Minulla on 5-vuotias poika, jonka kanssa olemme jo pari vuotta lukeneet pitempiä kirjoja, sellaisia, joiden lukemiseen menee viiko tai pitempään. Olemme lukeneet Muumeja (pyrstötähti ja taikurin hattu), Lindgreniä (Peppi Pitkätossu, Ronja Ryövärintytär yms.), Narniaa, Kolme iloista rosvoa ja vastaavia. Osan olemme lukeneet pariinkin kertaan, esim. Hobitin olemme nyt lukeneet kahdisti ja se on ehdottomasti pojan suosikki. Poika haluaisi lukea TSH:n, mutta en nyt ehkä ihan sitä ala vielä lukea :)
Itse olen kiinnostunut fantasiasta vasta lähempänä teini-ikää, joten en oikein hahmota, mikä olisi hyvä kirja tuon ikäiselle. Poika jaksaa kuunnella pitempiä ja vaikeampiakin kirjoja (Hobitti esim. on paikoittain melko raskas) ja on erittäin kiinnostunut kirjoista muutenkin. Lukuhetki on meille molemmille todella tärkeä.
Ottaisin vastaan ehdotuksia, mikä fantasiakirja tai -sarja voisi pojalle sopia. Olen itse miettinyt Belgarionin tarua (muistaakseni oli aika kepeä ja se löytyy omasta kirjahyllystä) tai Harry Potteria (vain ensimmäinen osa, eikös sekin muuttunut synkäksi nopeasti?). Kultainen kompassi tulee myös mieleen, mutta onko jotain muita? Käymme kirjastossa kerran viikossa, joten ei ole ongelma tilata tai lainata sieltä kirjaa.
Mitä fantasiaa pienelle?
lukeva äiti
2
90
Vastaukset
Maameren tarinat ehkä mieluummin?
Mun mielestä Pullmanin ovat aika rankkoja, vaikka eihän sitä ikinä tiedä, miten lapset nuo näkevät.
Mutta entäs Liisa ihmemaassa?
Sadut ovat fantasiaa kaikki.- Zodiac5
Risingshadow'n sivuilta löytyy mainio listaus myös lasten fantasiakirjoista. Sieltä löytyy listaukset suosituimmista kirjoista, kuin myös uusimmista julkaisuista.
Kannattaa käydä tutustumassa osoitteessa:
http://www.risingshadow.fi/library?action=genres&type=chi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1644202Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372484- 1552141
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 801302
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311152Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441112Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.102928Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115840