Toista päivää varusmiespalveluksessa ja ilmeisesti aliupseerikoulussa (AUK). Tänään kuulin, että kaikki täällä ovat sen 347 päivää oletuksena. Toivoin kutsunnoissa 6kk reissua, koska haluaisin päästä opiskelemaan lääketiedettä mahdollisimman nopeasti (jos pääsisin puolella vuodella niin ehtisin myös lunastaa itselleni ilmaisen kertauskurssin, jonka arvo muuten on köyhälle opiskelijalle valtava).
Minulla on B luokitus kuuloni takia, vaikka lääkäri vakuutti minua tutkiessaan, että saan C luokituksen. Mitä voin tehdä asian eteen ja onko minulla motään mahdollisuuksia saada 6kk palvelusaikaa?
Vähän pihalla
3
254
Vastaukset
- Niiden on uskottava
Tinnitus. Hakeudu varuskuntasairaalaan tinnitusoireiden takia.
- Hölmökö19
Minulla on oikeastikin lievää tinnitusta. Itse en varusmiespalveluksesta perusta ja toivonkin, etteise vaikuttaisi opintoihini, joita taas pidän etusijalla. Kiitos vinkistä.
- Apoptoosi
Itse sain juuri lääkiksen valmennuskurssin takia puolen vuoden pestin vuosi sitten. Olin sen verran naiivi, että kuvittelin heidän puhuvan siellä totta. Näinhän asia ei ollenkaan ole. "Yrittäkää parhaanne ja pääsette vaikuttamaan mihin päädytte" on täyttä paskaa. Yrittäkää parhaanne, ja löydätte itsenne AUK:sta tai RUK:sta on lähempänä totuutta.
Mitä tuohon 347 tulee, se on oletus. "Kaikki palvelevat vuoden kunnes toisin määrätään"-tyylillä.
Asiaan: Tein alokasajan tosissani ja yritin parhaani, jolloin minua oltiin RUK:iin pistämässä. Totesin keväällä alkavan Valmennuskeskusken Lääketiede kertauskurssin, joka ei aluksi kelvannut syyksi. Kun hommasin paperit Valmennuskeskukselta, että olen tällaisella kurssilla, ja totesin että "Minulle väitettiin parhaani yrittämisen johtavan tilanteeseen, jossa saan itse vaikuttaa mihin menen... Oliko se siis räikeä vale? Lääketieteen opiskelupaikan saanti on minulle inttiä arvokkaampi asia. Jos näiden kahden väliltä täytyy valita, valitsen lääketieteen ja käyn sivarin joskus myöhemmin." Kyllähän siitä se puolen vuoden pesti sitten aukesi... Luotto koko järjestelmän rehellisyyteen kyllä meni.
Toinen tapa, jota kaikki muut käyttivät, oli antaa täysin idiootin kuva itsestään alokasajalta...vähän sellainen vajaan tumpelon kuva, jolle ei mitään vastuuta mielellään antaisi.
Nyt sitten pääsin lääkikseen ja olen tyytyväinen, että kävin intin noin niin kuin kokemuksena. Kyllähän se vähän kasvatti, ja suosittelen samaa kaikille. Onneksi ei tarvinnut oikeasti valita lääkiksen ja intin väliltä... en olisi kyllä sivariin mielelläni mennyt...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336924- 386354
- 293494
- 452960
- 342694
- 152368
- 372188
- 162066
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481927En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191797