Hiivatulehdus

Hiivako

Heips, voiko hiivatulehdus tulla vain sellaisille naisille, jotka ovat olleet yhdynnässä, vai voiko se tulla myös neitsyille ? Olen itse 15 vuotta, täytän pian 16 ja alapääni kutiaa ja kaikki oireet vaikuttavat hiivatulehdukseen. Mitä nyt itse netistä olen lukenut. Milä olisi paras hoitokeino siihen, onko tabletit parempia vai se puikko ja voide (näin mainoksia kuin olen nähnyt). Toivoisin että joku vastaisi edes ja auttaisi minua hieman :)

1

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikun leipomaan

Voi tulla kenelle vain, hiivan aiheuttajaa on emättimessä luonnostaan ja esim. antibioottikuurin jälkeen bakteeritasapaino voi järkkyä ja nämä ryökäleet ottavat ylivallan. Otan osaa, ei ole kivaa. Se kannattaisi varmistaa, terveydenhoitajakin voi ottaa näytteen josta näkee onko asialla hiiva. Tosin jos oireena on hirveä kutina (ja/tai kirvely) niin sitä se todennäköisemmin on, ja ennen muinoin sen tuloksen saamisessa meni vähän aikaa ja sitä ei mielellään kauaa kärsi.. Vaarallistahan se ei ole ja pitäisi parantua itsestäänkin, mutta minulla ainkin on aina niin ärhäkkä että hoidan heti. Tabletti on helppo ja vaivaton, puikko ja voide ehkä hitusen tehokkaampi ja ainakin jos on ulkoista kutinaa kovasti niin se voide on hyvä ja helpottaa nopeammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      235
      6674
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      65
      3890
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      130
      3133
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2312
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      17
      1853
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1577
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1474
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1441
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1369
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe