Heipä taas tännepäin. Ostin tässä keväällä kyseisen vekottimen, ajettu vajaat 300000 ja kaikin puolin tuntuisi olevan kunnossa. Eihän tällä nyt jalkoihin jää mutta tullut kuitenkin mieleen että saakohan jo tämänkin ikäisestä jollain ohjelmistopäivityksellä tai "lastuttamalla" helposti sen 30-40 kaakkia lisää, ja mitenhän paketti kaikkineen kestää tällaista? Onhan noista tietoni mukaan otettu tuplatehojakin verrattuna alkuperäiseen mutta itselle riittäisi se about 200 hepoa. Pitääkö vaihtaa turbo isompaan vai kestääkö alkuperäinen? Ei tästä mitään urheiluautoa ole tarkoitus tehdä ja aika hissukseen pää-asiassa ajelenkin, joskus esim, ohituksissa pieni tehonlisäys silti olisi mukava.
940 turbo 1997
10
2661
Vastaukset
- Näin se on
Ahtopaineiden nostolla saa helpoiten lisää tehoja, mutta ei kannata hirveesti ruuvata, kestävyys huononee.
Moi, 940 on niin mekaaninen laite, ettei sitä taida minun tiedon mukaan voida ohjelmoida, kun ei ole mitään ohjelmoitavaa.
Sen sijaan voit laittaa teholastun, vaikka wiking merkkisen, ja sitten se vaikeampi eli turbon hukkaporttia voi kiristää.
Itse kiristin omani hukkaporttia viime syksynä ja asensin ahtopainemittarin, nyt ahtaa 0,3-0,9 bar, mutta kyllähän näistä saa ahtopaineita nostettua 1,5 bariin saakka aika helpostikin, mutta jokainen ymmärtää että sitten kyllä joku paikka pettää jossain vaiheessa.
Tuo lastu homma voisi olla aika helppo, niitä pitäisi saada netistä tilattua aika halvalla, puhutaan maks 200e.
Tosin koska itsellä on diesel 940 niin olen seurannut sivusta tätä lastuttamista, mutta muuten 940 Volvo on aika tuttu, kuulumisiin,,- alottaja vaa
Selvähän se sitten. Alan järkkäämään tuota lastua ja uskoisin noitten tuttujen kotiseppien ymmärtävän ton hukkaportinkin päälle, palailen asiaan kun projekti etenee. Kiitos jälleen vastauksista.
- tietämätön
Näin asiasta mitään tietämättömänä kysyisin mitä tapahtuu jos laittaa tuo viking racing EcoTrim lastun b230fk malliin, eikä tekis mitään muuta. Säästyisko bensaa?
Vai onko se turbon tuunaus välttämätöntä lisäksi?
http://www.jpstyling.com/kauppa/?8,en_viking-racing-teholastu-ecotrim-b230ft-fk-(volvo-900-sarja)- volvo 940 classic
toi lastu on vaan rahan haaskausta painetta voi nostaa ilman lastua itellä 0.8 ahot ja 190hp volvo 940 classikissa hyvin toimii ilman mitään lastuja
- tietämätön
volvo 940 classic kirjoitti:
toi lastu on vaan rahan haaskausta painetta voi nostaa ilman lastua itellä 0.8 ahot ja 190hp volvo 940 classikissa hyvin toimii ilman mitään lastuja
Aha, miten sitten nostaa kaikkein yksinkertaisimmin paineet 0.3 -> 0.5 bar, eli sinne 230FT lukemiin, tarviiko siinä ahtopainemittaria?
- volvo 940 classic
kiristät hukkiksen painenkelloa pari kiekkaa ja tarviit ahto mittarin ettei ota liikaa ahtoja 1.2 bar ahtoja ja kanget lentää veks
- ei jummarra ei...
Miksi ihmeessä pitää ostaa matalapaineturbo ja itkeä tehojen puututmista ??
En oikein näitä itsäni viisampia taida ymmärtää....
Kuin mopojen virittämistä aikoinaan ja paras viritys on siirtyä moottoropyörä puolelle... - Volvoolla mennään!
Helpoin ja halvin viritys Fk moottoriin on porata kompurakotelon ja hukkaportin väliseen letkuun 6mm poranterällä reikä,muuta viritystä ei tarvitse,eikä maksa paljon.
- volvo 940 classic
Tulee vaan tolla konstilla ahdot viiveellä mutta säätimellä tapahtuu heti eikä hetkenpäästä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336344- 345813
- 293274
- 452670
- 342574
- 152238
- 372148
- 161926
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401789En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191737