Miksei kaikista kadonneista puhuta?

Mistä kyse?

Minun lähipiirissä on kolme ihmistä, joiden lähiomainen on kadonnut. Heistä ei puhuta mitään tiedotusvälineissä. Tuntuu, että ei edes etsitä. Yksi näistä oli suisidaalinen, yksi katosi metsäreissulla ja yhden epäillään olevan ulkomailla.

13

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut ystävä

Aikuisella ihmisellä on täysi oikeus kadota.
      Mikään laki ei velvoita kansalaista ilmoittamaan omaisille tai ystävilleen osoitettaan tai olinpaikkakuntaansa.
      Viranomaisilla ei näin ollen ole perustetta lähteä hakemaan jotain henkilöä huostaansa.
      Monestihan tuolla taustalla on mielenterveysongelmia, rahahuolia, itsemurha-alttiutta sun muuta, mutta valitettavasti resurssit eivät riitä näiden ihmisten haeskeluun, kun muutenkin avunhakijoita riittää.
      Jos nämä ihmiset ovat hengissä, kyllä muutaman kuukauden sisällä yleensä tulee jostain päin yhteydenottoa omaisiin.

• äeti-

Omaiseni on tällä tavoin kadonnut, oma aikuinen poika. Viimeisin yhteys ollut kuukausitolkkuja sitten fb kautta, viimeisin seinäkirjoituksensa oli hiukan huolestuttava, erikoinen, mutta- minkäs tekee? Ei ole syytä epäillä mitään rikosta sattuneeksi. Toinen vanhempansa ei ole ottanut minuun mitään yhteyttä asian johdosta.
      Hiljainen... odotus vain, mikä tieto tulee, onko poika poistunut maasta, vai mitä on sattunut.
      Emme ole olleet tiiviissä yhteydessä, kukin elää omaansa...naamakkain pojan näin viime talvena, ihan turhan lyhyen ajan, ja vaikutti ihan itseltään, omintakeinen yhden alan taitaja. Ei käytä huumeita/juokin harvemmin.

• KÄRÄYTIN 43-VUOTTA

MINÄ OLEN SILMINNÄKIJÄ ASEELLE, TANSKA VAPAAKAUPUNKI, OLI MUULALAISLEGIOONALAISIA SAMAAN AIKAAN PAIKALLA 1979
        VUOSI, JA TÄLLÄ ASEELLA KUOLEE SIVEETTÖMÄT TYTÖT.

• ketä kiinnostaaaaaa

Onko poliisilla julkista valtakunnallista "facebook" rekisteriä mihin ihmiset voivat jättää omat havaintonsa kadonneista henkilöistä. Suomessa eri läänien poliisit ei todennäköisesti keskustele keskenään.

Myös kaikki etsintäkuulutetut henkilöt pitäisi olla kuvan kera netissä.

• KÄRÄYTTÄJÄ 43-VUOSI AJAN

MINÄ OLEN SILMINNÄKIJÄ ASEELLE, TANSKA VAPAAKAUPUNKI, OLI MUULALAISLEGIOONALAISIA SAMAAN AIKAAN PAIKALLA 19779 VUOSI, JA TÄLLÄ ASEELLA KUOLEE SIVEETTÖMÄT TYTÖT.

• KÄRÄYTTÄJÄ 60-VUOTIAS

MINÄ OLEN SILMINNÄKIJÄ ASEELLE, TANSKA VAPAAKAUPUNKI, OLI MUULALAISLEGIOONALAISIA SAMAAN AIKAAN PAIKALLA 1979 VUOSI, JA TÄLLÄ ASEELLA KUOLEE SIVEETTÖMÄT TYTÖT.

• KÄRÄYTTÄJÄ 60-VUOTIAS

MINÄ OLEN SILMINNÄKIJÄ ASEELLE, TANSKA VAPAAKAUPUNKI, OLI MUULALAISLEGIOONALAISIA SAMAAN AIKAAN PAIKALLA 19779 VUOSI, JA TÄLLÄ ASEELLA KUOLEE SIVEETTÖMÄT TYTÖT.

• sfggfrrerfg

Mikäs reppana siellä huutelee, voevoe

• dfghjnbxsertghgbf

mikä keppana? kyllä täsä ol kavonneesta henkillööstä kyse eekä mistää keppanasta. ite oot saparo oekasu raatoo havitellanna jo 3 viikkoo eekäse kaljakkaa oo sieltä kaapasta tänne iteksijjäää iliiimestynnä

• Äeti-

Niin. Hyvin kävi. Poika on ihan kotimaassa. Kerran facessa pompsahti keskusteluun, että moi...
      Jonkun kerran on nyt juteltu. Soitinkin kun nron sain, ja oli hyvä. Aikuinenkin, oma, on oma. Ja vaikutti tuo itsekin sille, että jotain oli ajatellut-

• ketjun lukija

Hei Äeti! Ihana uutinen, että poikasi on löytynyt. Sano nyt pojallesi, että ei saa äitiä tuolla lailla huolestuttaa :)

• äitiliini

Jos poliisit lakkaa etsimästä syystä tai toisesta nii Eiköhän se ole omaisten jobbi pitää huolta että kadonnutta ei unohdeta. Vähän niinku Madeleine Mccainin vanhemmat eivät oo lakanneet ikinä etsimästä - niin maailmakaan ei unohda. Jos mun omainen / kaveri yms katoais en luottais Suomdn surkean poliisin panostukseen pelkästään, minä en antaisi kenenkään unohtaa.

• kukin tavallaan

Kaipa se on aika paljon kiinni omaisista miten paljon lehdissä huudellaan. Toiset haluaa pitää matalaa profiilia ja vähän julkisuutta ja toiset taas että asia on mahdollisimman paljon esillä, perustetaan julkisia fb-ryhmiä etc. ja rummutetaan mediassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      26
      4330
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      256
      3724
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2114
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1736
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      16
      1502
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1439
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      410
      1347
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1229
    9. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      411
      1187
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    Aihe