Olen "kärsinyt" vuosia oudoista vesikelloista siellä täällä iholla. Niitä esiintyy milloin missäkin, eilen oli reiden päällä yksi kello, tänään nimettömän sisäreunalla kaksi vierekkäin, joskus sääressä mutta ei koskaan rinnassa (vatsan päälle on joskus tullut) , kasvoissa, päänahassa tai alapäässä, eikä kämmenissä tai jalkapohjissa.
Ne usein ovat hyvin pieniä patteja jotka kutisevat vietävästi, niissä on solunestettä sisällä ja jos sen raapii auki kutina leviää hiukan ja hiipuu pois mutta jäljelle jää hyttysenpistoa muistuttava jälki eli patti leviää vähän. Eli alussa noin 1-2mm ja sitten max 1cm kokoinen jälki.
Patit ei katso kellon aikaan, vuoden aikaan, siihen mitä syön tai mitä vaatteita pidän päällä. Eli se ei voi olla allergia, eikä johdu pesuaineista koska niitäkin olen vaihtanut. En syö vakituista lääkitystä enkä sairasta mitään muuta. Joskus saattaa olla kuukausikin ettei ole yhään ja toisinaan useamman kerran päivässä. Siivoilen kämppää melko usein, mutta en ole himo siivoaja. Tykään käydä suihkussa joten ihoni on joskus melko kuiva, mutta sekään ei selitä sormienvälissä olevia patteja! Joskus todella lämmin auringonpaiste (esim auton ikkunasta) laukaisee kutinan, mutta useimmin niitä tulee ihan sisällä varjossa.
Tää on joskus aika kiusallinen vaiva kun raavin ihoa sen takia usein, tätä on jatkunut vuosikausia ja olen kysynyt lääkäriltä joka vain kuittasi sen atoppisena ihottumana, jota vahvasti epäilen koska se on vain yksi vesikello.
Joten kysympä vaan onko kellään vastaavaa tai mitään hajua mistä tää tämmönen voi oikeen johtua. Olisin todella onnellinen jos vastaus löytyisi...
Vesikelloja vartalossa
Kutinalle
0
327
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2636366Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne573004Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä662804- 1562272
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161789Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1651465- 821444
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o261372Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351321Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091027