Mikähän eläin tai lintu mahtoi olla kyseessä. Viimeyönä aamuyön puolella keskellä metsää yksitavuinen ääni joka toistui 5-15 sekunnin välein. Kuulin sen tulevan ehkä muutaman sadan metrin päästä pohjoisesta ja liikkuvan telttani takaa jatkaen matkaa etelään kunnes hävisi.
Oletan että kyseessä oli eläin eikä lintu, koska ääni kuului mielestäni maasta, tai ei ainakaan kovin korkealta, ja äänestä kuuli että "kasvot" olivat välillä minun suuntaan, välillä taas toiseen suuntaan.
Kyseessä siis yksitavuinen, "eeääh tai ääeeh" nouseva tai laskeva äännähdys, eí mikään rääkäisy niin kuin yleensä ketulla tai supilla, ei mitenkään "karmiva" vaan ihan pehmeä "jutusteleva" ääni.
Jutusteleeko esim. ketun poikaset tai jonkun muun nisäkkään poikaset samaan tapaan kuin esim. hirvet ja peurat jotka "öhkii" toisilleen?
YÖLLÄ ÄÄNTELEVÄ ELÄIN / LINTU?
3
1955
Vastaukset
- luultavasti ei
Ketun poikaset rääkyvät kovaan ääneen. Se on tosi karmiva ääni.
Miten olis närhi?
Oisko ketun poikaset tähän aikaa jo aika isoja kuitenkin... ja itse olen siis kesän alussa, ilmeisesti emostansa vieroitetun tai eroon joutuneen ketun poikasen rääkäisyt kuullut, eivätkä ne olleet kyllä mitään jutustelua.
Toki, myönnettävä on, että vaikka kirjoitustyylini on aika tyly, niin en tosiaankaan ole mikään auktoriteetti asian suhteen :)) Ajatukseni vain on, että ei ketun poika nyt kuitenkaan... Sori.- luonnossavapaa
Juu olen kuullut kettujen meteliä, mietin vaan että olisikohan niillä jotain muitakin tapoja ilmaista itseään :). Mutta tosiaan ei kukaan ole missään ikinä maininnut että ketut juttelisivat keskenään "noin muuten vaan".
Närhi se ei ollut, niiden mekastusta saa kuulla täällä päin päivittäin.
Mieleen tulee oikeastaan kauriin tai peuran vasa ainoana vaihtoehtona, tosin olen niitäkin kuullut, ja ääni ei ollut läheskään samanlainen.
Kovasti kiehtoo tuo metsän äänimaailma ja sitä haluaisi kaikki äänet tunnistaa, mutta taitaa olla mahdoton tehtävä... ehkä niin onkin tarkoitus että tietty mystiikka säilyy. - Luonto yllättää
luonnossavapaa kirjoitti:
Juu olen kuullut kettujen meteliä, mietin vaan että olisikohan niillä jotain muitakin tapoja ilmaista itseään :). Mutta tosiaan ei kukaan ole missään ikinä maininnut että ketut juttelisivat keskenään "noin muuten vaan".
Närhi se ei ollut, niiden mekastusta saa kuulla täällä päin päivittäin.
Mieleen tulee oikeastaan kauriin tai peuran vasa ainoana vaihtoehtona, tosin olen niitäkin kuullut, ja ääni ei ollut läheskään samanlainen.
Kovasti kiehtoo tuo metsän äänimaailma ja sitä haluaisi kaikki äänet tunnistaa, mutta taitaa olla mahdoton tehtävä... ehkä niin onkin tarkoitus että tietty mystiikka säilyy.Närhi ja muutkin varislinnut,sieltä tulee joskus mitä ihmeellisimpiä
ääniä.
Kerran kuulin kissan naukuvan puussa ,menin katsomaan,oli närhi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305840- 345343
- 293034
- 342454
- 372118
- 152088
- 382043
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391656