Terve!
Sattuisko kellään olemaan kokemusta otsikonmukaisesta ohjelmointipajasta? Eli siis tämänmoisesta: http://www.tuningchip.com/fi
Vertaillessani eri pajoja niin kyseinen paikka lupaa kyllä huomattavasti enemmän HP:ta ja vääntöä kuin muut vastaavat. Esimerkiksi Bemarin F10 525d 3.0l 204HP -> 271HP ja väännöt 450Nm -> 550Nm. Monella muulla taas luvataan vain n.230HP ja n.500Nm.
Hintakaan (790€) ei ole ollenkaan paha ottaen huomioon, että tehot nousee yli 530d.
Kiitokset ja kumarrukset!
TuningChip.com
6
1127
Vastaukset
- lifemocker
noissa universaali lastuissa on vaan se miinus, että ne ovat suunniteltu vain yhdelle koneelle. koneethan ovat yksilöitä - kulumisen ja kaiken mahdollisen seurauksena ne eivät ole samanlaisia loppujen lopuksi.
joten AINA tulisi säätää YKSILÖKOHTAISESTI moottori, eikä luottaa mihinkään yleisratkaisuun- Osaaminen A ja O
Tottakai säätö tulee tehdä moottori-kohtaisesti, jos haluaa parhaan tuloksen.
Mutta vielä tärkeämpää on että valitsee jonkun jolla on asiasta kokemusta vähän pidemmältä ajalta - osaaminen on useimmiten kaiken a ja o.
Itse voin suositella lahden toisella puolella toimivaa firmaa, olen käynyt säätämässä jokaisen autoni tuolla jo vuosien ajan samassa paikassa. Nettisivut eivät suomenkielellä, mutta yhteystiedot löytyvät sivun alalaidasta:
http://www.chip.ee/
Erittäin asiantunteva heppu ja erinomaista palvelua, aina olen saanut ajan sovittua lyhyelläkin varoitusajalla. Ja englannilla pärjää hyvin, pelkällä suomella ehkä vähän heikommin... :)
- --..--
Hei Lifemocker puhuppa nyt asiasta josta tiedät ees hippasen.
Kyllä noi jokainen softa on tietylle moottorityypille erikseen. Ei kylläkään yksilökohtaisesti. Yksilökohtaisesti saadaan hiottua ehkä muutama heppa lisää mutta se tulee kuvioihin siinä vaiheessa kun tehoja on nostettu jo niin paljon että ei muu auta.
Samat periaatteet siellä koneessa on on se kulunut tai ei. Bensapainetta, ruiskutusajankohtaa, ahtopainetta jne säätämällä se tulee. Yksilö erot huomaa siinä vaiheessa että paljonko sillä lastulla tulee tehoa. jos kone on "huono" niin tehoja ei välttämättä tule niin paljoa kuin mitä mainos lupaa.- lifemocker
moottoreita oikeasti säätäneen mielipide:
" Autot nimenomaan ovat yksilöitä. Tehtaan kartat ovat juuri sen takia konservatiivisia, että ne ottavat huomioon juuri niitä (isojakin) yksilöeroja mitä autojen/moottorien välillä on. Lisäksi ne ottavat huomioon laatueroja bensoissa ja pyrkivät minimoimaan moottorin lämpökuormaa (=kestävyys) ym. ym. Ihan jokaikinen moottori on yksilö ja niissä on isoja eroja. Erot johtuvat erilaisesta kulumisesta (huom. sisäänajo, puristuspaineet, ohivuodot), osien toleransseista (esim. suuttimissa on isoja eroja, nää ei ole mitään mätsättyjä settejä kuten monet aftermarket-suuttimet) jne jne. Tollanen universaali lastukartta on aina kompromissi ihan samalla tavalla kuin se tehtaan kartta. Oikeesti ne vehkeet pitäis säätää yksilöinä. Sitten kun yhtälöön laitetaan vielä viritykset, edes ihan ne putkiviritykset. "
- --..--
Eli nytten taas puhuit asiaa minkä joku toinen on sanonut.
Juuri noinhan se menee, mutta ei universaali softassa ole mitään vikaa. On se softa silti juuri sitä moottori mallia varten tehty.
optimi toki saavutetaan vain käsin säätämällä niinkuin yllä sanoin, mutta aika harvakseltaan mahdollista ja suomessa kallista.- lifemocker
täysin sama asia minkä kirjoitin ensimmäisessä viestissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305830- 345333
- 293014
- 342454
- 372118
- 152088
- 361992
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401653