison entisellä miehellä tai naisella on astma tai allergia... uusperheet on aina enemmän tai vähemmän valtapeliä.
- Kekkonen U
No Sulla pieni ongema. Mä olen nyt 4 hyvän väliltä. Mietti vähän. Ja vieläkin haluaisin 2 lisää. Olen Seksi Guuru.
Kokeilee.
U. Kekkonen. - U. Kekkonen
No. Olen 5 hyvän naisen väliltä ja menee loistavaksi mulle.
Luulen 4 olisi minimi.
U. Kekkonen - oioi1
jos on huonoja äitejä niin tuntuu olevan huonoja isiäkin häpeä ja mee saunantaa
- nykyinen vielä?
Kannattaa tehdä päätös aika nopeesti! Ei kannata kuvitella että se "lähes täydellinen" on tyhmä eikä olisi jo huomannut sun käytöksestäs ettei ole ainoa mielessäsi. Ja ehkä se nykyinen on antanut sinulle löysää että saat ajatuksesi selvitettyä. Nyt kannattaa pistää tunteensa järjestykseen. Jokaisella lapsella on kuitenkin oikeus nähdä vanhempaansa, jonka luona ei asu.
- no huh huh!
Ootko sä mies vai mikki hiiri????
- vfghsfd
Exät on exiä. Niihin ei kosketa. Se ei toiminut silloin, miksi se muka toimisi nyt?
Älä ole idiootti, jatka nykyisesi kanssa. - hiltunen2
Ei oo yhtäkään ex miestä ottanut takaisin.Ja niitä on monta miestä.Olen nyt yh kahdelle lapselle enkä ottaisi toisen naisen pillua nuollutta miestä takas.Että näin.Aloittivat salasuhteen samassa Nordean pankissa.Minä olin kotiäiti ja satojen metrien päässä hässivät ruokatunneilla halvassa Harriet motellissa.Älä sinä ex kuvittele että ottaisin sua koskaan takas.Ihan hyvä jos koet syyllisyyttä.
- soile2
Jep.Arnokin on minua kollegan kanssa pettänyt.Olen Arnoa tästä uhmaillut että saatana sentään,minä sentään olen varakkaampi osapuoli ja sinä saat kohta kenkää jos toinen pettäminen ei lopu.Meillä on avioehto.Suosittelen tätä kaikkien pettävien miesten vaimoille.Tehkää avioehto,ei sitten vituta lopussa kun kaikki ohi.
- naisen näkökulma
No just. Nyt taitaa olla vaakakuppisi pikkuisen epätasapainossa. Mietihän ihan oikeasti omassa päässäsi miksi ex haluaa takasin juuri nyt, kun sinulla on uusi ja toimiva parisuhde tiedossa? Näitä exiä riittää jotka haluavat vanhat jätetyt takaisin heti, kun ne muillekin kelpaavat. Valitettavasti harvoin vaikuttimena on enää todelliset tunteet vaan ikiaikainen turhamaisuus, ettei kukaan toinen saa olla häntä tärkeämpi. He olettavat lähtönsä jälkeen, että toinen lähes nakertaa ranteensa poikki ikävästä, kaipuusta, yms. ja kolaus on kova, kun elämä jatkuu ilman lähtijääkin. Jos epäilysi on, että vaikeuttaa lapsesi näkemistä ellet palaa niin eiköhän sekin jo kerro sinulle, ettei hän todellisuudessa sinusta välitä vaan omasta vallastaan sinuun. Ja mikäli itse todella välittäisit uudesta kumppanistasi niin exän yritykset eivät sinua hetkauttaisi. Miten miehet pääsääntöisesti aina uppoavat tuohon miinnaan, että exä tahtoo palavasti takaisin? Lapsesi näkemiseen ja hänen kanssaan olemiseen sinulla on oikeus ilman exän luokse paluutakin ja mieti mitä annettavaa sinulla on lapsellesi mikäli itsesi ei ehkä olisikaan hyvä olla elämässäsi?
- ennustaja-akka
Annas, kun arvaan ...
tämä nyxä on exää aika paljon nuorempi?
Exä jätti sinut, kun kyllästyi keskenkasvuisuuteesi?
Voi kuule, poika - muutaman vuoden päästä tämä nyxäkin on halju ja tylsä. Ihan samalla tavalla, kuin exä on nyt. Voi olla, että nyxällä on silloin lapsikin sinun kanssasi ja se vasta haljua ja tylsää onkin. Voi olla, että nyxällä on löllykkämassu ja kiukkuisia mielipiteitä. Voi olla, että se vaatii sinua siivoamaan ja viemään roskat.
Sitten sinä vaihdat vielä nuorempaa, nyxänyxään ja nyxästä tulee exänyxä. Teepä sille nyxä nyxälle vielä yksi lapsi, mutta sitten alatkin oleen jo vanha, etkä enää jaksa valvoa yöllä vauvan itkua kuunnellen - ja olet pyörinyt samassa työpaikassakin jo 31 vuotta ja palkkakakkua on jakamassa kolme naista ja liuta lapsia.
Ja sen nyxänyxän kanssa oletkin sitten naimisissa, kunnes se jättää sinut, koska olet vanha. Nyxänyxänyxää ei sitten enää tulekaan, vaan nuoret tytöt ne enää nauravat sinulle, kun pyrit heidän baaripöytäänsä ja jokin nuori lihaskimppu hätistää sinut pois siitä kysyttyään ensin: "Häiritseekö tämä vanha herra teitä?"
Joten ihan sama, mitä teet. Kusessa olet kuitenkin.- jepulei
Sit voi lähtee ulkomaille, siellähän persaukinen suomalainekin on iso herra ja naisia pyörii ympärillä.
Mut joo, kivan katkeraa tilitystä joltain läskiltä akalta joka saanut kenkää ja ukko vaihtanut nuorempaan :)
- Aisa Aulis
Mää pamputan täpöllä ex akkaa ja anoppiakin ja lystiä on.
- Tsemppiä!
Et ole rakastunut OIKEESTI nykyiseen naiseesi,jos olisit EI SINUN tarvitsisi miettiä koko asiaa...Sexi vaan "maistuu" hetken uuden kanssa kun on uudet "paikat" mitä koluta,voin lohduttaa että muutaman vuoden tai jopa kuukaudenkin kuluttua homma haalistuu ja ilmeisesti kiikaroit jo uutta...Lapsi on ONNELLINEN kun vanhemmat ovat ONNELLISIA...Kyllä nykyinen exäsi tajuaa lapsensa parhaan,jokain normi äiti tajuaa...Elä ja katsele maailmaa,löydät vielä sen OIKEAN,jonka kohdalla tiedät,että hän tai EI KUKAAN...
- jepss
Eteenpäin. Noi exien kanssa takaisin palaamiset ei kyllä toimi. Miksi tulisi huoltajuusriitoja?
- Jouko
Suosittelemme Pieksämäen avioliittoleiriä 13-20.7.2013 exän ja lapsen kanssa.
Katso www.parempiavioliitto.fi
Monet parisuhteet ovat eheytyneet. - 2x2x2
Sää oot ihan ÄIJÄ!!! :))
Pidä molemmat vaan, vähän salassa tietenkin. Sit sul on kaks muijaa ;) - 8e7riluesy
JOs exäsi on kerran jättänyt sinut, niin toisaalta tuo hänen sinun takaisin haluamisensa haiskahtaa myös vallankäytöltä. Exäsi ei pitäisi vaikuttaa sinun ja lapsen väleihin, vaikka olisit nykyisen kumppanisi kanssa. Hänen pitäisi olla sen verran aikuinen, että kestää uuden suhteesi. Tärkeää mun mielestä olisi,että tulette toimeen lapsen takia. Tämä nyt oli yksi näkökulma monista. Mieti itse, minkä vaihtoehdon parhaaksi näet. Itse naisena sanon, että tuo sinun exäsi käytös vaikuttaa kummalta. Naiset osaavat olla joskus hyvinkin dominoivia....
- Uutta kehiin vaan
Hommaa kokonaan uusi panokaveri. Unohda ne molemmat nykyiset.
- ,fi569
Ihmiset. olkaa uskollisia ja rakastakaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- assssskooooooool
Eiköhän oo kaikkien kannalta järkevintä että teet itse päätöksen ja pysyt siinä ja kannat vastuun päätöksestäsi. Itsellä se tilanne et odotan vaan toisen päätöstä miten jatketaan ja aikuisena ihmisenä kyllä lapsen hoitoasiat ja näkemiset sovittaisiin asiallisesti,mut kato hei,jos eroaa niin kai sä tajuat että sen myötä asiat vaan muuttuu ja lastas et pääse joka päivä näkemään. Arvovalintojakin. Mut anna palaa jos oot sen sortin mies :)
- sdfdgdfhfghfh
assssskooooooool kirjoitti:
Eiköhän oo kaikkien kannalta järkevintä että teet itse päätöksen ja pysyt siinä ja kannat vastuun päätöksestäsi. Itsellä se tilanne et odotan vaan toisen päätöstä miten jatketaan ja aikuisena ihmisenä kyllä lapsen hoitoasiat ja näkemiset sovittaisiin asiallisesti,mut kato hei,jos eroaa niin kai sä tajuat että sen myötä asiat vaan muuttuu ja lastas et pääse joka päivä näkemään. Arvovalintojakin. Mut anna palaa jos oot sen sortin mies :)
Jos oot oikea mies niin haet tietysti lapsen huoltajuutta itsellesi. Nykyinen on kyllä täydellinen jos haluaa hoitaa sun lapses omanaan. pääsee sitten exäkin rauhassa laittautumaan ja saa olla muille miehille haluttavampi!
Ja siis tietenkin sinun tehtäväsi on hoitaa oma lapsesi!! Jos ei nainen ole riittävän täydellinen lapsellesi ei sen pitäisi kelvata sinullekaan, mutta omistaan pitää pitää huolta ja taistella.
- Näin on..
Kuuntele sydäntäsi ja keskity siihen mitä oikeasti haluat. Älä vehtaile kummankaan kanssa yhtä aikaa ja älä petä.
- 9+3
Minäpä naisena kerron oman kokemukseni. Olin aikanaan tuo "uusi kumppani" eronneelle miehelle ja suhteemme oli loistava kaikin puolin. Täydensimme toisiamme, seksielämä oli mahtavaa ja vastasimme toistemme käsityksiä "ihannekumppanista". Sitten miehen ex-vaimo alkoi yhteisen lapsen tapaamisilla kiristää miestä halutessaan hänet takaisin itselleen, huonoon ja epätoimivaan parisuhteeseen, jossa riideltiin eikä oltu mistään samaa mieltä. Mies ei halunnut alkaa huoltajuuskiistaan oikeusteitse vaan jätti minut palatakseen exän luo voidakseen olla tiiviimmin läsnä lapsensa elämässä kuin vain joka toisen viikon viikonloppuisin. Sittemmin hän on katunut lähtöään, koska tein selväksi, ettei minua saa enää takaisin millään keinolla. Hän tiesi itsekin, että olisi ollut onnellisempi minun kanssani, mutta on nyt exänsä kanssa lähinnä muodon vuoksi saamatta enää tuntea sisäistä onnellisuutta muun kuin lapsensa läsnäolon kautta.
Kannattaa siis harkita tarkkaan mitä todella haluaa. Lapsikin on onnellisempi jos vanhemmat ovat onnellisia, yhdessä tai erikseen.- Ei ole exän syytä
9 3, suhteesi päättyi omaan mahdottomuuteensa. Aivan turhaan yrität asettaa syyllisen hattua ex-vaimon päähän. Ei olisi kannattasnut salasuhteilla, valheella alkanut päättyy lähes aina samoin kuin alkoi, valheeseen. Valehtelijan hattu on kyllä nyt omassa päässäsi, ei ex-vaimon.
- KALLE KELLO
Hahhahhaa.. mitä Roomeota ja Juuliiaa oikein kuvittelet. Syytät ex-vaimoa.... Ei sinulla sattumalta ole tullut mieleesi, että kovinpa helposti mies lähti luotasi, miksiköhän? Ei kukaan ihminen palaa suhteeseen takaisin, jos se on huono, ei edes lasten takia.
- muikku4
minkäs ikänen mies oletkaan?? hoh hoijaa sanon minä
- perhe on paras
Ehdottomasti oma ehyt perhe parhain vaihtoehto, vaikka nyxät huutelis perään, sillä nyxät ovat niitä, jotka eivät kuulu kuvioon!
Sitoudu, tehkää omilla tahoillanne omasta puolestanne luja päätös, että ketään ulkopuolisia ei enää tule teidän väliinne ja rakentakaa omaa perhettänne! Et tasan ole ainoa, joka palaa ja kokoaa perheensä ja lapsellakin silmät s-ihkyy onnesta!
Satsaus omaan kannattaa!
Tuo ehdotettu avioliittoleiri on hyvä. Siellä moni samanlainen hajonnut perhe on löytänyt uudelleen yhteyden ja saanut rakennuspalikoita suhteen hoitamiseen.
Nyxän perään ei kannata haikailla, se nyxä muuttuu aivan samalla tavoin aikanaan hyvin arkiseksi ja oikuttelevaksi, eikä siitä ole koskaan Sinun lapsesi äidiksi, kuten alkuperäinen lapsen äiti on.
Jos tarjolla on mahdollisuus eheyttää oma perhe, niin se on ykkösasia! Omaan puolisoon VOI rakastua uudelleen ja uudelleen, kun ei päästä muita sydämeensä!!! Kohta neljänkymmenen vuoden kokemuksella ja paljon nähneenä tämän sanon!
- Jesmän
Jos poistettaisiin kaikki järkisyyt, mitä sydämesi sanoo? Haluatko välttämättä kumpaakaan? Mitä jos pitäisit koko hommasta parin viikon tauon, jos mitenkään mahdollista, ja keskittyisit johonkin muuhun, ja katsoisit asiaa sitten uudelleen, edes vähän etäämmältä? Ennen kaikkea, tee sitä mitä rakastat. Sitä mikä vetää eniten luontaisesti puoleensa. :)
- 2x2
Unohda jo hyvä mies se exä. Sinulla pitäisi jo olla kokemusta ja sen mukaan ette ole toisllenne sopivia.
Miksi ihmeessä yrität lyödä päätäsi uudelleen seinään ?????? - duppelsson
Miten sä pystyt luottamaan ex:ään? Jos se on kerran lähtenyt ja jättänyt, luuletko ettei tee sitä uudestaan? Heti kun se sama arki on palannu suhteeseen, samat ongelmat on taas edessä ja ex lähtee parempien kalojen perään...
On olemassa myös naisia, jotka haluavat vaan valloittaa ja heittää sit menemään ja valloittaa taas uuden tai sitten vanhan uudestaan, jos sillä on uusi... - Fibatikki
Tähän olis kyl mielenkiintoista saada "oikeita" vastauksia. Mulla se tilanne että olen se uusvanha nainen jonka mies tahtoisi takaisin vaikka sai juuri lapsen aiemman exänsä kanssa seksisuhteesta minun aikanani! Järkeväähän se ei todellakaan olisi takaisin ottaa, varsinkin kun tiedän että tämä aiempi exä tulee kiristämään miestä lapsen avulla mennentullen jos palaamme yhteen vaikka he eivät missään vaiheessa minun jälkeeni ole yhdessä olleet, toisaalta en myöskään itse suostu vain seksiseuraksi ja toisaalta ei myöskään voi olla varma etteikö kuvio vain toistuisi uudestaan ja taas itkisin silmät päästäni. Hitto kun niitä tunteita ei noin vaan narikkaan voi laittaa.. mieli tekisi antaa uusi mahdollisuus kun toinen vannoo katuvansa, muuttuvansa ja ikävöivän.
- HX50
kyl lapsi sen näkee ja vaistoo jos vanhemmat ei rakasta toisiaan. lapsi saa siitä vaan vääränlaisen kuvan parisuhteesta kun ei ole mitään tunteita toisiaan kohtaan. vielä pahempi on jos on paljon riitoja. valitse se uus josta välität ja jota kohtaan sulla on tunteita. se on itsepetosta pahimmillaan yrittää väittää itselleen välittävänsä toisesta vaikka asia näin ole ja sit kun vielä se toinen kummittelee mielessä kokoajan. satutat samalla niitä molempia muitakin. pystytte oleen hyvät vanhemmat lapselle vaikkette yhdessä olisikaan. kunhan lapsi saa vaan rakkautta ja näkee että vanhemmillaan on joku jota rakastaa lapsen lisäksi.
- PolyAm
Ota toki molemmat. Jos ovat vanhoillisia, saattavat hetken nikotella, mutta jos sinusta välittävät niin hyväksyvät jakamisen. Jos eivät välitä niin sittenpähän menevät. Kaikille ei kuitenkaan niitä hypoteettisia "oikeita" riitä ja on tultava toimeen sillä mitä on..
- joni5656
Älä tee kumpaakaan. Mieti rauhassa vähän aikaa. Sitä paitsi on niillä naisillakin aivot päässä ja he myös osaavat tehä ratkaisuja ihan omasta päästä! Toivottavasti molemmat löytää jonkun sinua paremman kaverin... joten säästyt " valinnasta "! Teitä luusereita on maailma pullollaan.... muuten ihan sama aikuisten kannalta , mutta ei lasten. Yleensä teikäläisillä on lapsia ( kärsimässä ) joka puolella ja äidit pitää niistä huolta. Jätkät sen kun juovat ja huoraavat ! Kato peiliin ja mieti mitä ite teet, ajattele sitten , huoliiko sinua enää kukaan?
- hqjkkjkj
Lue tarkemmin ,se oli nainen joka petti ja lähti. Mies pitää edelleeen lapseen kontaktia. Siis luuseri on X nainen ,joka huoraa ei aloittaja. X vain haluaa tuhota miehen uuden suhteen., kun saa takaisin .lähtee taas huoramaan. Antaisin aikaa nyksälle lapsen kanssa ,ja kehittäisin sitä suhdetta paremmaksi. Tekisitte lapsen ja nyksän kanssa ,jotain kivaa yhdessä ,matkustelisitte ja harrastaisitte yhdessä jotain mukavaa. Luonto on kiva kaveri kun alkaa tuntua ahtaalta sisällä.
- yh-mama
mitäpä jos et valitsisi kumpaakaan vaan etsisit kolmannen.lastenvalvoja hoitaa tapaamisasiat kuntoon,lapsella oikeus isään.
- KALLE KELLO
Sinun pitää ensimmäiseksi tilata aika psykiatrille.
- /////////////
kyllähän se on niin että helpommin löytää uuden AKAN ku kunnon kaverin....
- Särky ei lopu
särkee nuppia, jos et lopeta etkä opi elämään ja ajattelemaan rehellisesti, nuppias tulee särkemään aina.
- Mieskokemusta
Ehdottaisin syvällistä keskustelua lapsen äidin kanssa ja ehkä lasten neuvolaa ettei tilanne ajautuisi siihen että lapsi on koston väline.
Lapsen etu on loppujen lopuksi myös molempien vanhempien etu jos asiat oikein ja oikeudenmukaisesti hoidetaan.
Lisäksi lapsen edun vaaliminen on vanhempien velvollisuuskin.
Ei tilanne vaikuta kohdallasi sellaiselta että kannattaisi päätöksiä vielä tehdä. Jos joutuu tuollaisia miettimään niin parempaakin elämä tulee tarjoamaan naisrintamalla.
Nauti ainoasta elämästäsi ja "loksuttele ovea" molemmille ja vielä takaovea tulevalle kumppanillesi josta et vielä edes tiedä.
Näin lapsikin ajan kanssa aikuistuu eikä sinun tarvitse moisia mietiskellä. - isoisä lapsenlapsi
itse en ottaisi toistaiseksi kumpaakaan,jos on vähänkin epävarmaa niinkuin on kyse asiasta.voithan seurustella naisen kanssa ja katsella tuleeko siitä mitään.yleensä suhde lopahtaa siihen kun lapset pyörii sulla onneksi viikonloppuina isän kanssa.kyllä uusi ihastus lähtee jo parin viikonlopun jälkeen sanoo että ei sulla ole aikaa kuin lapsille.kokeile että otat lappset treffeille mukaan,silloin totuus tulee ilmi ja heippa vaan mulla onkin menoa,näin tulee käymään.
- RHS58
Sinuna en ottais kumpaakaan! vanha suhde on lähes mahdoton lammittää uudestaan ja uuden kanssa pitää olla todella varma onhan siinä lapsi suhteen välissä, kestääkö tämä uusi nainen sen? (mustasukkaisuus)
Ole vapaa ja anna aikaa lapsellesi sinulla on oikeus tavata lastasi säännöllisesti! - elämänkoulu
Taidat olla aika lapsellinen kaveri, ei se elämä pelkästään valintoja ole, vaan sitoutumista, pitää oppia elämään yhden kumppanin kanssa myötä, kuin vastamäessä,ja antamaan anteeksi virheet..siitä se uuden alku lähtee vanhan kumppanin kanssa, ja ajattele LASTASI, hän tarvitsee sinua...
- Mies on arvokas
Miks miehen pitäisi elää naisen halun eikä oman halun mukaan?
- Moniajo kunniaan
Miks pitäis valita?
Ei mitään kumppanien lukumäärärajoituksia ole olemassa! - jit jit jit iiii
Liberalismia !
Kaikki nykyiset pääpuolueet vihreät etunenässä vaativat tulevaisuudessa muslimien tapaan ryhmäavioliittoja. Oi se ihana suvaitsevasuus.
Se on tätä päivää. Kun kumpikin nainen tykkää samasta munasta, niin vaikea sitä on muuten ratkaista. Rakastella vuoronperään kumpaakin - anoppisi vaan täällä
Exäsi tajusi, että sinä oletkin ihan varteenotettava tapaus, kelpaat muillekin. On mustasukkainen. Ei hän sinusta ole kiinnostunut, hän on kiinnostunut vain rikkomaan nykyisen suhteesi. Onko exäsi siis todella oikeasti kiinnostunut sinusta? Mitkä syyt johtivat eroon, mikä meni ex-liitossa pieleen? Luuletko, että ne entiset ongelmat eivät uudelleen lämmitetyssä suhteessa enää tulisi ja olisi?
Olet uhraamassa siis oma elämäsi vain siksi, että saisit olla yhdessä oman lapsesi kanssa. Millaisen mallin elämästä ja itsestäsi ihmisenä annat lapsellesi, kun kituutat onnettomana huonossa liitossa? Tuskin jaksaisit kovin pitkään kovin hyvä isä olla, surkea suhde syö ihmistä kyllä.
Aikuiset eroavat toisistaan, eivät lapsista. Exäsi on aika halpamainen kun käyttää lasta välikappaleena - ja sinä olet valmis menemään siihen mukaan!
Tapaamisessa ei ole kyse sinun eikä lähihuoltajan oikeudesta tai velvoitteista. Kyse on lapsen oikeudesta. Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa ja lapsella on oikeus tavata myös sitä etävanhempaa, lähi ei voi estää. Estäessään tekee vahinkoa nimenomaan lapselle. Ja jossain vaiheessa se lapsi tajuaa, että äiti oli se, joka esti tapaamiset isän kanssa. Mikä viha ja katkeruus äitiä kohtaan tuleekaan. Kenties sitten se, että katkaisee välit kokonaan. Tai muuttaa alaikäisenä isänsä luo. Kerropa tämä sille lapsesi äidille.
Nykyinen naisystäväsi on täydellinen, mutta silti mietit, että voisit lopettaa suhteen ja palata exäsi luo "vähän haljumpaan" parisuhteeseen???? Olet tavannut ihmisen, jonka kanssa voit hyvin, olet onnellinen, hän on monessa suhteessa ns. täydellinen sinulle. Ja sitten mietit että jätät tämän onnen ja palaat yhteen... Kuinka edes mietit tuollaista! Palaisit exäsi luo vain lapsen takia, koska exä raukkamaisesti kiristää lapsella sinua?! Oletko sanonut exällesi, että onko tämä ihan tosissaan tässä asiassa! että vaatimus on täysin sairas! Onko vain lapsen äidillä oikeus parisuhteeseen, sinun pitäisi olla vapaana ja hänen pompotettavana? Sinä et saisi enää elää, vai?
Oletko ajatellut millainen olo sinun nykyiselle kumppanillesi tulisi jos jättäisit hänet exän - lapsen - takia? Hänelle tulisi varmasti aika hyväksikäytetty , loukattu olo. Katkera. Että tämän arvoinen hänen rakkautensa ja teidän rakkautenne oli. Lapsi ja vinksahtanut exä meni edelle.
Olet valmis siis lapsen tapaamisten sujuvuuden takia rikkomaan oman onnesi, rikkomaan toisen ihmisen, olemaan exäsi kumipallona ja omalla esimerkilläsi osoittamaan lapselle, että toista ihmistä voi käyttää pelinappulana. Olet siinä sitten antamassa lapselle esimerkin "onnellisesta perheestä". ?- anoppisia se täällä
Niin, ja lapsen tapaamiseen liittyvissä asioissa kannattaa ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja jos asiat ei etene sitä kautta, oikeuden kautta. Koska olet aivan normaali ihminen ja tähän asti olet myös tavannut ja hoitanut lapsen hyvin, ja ainoa syy tapaamisten estoon on sinun nykyinen suhteesi täysin normaalin tavallisen ihmisen kanssa, ei pitäisi oikeudella olla mitään syytä estää sinua tapaamasta. Oikeuden päätös siitä, miten tapaamiset toteutuu, voi olla aika tyly ja joustamaton äidin kannalta ja voi tulla ehdostuskin, että lapsi siirtyisi isälleen asumaan!!! koska äiti on näin epävakaa.
- Tosi on
Katsoit jo eksäsi kanssa entisen. Aika entinen ei koskaan enää palaa.
- Elämä on laiffii...
Kerran me vaan eletään. Nauti molemmista, kun vielä pystyt.
- Ilmainen neuvo
Suosittelen sinulle idiootti lämpimästi yksinoloa ja käteenvetoa naisten sijaan.
- usko se
katumaan tulet, jos et osaa elää arkea, ei vaihtamalla parane
- kesäkurpitsasi
pöllö
- taina5
jaa meillä meni niin päin että mies petti ja lopulta jätti.Aloitti salasuhteen nuoreen naiseen.Nuole nyt ahkeraan sitä pillua kun kerran saat.Onko 69-vielä paras seksiasento? t.ex.
- juhaha1
Mistä tiiät että sinua ei petetty? Salasuhteita ei ole olemassakaan, koska ne näkyy ihmisen naamasta ja olemuksesta. Ei niitä voi peitellä. Valehdella voit toki itsellesi. t. toinen ex.
- Ku**innuppi
Tällaseks tää ny meni ku Aller-Media myi S-24 Venäläisilee.??
Het rupes särkeen *Ku**innuppia*,, voe'' kauhhiita.. Valitse nykyinen kumppanisi, jos pidät hänestä enemmän. Haljuun parisuhteeseen ei kantsi vaihtaa.
- usko se
haljuksi sekin muuttuu vielä
- Akkanen
Voi mikä provo.
Ja jos ei ole niin hanki elämä. Ja parempi pysyä poissa naisten läheltä kun et osaa sitoutua.- Akkanen (2)
Voi mikä provo.
Ja jos ei ole niin hanki elämä. Ja parempi pysyä poissa naisten läheltä kun et osaa sitoutua.
Minä voi kirjottaa: Parisuhtteet tule ensin, & sitten avioliito. Lapset tule joss tule. Kyllä minä mieti ensin joss toinen halua lapset. Halua toiset lapset ennen avioliito vai ei? Ja ketä voi olla parisutessa ilman lapset? Kakki ett haluan saada lapset. Ja itte on epäselvä, voitko anta rakkautta toiset joss puhu vauva juttu minun kansani? Ja kyllä minä voi valita toiset joss tilane on oikein.
- JKKBLL
NIINKÖ
- Myös eronnut
En miettisi hetkeäkään,jos kyseessä olisi lapseni kanssa oleminen.Mutta tosin en ottaisi exääni vain lapsen takia takaisin,jos en tykkäisi hänestä..
Ja miten edes viitsit ajatella nykyistä suhdetta täydelliseksi,jos tämä suhde vaikeuttaa oman lapsesi kanssa olemista,outoa... - mieti tarkkaan
se mihin aikoinasi exässä rakastuit, on yhä olemassa. voit rakastua uudelleen. Et voi verrata uutta suhdetta vanhaan, koska uusi on uusi ja tuntematon,mutta uudessa ei myöskään ole historiaa, ei yhteistä lasta yms. arvosta lapsesi äitiä,hän on antanut sinulle kalleimman lahjan, oletko muistanut aikoinaan vaalia suhdettanne,jättikö exä sinut siksi ettet ole?? jos kykenet olemaan ihana nykyiselle heilalle, kykenet siihen myös exän kanssa. ja mielestäni on höpöpuhetta(ja itsekeskeistä) ettei lasten takia kannata palata yhteen, päinvastoin, ja puhun kokemuksesta!! helppo taival ei ole, mutta se palkitaan. ei lapsen saanut ihminen voi enää ajatella vain itseään ja omaa napaa. ja exäsi on varmasti tehnyt virheensä, mutta kukapa ei niitä tekisi? kukaan, ei edes tämä uusi täydellisyys voi luvata sinulle ikuista onnea, sataprosenttista uskollisuutta yms. mieti kumpi on pitkällä tähtäimellä järkevämpi valinta..ota hetkeksi ne vaaleanpunaiset lasit pois silmiltä,sillä ne voi sumentaa ajatuksen ja se huuma ei kestä ikuisesti. ja minkä valinnan teetkin, niin älä katso taakse enää.älä harmittele, sillä se on turhaa, sitten kun lopullinen valinta on tehty!
- HYVÄ vinkki
Jos on molemmat niin huonoja, että pitää puutelistaa minimoida ja positiivisia korostaa, niin ota se jolla on terhakkaammat tissit ja tiukempi perse.
Ja toki se joka nalkuttaa vähemmän.
Ja toki myös se, jonka tilillä on rahaa vielä loppukuustakin
ja se joka ei juorua sulle kaikkien kavereiden asioita
ja se jolla on tiukempi (y)
j
ja se jolla on vähemmän viinan juontia tuottavat moonikset
ja se jolla on vähemmän alleja kainaloissa
yms yms Jos exäsi on kerran lähtenyt ja jättänyt sinut, valitse se uusi kumppani. Tuskin uusikaan suhde entisen kanssa pitkään toimisi. Mutta älä päästä välejä lapseesi kuihtumaan, sillä lapsi ansaitsee vanhemmat ja on täysin syytön niin olemassaoloonsa kuin vanhempiensa toljailuihikin.
- reikä aidassa...
Hyviä neuvoja tuskin täältä löytyy. Kun kuiteskin kattelet mielessäsi sinne 20 v. päähän, mieti onko nykyinen ihana naisesi vielä vierelläsi. Keskustele hänen kanssaan. siitäkin, kun lapsesi tulee olemaan teillä, ja haluaako nyk. lapsia kanssasi. Ja, haluatko itse?
Kerran lähtenyttä en ottaisi, miestä, itse olen nainen. En, vaikka paketissa tulisi mitä ihanuuksia tahansa. Kerran lähtenyt voi lähteä uudelleen... Mikään tietysti nykyisesikään kanssa takuuta anna.
Mitähän älyvähiä miehet luulee naisten olevan?
Minulle ainakin merkitsee enemmän omat muksut(aikuiset), työ, harrastukset, kuin mikään kaksilahkeinen, vaikken ihan singlekään ole- kaveri asuu muutaman sadan metrin päässä.
Koska arvot on niin erilaiset, ei voi asua, elää yhdessä. Surrut asiaa olen, mutta minkä mahtaa.
Elämä nyt on... valintoja. Tuskin eksäsi laittaa välit lapselta isäänsä poikki, jos lasta ajattelee. Ajatteletko itse? Kun et suoraan paikkaa suhdetta äitiinsä. Kukaan lapsi itse hyvin harvoin haluaa sekavia kuvioita- pikemminkin heillä on toivomus omista vanhemmista, perheestä. Poissaoleva vanhempi voi olla niin kaivattu, että lapsi tekisi mitä tahansa saadakseen perheen kokoon.
Kumpaa valintaa oikeasti surisit? Sanot, että kumpikin on hyvä nainen. Kumman kanssa voisit jotain tulevaisuudessa tehdä yhdessä? Työtä? Työtä ja tupavelkaa? Arkea ja hyvää aikaa?
Ehkis noita miettimällä selviää. avain taitaisi olla muutama kunnon keskustelu kummankin kanssa. että selviää mitä tulevalta itse hakevat..
Niin, minun kaverini on raivostuttavin ihminen minkä tunnen.Hänestä kun saa selvää, mitä eteenpäin muuta- jotain oikeita elon asioita, tahtoo elää ja tehdä.
Möllöttää pitkällään, urheilee vähän, kittaa oluttakin enemmän kuin olisi hyväksi.
Kun näemme, totean vaan, että aijaa, onpas vielä entiset kujeet...
Olen ennenpitkää menossa syntymäkotiseudulle. Kaverilleni en ole puhunut. Loppuupahan sitten, äkisti. - kuuntele sydäntä
Kuuntele omaa sydäntä. Jos näet vielä mahdollisuuden onnelliseen suhteeseen ja rakkauteen lapsesi äidin kanssa niin miksi ei? Valitsit kummin tahansa niin voit joka tapauksessa hävitä. Uusi suhde ei välttämättä kestä ja arki tulee vastaan väkisin jossain vaiheessa. Exäsi kanssa sinulla on historia mitä uusi ei aina hyväksy. Ei ole yhtä tai oikeaa ratkaisua. Jos valitset exän tai nykyisen lopputulos voi olla täysin sama.
- Hooover
Kummallisen vähän vastaajat ottavat huomioon lapsen merkityksen isälle. Itsellä hyvin lähelle sama elämäntilanne. Vaimo oli lähdössä toisen matkaan mutta nyt haluaa takaisin.
Jäin kuolleeseen liittoon pelkästään lapseni takia. Pelkkä yhteishuoltajuus ei riitä , mieluummin jätän oman onneni ja näen lastani joka päivä.
- ex-rastas
EI tää ole todellista koska tosielämässä Jamppa on jo kihloissa toisen naisen kanssa,suunnittelee lasten tekoa ja naimisiinmenoa.Heillä on iso koti yhdessä ja ex vaimo on kaukana toisella paikkakunnalla mukelon kanssa yh-äitinä.Tietääkseni lapsen äiti ei estä tapaamisia isän kanssa lainkaan.Tais olla niin että tämä uusi vaimo uhkasi hakata lapsen äidin ja tädin ja siksi heidän välillään on jännite eikä uusi vaimo ole pyytänyt puheitaan lapsen äidiltä anteeksi.Missä se kahvikutsu viipyy? Olisi kiva tulla kylään..
- se uusi rakas
Näkökulmaa sen uuden naisen kannalta. En ole estänyt rakastani lastaan tapaamasta, jopa kannustanut siihen. Mukava pikku tyttönen. Exänsä siirtelee jatkuvasti lapsen tapaamisaikoja, ja soittelee miesystävälleni milloin mistäkin ongelmasta, vähintään kerran päivässä.
Tulkitsen tilanteen niin että hermostui kun exänsä kelpaa jollekin toiselle.
Tieto "valintatilanteesta" tuli minulle puun takaa, exältään, soitti minulle ja kertoi että miesystäväni "haluaisi" takaisin luokseen, muttei uskalla myöntää sitä minulle.
Se mikä totuus on asiasta ei minulle ole selvinnyt..
niin, kauaahan tätä en katsele, odotan mieheltäni selkärankaa, ja selvää päätöstä mitä haluaa. En pyydä valitsemaan minun ja lapsensa välillä, koska asiat on aina järjesteltävissä, hän voi pitää lapsensa ja myös minut, jos tahtoa löytyy. - eronnut mies12
Unohda exä hyvä mies!!!!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154