OKT-talon kustannukset

Eli, olen alan ihmisiä ollut jo 15 vuotta ja pakko heittää kommentit ilmaan. Tämä nykyinen rakennuskustannusten nousu jne jne on aivan täyttä höttöä ja totaalista rahastusta.
pankin laina laskurilla laskettuna, riippuen paikkakunnasta projekti 100m2 talolle 240000 eur- 280000 eur! laskin itse realistisen hinnan kyseiseille projektille ja sain hinnaksi 110000 eur- 130000 eur. tekisin itse runkotyöt ja sisustustyöt, pihatyöt, pohjat osittain (lukuunottamatta konetöitä). lvis-työt suunnitteluineen ulkopuoliselta. Talo olisi nykymääräykset täyttävä, puurunkoinen ja perusvarusteltu. Herääkin kysymys, mihin loppu hinnasta katoaa?

3

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos nuo oman työn laskee vieraaksi työvoimaksi, säästö on 60000 eur - 5000 eur tai vastaavasti lisää tuohon hintaan.

• No, jos oma työ ei maksa mitään, niin sittenhän pääsee aika halvalla, eikös?

Työn teettäminen on aina kallista. Jotta duunari saa 20 e/h bruttona, pitää firman velottaa 40 e/h. Jos tarvitaan erikoiskalusteita, niin se vielä päälle.

• The _Rat, enkö kyseisen asian jo ilmaissut? Oman työn osuuden suhteessa teetettyyn työhön. Omaa työtä ei voi tuossa laskea, jos ammattitaitoa löytyy. Vielähän tuossa jää aika iso hintaero, vaikka palkkaakin kirvesmiehen töihin jolle maksaisi tuon 60K!? 170-200K on mielestäni vielä aika kaukana noista laskureista tai myynnissä olevista kohteista. Hintojen pitäisi laskea rajusti, että oltaisiin realistisella tasolla hinta/laatusuhteessa, mielestäni vältyttäisiin lisäksi vielä monelta turhalta käräjä reissulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe