Eli, olen alan ihmisiä ollut jo 15 vuotta ja pakko heittää kommentit ilmaan. Tämä nykyinen rakennuskustannusten nousu jne jne on aivan täyttä höttöä ja totaalista rahastusta.
pankin laina laskurilla laskettuna, riippuen paikkakunnasta projekti 100m2 talolle 240000 eur- 280000 eur! laskin itse realistisen hinnan kyseiseille projektille ja sain hinnaksi 110000 eur- 130000 eur. tekisin itse runkotyöt ja sisustustyöt, pihatyöt, pohjat osittain (lukuunottamatta konetöitä). lvis-työt suunnitteluineen ulkopuoliselta. Talo olisi nykymääräykset täyttävä, puurunkoinen ja perusvarusteltu. Herääkin kysymys, mihin loppu hinnasta katoaa?
OKT-talon kustannukset
3
149
Vastaukset
Jos nuo oman työn laskee vieraaksi työvoimaksi, säästö on 60000 eur - 5000 eur tai vastaavasti lisää tuohon hintaan.
No, jos oma työ ei maksa mitään, niin sittenhän pääsee aika halvalla, eikös?
Työn teettäminen on aina kallista. Jotta duunari saa 20 e/h bruttona, pitää firman velottaa 40 e/h. Jos tarvitaan erikoiskalusteita, niin se vielä päälle.The _Rat, enkö kyseisen asian jo ilmaissut? Oman työn osuuden suhteessa teetettyyn työhön. Omaa työtä ei voi tuossa laskea, jos ammattitaitoa löytyy. Vielähän tuossa jää aika iso hintaero, vaikka palkkaakin kirvesmiehen töihin jolle maksaisi tuon 60K!? 170-200K on mielestäni vielä aika kaukana noista laskureista tai myynnissä olevista kohteista. Hintojen pitäisi laskea rajusti, että oltaisiin realistisella tasolla hinta/laatusuhteessa, mielestäni vältyttäisiin lisäksi vielä monelta turhalta käräjä reissulta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1784638Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372514- 1562182
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811338
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241271Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321183Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451170Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117877