Turkin liirat

ihmettelijä

Pitääkö Turkkiin ottaa reppu liirojen kantamista varten kun menee ostoksille ?
Kuinka paljon liiroja mahtuu sortsien taskuun ?
I euro on lähes 2 milj. liiraa !
Yhden kaljan maksamiseen menee koko päivä, jos pitää maksaa liiran seteleillä ja laskea joka seteli?
Turkin hyperinflaatio näyttää olevan samaa luokkaa kuin Saksassa 40-luvulla.

10

1391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blondie

Ei tarvi reppua. Pienin liiraseteli on 500 000, seuraavat 1 milj.,5 milj., 10 milj. ja 20 miljoonaa. Nopeasti niitä kyllä oppii käsittelemään!

• niimpä

jos asenne on tollanen ni miksi vaivautua turkkiin...euroilla voi maksaa kreikassa jne...Turkin rahaa oppii helposti käyttään ja toiseksi...ostokset ei maksa niin paljoo kuin suomessa!!!

• heh

Ei tarvi reppua kun setelitkin on vastaavasti hieman isommalle summalle. Ei taida 1 liiran seteliä olla edes olemassa :) Vuodenvaihteessa kuulemma pudottavat rahoista 6 nollaa pois lopusta joten helpommaksi käy ainakin silloin kun ei tarvitse tiirailla niitä nollia enää kovinkaan tarkkaan.

• Trimer

Olen tuota kuullut jo muutaman vuoden ajan, mikähän se vuosi sitten on kun ne TOSIAAN poistuu.

• heh
        Trimer kirjoitti:

Olen tuota kuullut jo muutaman vuoden ajan, mikähän se vuosi sitten on kun ne TOSIAAN poistuu.

Nyt pitäisi poistua vuoden vaihteessa. Jutusta on siis ihan virallisesti päätetty jo, eli kyseessä ei ole mikään huhu . Saas nähdä sitten... satun muuten olemaan paikan päällä tuolloin joten voin informoida sitten :)

• 000
        heh kirjoitti:

Nyt pitäisi poistua vuoden vaihteessa. Jutusta on siis ihan virallisesti päätetty jo, eli kyseessä ei ole mikään huhu . Saas nähdä sitten... satun muuten olemaan paikan päällä tuolloin joten voin informoida sitten :)

itse olen kuullut että liiroista häviäisi vain kolme nollaa pois...taitaa viivästymisen syynä ollut turkin toive päästä eu:hun ja vaihtaa euroon...

• heh
        000 kirjoitti:

itse olen kuullut että liiroista häviäisi vain kolme nollaa pois...taitaa viivästymisen syynä ollut turkin toive päästä eu:hun ja vaihtaa euroon...

Kyllä ne kuusi nollaa häviää kaikki. En usko että viivästymisellä on mitään tekemistä Eu:n kanssa. Ei tällaisia päätöksiä varmasti kovin helposti kuitenkaan saada aikaiseksi. Onhan se aina vaikeaa tuo rahan "arvon" muuttaminen, niin Turkissa kuin muuallakin maailmalla, jopa Suomessa asti. Yritän tosiaan muistaa raportoida sitten vuoden vaihteessa josko ne nollat sitten lähtivät vai eivät. Tämän hetkisen tiedon mukaan pitäisi kyllä lähteä.

• 000000
        heh kirjoitti:

Kyllä ne kuusi nollaa häviää kaikki. En usko että viivästymisellä on mitään tekemistä Eu:n kanssa. Ei tällaisia päätöksiä varmasti kovin helposti kuitenkaan saada aikaiseksi. Onhan se aina vaikeaa tuo rahan "arvon" muuttaminen, niin Turkissa kuin muuallakin maailmalla, jopa Suomessa asti. Yritän tosiaan muistaa raportoida sitten vuoden vaihteessa josko ne nollat sitten lähtivät vai eivät. Tämän hetkisen tiedon mukaan pitäisi kyllä lähteä.

nimen omaan nollien poistaminen helpottaa liiran vaihtamista euroon myös kansalaistasolla

• Trimer
        heh kirjoitti:

...sitä päivää, jolloin ne vihdoin poistuvat!
        Annahan tosiaan kuulua, jos olet vielä pelipaikalla ja näet, että totta se on. Kiitos!

• Tietoa..

Turkissa et välttämättä tarvi liiroja kun eurotkin käyvät, siis ainakin katukauppiaille ja ravintoloihin!! Vähän kannattaa kuitenkin aina olla liiroja takataskussa, ainakin pari miljoonaa!! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6224
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5723
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3224
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2554
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2540
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1749
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      13
      1735
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe