Double Six ei starttaa - osa II - Pimeyden Ruhtinaan paluu

bunny

Niin, kyseessä on nyt siis eri yksilö kuin tuo tuossa alempana oleva Double Six, teki vain mieli vitsailla tuossa otsikossa.

-89 Double Sixiin vaihdettiin juuri molemmat puolat jotta saatiin se taas käymään. Alkuperäinen oire oli se että startti kyllä pyöritti mutta käyntiin ei edes luvannut.

Diagnoosi oli että pääpuola oli "sulanut" ja
apupuolakin oli mallia sökö. Molemmat vaihdettiin
uusiin (pääpuola DAC malliseen) ja kone saatiin käymään taas iloisesti. Syy sulamiseen jäi epäselväksi.

Auto kulki korjaamolta kotiin hienosti vesisateesta huolimatta, mutta pari yötä tallissa levättyään on kujeet taas samat. Eli pyörittää vaan ei starttaa. Ei edes lupaa.

Hayenesin, XJS_help bookin ja Bilteman yleismittarin kanssa vietety illan jälkeen epäilykset ovat nämä:

- virranjakajassa lienee nyt jotain hämärää koska
kipinä ei tulpalle asti kulje. Virranjakajaa ei vielä avattu kun se on niin turkasen hankalassa paikassa. Kosteuttu on kumminkin ollut tarjolla sekä alustapesun että vesisateen merkeissä..
- puola lienee kunnossa koska Haynes manuaalin mukaiset testit menevät läpi.
- mutta: onkohan ignition amplifier nyt sitten sökö? Ampin miinusnavan ja akun plusnavan välinen jännite on 0.2V kun sytytysvirta on kytketty.
Jännite nousee 0.8V kun konetta pyöritetään startilla. Haynesin mukaan ensimmäisen lukeman
pitäisi olla 0V ja jälkimmäisen 2-3V.

Ign. ampin toiminta ei ole mulle mitenkään selvää
mutta eikö yksi sen tehtävistä ole "suojella" puolaa ylikuumenemiselta pienillä kierroksilla rajoittamalla puolan lataumisaikaa kipinöiden välillä? Voisiko siis edellisen puolan nesteytyminen johtua tästä....

Hyvät vinkit ovat nytten taasen arvossaan...

t. Bunny

3

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XJ12Sov

      Kerrotko, onko autossasi Lucas- vai Marelli-järjestelmä, vai joko toimii?

      • Bunny

        Lucashan se siellä...

        On flunssa pitänyt mekaanikon poissa autotallista viikon päivät joten ongelma on vielä päällä.

        Kuinkahan muuten on kun toisissa lähteissä sanotaan että -89 V12 malleissa sytytys vaihtui Lucaksesta Marelliin kesken vuoden ja sitten taas (muistaakseni XJS-kirjasssa) että sedeneissa olisi ollut Lucas aina vuoteen -92 eli viimeisiin Ser III:iin asti?


    • Bunny

      Dokumentoinpahan tähän vain ratkaisun, eli
      vika todelliakin tuntui olevan ignition amplifierissä.

      Tilasin uuden Triangle Motorin kautta ja
      boxin vaihdolla V12 heräsi taas henkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7144
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6625
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3614
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3130
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2784
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2572
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2116
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1977
    10. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1870
    Aihe