Akryylikynsistä geelikynsiin?

Liiiitu

Haluaisin akryylikynsistä vähitellen eroon, mutta haluaisin siirtyä geeleihin. Onkohan mahollista käydä geelaamassa kynsien tyveä, kun kynnet kasvaa ja saada geeleillä huollettua muutenkin koko kynsiä? (niin ettei tarvitsisi käydä poistattamassa ensin akryylejä kalliilla.) Saisin tutulla huollettua geelejä tosi halvalla..

8

345

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuh

Akryylit voit poistaa helposti kotonakin, mutta kyllä onnistuu, että tehdään geelillä akryylin päälle.

• Liiiitu

Kiitti avusta! Sekin kävi mielessä että olisin kotona poistanut ensin mutta pelkään että siinä käy omille kynsille huonosti kun alan kotona niitä poistamaan :D kokemusta ei kyl kotona poistamisesta ole..? ja akryylit olleet jo melkein vuoden niin menee kivammin kun voi siirtyä vaan suoraan geeleihin vähitellen ja maksaa pelkästä huollosta eikä tarvii laittaa kokonaan uudelleen :)

• tietämätön

Mäkin tahtoisin kuulla kynsien poistamisesta kotona? Miten se tapahtuu? Ja kärsiikö ne omat kynnet? Mullakin on akryylit.

• juuh

Akryylit voi poistaa asetonilla, geelejä ei voi poistaa asetonilla ellei ne ole soak off- geelejä.. Sehän on aika ärtsyä tavaraa, joten jokainen tehköön sen poistopäätöksen itse ja omalla vastuullaan.

Kun koko massa poistetaan niin kynnenpinta on kaikilla erilainen sen jälkeen, se näyttää ns. kuivalta kun kynnellä näkyy sellaisia ohuita kynnenpalasia/siivuja, jotka painaessa nousee ylöspäin. Mutta se ei tarkoita, että kynsi on pilalla. Ikinä ei saa repiä rakennekynsiä irti.

Laita asetonia vanutuppoon ja tuppo kynnen päälle, kääri sormen ympärille foliota ja anna vaikuttaa 15-20 min ja kun massa on pehmeää sen voi kaapia hellästi pois (appelsiinipuuntikulla tms.). Kannattaa jättää ohut kerros kynnen suojaksi. Jos jätät sen ohuen kerroksen (suotavaa), niin viilaa se kevyesti tasaiseksi ja laita kynnen päälle kirkas lakka. Sen päälle voit lisätä vaikka mieleistä värillistä lakkaa.

Itsepesen ja rasvaan kädet tuon käsittelyn jälkeen, sillä asetoni kuivattaa ihoa ja saattaa aiheuttaa mm. kuumotusta, kutinaa jne.

HUOM! Jos yhtään, vähänkään epäilet uskallatko kokeilla poistoa itse, niin älä tee sitä! Käänny silloin tekijän puoleen, että hän poistaa ne!

Korostan vielä: Omalla vastuulla.

• 14 19

ja tätä ennen kannattaa viilata massaa pois niin pasljon, kuin jaksaa.

• tietämätön

Kiva kiitos! Täytyy viel pohtii uskallanko ryhtyä tuohon :D mistähän tota puhdasta asetonia edes saa?

• 3+3

Mene ihan normaaliin huoltoon, jossa uudet kynnet tehdään geelillä. Kaikkein helpointa. Ei kannata alkaa itse poistaa.

• Liiiitu

Olen tuo aloittaja siis ja luulenpa että kyllä jatkossa vaan huollatan geeleillä jos se kerta on hyvin toteutettavissa! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7084
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6514
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3564
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3110
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2764
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2522
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1967
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1820
    Aihe